Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé v Jihomoravském kraji jezdí v modernějších autobusech než jinde v republice

Nejnovější vozy se prohánějí po silnicích v Brně a ve Vyškově. Například Dopravní podnik města Brna nakoupil jen za loňský rok 25 nových nízkopodlažních autobusů. Dopravci tak reagují na požadavky cestujících, kteří chtějí komfort.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majklos123

Sice nové, ale pro většinu cestujících nepraktické

To, že nové autobusy jsou sice méně poruchové, výkonnější a nízkopodlažní je sice hezké a strašně krásně se tím jde chlubit v médiích. Když si ale DP objedná interiér s řešením jako prolézačky pro děti a bez oken nebo klimatizace, pak hlavně v létě jsou absolutně nepoužitelné.

0/0
4.3.2011 16:53

Sapavlisna

Nejlepší sou stejnak ty starý

Jezdím do Brna z 10km vzdálené vesnice a i na lince do Brna musej měnit autobusy. Nejlepší jsou tak 5 let starý autobusu. Vnitřek hezkej, dost místa na sezení i stání, slušnej výkon. Máme dva úplně nový, a tam se člověk nehne. MHD je to podobný, čím novější, tim horší pro cestující horší. Sice nízkopodlažní sou supr, ale třeba šaliny sou nejlepší ty starý, jedna řada sedadel na jedné straně, druhá na druhé a pak spousta místa na stání. Pro přeplněnou šalinu nejlepší řešení.

0/0
4.3.2011 10:56

jdu jen tak náhodou kolem

v nejmodernějších autobusech,

ale zapomněli jste dodat že také za nejtěžší lowe:-/

0/0
4.3.2011 10:15

zly vyrustek hugo

K cemu je mi novy bus

kdyz v nem nejde rozumne sedet, stat a o otevreni okna se take neda mluvit

0/0
4.3.2011 9:35

pavla40

není všechno zlato co se třpytí

už jste v tom novém autobuse jeli? Vypadá hezky ale to je všechno. jsou tam samé schody a u některých sedaček dost vysoko. Nedovedu si představit jak starší lidé s holemi to nastupování a vystupování zvládnou. Jediné dvě sedačky ke kterým se nemusí po schodech jsou dvě sklápěčky.

0/0
4.3.2011 7:06

tokumara

Re: není všechno zlato co se třpytí

Crossway LE je v tomto skutečně nepovedený.

0/0
4.3.2011 17:14

Ghost of Ebo II

komfort ?

třeba v těch novejch v Brně ...nemožnost pořádného větrání, absence klimatizace, dveře co se otevírají půl hodiny ?   jediné co je lepší je to, že sedačky už  nejsou jen pro vietnamce a řidiči mají radost z pár koní pod kapotou navíc..

0/0
4.3.2011 0:41

Michal-Kometa

Re: komfort ?

k čemu by ti byla klimatizace, když se dveře každou minutu otevřou na zastávce a všechno se vyvětrá

0/0
4.3.2011 9:48

libedejroznec

Re: komfort ?

když máš uvnitř 40 + .. a venku je 30, tak nevyvětráš nic..

0/0
4.3.2011 12:43

jacobsen

v ostatních krajích jezdí v modernějších autech

co je lepší?

0/0
3.3.2011 19:51

tokumara

Re: v ostatních krajích jezdí v modernějších autech

Lepší... pro co?

0/0
3.3.2011 20:13

jacobsen

Re: v ostatních krajích jezdí v modernějších autech

pro koho? no přece pro cestující. IDS nepoužívám, nemám tolik času, abych mohl do vedlejší vesnice cestovat půl dne s využitím osmi přestupů a seznámením se s polovinou kraje.

0/0
4.3.2011 7:35

tokumara

Re: v ostatních krajích jezdí v modernějších autech

Ano, IDSJMK očividně nepoužíváte - neznáte. Kdyby byl takhle nepoužitelný, myslíte, že by někdo jezdil?

K dokonalosti má daleko, ale tyhle kecy jsou nesmyl.

0/0
4.3.2011 17:10

Mozek2

Spojené autobusové království

Však se tak Jihomoravskému kraji přezdívá Spojené autobusové království, vzhledem k tomu, jaký koncept veřejné dopravy je tu upřednostňován. Např. Znojmo-Brno Rv  - na stojáka a v tlačenici, ale v novém autobusu.

0/0
3.3.2011 19:49

PIsa.lek

Re: Spojené autobusové království

Pokud máš pocit, že by se Znojmo-Brno mělo jezdit vlakem, tak moc nevíš, o čem blafeš - tam je to za současné podoby tratě ze Střelic do Hrušovan nereálné (zoufalé jízdní doby). Všude jinde naopak JmK upřednostňue železnici (tedy tam, kde je dostatečný počet cestujících) - při zavádění IDS naopak vichni řvali, proč mají někde přestupovat do valku, když jim do té doby jezdli z každé Horní Dolní autobus až do Brna.

0/0
4.3.2011 10:30

tokumara

Re: Spojené autobusové království

Do Znojma nepravidelně, ale často jezdím a je pravda, že by mnohdy potřebovaly spoje posílit. V poslední době (cca od prosince) se tak i často děje, dva 15 metrové autobusy už toho poberou hodně. Problém je v Pohořelicích, místní nechápou, že mohou i jinou linkou, než 108 :) A tak odjížní prázná 105, aby se deset minut na to pokoušely dostat desítky lidí do sto osmičky.

Rád bych se pletl, ale bohužel jsem to mnohokrát viděl na vlastní oči.

Pro přímý vlak Brno - Znojmo bych byl všemi deseti, ale pro konkurenceschopnost proti autobusu by to potřebovalo minimálně novostavbu trati v trase Vranovice - Hrušovany, která je bohužel nereálná.

0/0
4.3.2011 17:13

jandys73

Znojmo - Brno (MHD Znojmo)

cestování Znojmo - Brno  - je od doby integrace o 300% lepší. Např. Tourbus předtím jezdil, jak se mu zachtělo. Já třeba můžu ze Znojma v Pohořelicích na náměstí přestoupit a dopojet směrem na Mikulov o dvě zastávky až k práci. A nemusím jít 20 minut pěšky po krajnici. A jsem v práci. Cca 3 hodiny denně času a 86.- do pryč, ale jsem v práci. Protože co? Práce ve Znojmě není. Tam je jenom korupce. Já na bráchu, brácha na mě!  

Poznámka k busům: ty schůdky, aby se člověk zabil. Sedačka do níž se vejde člověk do cca 160 cm, pak už není kam dát nohy.  

Poznámka k MHD ve Znojmě: o 800% lepší než dřív. Jen občas hledám čistější sedadlo. Chtělo by to 2krát týdně ty sedačky alespoň vysát. Nemám rád sterilní čistotu, ale sednout si do vysoké vrstvy  žmolků prachu, vlasů atp. se mi dost ekluje.  

Shrnutí: to co bylo před tím, byl bordel. Teď to alespoň tam kde to znám, funguje skvěle R^

0/0
6.3.2011 3:35

PIsa.lek

13 let

> "Průměrné stáří autobusu v Jihomoravském kraji je 13 let. Zatímco celorepublikový průměr činí 15 let," říká Michal Kaderka, analytik společnosti Datank, která zkoumala stáří autobusů v jednotlivých krajích.

Jenže zapomněl dodat, že optimální životnost běžného autobusu je ještě o pár let kratší, než těch 13 let, dřív se u městských Karos uvádělo 6-7 let, dnes to asi bude o něco lepší, ale asi nijak závratně.  

0/0
3.3.2011 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.