Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hlavní nádraží v Brně není nafukovací, některé vlaky proto končí v Židenicích

Na několika místech jižní Moravy posílila nedělní změnou jízdních řádů doprava. Zároveň se ale ukázalo, že brněnské hlavní nádraží už větší počet vlakových spojů není s to pojmout. Jeho kapacita je vyčerpaná a některé vlaky tak musejí stavět jinde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bob52

jsem zase přesvědčen, že přesunout dopravní uzel o kilometr dál lze. Pokud by se nádraží přesunulo, s ním tratě MHD, nemuseli by každý den tisíce lidí ze Zvonařky chodit pěšky na nádraží na šalinu, ale ušetřili by čas a peníze okamžitým nástupem do šalin. Dle mého názoru ty ušetřené peníze jsou problém. Když nebudou chodit Vaňkovkou a Tescem, budou tamní obchody mít nižší tržby.

0/0
19.12.2010 19:49

Kamil25

blbci

Právě díky takovým lidem jako je Šlégr, Ander atd, v Brně kvalitní nádraží ještě nestojí. Nebýt jich, začalo by se za státní a evropské peníze stavět už před krizí a unikátní stavba starého nádraží mohla získat smysluplné využití (třeba jako velkolepé technické muzeum). Bohužel v Brně je spousta nemakačenků, kteří zjistili, že dělat obstrukce je solidní živnost. Z těchto lidí je mi už mnoho let hodně zle.8-o

0/0
18.12.2010 9:57

muzzbrna

Nikdy nezmoudříme

To, že je nádraží zastaralé, ví každý normálně myslící člověk, natož odborník. Nikoliv politik.Na vlak a z vlaku musí chodit každý a jestli je to brňák či přespolní, to je jedno. Takže takové ty zástupné ,,kecy" v centru Brna jsou naprosto zavádějící.Co mají říkat ti, kdož bydlí na předměstí - těm je to úplně jedno, protože stejně za vlakem někam musí MHD přijet. Proto si myslím - jen nové nádraží, ať je nové, kapacitní a třeba i odsunuté - hlavně ať už je. Základní podmínkou je ,,zničení" všech myšlenek různých rádoby ochranářů.Až nebudou peníze různých fondů, pozdě bude bycha honiti.!!

0/0
16.12.2010 15:02

Holes

Re: Nikdy nezmoudříme

R^

0/0
16.12.2010 21:06

xmen001

Přesunout

a hotové!!

0/0
15.12.2010 12:09

iMuf

A ještě dodatek..

..k mému příspěvku níže - to opravdu stačí založit si OS o třech členech s "dopravou" v názvu a automaticky dostáváte od novinářů prostor vyjadřovat se k dopravním otázkám? Nebo jaká je ta kvalifikace pana Šlegra? 2 roky na MD? Vždyť z jejich (OS) stránek vyplývá, že tam byl naprosto k ničemu. Jen byl "za jeho působení připraven věcný záměr zákona, o který však nebyl zájem" a "připravil koncepci, o které bude muset být teprve učiněno definitivní rozhodnutí". Trochu jako z Pythonů. Takže znovu - jaká je kvalifikace pana Šlegra k pronášení rezolutních závěrů do novin?

0/0
14.12.2010 23:29

ichta

Re: A ještě dodatek..

Ono je to taky o mediích, ještě si pamatuji jak nedávno sestavili odborníci (kteří jsou z oboru a nadražím se zabývají mnohol let) článek o přesunu nádraží, kde chtěli uvést fakta proč a jak odsunout nádraží. Protože v médiích se zatím úvaděli spíš jen pochybné názory, útržky s jednání atd., ale několik médií je odmítlo, že tohle není žádoucí či, že to čtenáře nezajímá. Ale jakmile se objeví nějaký neznámý odborník s jeho "senzačními názory" hned má v médiích prostor :) Pak se člověk nesmí divit, že to dopadlo takhle a většina lidí má o přesunu zkreslené informace...

