Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jižní Moravě má ministr Bárta v plánu stavět hlavně obchvaty

Ministr dopravy Vít Bárta chystá plán výstavby na jižní Moravě na následujících patnáct let. Stavět se budou hlavně obchvaty. Důležitá silnice R43 se ale začne stavět nejdřív za dvanáct let a nádraží se odsouvat nebude, což se nelíbí kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

idasuvidaho

nesoulad jednání pana Bárty s předvolebními sliby V.V.

Není to dlouho co v předvolební kampani leader Věcí veřejných pro jižní Moravu pan Dobeš tvrdil , že Věci veřejné

budou usilovat o vedení trasy rychlostní silnice R52 mimo vodní dílo Nové mlýny. Byl to rozhodující impuls proč jsem jistě nejen já Věci veřejné volil. Pan ministr dopravy Bárta ovšem nic takového neprosazuje, naopak ruku v ruce s panem hejtmanem Haškem postupuje proti nám , svým voličům prosazováním trasy středem dočasného vodního díla Nové mlýny a pak dále po návětrné hraně kopce plného endemické flóry pod patronátem UNESCO Pálava.

Na žádosti o vysvětlení tohoto postupu proti svým voličům Věci veřejné, osloveny ať už na jakékoli dostupné kontaktní e-mailové adrese bohužel na vzdory své deklarované otevřenost a transparentnosti, trapně mlčí. Další planý slib.Bez slz.

Koho budu volit příště? Snad jediný o kom se dá nepochybovat je smrt.

0/0
16.1.2011 23:09

siku

bohužel

jsem bohužel mladý ,tak se asi R43 dočkám. :-(

naštěstí mám pár let na to se odstěhovat z krásné tiché přírody na kraji Bystrce, kterou tímto projektem o 100% znehodnotí.. Někdo tu hovadinu R43 přes město pořád protlačuje i když se mnoho let ví, že od EU na to nedostanou ani cent, protože takový tah skrz město je podle směrnic EU nepřijatelný a už dnes jsou v Troubsku překonány emisní a hlukové limity, a stavět tam další protihlukově nezvládnutelné křížení je nehorázný nesmysl.

0/0
12.1.2011 14:19

siku

Re: bohužel

Dálnici R43 at si ji staví od kuřimi na sever. tam pomůže zrychlit trasy na sever, ale tah přes brno řeší průjezd Dobrovského tunely(které ty auta mohou plynule odvést po trasách,které jsou známy-po desetiletí užívány a lidi kolem žijící jsou zvyklí,nebot se podle toho mohli zařídit od pradávna. Mělo by se zkapacitnit rozšíření mestkého okruhu mezi pisárkami a tunely a je to. a samozrejme dobrovskeho tunely konecne dokoncit. ale tahat transevropskou dopravu do čistého prostředí rekreační oblasti bystrce-přehrady , kde žije takřka 1/10 brnanů je donebevolající hovadina.

0/0
12.1.2011 14:19

luduf

Re: bohužel

ať se R43 prodlouží od odbočky u Kuřimi. Páč Brňáci se nedomluví nigdy. Ale nám, co bydlíme na sever od Brna, ta silnice velmi pomůže a hlavně i lidem na stávající trase, v Lipůvce, Lažanech, Milonicích,  Bořitovu, Černé Hory atd.

0/0
12.1.2011 16:20

King_Feanor

Re: bohužel

vy ste asi nikdy nebyl v Židenicích, co? 4 proudová silnice přímo před baráky, upsotřed čtvrti! V Bystrci je tma místo, jaké znehodnocování? Postaví se tam pár stromů a zed... a nikdo si ničeho všímat nebude! Odstěhujte se někam do pralesa, když nehodláte žít se silnicí! Už aby stála, aby všici nejezdili přes Židenice!

0/0
12.1.2011 20:08

pokin

Re: bohužel

Kdybyste si dal tu práci a aspoň si našel základní informace, věděl byste, že R43 přes Bystrc způsobí úbytek aut na Gajdošové asi o 1,5%. Což je fakt terno.

