Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Postižené i geniální děti se učí v jedné třídě. Ve Férové škole

Děti s handicapem, které se učí ve stejné třídě jako výjimečně nadané děti? Jde to. V takzvaných Férových školách. Na jižní Moravě je jich dokonce nejvíc v republice. Rodiče i učitelé si je pochvalují, vyžadují ale důkladnější přípravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lajika

zase jednou objev

No - já chodila do normální základky, ale intelektová (a ostatně i sociální) škála žáků jedné každé třídy byla opravdu široká. Od mého téměř geniálního spolužáka J. V. až po zřejmě mentálně retardovaného (tenkrát nebylo tolika psychologů a posudkářů, takže byl považován prostě za hloupého) L.K. Čili se tomu vlastně klíďo dalo říkat "férová škola". Nemůžu říct, že by ten systém byl přínosem pro kohokoliv z krajních členů onoho spektra (no - ostatně ani z prostředních členů spektra). Chytří se nudili, hloupí byli zoufalí nebo rezignovali,  takže se nakonec nudili taky. Průměrní byli prostě jen otrávení.

Přínos teda asi nebude v tom, že chodí géniové do jedné třídy s retardovanými, ale v přístupu pedagogů. Ten by snad měl rozvíjet osobnost dítěte bez ohledu na to, jako inteligencí je obdařen jeho spolužák ve vedlejší lavici, ne?

0/0
6.12.2010 7:14

;-)

A proč by tam kdo dal opravdu nadané dítě?

samozřejmě, že ti dobří táhnou na horu i úroveň těch slabších. Ale nevím, co by mělo motivovat rodiče nadaných dětí nechat je krnět ve "férové škole". Také je otázka, jestli není na škodu společnosti nevyužít plně potenciál schopných a místo toho vytvářet tupou průměrnou masu......je to takové socialistické......

0/0
4.12.2010 23:09

iMuf

Re: A proč by tam kdo dal opravdu nadané dítě?

Já teda ze základky (běžné) vyšel už před nějakými 15 lety a nejsem úplně schopný zhodnotit, jestli se za tu dobu něco změnilo, ale za nás se o plném využívání potenciálu schopných nedalo mluvit ani náhodou. Učitelé nebrali svoje zaměstnání jako poslání, v podstatě jen odučili svoje a tím to pro ně haslo. Pamatuju si ten přístup, že pokud jsi nadaný, musíš se o rozvoj svého talentu starat sám. Taková ta obligátní věta "děláte to pro sebe". No, škoda jen, že obvykle čím inteligentnější/nadanější člověk, tím míň chce něco dělat "pro sebe", ale v prvé řadě potřebuje, aby to, co dělá, mělo smysl. Potřebuje individuální přístup a kontinuitu. Ne že někdy v 15 vypadne ze základky a začíná jinde od znova.

0/0
5.12.2010 0:20

Stone_Pilot

Re: A proč by tam kdo dal opravdu nadané dítě?

Přesně tak. Chování k jiným lidem a komunikace je otázka výchovy. Kromě toho se můžou děti různých "úrovní" potkávat ve kroužcích, na sportech atp. Taky nevidím důvod pro to, aby  nadaný Dominik ve škole čekal, něž se jeho dislektická splužačka vymáčkne. Na to jsou právě speciální třídy (klidně v rámci stejné školy) po 8-10 dětech, kde se jm přizpůsobí výuka.

0/0
5.12.2010 9:15

pindlik

mě se to

zdá jako dobrá věc. A s tím "bržděním" - odpověď je v článku. Pedagogové, kteří to s nadanými zvládnou v "rychlejším plánu", jsou kabrňáci.

0/0
5.12.2010 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.