0/0
15.12.2010 8:33

Holes

Re: A ještě dodatek..

už jenom umístění kanceláře toho jejich spolku mluví za vše:-/ jakýpak tam asi platí nájem a kdo financuje jejich provoz?

0/0
15.12.2010 11:47

jhk2

475 osobnich a nakladnich vlaku

muze mi nekdo vysvetlit, proc na hlavak jezdi nakladni vlaky ?

0/0
14.12.2010 19:50

martas38

Re: 475 osobnich a nakladnich vlaku

Ale vždyť tam takřka vůbec nejezdí.

0/0
14.12.2010 19:59

iMuf

Re: 475 osobnich a nakladnich vlaku

Momentálně se vlakem odváží zemina od staveniště CD paláce, tak možná proto.

0/0
14.12.2010 21:11

Hate Crew

Re: 475 osobnich a nakladnich vlaku

noční poštovní expresy jsou také součástí nákladní dopravy

0/0
19.12.2010 22:12

myšákus

nafukovací nádraží

Hlavní nádraží je neprůjezdné zcela cíleně jenom proto, aby stále byla dokazována nutnost odsunu nádraží. Zcela cíleně není nádraží opravováno, modernizováno, vybavováno nejnovějším zabezpečovacím zařízením, ani větším komfortem pro cestující (eskalátory a pod.) jenom proto aby bylo cestování cestujícím znepříjeměno. Odsunovatelé takto zcela demagogicky je přesvědují cestující,  že situaci zlepší pouze odsun nádraží. Ten je však pro svou nesmyslnost  urbanistickou, železniční, logickou i logistickou a nepřekonatelnou nákladnost finanční zcela nerealizovatelný.

Proto je nejvyšší čas pro zahájení oprav, modernizace a zlepšení komfortu stávajícího nádraží.

:-)

 

0/0
14.12.2010 19:36

martas38

Re: nafukovací nádraží

A s touhle taktikou začali odsunovatelé už někdy v roce 1960 že?

0/0
14.12.2010 20:11

PIsa.lek

Re: nafukovací nádraží

Svoji otázku myslíš ironicky, ale je vlastně pravdivá - i když nejde o "dokazování", ale o to, že investice srovnatelné s jinými nádraži stejného významu a velikosti zažaly být kráceny ještě dříve - je logické, že kdž se rozhodne o stavbě zcela nového nádraží ( to se poprvé rozhodlo v roce 1926 a nikdy od té doby nepadlo rozhodnutí opačné, pouze to, že se výstafba nového zatím odkládá), tak se do toho nového už bude investoval jen nezbytné minimum.

0/0
15.12.2010 8:53

Mychal.B.

Re: nafukovací nádraží

Jistě, proto se tam před několika lety udělaly výtahy z podchodu na nástupiště a i nádražní budova se dala do cajku, lháři :-P

0/0
14.12.2010 21:01

realista1234567

Re: nafukovací nádraží

A i ktomu se udělalo "referendum" v Brně. V uvozovkách píši protože, nádraží neslouží jen Brnu, alehlavně i širokému okolí dojíždějících do Brna do práce. A tito lidé by k němu měli být také přizváni.

0/0
14.12.2010 21:18

PIsa.lek

Re: nafukovací nádraží

Těžko k němu mohli být přizvání, když to tehdy (a ani dnes) neumožňuje zákon. POdle dodnes platné legislativy může být pouze referendum obecní, a pak až celostátní (které navíc musí být vyhlášeno speciálním rozodnutím parlamentu) - krajské nikoliv.

0/0
15.12.2010 8:54

Holes

Re: nafukovací nádraží

R^

0/0
15.12.2010 10:07

tomas_tod

Re: nafukovací nádraží

Poděkujte zeleným aktivistům, nebýt jich, mohlo už nové nádraží pomalu být hotové. Takhle v Brně nebude nikdy nic a pořád budeme v provizoriu.

