Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dokončení Dobrovského tunelů v Brně se prodraží nejméně o čtvrt miliardy

Stavba Dobrovského tunelů, které jsou součástí dlouho očekávaného velkého městského okruhu v Brně, se protáhne nejméně o pět měsíců. Měsíčně se přitom stavba prodraží asi o 58 milionů korun

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

j.sebanek

Jak se tohle může stát???

Dobrý den,

pokaždé, když čtu články o průtazích státem zadávaných zakázek mi vstávají vlasy hrůzou a vidím, že lidská blbost je někdy opravdu nepopsatelná. Takový projekt, jakým je ražba tunelu a dostavba silničního obchvatu se prostě nesmí protáhnout. V zájmu všech lidí, ekologů nevyjímaje, včetně obavytelů, kterých se tato stavba bezprostředně dotýká je, aby byla dokončená v co nejkratší době a za co nejmenší náklady. Žaloba kvůli překročení hlukových limitů je podle mne neymslná, protože nás všechny teď bude stát zbytečně vyhozené milardy ze státních peněz, které nezaplatí ten, co soud prohraje, ale my všichni, daňový poplatníci. Pokud se tak stane, troufám si říct, že polovina národa Českého nemá právo na vměšování se do veřejné debaty, neboť mu chybí to nejpodstatnější - úsudek, rozvaha a rozum.

0/0
6.2.2011 18:15

Si0 po třetím zákazu

Jen v banánistánu lze zrušit pravomocné stavební povolení

0/0
12.1.2011 12:33

Jerry7650

Proboha

už je opravdu potřeba ty nesmyslně přísné normy změnit a to obecně. V dnešní době je například téměř nemožné kvůli hlukovým limitům postavit takovou ekologickou věc jako je tramvaj. Pokud by to opravdu nepostavili komunisti, tam většina měst má smůlu. Stačí se podívat, kolik má stát ten kratoučký usek přesunu linky 9 a 12 na Plotní - 4 miliardy a stavět se má 3-4 roky... Stavět ty linky znovu po Brně , tak jsme tak na 100-150mld

Stejně tak jakoukoliv větší stavbu lze neustále napadat u soudů a prodloužit její stavbu o roky.

Kamarád architekt mi říkal, že u nás jsou tak přísné normy, že to co postaví v Německu, nemůže u nás... Nedávno byl v TV pořad, jak si chtěl človek udělat sýrárnu a hygiena mu to nechtěla povolit bez nějakého super chladícího zařízení, přičemž on to chtěl skladovat na regálech. A chtěli po něm, at v holanské hygieny pošlou, že to tam může skladovat. Tak prý na něj hleděli jak ne blba, co po nich vlastně chce....

Fakt tragedie i nás s těmi normami a předpisy...

0/0
11.1.2011 11:30

Lokýt

Re: Proboha

Jeej, a co mají normy na sýry co dělat s dopravou?!

Ovšem s tou šalinou na Plotní to je tedy správná poznámka; tady opravdu něco špatně je.

0/0
11.1.2011 11:42

vhelsing

Nasrat...

V Praze maji dost tunelu...at uz fyzickych ci financnich..tak at nas nechaj v Brne dokoncit zase nejakej :))))

0/0
11.1.2011 11:05

Stojan_Jakotyc

Návrh

Osobně bych byl pro, aby se tato stavba nějak zakonzervovala a už nikdy se nic do Brna neinvestovalo. Prostě se to nechalo tak jak to je, udělat z toho takový skanzen, aby se na to mohli lidi z celýho Světa jezdit dívat, jaký tam žijí kreténi. Škoda, přeškoda, že nám Beneš v 45. vyhnal němce....do té doby bylo Brno kosmopolitní město, pak...

0/0
11.1.2011 9:58

Lokýt

Re: Návrh

Co má "světovost" co dělat s tím, jestli se dodržují nebo nedodržují hygienické normy?!

0/0
11.1.2011 10:00

Lokýt

Re: zastřelit

Vidíte, a pak je spousta jiných lidí, kteří kolik let kličkují mezi silnicemi a dálnicemi a těší se jak malí, že třeba jednou kolem nich nebudou řvát motory - a místo toho jim u baráku přistane díra, rvoucí dvojnásob.

Jinak (to už se opakuju) přerušení stavby nařídil soud, ne nějaká petice.

