Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihomoravská gymnázia i rodiče protestují proti zrušení tříd pro 330 dětí

Některá jihomoravská gymnázia od září neotevřou třídy primy. Dvanáctiletí žáci tak budou muset dojíždět do škol až desítky kilometrů. Jihomoravský kraj totiž rozhodl, že sníží počet tříd osmiletých gymnázií, celkem tak v regionu ubude míst pro 330 žáků a dojde také na propouštění učitelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

motrad

super

to bude na Zvonařce pěkné pedofilní hnízdo, když se začnou sjíždět jedenáctileté studentky do škol z okolních obcí. Šašku a Čuránku vy jste se snad zbláznili. !!!!

0/0
26.1.2011 21:25

Generál Ugarte - vivido

Rovněž se připojuji k diskutujícím, kteří zde obhajovali

Gymnázium Šlapanice, mezi mimobrněnskými jednoznačná špička a předčí i velkou většinu brněnských.

Jenže zrušení takového Tišnova by určitě neprošlo, stačí se podívat, kdo tam studoval:

http://www.michalhasek.cz/a1602.html

0/0
24.1.2011 20:28

tomas_tod

Re: Rovněž se připojuji k diskutujícím, kteří zde obhajovali

A jsme doma :-)

0/0
25.1.2011 0:21

Juras

Re: Rovněž se připojuji k diskutujícím, kteří zde obhajovali

Četl jsem si jeho "Pracovní zkušenosti". To je fakt síla. Ten člověk vystudoval školu, nikdy nepracoval, nic užitečného nedokázal, pořád jenom sedí v radách a rozhoduje. To je opravdu neštěstí. Jediné pozitivum, že vystupuje jakžtakž slušně - i když to, co někdy vypouští z úst.... 8-o

Tak mi vysvětli, jaktože školu, která nechala odmaturovat našeho hejtmana, nepostihla redukce počtu žáků osmiletých gymnázií? To mi taky hlava nebere.

0/0
25.1.2011 15:38

Generál Ugarte - vivido

Neuvěřitelné!

S ohromným šokem a znepokojením jsem si v pátek přečetl tuto zprávu. Soustavný egalitariánský tlak na rušení osmiletých gymnázií sleduji již dlouho, avšak Rada JMK se nyní chystá zničit systém víceletých gymnázií v kraji.

Vzhledem k tomu, že situace mimo město Brno mi není tolik známa, omezím se dále jen na ono brněnské gymnázium:

Gymnázium, Brno-Řečkovice (dále GBŘ) je jedním ze DVOU nejlepších v Brně, potažmo v Jihomoravském kraji.

Počet absolventů přijatých ke studiu na VŠ je pěkných 100%, studenti gymnázia se pravidelně umísťují na prvních místech v celostátních kolech soutěží jako Středoškolská odborná činnost nebo AMAVET, v posledních dvou letech má škola tři vítěze cen AV ČR pro středoškolské studenty "Česká hlavička" a několik účastí na renomovaných mezinárodních soutěžích (ISEF, I-SWEEEP).

Převis přihlášených oproti přijatým na GBŘ je dvoj- až trojnásobný, proto nerozumím argumentaci Rady o školách, které přijímají každého.

0/0
24.1.2011 20:17

Generál Ugarte - vivido

Re: Neuvěřitelné!

Pro inspiraci výroční zpráva školy na školní rok 2007/2008 (novější bohužel na webu k disposici není):

http://www.gyrec.cz/drupal/files/vyr_zprava_07-08.doc

0/0
24.1.2011 20:17

Generál Ugarte - vivido

Re: Neuvěřitelné!

Pro upřesnění - Gymnázium Terezy Novákové neexistuje, správný název je Gymnázium, Brno-Řečkovice.

0/0
24.1.2011 20:18

Juras

Re: Neuvěřitelné!

To je nějaký hodně nový gympl?