0/0
14.12.2010 21:04

J.Bill

Re: nafukovací nádraží

Běžte se tam podívat. Uvidíte, že jsou to kecy. Vždy je volných několik nástupišť. Je to jen snaha dokázat nám nedostatečnost.

Proč ale za bitky a vzájemné dokazování jedné či druhé strany musí trpět běžní cestující? Ted májí na kraji i městě svě kliky zastánci přesunu, tak se všem bude dokazovat nedostatečnost nádráží. Kdyby to bylo opačně, budou nám zase dokazovat opak :(

Ať jdou k čertu. Ať si převedou své miliony rovnou a cestující nechají na pokoji.

Navíc nechapu pojem zvýšení počtu spojů, například raní rychlík do Břeclavi byl zrušen. Chudáci pracující.

0/0
14.12.2010 23:54

martas38

Re: nafukovací nádraží

Vlakem jezdím minimálně 2x denně a musím říct, že nemáte pravdu. Ve špičkách jsou obsazena všechna nástupiště a vlaky často čekají 5 a více minut před nádražím z obou stran.

0/0
15.12.2010 0:27

PIsa.lek

Re: nafukovací nádraží

Jenže ta nástupiště jsou často volná právě kvůli tomu, co se píše v článku - zastaralé zabezpečovací zařízení umožňuje příjezd dalšího vlaku až po několika minutách, z každé trati nelze přijet/odjet k libovolnému nástupišti, ale jen k některému (samotné koloejové větvení to umožňuje, ale zabezpečovací zařízení ne) - takže nástupiště je sice prázdné, ale vlak stojí někde v přednádraží a čeká a čeká a čeká.

0/0
15.12.2010 8:57

ichta

Re: nafukovací nádraží

Další mystifikátor, co třeba, že nikdo nechce významně investovat do něčeho s čím se roky už nepočítá a dávno nevyhovuje požadavkům dopravy a stávajícím normám. I odpůrci přesunu (z řad odborníků) poukazovali, že nynější nádraží nevyhovuje a ani vyhovovat nemůže, ale argumentovali buď přesunem na jiné místo (u Nových Sadů) nebo chtěli předělat přesunuté nádraží, protože jim nevyhovovalo z nějakých techn. důvodů. Ale nikdo kdo tomu rozumí  a vidí do toho neschvaloval jen modernizaci stavajícího nadraží :)

0/0
15.12.2010 8:40

iMuf

Já jsem tady ředitel :))

Nechávám stranou ty věčné souboje argumentů, stejně jsou všechny dávno známé a protistrany je už x let ze svých pozic pořád jen opakují, je ztrátou času to dokola číst.

Co mě ale dojímá, jsou tyhlety "funkce", které si sami pro sebe aktivisti tvoří. "Ředitel nevládní a neziskové organizace Centrum pro efektivní dopravu Petr Šlegr" :). No já se pokakám. Tohle Centrum s velkým C a vznešeným názvem je ve skutečnosti občanské sdružení o 3 (slovy třech) členech - dvou "odbornících", které vyhodili z ČD a MD, a jednom studentovi. Z toho jeden odborník je předsedou správní rady a druhý ředitelem tohoto "Centra";-D. (btw co ten chudák študák, necítí se méněcenně? :)) Už toto samo o sobě mně nějak brání v tom brát tyto lidi vážně.

0/0
14.12.2010 19:09

iMuf

Re: Já jsem tady ředitel :))

..... proč, když jsou takoví odborníci, nemluví sami za sebe? Proč mají potřebu se shlukovat do obskurních srdužení a přidělovat si funkce? Protože by po nich jinak pes neštěkl? Protože by nedostávali neziskovácké příspěvky?...

0/0
14.12.2010 19:21

realista1234567

Re: Já jsem tady ředitel :))

Přečtěte si jen komentář z průběhu dnešního ONLINE: Co se děje na zastupitelstvu. Kdo je nejaktivnější? Mojmír Vlašín ze Strany zelených navrhuje něco jako výměnný obchod. Žádá snížit výdaje plánované na instalaci obřího kříže v Denisových sadech. Dvou milionovou investici chce odložit na příští rok, místo toho chce vybudovat podchod pro obojživelníky pod frekventovanou silnicí. A chce zvýšit naopak o půl milionu příspěvky občanským sdružením.

