Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gymnázia na jihu Moravy se brání rušení tříd, studenti chodí s peticemi

Jihomoravský krajský úřad uvažuje o rušení prvních ročníků u některých osmiletých gymnázii, žákům i jejich rodičům se to však nelíbí. Začali proto už sepisovat petice. Podpisy sbírají studenti ve Šlapanicích a Bučovicích. V Zastávce u Brna chtějí petici v pátek poslat hejtmanovi, v Hodoníně dokončují její znění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

psycholog.idnes

Co prožereme zítra?

No co. Vše co zbylo po komouších jsme už prožrali. Stát i domácnosti jsme už zadlužili jak to šlo. Budoucí důchody už jsou taky prožrané. Dneska tedy prožereme vzdělání a budoucnost našich dětí. Co prožereme zítra?

Pro ty, co to náhodou neví, na  vesnických a maloměstských základkách je většinou úroveň vzdělávání prostě ubohá (není to jen vyučujícími a zkostntělými osnovami, ale i "materiálem" s kterým musí pracovat). Víceletá gymnázia na menších městech jsou jedinou šancí pro těch nadanějších cca 10..20%, jak se z toho bahna dostat. Prostě gymnázia jsou zde jedinými ostrůvky slušnějšího školství. Tak holt ty děcka skopnem zpátky do toho bahna.

Ale že to mocipáni dělají dobře. Odstřelují ovečky po malých skupinkách. Takto se nemusí bát další defenestrace.

0/0
27.1.2011 20:52

eltanin

Re: Co prožereme zítra?

S tou úrovní vesnických a maloměstských škol je to asi jak kde. Znám paní učitelku, která odešla z obyčejné velkoměstské základky (žádný Chánov, v obyčejné "slušné" čtvrti) na obyčejnou maloměstskou a mohla se počůrat štěstím, jak jsou tam děcka lepší a motivovanější. Takže asi fakt jak kde. ;-)

0/0
27.1.2011 22:50

motrad

11 let

to bude na Zvonařce pěkné pedofilní hnízdo, když se začnou sjíždět jedenáctileté studentky do škol z okolních obcí. Šašku a Čuránku vy jste se snad zbláznili. ;-€;-€

0/0
26.1.2011 21:22

Urb - Uničtoženie vraga

Nějak dnešní studenti moc často mění názor

Není to ani rok, kdy v jejich masochistických volbách jednoznačně triumfovala TOPka a najednou by chtěli dostudovat.

0/0
26.1.2011 14:11

Juras

Zajímalo by mě,

Zajímalo by mě, jak chce kraj zajistit kompenzaci lidem, kteří již utratili peníze za přípravu na letošní přijímačky svým páťákům. A divím se, že takovou věc oznámili už teď - proč to neřekli třeba v dubnu...

Ach jo... Člověk má sto chutí modlit se, aby na hejtmanství vtrhl Shane.

0/0
25.1.2011 22:04

v23

Re: Zajímalo by mě,

Že by 13. důchodem nebo sociálními dávkami pro nepřizpůsobivé? ;-D

0/0
26.1.2011 5:14

pragina

petice

 - petice - tisíce podpisů - ale , kde nic není - ani smrt nebere - , kdo to zaplatí ?? VVV

0/0
25.1.2011 19:46

v23

Re: petice

jisté je, že vyřazení uvedených gymplů zaplatíme všichni = přetížením dopravy do Brna (cestování navíc žáků i učitelů), snížením úrovně vzdělávání (buď zůstanou na ZŠ a přizpůsobí se těm, co chodí do školy z donucení nebo se stanou kořistí soukromých škol) a živením státních úředníků. kteří musejí dokazovat, že vyvíjejí činnost ... = peněz by bylo dost, kdyby se snížil na polovinu počet státních úředníků :-)

0/0
26.1.2011 4:46

capro

Zručit či nezrušit

Je zcela jasné, že je nutné zrušit některá víceletá gymnázia.

Jak asi provádí příjimací řízení na gymnáziu, které má na svých reklamách po Brně cituji:"Příjmáme žáky 5. až 9. tříd po celý školní rok." Jaká je asi úroveň těchto nabraných studentů ve srovnání s jinými, kteří prošli zkouškami a byli vybráni v poměru 1 ze 4 až 5?

