Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno bude brázdit Boženka a spol., pět nových tramvají za 300 milionů

Už za týden vyjede do brněnských ulic pět nových tramvají za 300 milionů korun. Vozům Danuška, Boženka, Anička, Zuzanka a Verunka dělají patronky šestileté dívky stejných jmen. Tramvajím požehnal i brněnský opat Lukáš Evžen Martinec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josejumbo

Lepší je Vario

Nechápu jen jednu věc, proč raději neinvestují do rekontrukcí starých šalin T3 - které jsou překopat na VarioLF a to ještě za poloviční cenu než tady do těch Poršelín. Místo jedné šaliny by byly dvě a myslím si, že i ty Varia jsou pěknější a svezení s nimi je daleko příjemnější. Myslím si tak, že DPMB zbytečně vyhazuje peníze za nové šaliny, když by za daleko menší peníz by měl více zmodernizvoaných šalin.

0/0
29.1.2011 23:12

tokumara

Re: Lepší je Vario

To ještě výrazně míň, než za polovinu.

0/0
4.2.2011 23:10

josejumbo

Re: Lepší je Vario

A přitom se nakupují daleko dražší a nepraktické tramvaje ze Škodovky. bodejď by pak DPMB neměl mít peníze, kdyýž takhle zbytečně vyhazuje peníze. Rv

0/0
6.2.2011 15:47

příliš ohleduplný terorista

zas*aná reklama...

Co má dělat reklamní panel v tramvaji, jejíž provoz plně hradí cestující z (už tak nekřesťansky předraženého) jízdného (jen na okraj Brno má nejdražší MHD v ČR vůbec)...

Jestli si chce dp vydělávat reklamou (z pohledu klienta je mhd jistě kvalitní místo pro reklamu) mají cestující nárok na levnější jízdné..;-€;-€;-€

Je to podobná prasárna jako reklamy na koncesionáři financované veřejnoprávní televizi.

0/0
29.1.2011 16:31

politicky nekorektní trolejbus

Re: zas*aná reklama...

"jejíž provoz plně hradí cestující z (už tak nekřesťansky předraženého) jízdného (jen na okraj Brno má nejdražší MHD v ČR vůbec)..."

Za 1) nemáte pravdu, provoz MHD je z více než 70% hrazen z městského rozpočtu, za vašich ušmudlaných 22 Kč byste nedojel ani z Monte BÚ na čáru

za 2) nemáte pravdu, Brno je relativně levné vzhledem k velikosti města, velikosti sítě a ceně šalinkarty. mrkněte například na stránky MHD Jihlava, a srovnejte velikosti, to potom poznáte jek levno v brněnské MHD je.

Mimochodem brněnská MHD je jedna z nejlepších v ČR, ať stářím vozidel,nebo organizací dopravy. A noční doprava je objektivně nejlepší, i Pražáci nám ji závidí

O IDSJKM nemluvě, neznám IDSku, jíž dojedete na jednu jízdenku přes půl Moravy až do sousedního kraje.

0/0
30.1.2011 18:47

dej si facku za rohem

Re: zas*aná reklama...

Řeknu k tomu jen jediné,

litr benzínu stojí kolem 33 kaček.jestli šalinou nedojedu za svých ''ušmudlaných'' 22 bez dotace ani z monte bu do centra, něco na tomto byznisu smrdí

0/0
30.1.2011 21:39

Kazeasch

Re: zas*aná reklama...

Ale Vaše auto asi jen dost těžko stojí  kolem 90mil Kč, a určitě bude mít i levnější údržbu, nejsou tam blbci co by šrábali po sklech a čmárali po včem so jim příjde pod ruku.

0/0
31.1.2011 14:21

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: zas*aná reklama...

a tu tramvaj asi dostali zadarmo, stejně jako vy auto

0/0
3.2.2011 14:21

libedejroznec

hmm...

..klimatizaci to nemá, v zimě v tom topit zase nebudou, sedadla pro vietnamce ..infantilní pojmenování neživého předmětu... k čemu to je ?

