- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No - já chodila do normální základky, ale intelektová (a ostatně i sociální) škála žáků jedné každé třídy byla opravdu široká. Od mého téměř geniálního spolužáka J. V. až po zřejmě mentálně retardovaného (tenkrát nebylo tolika psychologů a posudkářů, takže byl považován prostě za hloupého) L.K. Čili se tomu vlastně klíďo dalo říkat "férová škola". Nemůžu říct, že by ten systém byl přínosem pro kohokoliv z krajních členů onoho spektra (no - ostatně ani z prostředních členů spektra). Chytří se nudili, hloupí byli zoufalí nebo rezignovali, takže se nakonec nudili taky. Průměrní byli prostě jen otrávení.
Přínos teda asi nebude v tom, že chodí géniové do jedné třídy s retardovanými, ale v přístupu pedagogů. Ten by snad měl rozvíjet osobnost dítěte bez ohledu na to, jako inteligencí je obdařen jeho spolužák ve vedlejší lavici, ne?
samozřejmě, že ti dobří táhnou na horu i úroveň těch slabších. Ale nevím, co by mělo motivovat rodiče nadaných dětí nechat je krnět ve "férové škole". Také je otázka, jestli není na škodu společnosti nevyužít plně potenciál schopných a místo toho vytvářet tupou průměrnou masu......je to takové socialistické......