0/0
11.1.2011 9:24

Carlos

Re: zastřelit

On se nekdo tesil, ze tam prestanou jezdit auta? Nezlobte se na mne, ale pokud se nekdo odstehuje do mesta, tak se s tim da asi docela pocitat, zvlaste v tomto miste. Pokud chce nekdo klid at jde na vesnici. Nevim co mu v tom brani? Ja jsem ve meste docasne a do dvou let jsem z nej pryc. A proc? Protoze chci klid a neposlouchat to rvani motoru. Problem je, ze vetsina techto kriklounu jsou lini a neschopni si zmenit zivot dle sveho.;-ORv

0/0
11.1.2011 9:51

Lokýt

Re: zastřelit

Tož za prvé - že po městě přestanou jezdit auta je skutečně jeden z hlavních argumentů na obhajobu staveb typu tunely Dobrovského.

Za druhé - na to, že ve městě člověk kolony aut očekávat musí, mají trochu jiný názor lidé z měst, kde kolony aut už nejsou.

A za třetí - jak se budete dopravovat na tu vesnici? Ne snad autem?!

0/0
11.1.2011 9:58

Carlos

Re: zastřelit

1. Argument je snizeni dopravy, nikoli, ze snad prestanou jezdit. Snizeni dopravy v oblasti Krpole, kde nyni klickuji auta, je snad logicke.

2. Nejaky priklad mame, kde auta ve meste nejezdi? A jak pisete lide maji jiny, kde kolony aut UZ nejezdi. Proc tam prestala jezdit? (ted na me nevytahujte zakazy vjezdu do centra a podobne nesmysly s tim nesouvisejici)

3. Kam se jako budu dopravovat? Pracuji z domova, nemam potrebu se nikam denne dopravovat. Vyjimku tvori velke nakupy, holt neco jist musim :-P

0/0
11.1.2011 10:02

Lokýt

Re: zastřelit

1. Ale jasně že tím myslím snížení, ne úplné zmizení (a měl jsem za to, že Vy taky). Logické to může, ale nemusí být - jednak zdaleka ne všichni, kdo doteď po povrchu jezdili, mířili od místa dnešního začátku tunelu k místu dnešního konce tunelu a jednak s přibytím plochy přibude i aut...

2. A proč bych je neměl vytahovat?! Takové zákazy existují - a ejhle, civilizace se po jejich zavedení nezhroutila. Ale myslím spíš systém, jaký má Londýn nebo Kodaň (hustá kapacitní síť hromadky, stojící na kolejové dopravě, mýto za vjezd do centra, minimum parkovacích míst, navíc extrémně drahých).

3. Tak v tom případě není problém a přeju příjemné bydlení :)

0/0
11.1.2011 10:18

Carlos

Re: zastřelit

Prijde vam v poradku srovnavat Brno (cca.350.000 obyvatel), s Londynem (cca.13 mio) nebo Kodani (1,1 mio)?

0/0
11.1.2011 12:17

Lokýt

Re: zastřelit

Proč by nemělo?

0/0
11.1.2011 12:31

Carlos

Re: zastřelit

Tak na to uz snad neni ani potreba reagovat...

0/0
11.1.2011 14:19

Lokýt

Re: zastřelit

Ach jo. Nechtěl byste přece jen toho hloupého, neprozíravého, úplně zabedněného člověka poučit?!

Všechno to, co jsem o Londýně a Kodani napsal, je podle mě v Brně v pohodě aplikovatelné...

0/0
11.1.2011 14:23

Carlos

Re: zastřelit

Nelze srovnavat mesta ktera jsou 37x respektive 3,1x vetsi nez Brno. Je tam mnohem vetsi hustota zalidneni. To je stejne jako byste srovnaval vuci Brnu mestecka o 9500 obyvatelich respektive 100.000 obyvatelich. Podle vas by tedy bylo prijatelne srovnavat Brno vuci dalsim aglomeracim typu Tokio, SaoPaolo a podobne. To je naprosty nesmysl. Rv

0/0
11.1.2011 16:36

Lokýt

Re: zastřelit

To už jste říkal, ale pořád jste neřekl proč.

0/0
11.1.2011 17:00

Carlos

Re: zastřelit

1. Hustota zalidneni

2. Pocet obyvatel

3. Pocet vozidel (at uz v prepoctu na jednotlivce/rodinu/byt...atd

4. Dimenzovani a rizeni silnicniho provozu

5. Jiny vliv MHD (z pohledu ceny, rychlosti spojeni, navaznosti linek...atd)

0/0
11.1.2011 17:57

Carlos

Re: zastřelit

Nejdulezitejsi jsou ovsem body 1, 2, 3 . Doporucuji se treba jet podivat

Praha, Londyn, Sao Paolo a Dili. Mozna potom vam dojde, proc nelze

dopravu srovnavat v Brne. Jeste snad se zavrenyma ocima jde Brno

primerit k Praze, ke zbytku ovsem ani omylem.