Nejlepší gymply mají převis aspoň pětinásobek, řekl bych :-) Aspoň na Jarošce to tak předloni bylo. ;-)

0/0
25.1.2011 13:32

GDim

Gymnázium Zastávka

Já studuji na gymnáziu v Zastávce už 3 roky a přijde mi to nespravedlivé nejen vůči těm co se k nám hlásí, ale i vůči nám. Vždyť pokud to tak půjde dál, tak za dva nebo tři roky mohou říct, že naše gymnázium už je ze třetiny prázdné a nejspíš ho zavřou. A co my budeme v polovině studia dělat??? Dojíždět do 30 kilometrů vzdáleného Brna a zase zpět je prakticky nemožné a do nejbližších Ivančic, které jsou odsud přes 20 kilometrů je taky dost mizerný. A aby nás "narvali" zpátky na základky, tak to se mi taky nezdá. Já jsem na tomto gymnáziu spokojený a nerad bych, aby ho nějací chytráci zrušili, kvůli nějaké jejich studii a bůhví čemu ještě... A nejhorší na tom je to, že se nejedná jen o naše gymnázium, ale o většinu gymnázií v Jihomoravském kraji. Nejspíš jsou v tom peníze, který si přidají na platech a budou si z nich stavět luxusní úřady plné kanceláří atd... ;-€

0/0
24.1.2011 16:08

Juras

Re: Gymnázium Zastávka

Můj kluk je v sekundě, starší holka by se příští rok hlásila do primy. Aby jezdila v 10 letech až do Ivančic, navíc s přestupy, tak to se mi vůbec nelíbí. Takže to dopadne asi tak, že bude chodit na základku na Zastávku a potom se rozhodne - to už bude dost stará, aby jezdila i do Brna. Takže s tím úpadkem možná mají pravdu - pokud někdo v devítce bude dělat dvoje přijímačky, dostane se jak na Zastávku, tak třeba na Jarošku, tak pro co se asi většina rozhodne? ;-(

0/0
25.1.2011 13:23

zojko

Re: Gymnázium Zastávka

Já na tomto gymnáziu studuji také a jsem rozzloben, když slyším ve zprávách, že na drahé lékárničky pro armádu peníze jsou a na studium ne!Jsou tu úžasní učitelé a myslím, že by se záchrana měla podpořit, myslím, že je to vše jen kvůli financím.

0/0
25.1.2011 16:24

Juras

Re: Gymnázium Zastávka

V posledních krajských volbách si socialisti kupovali voliče za regulační třicetikoruny - proto jim teď chybí peníze. Doufám, že už je to jejich poslední příležitost škodit - lidi se snad proberou.

0/0
25.1.2011 19:22

motrad

Re: Gymnázium Zastávka

R^R^

0/0
26.1.2011 21:30

janota

trochu nesptavedlivé

Když už se nějaký chytrák rozhodne šmahem zrušit téměř všechna 8 letá gymnázia, tak se to snad nedělá dva měsíce před přijímacími zkouškami. Mnoho rodičů již zaplatilo nemalé peníze za učebnice pro přípravu a kdo jim to asi vrátí? Že by někdo z hejtmanství? A taky mi příjde dost nefér ze všech brněnských škol  zrušit třídu jen v jedné a  co zbytek Moravy? Je Morava snad jen Brno? Těžko budou děti třeba z Hodonína, Bučovic nebo Židlochovic jezdit do Brna. ;-O

0/0
24.1.2011 14:30

Bětka

Úroveň

Když byla dcera v 5.třídě,málem jsem podlehla tlaku učitelek na to,aby neodcházela.Za 2 roky u syna jsem neváhala ani trochu.Na ZŠ by tak akorát zvlčily,protože by se nudily. Změna velká,ale po této zkušenosti 8letým gymnáziím fandím. Naštěstí to "naše" není mezi rušenými. Syn studuje medicínu a hned po třech měsících byla vidět rozdílná úroveň škol.Ona jednička z chemie z Bučovic je jiná než ze Šlapanic nebo Kyjova. Velmi mi vadí opětovné podporování průměrnosti,aby lidi byli na stejné úrovni,že se nepodporují nadaní,ale ti průměrní.