Ale ono je vždycky jednodušší si namalovat nepřítele a na něho křičet, že jo?

0/0
12.1.2011 23:30

iMuf

Re: bohužel

Ty máš zrovna co mluvit o křičení a "malování nepřítele" ty puku. Po tom co jsi vyzvracel níže ;-D.

Jinak pochopitelně nejde jen o Gajdošovu, kterou do budoucna řeší zejména tunel pod Akátkami. Jde o to, že kdyby už dnes R43 přes Bystrc stála, odvede z Brna 20000 kusů tranzitu. Efekt "Boskovické brázdy" se uvádí vždy zhruba poloviční. Otázkou je, jak by se situací zamíchalo teoretické zavedení zákazu průjezdu Brnem, což je už dnes technologicky proveditelné ať už za pomoci satelitů nebo mýtných bran. 

0/0
13.1.2011 16:49

pokin

Re: bohužel

Co kdyby sis ve své nemohoucnosti napřed pořádně přečetl příspěvek, na který jsem reagoval - tam se milánku píše JENOM o Židenicích. Potíže se čtením, potíže s myšlením, že?

A k tomu, jak jsi argumentačně exceloval dole, myslím není co dodat. ;-)

0/0
13.1.2011 16:57

iMuf

Re: bohužel

Hmm, nemohoucnost, potíže s myšlením + to, co jsi vyzvracel dole... ty jsi prostě duševní mrzáček. Kupodivu vím, na co jsi reagoval. Proto taky píšu, že u R43 nejde jen o Gajdošku (tzn. o Židenice) ale o dopravní vztahy v celém Brně.

0/0
13.1.2011 18:18

pokin

Re: bohužel

Ty jsi fakt ztracenej případ. Když nědo píše kraviny o Židenicích, koleduje si o opravu. Nevím, co do toho pleteš celý Brno, když ani nevíš, které části do Brna patří. ;-D

Budeš se tady dlouho ztrapňovat?

0/0
13.1.2011 21:06

iMuf

Re: bohužel

Dobře, naposled se pokusím o asi nemožnou věc - vysvětlit ti logickou posloupnost tohoto vlákna. Siku nechce R43 v Bástru, Feanor na to reaguje Židenicemi, puk na Feanora reaguje nabiflovaným údajem ze studie, kterou chce patrně naznačit, že R43 nemá smysl, a mravokárnou vsuvkou o namalovaném nepříteli a křičení. Já puka upozorňuju na to, že slušně řečeno káže vodu a pije víno a ke zbytku vlákna přidávám, že R43 má smysl a to pro celé Brno. Puk na to reaguje jako de.ílek dvojpříspěvkem, ve kterém ukazuje svůj nedůvtip a chytá se stébla, jen aby mohl zaútočit. Já puka v dalším příspěvku usměrňuju a puk na to opět reaguje jako de.ílek. Snažím se naposled zevrubným rozborem pukovi naznačit, že se chová jako de.ílek, na což puk pravděpodobně opět zareaguje jako de.ílek. Holt se nedá nic dělat. :-)

0/0
13.1.2011 22:37

pokin

Re: bohužel

Ano, už jsi z toho komplet zmagořil. ;-D

Podívej, nastuduj si městské části a mapu Brna a pak lez do diskusí. 

0/0
13.1.2011 23:12

iMuf

Re: bohužel

Jak jinak, měl jsem pravdu, puček nezklamal ;-D

0/0
13.1.2011 23:30

pokin

Re: bohužel

Tebe nikdy ;-)

0/0
13.1.2011 23:34

pokin

Re: bohužel

A vidím, že i zeměpis je něco, v čem exceluješ. "R43 přes Bystrc odvede z Brna 20000 kusů tranzitu" je opravdu skvostná - on se Bystrc odtrhl od Brna? Jsem si nevšiml ;-)

0/0
13.1.2011 17:00

iMuf

Re: bohužel

Jojo, bazírujeme na slovíčkách, abychom mohli zaútočit, že? ;-) Tak si to užívej, moc jiných radostí v životě asi nemáš.