0/0
11.1.2011 17:58

Lokýt

Re: zastřelit

Ne, omlouvám se, ale ať to čtu jak to čtu, pořád nechápu, proč by za ty peníze místo sítě silnic a přivaděčů a podobných věcí pro indivindi auta nešlo vybudovat síť kolejí a trolejbusů (a podobných věcí). Lidí je tu dost na dost malé ploše, aby to za to stálo (ani ta současná rádobysíť není nejhorší - a kapacitou poptávce nestačí).

0/0
11.1.2011 19:00

Carlos

Re: zastřelit

Dal uz se v tom babrat nehodlam, pokud nechapete diametralni rozdily mezi velikosti mest a ruznorodost jejich dopravy oproti Brnu, nema to pro mne smysl. Snad jen mohu doporucti navstevu Dili, Sao Paola ci Tokia. Potom pochopite.

0/0
12.1.2011 16:11

Lokýt

Re: zastřelit

Tak to mě mrzí - napsat víc než "mám pravdu a zdůvodňovat to nebudu" by tady myslím bylo přínosnější.

No, zjevně s tím nic nenadělám.

0/0
12.1.2011 17:59

Peťulák2

Re: zastřelit

Ta trojka je trapný argument. Z domova nepracuje víc jak 5% lidí.

0/0
11.1.2011 11:16

Lokýt

Re: zastřelit

To asi ano, ale teď byla řeč jen konkrétně o způsobu života pana Carlose :), ne o těch ostatních.

0/0
11.1.2011 11:19

cestovatel2

Vůdce ekoteroristů..

.. ing.Karel  Štěpaník - tel. domů 549 249 641 , stepanik4@seznam.cz, bytem Brno Tábor 20

pokud máte připomínky k zastavení stavby a nebo by jste rádi "poděkovali" tomu kdo se o zastavení stavby nejvíce zasloužil.

týká se to hlavně obyvatel Králova Pole a Žabovřesk, kteří trpí nejvíce objížďkami souvisejícími se stavbou a kterým se toto martyrium prodlouží díky uvedenému pánovi  minimálně o 5 měsíců.

0/0
11.1.2011 7:29

cestovatel2

Re: oprava tel. čísla

530 311 404!!

0/0
11.1.2011 8:07

fedorko

Re: oprava tel. čísla

http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=1902300

zde je ten kontakt také... už jsem poděkoval

0/0
11.1.2011 9:17

Graetar

Re: oprava tel. čísla

http://www.son.cz/poradna.php?event_akce=poradna_detail&id_poradna=2009000021 - není to i tento člověk? Pěkně vykutálená osoba...

0/0
11.1.2011 11:44

J.E.

Dokumentace

Zdravím,

rád bych všem obhájcům uvedeného občanského sdružení doporučil si prostudovat projektovou dokumentaci (min. 300 úvodních stran) a asi by si uvědomili, že chyby o kterých mluví tam nejsou . . . . Protihluková opatření jsou několikanásobně účinnější o proti stavu předcházejícímu apod. Chápu, že se mohla vyskytnout nedorozumění, nesrovnalosti apod., ale to není u takto rozsáhlých projektů nic neobvyklého a nechápu, že podle správního řádu nevyužilo dané sdružení možnost napadnutí stavebního povolení během projednávání, když bylo veřejnosti přístupné?

0/0
11.1.2011 0:13

sdsa

Re: Dokumentace

mozna , ze to slavne obcanske sdruzeni financuji stavbni firmy, ktere pracuji na stavbe tunelu. Preci jenom oni na tom vydelaji.

Pomalicku by se clenove meli skladat na tu 1/4 mld.

zajimave, ze ted jsou vsichni chytri, ale kdyz se tato stavba planovala jeste za komunistu, nikdo se neodvazil ani ceknout a ted si vyskakuji.

Jako by nevedeli, kdyz si v tech panelacich kolem kupovali byt, ze se tam bude stavet ???

0/0
11.1.2011 1:36

Lokýt

Re: Dokumentace

Takže byste radši socialismus, abyste nemohl mluvit do veřejných staveb?! 8-o

Jinak kdyby v té dokumentaci chyby nebyly, asi by soudce neřekl, že tam jsou; a i pokud soud pravdu nemá, tak chyba je zas jen u něj, protože to byl on, kdo stavbu bezdůvodně zastavil - ne Štěpaníkovo sdružení (to jaksi už z principu nic zastavit nemůže).

Proč jim to trvalo tak dlouho, to nevím, ale konspiračním teoriím (že to bylo schválně) osobně nefandím.