0/0
24.1.2011 14:11

charlota

Re: Úroveň

To si delate legraci, ne? Jednicka je stejna z jakehokoli gymplu, neni to prece o gymplu ale konkretnim jednotlivem kantorovi. I v Brne na prestiznim gymplu muze ucit blbec a student z Bucovic muze mit z chemie vetsi znalosti nez student z tohoto brnenskeho gymnazia. Je to jen o lidech, kvalitni kantori se najdou na kazde skole a nekvalitni bohuzel take.

0/0
24.1.2011 15:52

Juras

Re: Úroveň

Mám pocit, že ty Bučovice spíš vyzdvihovala :-)

Ale souhlasím s Tebou.

0/0
25.1.2011 13:35

Jana Besmáková

centralizace

p { margin-bottom: 0.21cm; }

Jako studentka doktorského programu MU a zároveň jako učitelka Gym. Šlapanice se pozastavuji nad neexistencí jakékoliv pedagogické analýzy, kterou by Kraj předložil společně se svým rozhodnutím. Podané argumenty o vysokém procentu dětí na gymnáziích a tedy o jejich menší kvalitě pro nás neplatí, každoročně máme cca čtyřnásobný přetlak uchazečů. Kvalitativní výstupy škol nebyly brány v potaz vůbec. Územní rozvržení gymnázií, jež mají být zachována, vypovídá o jasné centralizaci, jejíž negativní dopady na společnost již mnohokrát formulovala sociologie. Rádi bychom se dočkali pedagogicky odůvodněné argumentace, na jejímž základě byla naše škola určena k zániku. Opravdu si může Rada Jihomoravského kraje dovolit takovéto z mého pohledu nekompetentní jednání, pro které nakonec v dlouhodobém horizontu neplatí ani ony proklamované ekonomické úspory? Bude li národ méně vzdělaný, což vnímám jako dlouhodobý důsledek tohoto aktu, nebude ani ekonomický růst. JB

0/0
23.1.2011 23:42

ertz

Re: centralizace

Máte pravdu. Soudruzi z kraje rozhodují jak uznají za vhodné. Vůbec neberou v potaz, co to bude znamenat pro region, děti, město.

Je to smutné, ale dle mého názoru, by tohle nebylo možné ani za minulého režimu.

0/0
24.1.2011 9:25

ertz

Re: centralizace

Doporučuji všem dotčeným gymnáziím, aby nebyli ovce...

0/0
24.1.2011 9:26

quaz

mají mozek?

Zruseni prim ma zvysit kvalitu gymnazii? Pani soudruzi se nekde evidentne prepocitali. Naopak zvyseni poctu viceletych gymnazii dava sanci vice detem na lepsi vzdelani. Nebo se snad skveli zakonodarci boji, ze budou deti moc chytre a za par let jim budou chtit prevzit jejich tepla a pohodlna kresilka v kanclech? Ach.. ;-O

0/0
23.1.2011 23:37

per1

rozhodnutí bez logiky

Nějak mi uniká logika tohoto rozhodnutí. Cílem EU je mít cca 40% maturantů a 20% vysokoškoláků. Když bereme do úvahy, že gymnázium je škola primárně zřízená jako vstupní brána na vysoké školy, pak mi rozhodnutí o jejich rušení připadá velmi kontraproduktivní. Z vlastní zkušenosti vím, že průmyslováci mají na VŠ velké problémy a je tam velké procento odpadu. O lidech z učňáků ani nemluvě, tam je pravděpodobnost dokončení VŠ ještě menší.

Takže mi z toho vychází pouze jediné a to, že celá akce je politicky motivovaná. Nevzdělaní lidé se lépe ovládají.

0/0
23.1.2011 22:16

per1

Re: rozhodnutí bez logiky

a ještě jedna poznámka: rada nemá právo školu zrušit, to může pouze zastupitelstvo. Ale rada má právo omezit finanční prostředky. Výsledek je ovšem stejný. ČSSD nám tak na krajích dokazuje, že zákony pro ni neplatí (jako s poplatky ve zdravotnictví). Pak rozházené prostředky chybí tam, kde jsou potřeba a v tomto případě se v budoucny i vrátí zpět.