0/0
25.1.2011 18:17

Stone_Pilot

Re: Zručit či nezrušit

Nějakej soukromej gympl, ne?  Tady se bavíme o těch, co zřizuje kraj. Zkuste na některé z nich zavolat, jesti mají volné místo :-/

0/0
25.1.2011 18:23

Generál Ugarte - vivido

Mit brennender Sorge....

S ohromným šokem a znepokojením jsem si v pátek přečetl tuto zprávu. Soustavný egalitariánský tlak na rušení osmiletých gymnázií sleduji již dlouho, avšak Rada JMK se nyní chystá zničit systém víceletých gymnázií v kraji.

Vzhledem k tomu, že situace mimo město Brno mi není tolik známa, omezím se dále jen na ono brněnské gymnázium:

Gymnázium, Brno-Řečkovice (dále GBŘ) je jedním ze DVOU nejlepších v Brně, potažmo v Jihomoravském kraji.

Počet absolventů přijatých ke studiu na VŠ je pěkných 100%, studenti gymnázia se pravidelně umísťují na prvních místech v celostátních kolech soutěží jako Středoškolská odborná činnost nebo AMAVET, v posledních dvou letech má škola tři vítěze cen AV ČR pro středoškolské studenty "Česká hlavička" a několik účastí na renomovaných mezinárodních soutěžích (ISEF, I-SWEEEP).

Převis přihlášených oproti přijatým na GBŘ je přibližně pětinásobný, proto nerozumím argumentaci Rady o školách, které přijímají každého.

0/0
25.1.2011 16:26

Generál Ugarte - vivido

Re: Mit brennender Sorge....

Pro inspiraci výroční zpráva školy na školní rok 2007/2008 (novější bohužel na webu k disposici není):

http://www.gyrec.cz/drupal/files/vyr_zprava_07-08.doc

Pro upřesnění - Gymnázium Terezy Novákové neexistuje, správný název je Gymnázium, Brno-Řečkovice, zkráceně GBŘ nebo Gyrec.

0/0
25.1.2011 16:26

Generál Ugarte - vivido

Re: Mit brennender Sorge....

K argumentaci kraje o gymnáziích, která přijímají každého, srovnání přijímacích řízení na osmiletých gymnáziích v kraji:

http://www.gymplos.cz/budoucnost/tabulka1.pdf

Vyjádření Fakulty strojního inženýrství VUT:

http://martisek.blog.idnes.cz/c/174211/Protest-FSI-VUT-proti-likvidaci-gymnazii.html

0/0
25.1.2011 16:29

týnuška

Re: Mit brennender Sorge....

Já myslím, že Gymnázium v Řečkovicích nelze srovnávat s ostatními gymnázii v Brně, protože je přírodovědně zaměřené (fyzika, biologie, chemie), a jiné gymnázium v tomto oboru není ...

0/0
25.1.2011 19:07

Generál Ugarte - vivido

Re: Mit brennender Sorge....

Gyrec není nějak speciálně přírodovědně zaměřený...

0/0
25.1.2011 20:03

Generál Ugarte - vivido

Re: Mit brennender Sorge....

Uznávám, že jsem se nevyjádřil zcela přesně, na Gyrecu skutečně existuje tzv. motivační rozdělení disponibilních hodin přírodovědným předmětům, ale v praxi to znamená, že v sekundě je ke dvěma standarním hodinám biologie a chemie přiřazena vždy jedna hodina cvičení, v tercii totéž ve fyzice a chemii. Toto osobně skutečně nepovažuji za "gymnázium s přírodovědným zaměřením". :-)

0/0
25.1.2011 22:17

Generál Ugarte - vivido

Re: Mit brennender Sorge....

Obzvlášť, když současně jsou další disponibilní hodiny přiřazeny výuce jazyků a na vyšším stupni se dokonce učí latina, což už dnes není úplně běžné.

Podle mého názoru tedy jednoznačně všeobecné gymnázium, na nižším stupni možná s mírnou přírodovědnou tendencí.

0/0
25.1.2011 22:19

eltanin

Re: Mit brennender Sorge....

Je to všeobecné gymnázium s posílenou výukou přírodovědných předmětů, takže se nedá úplně říct, že by bylo přírodovědně zaměřené, spíš tak trochu přírodovědně nakloněné. Co

se týče opravdu přírodovědného zaměření, tak to bývalo na BiGy. Už to

tak není? Já nemám tak úplně nejlepší přehled, možná mám staré info.