0/0
29.1.2011 10:18

emailnapicu

Tu obsaditelnost 6,66 osob/m2

Tu obsaditelnost 6,66 osob/m2 tam dali schválně? Jen by mě zajímalo jestli v tom případě arcivévoda vyháněl z té šaliny i ďábla ukrytého v tomto čísle ;-D

0/0
29.1.2011 9:15

Huffnagellův duch

Tak to je skvělé, že budou v Brně supermoderní tramvaje,

jen by mě zajímalo, proč kolem brna jezdí vlaky z šedesátých let, do kterých je hanba nastoupit. Nemohl by kraj ty finance trošku smysluplněji rozdělit, nebo je v tom zase něčí kšeft?

0/0
29.1.2011 8:14

PIsa.lek

Re: Tak to je skvělé, že budou v Brně supermoderní tramvaje,

Jeden z problémů je v tom, že v současnosti neexistuje dostatečně široká nabídka vhodných vlaků na příměstské tratě s elektrickým provozem.

0/0
29.1.2011 9:14

politicky nekorektní trolejbus

Re: Tak to je skvělé, že budou v Brně supermoderní tramvaje,

Vlaky nakupuje státní akciová společnost České Dráhy, s tím kraj nemá žádnou souvislost. kraj si u ČD POUZE platí ZDO.

0/0
30.1.2011 18:49

nejdůvěryhodnější diskutér

Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

Jako ateistický neznaboh slibuji, že v rámci vyváženosti budu v té opatem požehnané šalině pravidelně klít a brát jméno Boží nadarmo.

0/0
28.1.2011 21:20

RodoDendron 0002

Re: Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

;-D;-D;-D Že Tě taková prkotina žere, církev je schopna žehnat čemukoliv, včetně zbraní... Nic bych si z toho nedělal...;-D;-D;-D

0/0
28.1.2011 23:21

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

Kdybych byl dispečer DPMB, nasazoval bych tento vůz na linku od mešity k židovskému hřbitovu. :-P

0/0
29.1.2011 0:28

Kleinerwald34

Re: Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

Toť skvělý příspěvek. Ateistický neznaboh je podobné moudro jako kulatý kruh. Nejste ani ateista, ani neznaboh, ale obyčejný hulváteček, který si o sobě myslí, že je vtipný.RvRv!!

0/0
29.1.2011 7:59

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

Pozdravpámbu! Nemohl bych si u vás koupit odpustek, aby vám nepraskla žilka?

0/0
29.1.2011 11:13

Kleinerwald34

Re: Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

Hlupákovi a hulvátovi  nevysvětlíte, že je hlupák a hulvát, neboť ten hlupák a hulvát je přesvědčen, že tím hlupákem a hulvátem jste právě vy.

 

0/0
29.1.2011 11:24

politicky nekorektní trolejbus

Re: Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

Copak, potrefená husa?8-o.

Přežehli si kolárek sektáři a jdi vzývat tu vaši modlu;-D.

0/0
30.1.2011 18:55

Kleinerwald34

Re: Autorům: jednou píšete, že požehnal, a jednou, že pokřtil

Nekorektní trolejbuse,

kolárek nemám, nepotřebuji si nic žehlt. Ty by sis měl zopakovat učivo základní školy z češtiny. Vokativ, čili pátý pád, neboli oslovení, se vždy odděluje čárkami.Rv

0/0
30.1.2011 22:37

Radijo1

Nemoderní jména

Moderní tramvaje by mohly mít moderní jména. "Boženka" je jméno pro traktor z roku 1976. Takové jméno dá svému dopravnímu prostředku šedesátiletý řidič, ne dopravce. To už rovnou mohla být Anastázie, Eulálie a podobné šílenosti.

0/0
28.1.2011 19:48

Huffnagellův duch

Re: Nemoderní jména

R^R^R^

0/0
29.1.2011 8:12

Prsk

Re: Nemoderní jména

"Moderní jména" jako například jaká?

Rebeka, Britney, Hilary... ? Či jaké další šílenosti si dnes "moderně" lidi dávají?

Podle mě je celá tahle ptákovina s křtěním šalin zbytečné utrácení peněz. Možná za ty peníze mohlo být něco užitečnějšího... stejně jako za peníze za Onderkův falus a podobné nesmysly.

0/0
31.1.2011 7:25

SEND-i

sedacky...

