Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Petrohradu i Říma se bude z Brna létat už od března

Brněnské letiště, které se v současné době potýká s úbytkem cestujících, chystá od března dvě novinky. Nově by se z Brna mělo pravidelně létat do Petrohradu a do Fiumicina v Římě. V polovině února se navíc obnoví spoj do Moskvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po třetím zákazu

Já vůbec nelítám. Tak nevím, čím mě chtějí přilákat.

0/0
28.1.2011 13:36

Bara17

Hm, to je mi teda novinka!

To uz se vi pres mesic a pul, ze WizzAir bude letat z Brna do Rima. Zavadeci cena letenek jeste do nedavna byla 467 Kc jak informuje:

http://www.akcniletenky.cz/2010/12/13/wizzair-nova-linka-brno-rim/

To nemaji o cem psat a nebo zaspali?;-D

0/0
27.1.2011 13:01

realista1234567

Hm, to je mi teda novinka!

Slyšel jste o pojmech rozvaha, předvaha, výsledovka? Kdo investoval do Letiště Brno? Kdo do Ruzyně a ČSA? Kdo jej obsluhuje? Totálně ztrátové, ČSA. A ty mám platit z vlastní kapsy? A Letiště Praha? Z jakých penízků společně s ČSA bere? Na tyto projekty, které platím z vlastí kapsy se mě dávat dál nechce. Rád bych, kdyby stát dotoval spojení Brno-Praha 4x denně, jak ostatně v roce 2010 bylo, při přepravě jen tohoto spojení přes 60.000 přepravených osob za rok. A to za ceny ČSA!  Až se opět budou chtít vrátit ČSA do Brna, což provedly již asi 3x jen aby zlikvidovaly Lufthanzu a spojení s Mnihovem atd. dumpingem a pak se ztáhla a já platil její dumping, to je na polibpr...., navrhuji navýšení letištních poplatků právě pro ČSA. Až ČSA a Ruzyň bude naprosto privátní, vraťte se sem popovídat.

0/0
27.1.2011 22:31

realista1234567

Tyto ztráty asi nebudou takové,

jaké seká naše státní ČSA a na které jdou peníze z daní nás všech Rv.

JEŠTĚ ŽE KRAJ SI PONECHAL LETIŠTĚ !! KDYBY TO NECHAL STÁTU TAK SE NELÉTÁ ANI DO PRAHY!! VIZ NEDÁVNO ZRUŠENÁ OBSLUHA ČSA..

0/0
27.1.2011 9:07

Mildred

Re: Tyto ztráty asi nebudou takové,

Ano, přesně tak. Také jsem moc rád, že se o brněnské letiště stará kraj a nikoli stát. Určitě je zde potenciál na to, aby se stávající letecké linky zaplnily a ještě se vytvořilo několik dalších. Vždyť jen v samotném Brně jsou desetitisíce studentů,  a řádově tisíce vědců, techniků a pod., tedy lidí, kteří určitě budou cestovat (služebně či soukromně) a mohou letiště využívat. A spádová oblast je také dost velká.

0/0
27.1.2011 9:14

mtriska

Re: Tyto ztráty asi nebudou takové,

No to nevím. Letistě Brno a.s. je soukromá firma  a letiště zprivatizovala v roce tuším, 2000. To letiště nepatří kraji a nikdy nepatřilo , ale ten to pravděpodobně z veřejných peněz hojně dotuje.  Po deteti letech provozu počet cestujících nestoupá,ale klesá . Kolem roku 2000 byla provozni ztráta 9 mil korum ročně.  Te´d dstavěli ten nový trmonál ten taky nebyl zadarmo - z čeho  se splácí?  Ze ztráty?  Kdo ho splácí?  Ekonomika je myslím něco jiného než zbožné přání. Myslím, že jediný prospěch z toho má dotovaný provozovatel. Já když někam potřebuji letět,musím stejně minimálně do Bratislavy . To by musel mít člověk kliku ,aby se trefil do nějakého letu z Brna .

0/0
27.1.2011 10:31

realista1234567

Pokud se nepletu,

a mám správná data, od roku 1995 se jedná o docela slušný meziroční nárůst přepravených osob s každoročním nárůstem od 87 tisíc přepravených osob v roce 1995 až po rok 2008 s 506 174  přepravených osob. I v dnešní hospodářské situaci, kdy s poklesem se potýkají i ostaní letiště se jedná za rok 2009 440 850, resp. v roce  2010 396 589 tisíc osob. A kdo splácí a platí letiště Praha Ruzyň a ČSA?