0/0
25.1.2011 20:39

týnuška

Re: Mit brennender Sorge....

Ano, Bigy má jednu takovou třídu, ale co se týče kvality výuky, řekla bych, že Řečkovice jsou lepší ...

0/0
25.1.2011 21:34

eltanin

Re: Mit brennender Sorge....

To byla reakce na to, že jiné přírodovědné gymnázium v Brně není. Netvrdím, že je lepší.

0/0
25.1.2011 23:42

Chytry.Levicak

nvn

0/0
25.1.2011 15:56

eltanin

Výběr

Tedy já nejsem odpůrcem myšlenky, že by se měl snížit počet dětí odcházejících na 8letá gymnázia. To je podle mně docela v pořádku. Co by mě ale zajímalo a něja to nemůžu najít, jsou kritéria, podle kterých bylo vybráno, na kterých gymnáziích se co bude rušit a na kterých ne. Nevíte to někdo?

0/0
25.1.2011 15:51

gladmen

Re: Výběr

Jedna věc jsou pravidla(pokud tedy vůbec nějaké existují), ale co se bude dít s gymnáziem potom. U Terezy se mají otvírat 2 třídy primánů, otevře se jen jedna nebo žádná a co potom? Za 7 let bude studovat jen 60 žáků(dnešních primánů) nebo se sloučí? A že by na dnešních 8-letých gymnáziích studoval kde kdo, tak to bych se divil. Už jen příjmací zkoušky jsou dost náročné a dětí je x krát více než se je možno přijmout. A vlastní studium je hodně náročné a opravdu si hrají na výběrové ústavy.

0/0
25.1.2011 16:14

Stone_Pilot

Re: Výběr

Ta gymnázia, co jim zakázali letos primy, samozřejmě nic dobrého nečeká. 2-3 roky výuky ve stávajícím zařízení a pak žáky odešlou do jiné školy a ústav se zruší. Tak to tedy aspoň vidím já, pragmaticky uvažující rodič žáka z jednoho z postižených gymplů. Upřímně - jinak by to ani nemělo logiku. Když už na Kraji chtějí zvýšit laťku pro gymply a dostat víc děcek na učňáky (tedy pokud je to pravda a není za tím něco jiného), asi by nebylo moc smysluplné je předělat na 4-leté gymply. Kromě toho zde několikrát jmenované  Šlapanice se držely jen tak tak a už před časem se musely slučovat se ZUŠ, aby se zachránily. Kdyby měli jen 4 třídy na 4-letém gymplu, tak se neuživí.

0/0
25.1.2011 16:22

Juras

Re: Výběr

Taky su rodič jednoho žáka z postiženého gymplu, a dvou dalších potenciálních budoucích. Pro nás se nic tak strašného neděje - prostě ty dvě budou chodit na základku a uvidí se v devítce. Rozhodně nehodlám desetiletou holku nechat cestovat dvě hodiny denně jenom proto, aby byla na gymplu. Navíc bychom se o ni víc klepali, než kdyby jezdila do sousední obce (kam stejně bude muset od 5. třídy na základku).

Ale ten gympl to odnese. Zatímco teď mohl nabrat žáky do primy, a ti mu vydrželi až do maturity, nyní, v devítce, už jsou děti dost staré na to, aby dojížděly do Brna, ... - co udělají, když se dostanou na "venkovský" gympl a zároveň na prestižní v Brně? Tím kvalitu "venkovských" gymplů neshazuju, ale co naplat, jsou gymply slavné a méně slavné.

0/0
25.1.2011 21:50

v23

Re: Výběr

Obdivuji tvůj klid a lituji tvé děti. Znám totiž rozdíl mezi úrovní 6. tříd na ZŠ a mezi primou na gymplu .... Taky by jsi to poznal cca po 2-3 měsících dítěte na gymplu!

Takže vezmi rozum do hrsti a mazej za své děti bojovat !!!!