...proti sobe byly na nic, ale ta tramvaj mi prisla v pohode. tim, ze je tak dlouha. jezdim sestkou kazdy den a kdyz z dalky zahlednu tento typ vozu, tak se zaraduju. vzdy se tam da nejak rozume stat. v jednicce se da stat taky. ale na strese a to je diky vysokemu napeti nebezpecne...

0/0
28.1.2011 19:08

majklos123

předělání sedaček v nakoupných šalinách

Na dnech otevřených dveří slibovalo ředitelství DP předělání sedaček i na stávajících 13T, tak jsem zvědavý, v kterém století se toho dočkáme.

Každopádně tím předěláním dispozice sezení v mezičlánku se tato tramvaj dostala z kategorie "nejhorší tramvaj v Evropě" aspoň do vyšší kategorie "jedna z nejhorších tramvají v Evropě" - třikrát hurá.

0/0
28.1.2011 17:14

PIsa.lek

Re: předělání sedaček v nakoupných šalinách

Nevím, co jsi slyšel na DOD, realita ovšem bude taková, že se ty sedačky předělají až po takovém čase, kdy se bude dělat zásadní rekonstrukce (modernizace) interiéru - ona to totiž není taková sranda a láce,  protože bude třeba mj. přesnunout i část výzbroje soupravy, která je v původní verzi uložena právě za těmi bočními sedačkami. Takže "jen sedačky" se určitě vyměňovat nebudou.  

0/0
29.1.2011 9:19

Vedoucí kolotoče bez koček

Anicka, Bozenka, Zuzanka...

...a brzy take Onderka. Ten sice uz ma svuj "talisman" ztoporeny na Namesti svobody, ale tramvaj po nem jeste nepojmenovali. Hyn teho paznehtu na salinu nalaufirovat nemohli... :-)

0/0
28.1.2011 17:01

trasprd

Nemůžu

uvěřit svým vlastním očím! Sedačky v mezičláncích budou za sebou a ne naproti sobě! To je báječná zpráva, protože každý, kdo touto šalinou jel ve špičce, potvrdí, že to prostorové řešení bylo úplně na nic.

0/0
28.1.2011 16:11

AnalProbe

Re: Nemůžu

plný souhlas R^R^R^

0/0
28.1.2011 16:59

Guitarus

Re: Nemůžu

R^R^

0/0
28.1.2011 17:06

chuanitka

Re: Nemůžu

Ano, taky mi nebude chybět, že při sezení zírám lidem na rozkrok :D

0/0
29.1.2011 9:56

USPS_ forever

Re: Nemůžu

R^R^R^

0/0
30.1.2011 19:41

Tomaseq

Těch tramvají

... je již 24. Proč je v článku číslo 20?

0/0
28.1.2011 15:54

Mildred

Re: Těch tramvají

Také jsem se tomu divil již u nějakého jiného článku. Pak jsem se někde dočetl, že těch 20 je hrazeno z rozpočtu města a dalších 9 (4 již nyní jezdí + 5, které dorazí v dubnu) je hrazeno z Rozvojového operačního programu EU "Jihovýchod" a oni je počítají odděleně. Proto se občas mluví jen o dvaceti. Celkem však bude těchto tramvají jezdit od letošního roku v Brně 29.

0/0
28.1.2011 16:44

kladnyhrdina

Ze svahu jen na sáňkách

Kolejové vozidlo jede "po spádu" eventuelně snad ještě "ze spádu" (opak "do stoupání"). Ze svahu, jak píše autor, jedou sáňky (a do kopce traktor). Na druhé straně oceňuji vzetí na vědomí, že na kolejových drahách nejsou zatáčky, ale oblouky. Děkuji.

0/0
28.1.2011 15:44

Králík z klobouku

Re: Ze svahu jen na sáňkách

A já pořád jak to ti nádražáci dělají, aby si připadali důležití. zapomněli vám v kurzu na výhybkáře říct, že kolejové oblouky se dávají do zatáček a spád že je vždycky ze svahu.

0/0
29.1.2011 0:35

Korektní Želva

...

Já mám nejraději Fanynku, s tou jezdím nějak podivně často :-)

0/0
28.1.2011 15:05

Mychal.B.

Re: ...

To nebude náhoda, to bude nějaké znamení ;-)

0/0
29.1.2011 7:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.