RNDr. Mojmír Vlašín 

http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/464-mojmir-vlasin

Ekologický institut Veronica v Brně, Nadace Sluníčko, Biosférická rezervace Dolní Morava o.p.s.

Vlašín se ohrazuje před vtipkováním Onderky na účet jeho připomínky týkající se ochrany obojživelníků. „Moc jsem se nasmál. Ale připomínám, že obojživelníci tu byli dříve než lidští obyvatelé Brna,“ namítá Vlašín. Onderka se ihned hrazuje. „Já bych si v životě nedovolil z obojživelníků dělat srandu. Jestli z vás, to už je jiná věc,“ odpovídá s vážnou tváří.

0/0
14.12.2010 19:28

ichta

Re: Já jsem tady ředitel :))

Stačí si přečíst územní rozhodnutí a nevíte jestli se máte smát nebo brečet. Takové připomínky, že budou stavaři nejprve rok zkoumat třeba nové živočišné obyvatele ruiny (nedostavěná železniční poliklinika) než s ní začnou něco dělat nebo stavění speciálních podchodů pod mostem pro živočichy či závadění zrcadel pod tento most.... Jo zelená lobby se stal slušnej obchod, vždyt některé tyto spolky jsou zakládány účelně a navzájem se kryjí, třeba brněnské spolky napadají stavby u Liberce a naopak. Taky tito lidé neradi pouští mezi sebe konkurenci, zatímco razítko inženýra technických oborů se dá s praxí a po zkouškách relativně snadno získat, ale v oboru životního prostředí je to teď téměř nereálné :)

0/0
15.12.2010 8:48

Si0 po třetím zákazu

Nejlepší by bylo postavit nádraží u Anderů na dvorku.

0/0
14.12.2010 17:31

realista1234567

Tectosagos _), co to sem taháte

za rozumy? Všeználek promluvil? To je k věci článku?

0/0
14.12.2010 16:24

Tectosagos _)

Šlégr má pravdu.

Zato argument těch kteří chtějí stavět další nádraží že "podle norem je povinné rovné nástupiště" je lživý, nástupiště mohou být do oblouku, žádný příkaz rovné hrany není.

Podobně je lživý argument že "nádraží zdržuje průjezd vlaků EC". Nikoliv, zdržují zatáčky na_kraji_města kde se vlaky plíží a plížit budou vždy.

Lží jsou i kecy o zdržování: kvílí o zdržení způsobeném zatáčkou do středu města, a přitom prosazují stavbu nádraží na které by se muselo přesedat a dojíždět 15 minut než se lidé vůbec dostanou do města, a pak teprve by mohli někam jet, a odpoledne stejné přesedání.

Klamavý je argument že nádraží ve středu města je sešlé a má staré zabezpečení: kdyby zlodějští podvodníci z ODS kvůli spekulacím s pozemky nevnucovali 20 let stavbu jiného nádraží tak stavba ve středu města byla dávno opravená, moderní, s rychlým odbavením. Jenže kvůli lhářům z ODS kteří v době jejich vlády skoupili pozemky pod chystanými stavbami a pak je nechali draze vykoupit za státní peníze nádraží sešlo.

0/0
14.12.2010 14:58

Tectosagos _)

Šlégr má pravdu.

Mimochodem, jiné nádraží by se stavělo celé nové, ne "odsunovalo". 8-o  Nic se nepřesunuje a přesunout nedá, všechno by se stavělo úplně od základů.

0/0
14.12.2010 15:00

Nesmazatelny 2.0

Re: Šlégr má pravdu.