0/0
26.1.2011 4:55

Juras

Re: Výběr

Nepoznal - nejstarší syn je už rok a půl na gymplu a nepoznal jsem žádný rozdíl - nemám srovnání. Samozřejmě petici podepíšu, pokud bude třeba, pomůžu i s něčím jiným. Jinak ale nevím, jak bych mohl bojovat, než psát své názory. Možná snad - pana Juránka jsem potkal párkrát ns obědě - že bych zase začal chodit do stejné hospody a doufal, že ho potkám? To by asi byl překvapený, kdybych mu od plic řekl, co si myslím ;-D

0/0
26.1.2011 6:26

Stone_Pilot

Re: Výběr

Zrušení šlapanického gymplu mě sice štve, ale na druhou stranu by mě zajímalo, co asi tak máme podle tebe  dělat.......Zahájit hladovku nebo co? Vzít si volno z práce a chodit kolem úřadu JMK s transparentem? Juras má pravdu, můžeme maximálně podepsat nějakou petici nebo si tady zanadávat.

0/0
26.1.2011 8:00

v23

Re: Výběr

moje výzva "k boji" se netýkala tvého příspěvku, ale až toho navazujícího ..... a i na ni jsem dostal uspokojivou odpověď.

Jinak si taky neumím představit jiné druhy boje než přesvědčování (včetně těch petic) a jelokož jsem odpůrcem rušení gymplů, snažil jsem se alespoň reagovat na příspěvky, které se rušení nebránily = držim vám palce a mějte se fajn

0/0
26.1.2011 15:38

eltanin

Re: Výběr

No jo, primy. A znáte rozdíl mezi osmou třídou a tercií? Učitel v osmé třídě se nemůže dočkat, aby už byla přestávka a on si oddechl od těch smradů, a učitel v tercii se nemůže dočkat, aby už byla přestávka a on si oddechl od těch smradů. Osmiletý gympl je škola s trochu vyššími nároky než jaké jsou na základce, není to ale zase úplný zázrak.

0/0
26.1.2011 11:47

Juras_1

Re: Výběr

Ne všechna gymnázia jsou kvalitní, s kvalitní výukou, se zájmem pedagogického i nepedagogického sboru a výsledky, za které se nemusí stydět. Takové je gymnázium Šlapanice. Je tu tolikrát jmenováno, proto, že i před osmi lety bylo na pokraji zrušení. Ne proto, že by se ke studiu dostal kde kdo a úroveň by nestála za písmeno. Ale proto, že kdo ví proč, je trnem v oku 1.náměstku hejtmana br. Juránka. I před zmiňovanými osmi lety byl na JMK, tenkrát jako HEJTMAN kraje!!!! Jaká kriteria nesplňuje škola, která přijímá ke studiu 30 žáků ze 127 (v roce 2009), 106(v roce 2010)???? Jaká kriteria nesplňuje, když maturitu nanečisto, ve vyšší obtížnosti, zvládli studenti na 80-90 percent. ????

Co se týče ZUŠ, ta v této budově (budově gymnázia) byla již za mého mládí. Nešlo tedy o spojení účelové ale o logické navázání na historii bývalé LŠU (lidové školy umění).

0/0
25.1.2011 22:41

Juras

Re: Výběr

Tady si někdo koleduje, s tím nickem ;-)

0/0
25.1.2011 22:59

Aqua

Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

a nutit nadanější žáky, aby dostudovávali základku s průměrným šedivým zbytkem - ideální začátek. Teď už jen zakázat vysoké školy, vždyť kdo dneska požaduje u svého zaměstnance mozek...

0/0
25.1.2011 13:34

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Ale vždyť oni neruší studium na víceletých gymnáziích, oni jen říkají, že chtějí snížit počet dětí, které jdou na tato gymnázia a to z 11 procent na 5. Tzn. v podstatě se snaží zvýšit kvalitu. Tedy myšlenka je taková, že dětí v primách bude sice míň, ale budou to ty nejlepší, tzn. zvládnou toho třeba ještě víc než dnes. Navíc na základkách občas zůstane i nějaký premiant (těch zbylých 6 procent, co by dnes šlo na gympl), takže se zvedne úroveň i tam. Pokud si totiž dobře vzpomínám na základy psychologie dospívajících dětí - jsou dva typy, které mají v dětském kolektivu přirozenou autoritu. Hajzlíci a ti, kteří mají dobré známky bez učení. Když všechny ty druhé odešlete na gymply, kdo Vám pak zůstane v čele tříd?