0/0
11.1.2011 7:54

Carlos

Re: Dokumentace

Ja jsem pro, aby v pripade neuspechu toto sdruzeni zaplatilo naklady na pozastavenio stavby, soudy, pravniky...atd. Tak by to melo byt.

0/0
11.1.2011 9:52

Lokýt

Re: Dokumentace

Prima, takže když má někdo v dobré víře podezření, že se děje něco nezákonného, upozorní na to a ukáže se, že se mýli, tak by měl být potrestán?!

0/0
11.1.2011 10:20

pohodny

Re: Dokumentace

Ta dobra vira zpusobi narust ceny v desitkach milionu, zneprijemneni zivota desetitisicum lidem. Co byste navrhoval? Pochvalu a volnou ruku do dalsich dobrevirovych akci? Rv

0/0
11.1.2011 12:07

Lokýt

Re: Dokumentace

Co byste navrhoval Vy?! Pokaždé nejdřív vyhodotit, jestli vymáhat dodržování zákonů a chovat se k lidem ohleduplně bude levnější nebo dražší než to nedělat?!

0/0
11.1.2011 12:16

stapo

Re: Dokumentace

Vážený pane, celá stavba byla posouzena z hlediska vlivů záměru na životní prostředí a veřejné zdraví. Celý proces posuzování byl ukončen veřejným projednáním. Všechny požadavky všech zúčastněných byly zapracovány do projektu. Tedy lidé se mohli vyjádřit a také tuto možnost využili. Následovala projektová příprava, opět se občané, úřady, samospráva atd k územnímu a stavebnímu řízení vyjadřovali, připomínky byly do projektu zapracovány. Pochybuji o tom, že nějaký soudce kontroluje správnost a hledá "chyby" dokumentace. Bude to asi  stejně jako na železničním uzlu, soudce řekne, že nenašel nějaký papír a tedy nemůže prozkoumat oprávněnost žalobvy a tedy apriory je vše blbě a než se "to " vyřeší stavbu zastavuje. Jinými slovy nevěřím tomu, že by záměr byl špatně. Zastavení stavby je tedy jen obstrukční jednání sdružení, které nás stojí zbytečné peníze a zdraví lidí, kteří jsou zatížení stávající dopravou. Dnešní zákony, bohužel, obstrukcím (když se chce) nahrávají.

0/0
11.1.2011 10:27

Lokýt

Re: Dokumentace

No, ověřit ani vyvrátit se to ještě nedá, protože soud má teprv tenhle nebo příští týden vydat zdůvodnění rozsudku (jsem se dočetl); i když v to, co píšete, moc nevěřím. Ale i kdyby šlo jen o chybu "v papírování" a ne ve fungování projektované stavby samotné, pořád to ještě neznamená, že viníkem není autor těch zmrvených papírů. Znova říkám - kdyby bylo všechno podle zákona, nic by se nezastavovalo.

0/0
11.1.2011 10:45

stapo

Re: Dokumentace

Ono striktní dodržování zákona je fajn. Ale u velkých staveb může někde k nějaké chybě v papírovánjí dojít. Je otázkou jak významná chyba to je. Má např. zásadní vliv na veřejné zdraví? Pokud má, pak v pořádku, že to někdo objeví a žádá o nápravu. K tomu ale sloužilo těch několik dříve provedených kroků (posuzování vlivů, územní a stavební řízení atd.).  Pokud je to drobnost, dá se přece odstranit i bez soudního rozhodnutí. Stále si myslím, že žaloba a soud není z důvodu odstranění nějaké "zásadní chyby" ale záměrné obstrukční jednání. Pokud by sdružení a vlastně kdokoliv chtěl striktní dodržování zákonů pak by např. většina lidí netopila, protože nemají vyčištěné komíny, většina řidičů by nejezdila, protože by nabrali tolik bodů, že by byly bez papírů, .... Společnost by byla totálně sešněrována žalobci a soudci a měl byste strach udělat cokoliv, aby vás nezavřeli.

0/0
11.1.2011 11:07

Lokýt

Re: Dokumentace

Jo, s tím i souhlasím - ale naopak věřím, že chyba byla v samotné stavbě.

Tož jestli chcete, počktejte si na zdůvodnění rozsudku - mělo by se objevit tady: http://infodeska.justice.cz/vyveseni.aspx?verzeid=978413

0/0
11.1.2011 11:18

stapo

Re: Dokumentace

Děkuji za odkaz, jsem sám opravdu zvědav. Nicméně ať to bude jakkoliv, stavba měla pokračovat a pokud se "něco" objeví, pak se přece stále dá projekt o potřebná opatření doplnit. Přece existuje presumce neviny - tedy že záměr je v pořádku a ne viny, zastavme to a pak se uvidí.  