0/0
23.1.2011 22:20

Tom.caklos

Rozhodli bez argumentů

Nechci polemizovat nad otázkou, zda-li rušit osmiletá gymnázia. Problém vidím v tom, jakým způsobem byly vybírány školy ke zrušení.

Gymnázium Šlapanice a Gymnázium Brno-Řečkovice, Terezy Novákové patří mezi absolutní špičku v Jihomoravském kraji. Zájem o ně je enormní. Přesto mají být zrušena a školy s daleko horší reputací zůstávají.

V tom je problém a proto jsme se rozhodli proti tomuto kroku protestovat. Více na http://gymplos.cz

0/0
23.1.2011 16:44

xPRIMAx

Gymnázium Terezy Novákové Brno

Je zajimave, ze je tu snaha o omezeni osmiletych gymnazii. Ale proc ne treba sestiletych a ctyrletych?

Dle informaci se vsechny prumerne deti dostatnou do osmiletych gymnazii. Kdo je tedy prijat na setileta a pak tedy na ctyrleta gymnazia? (kterych je nepopsatelne vice).

0/0
23.1.2011 9:36

Zewla

Nechceme z Gymnázia a ZUŠ Šlapanice mít čtyřleté!

Ano, je nám všem jasné o co tady jde. Více dětí půjde na soukromá gymnázia a vláda si tím vydělá. Jak je vidět, na vzdělanosti národa jim naprosto nezáleží. Porovnejte si třeba letošní pokus o státní maturity z matematiky. Pokud jsem dobře slyšela, tři čtvrtiny České republiky je neudělaly a z našeho gymnázia (Gymnázium a ZUŠ Šlapanice) ji udělali pokud vím všichni. To už snad musí něco říkat o kvalitě dřívě zmíněného gymnázia ne? Poptávku máme obrovskou, myslím, že 130 přihlášek na 30 míst je více než dost a úroveň také skvělou, takže tento krok naprosto nechápu. 

0/0
22.1.2011 22:58

MARAtb

Zrušit školu s tak skvělými výsledky jaké má gym. Šlapanice

může jenom hlupák. A to se držím hodně zpátky, abych nepoužil ostřejších slov.

Podpořte prosím zachování výuky na Gymnáziu Šlapanice: http://www.facebook.com/pages/Jsem-proti-omezeni-vyuky-na-Gymnaziu-Slapanice/182439718456422

0/0
22.1.2011 21:57

v23

Re: Zrušit školu s tak skvělými výsledky jaké má gym. Šlapanice

Bohužel nemáte pravdu = státní úředník může dělat téměř cokoliv, aby prokázal činnost a svou důležitost = vymýšlí za čím dál tím více peněz (nejen platy, ale i budovy, týmy podřízených ...) čím dál tím větší kraviny. Jsem 100% pro zachování osmiletých i šestiletých (= s výukou v cizím jazyku) gymnázií. Děti už mám velké, ale na jejich vzdělání na "německém" gymnáziu nedám dopustit.

0/0
23.1.2011 6:41

hrouzek

Re: Zrušit školu s tak skvělými výsledky jaké má gym. Šlapanice

  Ne hlupák (ten by za své rozhodnutí nenesl odpovědnost),ale DAREBÁK!!! Ten to dělá promyšleně,podobně jako již zmiňovaný bolševický skřet Z.Nejedlý a různí ti Štollové a jim podobní komunističtí zloduchové v našem školství. S malými obměnami se situace opakuje i dnes,kdy brněnskou radnici ovládají jejich rudí bratři z čssd  a bohožel i čsl ,ale ta nakonec v minulosti měla také své Plojhary....A tak se pokouší zavést opět" jednotnou školu".Není přece dobré,aby byli občané chytřejší svých  vůdců,moc si pak" vymýšlí". Že soudruhi Hašku  či Juránku? To je ta vaše  slibovaná podpora rodinám,že? A nakonec,ona ta budova Gymnázia ve Šlapanicích je docela hezká a pěkně udržovaná,třeba se někomu "prodá za hubičku" až se zjistí,že ostrouhané gymnázium vlastně ani takovou budovu nepotřebuje,že?;-O

0/0
24.1.2011 11:12

hrouzek

Nic nového......