Drobný detail - to nádraží se před 130 (nebo kolika) lety stavělo v téhle poloze proto, že bylo potřeba rychle přivést železnici z Vídně k městským hradbám, takže se to i s viaduktem celý bralo jako provizorní řešení. Už za první republiky se začaly dělat plány na nový nádraží, akorát že kvůli 40 letem blahobytu a 20 letem, kdy se následky blahobytu dávají do pořádku, se na to ani nehráblo.

0/0
14.12.2010 15:18

realista1234567

Re: Šlégr má pravdu.

R^R^R^R^R^R^

0/0
14.12.2010 16:12

PIsa.lek

Re: Šlégr má pravdu.

Ano, kdyby se to tedhy po dvaceti letech přesunulo jinam, tak problém není. Jenže to, že to nádraží je na stejném místěo 170 let (a 170 let se tomu přizipůsobovala struktura celého města, především MHD) je dnes reálný fakt, takže argument, že před skoro dvěma sty léty to bylo myšleno jako provizorium, je dnes už pouze historická kuriozita, která ty problémy s navázáním celé infrastruktury na "provizorium" nijak nevyřeší.

0/0
15.12.2010 9:00

ichta

Re: Šlégr má pravdu.

Ale vždyť nové nádraží se přesouvá i s MHD atd. A situace bude řešena lépe než teď, protože se to staví rovnou i s ohledem na MHD, auto, autobusy a né jak se před 170 lety všechno postupně provizorně doplňovalo. Stačí se podívat na plány a člověk nemůže argumentovat MHD atd.

0/0
15.12.2010 9:07

PIsa.lek

Re: Šlégr má pravdu.

Hlavní tramvajový uzel (resp. jeden ze tří, vedle České a Mendláku) samozřejmě zůstane u současného hlavního nádraží, takže vykládat, že se "MHD přesune s nádražím" je dost mimo. S tím ostatním (auta, autobusy) se dá souhlasit, ovšem těch autobusů bude jen pár, Zvonařka zeje už několik let prázdnotou, takže mnohaletý argument (vždyť Zvonařka se postavila s ohledem na polohu budoucího nádraží") už taky poněkud ztrácí smysl.

> Stačí se podívat na plány a člověk nemůže argumentovat MHD atd.

Člověk, který tomu nerozumí, se podívá na plány, kde je nakreslená tramvajová trať a má "jasno". Jenže z té čáry na mapě těžko pouznáš, jak často tam ty tramvaje vlastně mohou jezdit - a tady je hlavní kámen úrazu: kapacita (zejména při vstupu do stávající sítě MHD (křižovatka Nové sady a vlastně celá oblast současného hlavního nádraží,kde se ani po vybudování nového v tramvajové síti nic nezmění), není dostatečná.

0/0
15.12.2010 9:32

PIsa.lek

Re: Šlégr má pravdu.

> Proč by měl mít najednou být problém s kapacitou MHD

Protože klíčové křižovakty, kudy budou tramvaje od nádraží vstupovat do současné sítě mají své limitní intervaly (ony se tam už dnes sotva ty tramvaje vlezou, když Nové sady jsou i komplikovaná křižovatka automobilová). Prostě propustnost těchto křižovatek je (a bude) menší, než je potřeba tam protlačit tramvají, aby to od nádraží všechno pobraly (ani zastánci odsunuté polohy nádraží nepopírají, ž to tak je, jejich reakce je, že "na řešení se pracuje").

0/0
15.12.2010 9:48

ichta

Re: Šlégr má pravdu.

No jasně, vždyť město se stále vyvíjí a furt se musí projekt upravovat, ale stále lepši koncepce stará pet let nez nynejsi stav. Nevim proc tam zminujete treba Nové sady, takových krizovatek je ted kolem nadrazi nekolik( ktere jsou pretizene),a proto se by se to melo vyresit nove a lip. A ne konzervovat nynejsi stav a jen ho drobne upravit.

0/0
15.12.2010 10:02

Barbucha_the_bearspook

Re: Šlégr má pravdu.