0/0
13.1.2011 18:20

pokin

Re: bohužel

Ale prdlajs slovíčkaření, tos jenom použil ten nejidiotštější argument fanatiků pro R43 přes Bystrc. Kterýmu dá každej aspoň trochu rozumně myslící člověk druhým tahem mat.

Tak si tu ostudu užij, trumbero.

0/0
13.1.2011 21:08

iMuf

Re: bohužel

Ty si nikdy neuvědomíš, že se chováš jak úplnej magor :-). Myslíš, že se dá VMOčko zakopat pod zem stejně jako R43 pod Bystrc? Ale radši o tom ani nezkoušej přemýšlet, stejně ten kontext nepochopíš.

0/0
13.1.2011 22:15

stev

Re: bohužel

Dálnice do měst nepatří. Je to tak těžké pochopit?

0/0
13.1.2011 22:20

iMuf

Re: bohužel

Jasně, škoda jen, že se špatně v Evropě hledá nějaké město srovnatelné velikostí či významem s Brnem (příp. větší / významnější), kterým by dálnice neprocházela.

0/0
13.1.2011 22:43

pokin

Re: bohužel

A pod hráz to zakopeš ty vlastníma rukama. ;-)

Už dost, prosím tě.

0/0
13.1.2011 23:20

iMuf

Re: bohužel

Jo, zakopávat pod hráz se to vyloženě vyplatí, kolem ní bydlí mraky lidí ;-D. (PS: teď patrně přijdeš s chudáky rekreanty...)

0/0
13.1.2011 23:33

pokin

Re: bohužel

Bingo, vypadá to, že se mentálně zvedáš! Ještě chvilku a povede se ti snad i souvislá a logicky správná myšlenka. Pokračuj, pokračuj, hlupáčku :-)

0/0
13.1.2011 23:36

iMuf

Re: bohužel

Zato ty jsi evidentně pořád stejná chudinka :-).

0/0
13.1.2011 23:42

pokin

Re: bohužel

Snaž se, teď to bylo trochu slabší ;-)

0/0
13.1.2011 23:46

iMuf

Re: bohužel

Ó, ono se to dokonce snaží být vtipné...

0/0
13.1.2011 23:58

pokin

Re: bohužel

;-)

0/0
14.1.2011 0:01

iMuf

Re: bohužel

Ó, ono už to nemá co kváknout...

0/0
14.1.2011 0:03

siku

ZNIČENÍ PŘÍRODY

nepovažuju za solidní a moudré zvýšit provoz ve čtvrti s klidným a čistým prostředím z cca 1% na 100% jako výsledek snížení provozu ve středu Brna o 1%. to není adekvátní. je třeba si uvědomit,že lidé,kteří se stěhují do středu Brna si tak vybrali a počítali s provozem prachem a exhalacemi, protože ten provoz tam nikdy neměl a nezmizí.. My, co jsme nakoupili byty v čisté přírodě v Bystrci-všude lesy, louky, potok jsme tak učinili i za předpokladu,že to máme do práce dále, ale přesto s infrastrukturou. - doprava MHD v dosahu. Tedy váš doporučovaný prales je přestřelení, ale slušné klidné bydlení ačkoliv vzdálenější od brna je to, co chci. a když obchvat města, tak má být za městem a né prostředkem sídliště. tunel, kterým se město ohání vede pod 2/3 bystrce,ale ne pod celým.jeho vyústění je v dolině,kde se drží zrána mlhy a nedělám si iluze o rozptylových podmínkách,když se tam objeví zničehonic provoz transevropské silnice. nejde jen o hluk,ale o čistý vzduch.