  Mnozí  ještě pamatujeme  zavádění t.zv.jednotné školy za vlády bolševiků pod patronací komunistického grázla,jejich ministra školství Z.Nejedlého. Ten také rozvrátil léty odzkoušené a prověřené školství a nejdříve ze všeho zrušil osmiletá   gymnázia.Pak následovaly různé ty jedenáctiletky,osmiletky,devítiletky,SVVŠ a podobné "cypoviny" ....

Dnes se to všechno opakuje.To co se před několika roky nepodařilo také ministryni Buzkové zavádí její partajgenose Hašek  a ani nevím,jak se všichni ti" odborníci" na školství  jmenují  ......;-O

0/0
22.1.2011 18:39

v23

Re: Nic nového......

Je jen otázkou, zda je problém v bolševicích nebo ve "vládě jedné strany" ... a my si teď pěstujeme jedinou a jedinečnou dvojstranu (účelové koalice ODS a ČSSD), kderé jde také pouze o moc :-)

0/0
23.1.2011 7:32

Mirek721

Re: Nic nového......

Problém se čtením psaného textu, že? Ruší to koalice ČSSD a KDU-ČSL. Ostatně se není co divit. Socialistům a lidovcům vzdělaní lidé hlasy ve volbách moc nedávají a Hašek si určitě moc dobře pamatuje, jak hlasovali studenti ve studentských volbách!

0/0
23.1.2011 14:49

v23

Re: Nic nového......

KDU-ČSL nebudu raději ani komentovat ... ale bez celkové spolupráce ODS a ČSSD (při komedii o nepřátelství na život a na smrt) by se spousta zhovadilostí nedala ustát ;-€

0/0
23.1.2011 16:23

Pošlapaný_nick

Obyčejní lidé potřebují JISTOTY!!!

K čemu by jim bylo vzdělání, když budou mít zajištěn třináctý důchod ze zisků ČEZu??? R^

0/0
22.1.2011 16:15

V.Poustka

zvolili jste Haška,

tak se nedivte, ČSSD nepotřebuje vzdělané lidi, hlupáci se lépe ovládají

0/0
22.1.2011 15:22

per1

Tea Party

Je na čase založit zde obdobné hnutí. Prvním cílem by měl být bojkot placení daní státu, aby si úředníci uvědomili, kdo je zde pánem

0/0
22.1.2011 13:57

Pavel Jurak

Co je dobré ničí jen hlupák

Je třeba být objektivní.  Dětí ubývá a především u některých čtyřletých gymnázií je rovnováha mezi poptávkou a nabídkou. To ovšem neplatí u většiny osmiletých gymnázií a už vůbec ne u těch, které jsou ve výběru pro zrušení.  Tyto školy si dlouhodobě zachovávají vysokou úroveň a několikanásobný převis zájmu.  Naproti tomu je vážná situace v učňovském školství a také v soukromých středních školách včetně soukromých víceletých gymnázií.  

Úroveň školství nezvýšíme tím, že zrušíme dobré školy. Je třeba zajistit kontrolu kvality výuky na těch horších.  Jednou z možností je požadovaná úroveň maturit.   Proč každý učeň musí mít maturitu i když neumí počítat do deseti?  Sem je třeba především zaměřit pozornost.

Jsme svědky bezprecedentního zásahu do školství v kraji.   Hloupá politická rozhodnutí, účelová manipulace se statistikami a nahrávání soukromým školám ničí to dobré co tu máme. Něco takového nemůže jen tak projít!

0/0
22.1.2011 13:35

pavel-m

Argumenty proti rušení - ?