0/0
11.1.2011 11:29

Lokýt

Re: Dokumentace

Nemyslím - právě naopak. Jednak čistě rozumově podle čeho chcete stavět v situaci, kdy nemáte žádný projekt (protože ten co byl už neplatí) a jednak stavební povolení právě může být vydané jen na projekt, odpovídající zákonům (a bez stavebního povolení jaksi stavět nejde).

Právě o to doplnění jde - udělá se nový projekt (tentokrát konečně správně), dostane stavební povolení... a PAK teprv se vůbec může něco (zase) stavět.

0/0
11.1.2011 11:37

stapo

Re: Dokumentace

Nesouhlasím, je přece proti logice zrušit platnost celého projektu, pokud je to tak, a tím zastavit celou stavbu, když je problematický (možná) jen jeden úsek? Máte pravdu v tom, že pokud se někde něco nedořešeného a hrozí možnost přestavby, je lépe tam do vyřešení nic nedělat. Ale proč se nemůže budovat v tunelu a na výjezdu na druhé straně? To tedy nechápu.  

0/0
11.1.2011 12:38

Lokýt

Re: Dokumentace

No jestli se opravdu zastavila celá stavba (ne jen ten jeden vjezd), tak je to proto, že je jen jedno jediné stavební povolení na ni celou. Laicky předpokládám, že ani nejde každých pět metrů toho samého tunelu prohlásit za jinou stavbu :), ale to už byste se musel zeptat někoho zasvěcenějšího.

0/0
11.1.2011 12:43

ichta

Re: Dokumentace

No bohuzel je to jedna stavba, ale stejne se porusuje zakon, protoze kdyby se to bralo do dusledku, tak by se nesmelo vyuzivat nic co bylo v ramci stavby zbudovano a to nejsou jen ty samotne tunely a okoli stavby, ale napriklad i  prilehle ulice a cesty, ktere byly v ramci stavby postaveny ci upraveny. Takze kdyby se to do dusledku plnilo, tak se zavre vsechnou silnice na obrovske plose v okoli staveniste (vcetne MHD) a cele brno bude na severu ochromeno.

0/0
11.1.2011 13:14

stapo

Re: Dokumentace

No a o tom to je. Každá stavba se skládá z mnoha stavebních objektů (ne tedy po 5 ti metrových úsecích, ale po smysluplných celcích). Předpokládám, že soud má možnost zastavit jen napadenou část výstavby - tedy jednoho či více objektů (třeba protihluková opatření) a zbytek výstavby - ať se klidně dál pokračuje. Riziko stavebníka je, zda to nebude nakonec muset předělat. Pokud platí že se musí zastavit celé stavba, pak to znamená, že kdykoliv kdokoliv může kvůli čemukoliv cokoliv zastavit (což považuji za obstrukci). A to je špatně, ať jsou to tunely Dobrovského nebo třeba výstavba rodinného domku či mateřské školky. Soud by měl být soudný a reagovat úměrně. No nic, uvidíme jak se to bude vyvíjet dál.  Pane Lokýte jen se poptám, myslíte si, že stavba tunelů Dobrovského je špatná? Já si myslím, že ne a že by se měla podpořit, i když je možné že zde vznikly nějaké "chyby". Ty se dají odstranit bez nutnosti vše zastavovat. Jediní kdo na tomto prodělávají jsou pak brňáci.

0/0
11.1.2011 13:32

Lokýt

Re: Dokumentace

Tož kdokoliv cokoliv kvůli čemukoliv zastavit nemůže, může to jen soudce a jen pokud stavebník spáchal něco nekalého.

A jinak když se tedy ptáte, tak já osobně si myslím, že tak obrovské prostředky v poměru s tím, co se dává do jiné techniky, by se do automobilové dopravy dávat neměly (neboli podobné stavby pro auta podle mě nejsou potřeba, protože za stejné peníze se můžou budovat i vhodnější systémy).

0/0
11.1.2011 14:20

Sven Gumby

Re: Dokumentace

Jojo R^

0/0
11.1.2011 11:21

alandelon

Arogantní dobytek

Dobře Sdružení!Arogantní moc si asi myslela,že si lidi nechají kakat na hlavu.Zítra podpořím sousedy a do Sdružení se přidám.

0/0
10.1.2011 23:18

J.E.

Re: Arogantní dobytek

Dobrý den,

můžete mi prosím, jako "obyčejně VŠ vzdělanému" člověku v daném oboru vysvětli jak byl obyčejný člověk poškozen? Prosím a přesně!

Děkuji

0/0
11.1.2011 0:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.