0/0
25.1.2011 15:31

Stone_Pilot

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Pak by ale bylo logické zrušit 8-letá gymnázia úplně, ne?

0/0
25.1.2011 16:04

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

No taky by to šlo. Ale proč hned z extrému do extrému? Když to necháme tak, jak to je, tak máme co? 11 procent populačního ročníku (a nejsou to vždy ti nejnadanější, spíš ti s nejmotivovanějšími rodiči) jde z 5. třídy do primy a drtivá většina z nich tam zůstane až do oktávy. Z devítky jde nějaká část na 4leté gymply. Teď budu hádat, ale dejme tomu, že pak máme 20 procent děcek na gymplech. To znamená, že pětina ročníku má všeobecné vzdělání a bez vysoké je k ničemu. Opravdu jich potřebujeme tolik?

0/0
25.1.2011 20:24

Stone_Pilot

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Jak už jsem psal, tu vysokou si bez problémů udělají. V 8-letých gymplech ten problém není.

0/0
25.1.2011 20:50

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Vysokou bez problémů udělají... No možná, ale pravda je, že dnešní gymnazista-maturant toho umí mnohem míň než jeho kolega, který maturoval o deset let dřív. Takže s tím bezmezným obdivem tak trochu prrr. Jsou to jen jednoocí mezi slepými a my bychom měli začít dávat celému školství oční kapky, než i ti jednoocí dostanou zelený zákal. :-)

0/0
25.1.2011 23:39

hrouzek

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

;-D A co kdyby  se hejtmanství zaměřilo na to,aby ubylo těch hajzlíků a neředilo je těmi,co jimi nejsou? Ale možná že chtějí hajzlíky ze všech.Lépe se uplatní v politice.Třeba.;-O

0/0
25.1.2011 20:01

Juras

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

A kde berete naději, že se trefili, a že nejlepší děti jsou zrovna tišnovské, ivančické, atd....? Nebo myslíte, že děti z oblastí se zrušeným osmiletým studiem, začnou dojíždět někam jinam? Třeba komplikovanou dopravou s nutností přestupu? Desetileté holčičky? Vy byste své dítě zapsal na gympl i přesto, že by denně třeba tři hodiny strávilo na cestách? Nedomýšlíte obvykle věci do důsledků, stejně jako oražová krajovláda?

0/0
25.1.2011 21:56

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Jako od odpůrce osmiletých gymnázií by ode mně bylo pokrytecké, tam chtít dítě vůbec posílat, ne? ;-) To, co potřebujeme jsou kvalitní základní školy, respektovaní učitelé na nich, rodiče, kteří dítěti dají občas pod stromeček knížku a kteří nebudou říkat: "Matika je k ničemu, já potřeboval maximálně trojčlenku." Udělat ze základek žumpu a řešit to tím, že lepší děti budeme posílat do prim, aby se vůbec někdo naučil aspoň sčítat zlomky, mi nepřijde nejlepší. Základky jsou základ. Na nich můžeme mít třídu výběrovou, třídu normální, třídu dys - proti tomuhle třídění nejsem a na dojíždění je to přístupnější, protože základek je asi víc než gymplů. ;-)

0/0
25.1.2011 23:30

Juras

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Nenapsal jste, že chcete osmiletá gymnázia zrušit, ale "Tedy myšlenka je taková, že dětí v primách bude sice míň, ale budou to

ty nejlepší, tzn. zvládnou toho třeba ještě víc než dnes.". Což je nedomyšlený výrok, který jsem rozporoval.

Jestli mají osmiletá gymnázia smysl nebo ne, to je úplně jiná debata. Argumenty z obou stran bývají rozumné. Zkuste tento blog: http://matejka.blog.idnes.cz/c/131472/Zrusit-viceleta-gymnazia.html

0/0
25.1.2011 23:46

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Tak zaprvé - já v tom příspěvku říkám: "...snaží se zvýšit kvalitu...myšlenka je taková..." Já netvrdím, že s tím souhlasím. Zadruhé - pokud by tato myšlenka byla pravdivá, tak pravděpodobně bude platit po Brně, zmíněný problém s dojížděním bude možná v perifériích - tak jen říkám, že ten problém by nebyl tak strašný, kdybychom měli kvalitní základky. Jinak na brněnská gymnázia přihlásí děti ti, kteří by je hlásili na brněnská gymnázia, akorát brněnských gymnázií bude míň, takže z dětí uspějí jen ty lepší. Ti,  kteří by děti hlásili na zrušená periferní gymnázia a dál je posílat nechtějí, prostě nechají děti na nejbližší základce. V oblasti, kde se sníží počet míst a ne počet uchazečů, by to tedy mohlo zvýšit kvalitu studentů gymnázií i základek, jinde by to mohlo fungovat tak, že se zvýší úroveň žáků základek, protože skoro nikdo neodejde. Každopádně by neměla klesnout úroveň studentů na žádné škole.