Nechápu (některé) argumenty odpůrců rušení prim..

1) Dvanáctiletí žáci budou muset dojíždět: kteří žáci? Ti kteří už jsou přijati na gympl tam zůstanou, jen se neotevřou nové ročníky. Ti kteří by měli do rušených prim holt zůstanou na ZŠ v místě bydliště.

2) Dojíždění ze Šlapanic do Tišnova: přes Brno kde zůstane X osmiletých gymnázií zachováno? Proč?

0/0
22.1.2011 13:34

per1

Re: Argumenty proti rušení - ?

ad 1) nezůstanou. prostě je rodiče budou posílat do jiných škol .např. ze šlapanic ti co se nedostali na gymnázium jezdí na rozumnější školy do Brna. Pro ty děti to znamená trávení 2 hodiny v MHD, které by mohly strávit smysluplěnji. A ti stávající zůstanou, no možná, pokud se ten gympl nezavře úplně, protože menší počet žáků ty kantory neuživí. Takže Ti kantoři budou postupně odcházet, protože ve stávajícím zařízení nemají perspektivu

Ad 2) protože v Tišnově není takový přetlak. Je třeba otázka, proč hromada brňáků jezdí právě do Šlapanic i když berou jen každého 4-5-tého.

0/0
22.1.2011 13:56

pavel-m

Re: Argumenty proti rušení - ?

Na obě "ad": Copak musí každé druhé či třetí dítě jít na gymnázium? Víceletá gymnázia mají studovat řádově procenta dětí. A mít gymnázium v každém menším městě je blbost.

Ad 1: Pro rychlý úbytek kantorů není moc důvod. Jednak čtyřleté gymnázium předpokládáv ve Šlapanicích zůstává takže pořád bude kdo a koho mít učit, druhak protože je kantorů spíš přebytek, sami dobrovolně moc ze Šlapanic odcházet nebudou - neměli by moc kam.

Ad 2: jestliže v Tišnově není takový přetlak, pak asi to gymnázium není tak kvalitní (jinak by o ně byl větší zájem). A má fakt smysl aby se dítě trmácelo ze Šlapanic přes Brno do Tišnova na nějaký béčkový gympl? Buď je to dítě fakt nadané, a pak se dostane i na lepší brněnská gymnázia. Anebo není a nechám ho na ZŠ.

Redukce počtu víceletých gymnázií má smysl, byť je možné že ta rušená nebyla zvolena optimálně (třeba diskutabilní je G T.Novákové).

0/0
22.1.2011 18:54

v23

Re: Argumenty proti rušení - ?

Je vidět, že nevíš, o čem mluvíš. Nechat dítě na ZDŠ je u schopných dětí skoro zločin! Úroveň výuky v 6 třídě ZDŠ, kde se učitel musí přizpůsobit těm, co se učí jen z donucení a úroveň výuky v primě je nesrovnatelná!!!

A tvůj logický výtvor v oblasti propouštění kantorů je škoda komentovat = kdyby tě vy škole naučili myslet, takovou hovadinu by jsi nenapsal. Ale stejně, měj se fajn a ať se ti daří :-)

0/0
23.1.2011 7:46

žokej

Re: Argumenty proti rušení - ?

To s tou ZŠ nechápu. Já mám za sebou osm tříd ZŠ, tehdy ani jiná možnost nebyla. Jak se to dělalo tenkrát, to mi vážně vysvětlete. A takto to má docela slušná část rodičů současných dětí v základních a středních školách.

S těmi učiteli má kolega pravdu. Učitelů je stále trochu více než je potřeba. Každý žák jsou peníze a pokud jich jen nepatrně ubývá, ubývá i množství peněz na platy. Vždy existuje nějaká hranice, kdy je vše super a kdy je to těsně před propouštěním. To, že ubude jedna třída je problém, ale nikoliv velký. Ubude jeden třídní a pár hodin pro specializace. Pokud to ovšem ve škole nebylo už teď na hranici. Proč teda ve Šlapanicích a v okolních obcích není lepší ZŠ. Vždyť to není o žácích, ale o učitelích a škole. To chcete říct, že dneska je to nějak výrazně jiné než před dvaceti lety, než před třiceti. To máme jiné děti nebo co?