0/0
13.1.2011 9:24

Agent Přisluhovač v emigraci

R52

R52 může počkat, z Pohořelic do Mikulova to není nejhorší, problémy začínají až za hranicí v rakouských dědinách, ale to naši bývalí civilizovanější spoluobčané už řeší. Obchvat Mikulova není na pořadu dne. Tranzit tam dnes projíždí kolem továren, pump, marketů, kasin, heren a bordelů, nevím, kde vzali to sídliště. Jestli mysleli ty komoušské bytovky na ulici Zdeňka Nejedlého (sic!) a kpt. Jaroše, tak ty jsou dost daleko.

0/0
12.1.2011 8:49

Al Coholic

Re: R52

souhlas, baráky jsou od silnice schovány navíc za Tescem

0/0
12.1.2011 9:45

iMuf

Re: R52

Tak ono nejde jen o plynulou jízdu ale i o bezpečné předjíždění a o rychlost, pokud teda člověk dodržuje předpisy. Jestli mluví o dvojpruhu jak u nás od Pohořelic tak v Rakousku po Poysbrunn, tak doufám, že tím myslí jen poloviční profil, který bude možné později snadno rozšířit.

0/0
12.1.2011 11:53

stev

Re: R52

Takže Mikulovu a Lipůvce obchvat, zatímco Brnu průtah?

0/0
13.1.2011 22:21

Jerry7650

Cože

Takže za 14let se postaví obchvaty 3 měst??? Ještě že D1, D2, metro a a tramvajové linky ve městech stavělo uplně jiné vedení tam nahoře.. To co se postavilo za těch 40let by se ted bohužel stavělo asi 400let :-(

0/0
12.1.2011 8:47

vItava

Re: Cože

Pokud to bude stavět stát, tak ano.

0/0
12.1.2011 8:55

atul

Znojmo

P. Firbas se asi zbláznil, když říká, že Znojmo obchvat nepotřebuje... Kamiony nejezdí průmyslovou čtvrtí, ale přímo centrem města (nám. Svobody, Republiky, Mariánské nám.), kolem škol atd. Jediný tah, který se centru vyhýbá, je z Brna na Hatě. Ale ten je taky ze všech nejslabší. Proč si Idnes.cz nechává komentovat takové věci lidmi, kteří místní podnmínky vůbec neznají a komentují to na základě toho, že jednou jeli z Brna přes Znojmo do Rakouska? To je novinařina na úrovni....:-/

0/0
12.1.2011 8:32

CErin

Re: Znojmo

Naprosto s Vámi souhlasím pane kolego, napadlo mě to hned po prvním přečtení. Pan Firbas je zřejmě v.ůl. Znojmo potřebuje opravdu obchvat, stejně jako tankodrom Lechovice apod.

0/0
12.1.2011 12:57

kremsa

Skvělé zprávy! Sláva panu ministru Bártovi!

Tak ta pitomá dálnice R43, která nám má vést přímo pod okny, se bude stavět nejdříve za 15 let. Skvělé - do té doby snad stihnu umřít, abych se jí nedožil. Chápu, že pro některé brněnské čtvrti by znamenala ulehčení, ale nám by naopak výrazně zhoršila životní prostředí. A i my jsme snad svým způsobem také lidé. - A že se odsun nádraží kamsi na okraj Brna na několik desítek let odkládá, to je úplně úžasná zpráva. Pane ministře Bárto, moc Vám děkujeme!

0/0
12.1.2011 6:06

chorchloj

Re: Skvělé zprávy! Sláva panu ministru Bártovi!

Věř tomu, že zbytek Brna rozhodně tvé sobecké nadšení nesdílí. Holt se rozvoj druhého největšího města v republice zastaví na úrovni přerostlé provinciální vesnice.

Tak se prostě budou místo Brna ekonomicky rozvíjet jiná funkční města, např. Ostrava.

Šaliningrad se může jít klouzat

0/0
12.1.2011 7:40

vItava

Re: Skvělé zprávy! Sláva panu ministru Bártovi!

Vzhledem k hustotě obyvatelstva musí zákonitě v ČR každá nová dálnice vést někomu pod okny.

To s tím životním prostředím - někomu zhorší, většině zlepší.