Nevím jak vy, ale za patnáct minut ujdu 800 metrů pěšky, to je ta strašná vzdálenost od centra. Zkoušel jste někdy odjet z hlavního nádraží s kočárkem? O vozíčkářích nemluvě. Zkoušel jste někdy někoho dovézt k nádraží?

Nástupiště jsou krátká pro mezinárodní rychlíky, nevím, kolikrát jste jel takovým vlakem? Nástupiště do oblouku má tu výhodu, že průvodčí nevidí, jestli všichni cestující nastoupili. S kočárkem to nejde tak rychle a umím si představit ten zážitek, když ho skřípnou dveře.

Vlaky EC nezdržují zatáčky, ale zastaralá zhlaví.

Co myslíte přesedáním fakt nevím. Je snad jedno, jestli do šaliny vlezu o 800 m blíž nebo dál. Myslíte, že by jela jedna šalina k novému nádraží a vyhodila by Vás u starého, kde by bylo potřeba přestoupit? To mi hlava nebere.

Oprava nádražní budovy je bezvýznamná maličkost proti tomu, co za úchylnosti ukazovaly studie rekonstrukce nádraží. Těm bludům co jsem viděl, mohla uvěřit jen nádražní uklizečka.

0/0
14.12.2010 17:15

tomas_tod

Re: Šlégr má pravdu.

Jo nástupiště do oblouku, to je super věc. Zvláště když vystupujete z Pendolina a jaksi nečekáte, že by tam mohla být taková díra kvůli oblouku... ale to je jedno, Pendolino už sem jezdit ani nebude, takže nám stačí staré nádraží.

Nové už mohlo dávno být, mohli jsme cestovat jako v civilizované Evropě a jen díky pár omezeným pochybným aktivistům, kteří v životě ani nevytáhli paty z Brna, je vše jak je. Asi jim vadí, že nejsou u koryta. Vždycky si při takových stavbách někdo nahrabe,  s tím už se asi nic dělat nedá, ale aspoň mohlo být nové nádraží na úrovni.

Stejně tak je to s dopravou v Brně. Kvůli pár pitomcům se všechno jen opožďuje a doprava jde přes centrum... R43, R52 atd.

0/0
14.12.2010 21:10

PIsa.lek

Re: Šlégr má pravdu.

Až na to, že celé Evropa staví nová nádražíˇbuď na stejném místě, nebo BLÍŽ centru, protože ví, že pokud bude jen argumentovat tím, že "lidi jsou pohodlní a kolimoetr a přestup v MHD navíc nerní žádný problém", tak ti lidé budou z těch vlaků utíkat.

0/0
15.12.2010 9:02

ichta

Re: Šlégr má pravdu.

A viděl jste ty plány jak to má v konečné fázi vypadat, vždyť na novém nádraží je lepší dostupnost jak MHD, autem i autobusem, což nešlo vtěstnat ke stávajícímu nádraží. Jedině do centra do budou lidé mít o dvě zastávky dál a staré nádraží bude už jen obyčejná zastávka a né takový přestupní uzel

0/0
15.12.2010 9:15

PIsa.lek

Re: Šlégr má pravdu.

No tak ty plány jsem viděl už v době, kdy ty jsi patrně ani netušil, že se v Brně nějaké nové nádraží plánuje. Touto problematikou se profesně (nestojím ani na jedné straně) zabývám cca 18 let, probíral jsem to s řadou odborníků a politiků, včetně všech minsitrů dopravy) a mohu zodpovědně říci, že jestliže v mnohé mlží a zkreslují zastánci ponechání nádraží na okraji historického centra, tak jejich oponenti v mnehém (zejména v letech 2002-2008) činili to samé, jenže v podstatně větší míře a ještě za naše daně.

0/0
15.12.2010 9:34

ichta

Re: Šlégr má pravdu.