0/0
23.1.2011 9:16

v23

Re: Argumenty proti rušení - ?

Některé věci jsou jiné než před 30 lety. Nám za sebou také celou devítiletku a pak šel na tehdy prestižní slaboproudou průmyslovku ... Dnešní problémy se ale začaly vytvářet už tehdy na konci průmyslovky, když se studenti rozhodovali, kam půjdou dál (dělení platilo pro prumky, pro gymply mělo jiný začátek, ale stejný konec) = nejchytřejší šli na ČVUT nebo VUT, další šli na jiné technické obory, ti slabí pak na báňskou vejšku do Ostravy a ti nejblbější, co je ale rodina nutila jít dál, tak ti šli na "pajďák". A dnes výsledky sklízíme. (pokračování dále)

0/0
23.1.2011 11:14

v23

Re: Argumenty proti rušení - ?

(pokračování) Úroveň dnešních ZŠ je různá. Je na nich i spousta dětí rodičů, kteří pracují na poli či v lese nebo programově žijí ze sociálních dávek. Tyto děti o výuku nemají zájem a školu berou jako nutné zlo ... a baví se čímkoliv, například šikanou spolužáků či učitelů. Výuka se přizpůsobuje těm slabším a výsledkem je, že po dvou letech cizího jazyka na solidní prospěch stačí umět 50 slovíček a 20 frází .....

A co má dělat

rodič, kterému dojde trpělivost, protože šikanující dětičky už požadují i

peníze, sežene svědky a důkazy a jde s tím do školy .... a skončí to

tím, že ředitel vytáhne z vlastní peněženky peníze a dá je šikanujícím? (pokračování dále)

0/0
23.1.2011 11:24

v23

Re: Argumenty proti rušení - ?

(pokračování) Co se týká učitelů, tak máte pravdu s těmi "penězi na žáka". Výsledkem je, že o 30 (nebo 60) studentů méně = méně peněz na mzdy učitelům = buď musí někdo odejít nebo někteří dostanou méně....

A hádejte, kteří odejdou? Ti dobří, kteří jsou schopni se uživit i jinde a lépe? Nebo ti slabí, kteří by měli problém sehnat jinou práci? ... Ti druzí se budou svých míst držet jak klíště a nebudou koukat na použité zbraně! (stejné pravidlo platí i u snižování stavů úředníků, policajtů, hasičů .... a všude, kde nerozhoduje majitel, ale jen "správce cizích peněz = daní")

0/0
23.1.2011 11:33

artina

soukromé školy

A soukromá gymnázia budou mít opět spousty žáků ( po dlouhé době).

0/0
22.1.2011 13:14

asitat

Gymnázium Terezy Novákové Brno

pravděpodobně jedno z nejkvalitnějších, a úřední šiml je chce rušit. To odporuje zdravému rozumu.

0/0
22.1.2011 13:03

tokumara

Re: Gymnázium Terezy Novákové Brno

:(

0/0
22.1.2011 14:47

v23

Upřesnění

To odporuje sice zdravému rozumu, ale odpovídá to zájmům mocných = politikům a státním úředníkům. Vždyť kde najít jiné tak efektivní nařízení? Jedno nařízení a zajistí: a) vykáži činnost; b) dám vědět ostatním, že je třeba dávat úplatky, aby je nezrušili; c) vyinkasuji slíbené procenta za nové žáky na soukromé škole; d) snížím úroveň svých možných budoucích odpůrcům; e) získám do voleb davy "obyčejných" lidí, kterým nakecám, že bojuji za ně proti nemorálním zbohatlíkům ...

No a neudělej to potom!!;-D

0/0
23.1.2011 7:59

Generál Ugarte - vivido

Re: Gymnázium Terezy Novákové Brno

;-(R^

0/0
24.1.2011 20:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.