0/0
27.1.2011 10:57

mtriska

Re: Pokud se nepletu,

Já znám čísla z roku 2000, tedy v jedné třetině  toho Vámi inzerovaného nárůstu  a  bylo to ztrátové.  Zajímá mě ,jak je na tom letiště  proto, že  ekonomicky to  je   při číslech, která Vy sám  uvádíte, nemožné  přivést k  zisku.    Letiště Praha je dnes naopak  při své již dostatečné velikosti tak ziskové, že ho chtěla  vláda,  pokud mě pamět neklame, sloučit  zpátky s ČSA, aby tak zasanovali ztrátu, kterou ČSA    pod  vedením politických manažerů. po odchodu  pana Jakubšeho vytvořilo.  No a pokud je to dlouhodobě dotovaný projekt , asi je to tedy ve veřejném zájmu, z veřejných peněz. Pak   by mě zajímalo, proč je dotované právě letiště, jakou sumou a kdo o tom hlasuje ? A samozřejmě, jaký  je pak zisk soukromé  společnosti Letiště Brno , a.s., která  dotované letiště vlastní .To my mělo zajímat ostatně i vás, jsou to i Vaše peníze .

  

0/0
27.1.2011 15:12

jazykozpytus

Re: Pokud se nepletu,

Jakou kalkulaci jste pouzil pro opodstatneni Vaseho vyroku, ze pri techto cislech neni mozne privest letiste k zisku? To je naprosty nesmysl. Pri 400 tis. cestujicich se rozhodne penize vydelat daji. A ten terminal platila z poloviny Evropska unie.

0/0
27.1.2011 15:57

realista1234567

Re: Pokud se nepletu,

Slyšel jste o pojmech rozvaha, předvaha, výsledovka? Kdo investoval do Letiště Brno? Kdo jej obsluhuje? Totálně ztrátové, které platíme z našich daní rozhodně ne ČSA. A Letiště Praha? Z jakých penízků společně s ČSA bere? Na tyto projekty, které platím z vlastí kapsy se mě dávat dál nechce. Rád bych kdyby stát dotoval spojení Brno-Praha 4x denně, při přepravě jen tohoto spojení přes 60.000 přepravených osob za rok za ceny ČSA.  Až se opět budou chtít vrátit ČSA do Brnaa, což provedly již asi 3x jen aby zlikvidovaly Lufthanzu a spojení s Mnihovem atd. dumpingem a pak se ztáhla a já platil její dumping, to je na polibpr.... Až ČSA a Ruzyň bude naprosto privátní, vraťte se sem popovídat.RvRvRv 

0/0
27.1.2011 22:25

realista1234567

Re: Tyto ztráty asi nebudou takové,

R^R^R^

0/0
27.1.2011 10:46

mtriska

Re: Tyto ztráty asi nebudou takové,

No to nevím. Letistě Brno a.s. je soukromá firma  a letiště zprivatizovala v roce tuším, 2000. To letiště nepatří kraji a nikdy nepatřilo , ale ten to pravděpodobně z veřejných peněz hojně dotuje.  Po deteti letech provozu počet cestujících nestoupá,ale klesá . Kolem roku 2000 byla provozni ztráta 9 mil korum ročně.  Te´d dstavěli ten nový trmonál ten taky nebyl zadarmo - z čeho  se splácí?  Ze ztráty?  Kdo ho splácí?  Ekonomika je myslím něco jiného než zbožné přání. Myslím, že jediný prospěch z toho má dotovaný provozovatel. Já když někam potřebuji letět,musím stejně minimálně do Bratislavy . To by musel mít člověk kliku ,aby se trefil do nějakého letu z Brna .

0/0
27.1.2011 14:53

jazykozpytus

Re: Tyto ztráty asi nebudou takové,

Ten novy "trmonál", o kterem pisete, platila z poloviny EU.EU

0/0
27.1.2011 15:58

mtriska

Jak je to se ziskem ?

Zajimalo by mě , jaké jsou ekonomické výsledky tohoto projektu . Pokud vím, je letiště Brno privátní projekt , kdo hradí ztrátu?  Kraj? Z veřejných peněz? V zisk moc nevěřím.

0/0
27.1.2011 7:49

jazykozpytus

Re: Jak je to se ziskem ?

Proc jsi si tak jisty, ze tam neni zisk?

0/0
27.1.2011 15:53

Jsem

Uz se tesim az poletim do Petrohradu na KHL

a doufam, ze mi to hned poleti zpet. Nechce se mi tam zustavat pres noc.

0/0
26.1.2011 21:04

petris

Re: Uz se tesim az poletim do Petrohradu na KHL

Určitě to hned poletí zpět, asi tak za půl hodiny. Třeba ten hokej mezitím stihneš.

0/0
26.1.2011 21:33

pan.ivo

Bez vice spoju do Prahy to neni ono

Jj, ven se to lita, ale spojeni Brno- Praha uz stoji za houby.

Driv to hezky navazovalo, ranim spojem z Brna do Prahy a hned prestup na dalsi let. A zpatky po praci odpolednim letem do Prahy a vecernim do Brna. Suma sumarum minimalni celkovy cestovni cas... az na to cekani v noci na Ruzyni.

Ted po omezeni linek z Prahy a navic zruseni spoju do Brna ... skoda mluvit.

0/0
26.1.2011 18:32

emailnapicu

Re: Bez vice spoju do Prahy to neni ono

Není lepší se vklidu vychrápat v dobytčáku (vlaku) než někde zevlovat (mrznout) na letišti?

0/0
27.1.2011 7:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.