0/0
26.1.2011 0:45

Juras

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

OK, na mě to působilo, že je obhajujete. O pravdivosti té myšlenky pro Brno bychom mohli sáhodlouze diskutovat, ale je to nanic.

0/0
26.1.2011 6:34

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Vzhledem k tomu, že se mi ty víceleté gymply moc nelíbí, tak proti tomu omezování počtů studentů nemám zas tolik námitek. Ovšem je pravda, že by mě zajímala kritéria výběru těch škol, podle kterých se rozhodovalo, co zrušit a co ne. Možná proto, že mám docela slabost pro Řečkovice a popravdě si myslím, že kdyby měl zůstat otevřený jediný gympl v Brně, tak by to měl být tenhle. Takže by mě fakt zajímalo, proč tenhle musí otevřít o třídu míň a jiný ne.

0/0
26.1.2011 10:01

Juras

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Kritéria bych viděl Tišnov - žák Hašek. Jaroška - žák Juránek. Atd. - za další jména mám otazníky.

Ač jaroškový patriot - protěžování a nadstandardní péče exhejtmana Juránka vzhledem k Jarošce se mi nelíbí.

BTW - odkud znáte mého matikáře - současného ředitele Jarošky, když s ní (asi) nejste nějak spjat?

0/0
26.1.2011 16:59

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Tak protěžování Jarošky by se ještě dalo pochopit, vzhledem k tomu matematickému zaměření.

Jinak co se týče pana ředitele, tak já toho znám z Jarošky víc. Např. to, že Bílá nemoc (nebo také Šedý mor) sídlí ve druhém patře. Nebo aspoň sídlila, už možná odešla do důchodu, to netuším. V každém případě by to měla být poznávací věta pro všechny absolventy matematických tříd (v určitém rozmezí ročníků samozřejmě), protože na onu osobu se asi nedá zapomenout. ;-)

0/0
26.1.2011 22:31

v23

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Vynikající dedukce = celkovou úroveň vzdělání zvýšíme tím, že 6% omezíme přístup ke kvalitnějšímu vzdělání a "za trest" jimi vylepšíme průměrnou úroveň lumpů na ZŠ, kteří chodí do školy jen z donucení;-D

Gratuluji

0/0
26.1.2011 5:00

eltanin

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

To jsme na tom oprvdu špatn, když ze všech dětí jen 11 procent si zaslouží kvalitní vzdělání a ostatní jsou jen "lumpové, co chodí do školy jen z donucení." Mimochodem - drtivá většina primánů chodí do školy také jen z donucení. Aspoň nám to tvrdili v psychologii dospívajícího dítěte v ZSV na gymnáziu. ;-)

0/0
26.1.2011 12:01

v23

Re: Pan hejtman si zřejmě zajišťuje budoucí voliče...

Ne. Vzdělání si zaslouží všichni, ale řešil bych to spíše snadnějším přechodem po čtyřech letech na průmyslovky a jiné odborné školy (to co se zatím naučí na gymplu se jim neztratí) a ne rušením toho, o co je zájem.

Ti co zustávají na ZŠ nejsou jen lumpové (těch slušných je hodně), ale jsou tam i tací, kteří boří celou vyuku, protože žádný zájem nemají a nikdo je 9 let nemůže vyhodit ... a ti slušní pak trpí (šikanou i nízkou úrovní vyuky).

A s nucením mám vlastní zkušenosti = obě mé děti (dnes už dospělé) měli na ZŠ jedničky a denně se bránili chození do školy a na gymlu (cizojazyčný = šestiletý) měli špatné známky, ale chodili tam s nadšením i v době nemoci ...

0/0
26.1.2011 15:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.