No vidíte a třeba v SUDOPu se tím zabývali někteří celej profesní život a teď už jsou v důchodu :) a od takových já čerpám zase informace. No, že se mystifikuje je pravda a hlavně se z toho stalo politické téma, kde do toho mluví kde kdo,ale málokdo tomu rozumí. Je to komedie, vždyť socani, měli hlavní téma voleb před pár roky, že jsou proti odsunu, ale přitom věděli, že pokud jiná šance není pokud chtějí čerpat z EU. Taky po volbách tiše podporovali odsun dál. Jenže bohužel zatímco třeba v Praze nebo teď v Plzni litájí miliardy za méně potřebné věci a nikdo to neřeší a veřejnost o tom ani neví, tak tady se k tomu vyjadřuje celá republika a hlavně ti co by radši za ty peníze z EU postavili něco u sebe podporují odpůrce, až se člověk nestačí divit. Odsunuté nádraží není ideální a má chyby (taky kvůli různým úpravám zvenčí), ale hold nic lepšího teď není a něco se udělat musí.

0/0
15.12.2010 9:45

PIsa.lek

Re: Šlégr má pravdu.

Jenže už i brněnský SUDP se tím zabýval jako politickým zadáním (tam se nikdy výhodnost té či oné varianty příliš neposuzovala), stejně jako jinde - třeba Šimonovský jako dopravní inženýr kreslil půlku života na ÚHA vnitroměstské dopravní vazby s ohledem na to, že nádraží bude přesunuté - jaký názor pak k tomu mohl zaujmout jako ministr dopravy právě v době, kdy došlo na lámání chleba? Další problém je v tom, že i současný projekt do začné míry vycází z původního TTZ  80. let, kdy byla naprosto odlišná frekvence cestujících (dnes sotva poloviční oproti původní), jiná technologie železniční dopravy (nepostávání vlaků u nástupištní hrany desítky minut před odjezdem vlaku) atd. atd. Mmich.ani ředitel Mráz si v době největšícho mediálních bojů (2004-6) nebyl zcela jist tím, že je toto nejlepší řešení a někteří jeho podřízení "ilegálně" kreslí detailní řešení nádraží v centru :-)).

0/0
15.12.2010 9:56

ichta

Re: Šlégr má pravdu.

To je zajimave, ze pod Mrazem to znam a o tom ilegalni nic nevim :)

Ja netvrdim, ze dnesni projetk by nemohl byt lepsi, ale nic lepsiho neni.

0/0
15.12.2010 9:59

ichta

Re: Šlégr má pravdu.

V SUDOPu se vzdy prosazoval odsun, ale jinak se projektuje kdo si co objedna :)

0/0
15.12.2010 10:36

ichta

Re: Šlégr má pravdu.

Nejlepší jsou ty argument o vzdálenosti od centra a MHD :) U nového nádraží vznikne samozřejmě nový hlavní uzel MHD + tam bude i autobusové nádraží, takže jediný problém je pokud někdo chtěl jet do centra, tak musí přes dvě zastavky mhd nebo 10 min pěšky :). Ale lidé co do Brna přijedou většinou nechcou do centra, takže ti na jihu to budou mít o dost blíž a ti co jedou na sever budou mít cca o zastávku dál. A nejlepší je tam dát zas ODS, i když je nádraží podporované přes všechny strany :)

0/0
15.12.2010 8:56

PIsa.lek

Re: Šlégr má pravdu.

> U nového nádraží vznikne samozřejmě nový hlavní uzel MHD

No tak to je samozřejmě totální kec - u nového nádraží budou pouze dva tratě (z Plotní a z bulváru) - zatímco u současného hlaváku zůstane vše tak, jak je (protože to ani jinak vést nelze).

Já (patrně na rozdíl od tebe) mám ty výsledky studí k dipozici - hádat se můžeš jak chceš, ty problémy, o kterých se v souvislosti s novým nádražím (nedostačná kapacita napojení na zbytek sítě MHD, špatná průchodnost severního zhlaví, vzájemné ovlivňování osobní a nákladní dopravy atd.) prostě jsou reálné. Tím, že se jejich dopad bude zlehčovat, si zastánci odsunu spíš škodí.

0/0
15.12.2010 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.