0/0
12.1.2011 9:00

Petr Tenzor

Re: Skvělé zprávy! Sláva panu ministru Bártovi!

Ono se ma odsouvat nadrazi na okraj Brna? Myslite nekam do Slatiny nebo Reckovic, kde uz nadrazi jsou? Aha, vy myslite tech 800 metru od centra. Mozna to ve vasi vesnici znamena okraj, v Brne ne.;-D

0/0
12.1.2011 10:41

iMuf

Re: Skvělé zprávy! Sláva panu ministru Bártovi!

Nemusíte umírat, stačí prodat byt a odstěhovat se do baráčku za Brnem. Naopak tím, že nebudete prudit své okolí a okolí nebude prudit vás, dožijete se pravděpodobně v klidu a pohodě vyššího věku a já vam to pochopitelně přeju. Pro lidi trpící iracionálním strachem z rozvoje prostě není vhodné žít ve městě. Já chápu, že za komunismu se z Brna stala taková větší vesnice a spousta lidí si na to zvykla. Spousta se jich sem proto i "z lontu" přestěhovala, nemluvě o těch, co hned po válce obsazovali zadarmo byty po bývalé židovské a německé měšťanské elitě. Nicméně už uplynulo 20 let od konce svérázného režimu a Brno má nejvyšší čas probudit se zpět do podoby progresivního města a moravské metropole. Pokud mu v tom budete bránit, nebude vás za to mít rádo, věřte mi.

0/0
12.1.2011 11:42

venda44

Re: Skvělé zprávy! Sláva panu ministru Bártovi!

Tu pitomou dálnici už začal stavět Hitler. A je obrovská škoda, že se mu to nepodařilo dotáhnout do konce. Pro socialistické plánovače bystrckého sídliště by docela určitě nebyl problém postavit domy těsně kolem ní. Vedla by ti pod okny odjaktěživa a protestovat by jsi mohl jedině tak na lampárně.

0/0
12.1.2011 16:23

Ghost of Ebo II

a co VMO ?

..umřel ?..

0/0
11.1.2011 22:26

iMuf

Re: a co VMO ?

Václav  Moravec zvaný Otázka? Neumřel, zrovna kecá s Halíkem o babičce s tlačítkem delete.

No ale okruh ten teda jo, ten umřel. Jako všechny infrastrukturní investice v Brně...

0/0
11.1.2011 22:40

iMuf

Výsměch :)

Tak co Brňáci, vyrazíme do ulic? Asi ne, my si přece rádi necháváme kakat na hlavu :-).

Půl milionu lidí, ale bez politické síly. A když už se jakás síla najde, vždy se spolehlivě zároveň najde i chytráček, který tu sílu rozhádá a rozeštve. A Brňáci mu (jim - Bartíkům, Hollanům, Patrikům, Firbasům, Pálkovým...) na to pořád dokola skáčou. Bárta má lehkou práci.

0/0
11.1.2011 22:26

Vítek Procházka

Re: Výsměch :)

Tak Brňáci právě vyrazili do boje - nebo alespoň ti co tam bydlí, ale do boje proti té stavbě ;-D!

0/0
11.1.2011 22:37

iMuf

Re: Výsměch :)

A o čem asi tak píšu, Vítku Procházko? :-) Ale rozhodně si nepředstavuj nějaké davy, ono stačí pár "sdružených občanů".

0/0
11.1.2011 22:51

pan Kotrč z Lidového domu IV

Re: Výsměch :)

a v tom je kouzlo demokracie:-)

0/0
12.1.2011 0:33

iMuf

Re: Výsměch :)

no, kouzlo zní moc poeticky. Spíš je to nástroj demokracie, který může sloužit dobré věci, ale dá se i lehce zneužít. Na jednu stranu může ve zdravé společnosti sloužit jako pojistka práva, na druhou stranu může v chaotickém systému sloužit úzké skupince lidí k blokování jakéhokoliv projektu. Ať už třeba pro ukojení vlastního provincionalismu nebo na něčí objednávku.

0/0
12.1.2011 2:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.