Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podomácku sestrojený traktor jezdí na slunečnicový olej

Lubomír Hlavenka z Mikulova si vyrobil "ekologický" traktor, který jezdí na panenský slunečnicový olej. Navíc má jeho podomácku seskládaný stroj motor z náklaďáku a olej do něj si lisuje doma sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vymrzovac2

"naftu potřebuji jenom abych dojel na pole".....

....;-D;-D z toho mi vyplývá, že na silnici s tím nemůže,asi kvůli emisím, nebo technické prohlídce.  O čem je tedy ten článek? O ekologii, nebo o bezpečnosti?     Doma si můžete sestrojit, co chcete, ale na silnici s tím nesmíte. Tam už chybí jenom Přemek Decker ;-D

0/0
28.3.2011 14:57

Standa.Trn

Re: "naftu potřebuji jenom abych dojel na pole".....

Na silnici s tím nemůže kvůli finančáku, teda může ale nemůže to přiznat na netu. V reálu na silnici s tím normálně jezdí pokud má přidělenu RZ. Jinak po vesnicích jezdí řada traktorů, které přidělenu RZ nemají ale policajti to hlídají, takže jezdí jen po poli a polních cestách. Zemědělcům to tak stačí pro práci na poli a na silnici mívají ještě jeden traktor.

Na rostlinný olej se normálně jezdí taky v osobních automobilech (nejlépe v létě), motor nesmí být tdi, hdi a podobně. Staré komůrkáče sežerou vše.

0/0
1.4.2011 9:09

korsičan

pán je trošku Baron Prášil

Však on ho humor přejde v okamžiku, kdy půjde do opravy vstřikovací čerpadlo a vstřikovače. O ucpaných kanálech v motoru ani nemluvě. Za tu cenu co ho bude stát oprava si koupí novej traktor.;-) Taky nám trošičku lže, protože v zimě vůbec nepřipadá v úvahu na tento olej jezdit. To si může každý ověřit doma sám. Stačí tento olej vyndat na mráz. Už při -5 je tuhej jako máslo, takže o nějakém spalování v motoru nemůže být ani řeč. :-)

0/0
27.3.2011 21:16

Benito Juarez

Re: pán je trošku Baron Prášil

V zimě ti to může být úplně jedno, protože jak známo v zimě se na poli nic nedělá.

0/0
27.3.2011 21:19

korsičan

Re: pán je trošku Baron Prášil

Pán je asi z města, že ano ??? Pole se močkuje zásadně v zimě. Koncem února a začátkem března se pole práškují. To bývá ráno naprosto běžně -10°C. Navíc se olej na vzduchu nejpozději do 3 měsíců rozloží na vodu, tuk, cukr a škrob. V případě použití jako palivo daleko dřív, protože se neustále olej při průchodu vstřikovacím čerpadlem zahřívá a následně opět chladne v nádrži. Jen pro představu. Čerpadlem u takto velkého motoru proteče 10l paliva a v mororu se spálí jen cca 0,4l !!! Zbytek jde přepadem u čerpadla a vstřikovačů zpět do nádrže. Navíc nemusí ani mrznout, aby olej ztuhnul. Stačí se podívat jak tekutý je přímo z ledničky a tam je max. 7°C. Je to pěkný článek, ale Babička od Boženy Němcové je lepší.;-D

0/0
27.3.2011 21:36

korsičan

Re: pán je trošku Baron Prášil

A ještě jsem zapoměl napsat, že se pole oře zásadně na podzim a nejlépe, když napadne první sníh. Třeba loni tady místní AGRO oralo až v prosinci a to tady leželo dobře 10cm sněhu.

0/0
27.3.2011 21:40

Benito Juarez

Re: pán je trošku Baron Prášil

U vás na Korsice to tak možná je, ale tady až tak moc ne. :-) Kdy se oře vím dobře, ale podíl zimních prací není zásadní. Navíc v zimě může použít naftu.

0/0
27.3.2011 21:44

korsičan

Re: pán je trošku Baron Prášil

 Všechny firmy vyrábějící traktory tento problém neúspěšně řeší několik desetiletí. I brněnský Zetor. Jenže to nefunguje. Za 1 : olej se musí předehřívat a třeba u Zetoru je to na 60°C, protože jinak prostě do čerpadla nedoteče. Za 2: je nutné mít v traktoru 2 nádrže - jednu na naftu a druhou na olej. Traktor se nastartuje na naftu a po zahřátí oleje na provozní teplotu se nafta vypne a jede se na olej. Při návratu s pole se opět přepne na naftu, ale tady je ten problém. Olej co je v trubkách a čerpadle nateče do nádrže s naftou. ";-D;-D;-D;-D

0/0
27.3.2011 22:14

korsičan

Re: pán je trošku Baron Prášil

A tuto znehodnocuje právě díky rozkladu oleje. Tudíž je nutná zvýšená údržba celé palivové soustavy, včetně čištění nádrže. Nevím jak u Vás, ale na Korsice, ale i v ČR je nejvíc práce na polích brzo na jaře a na podzim. V létě se čeká až co vyroste a do sklizně přejede pole tak akorát postřikovač. Na Korsice, ale i v ČR je na jaře a na podzim ráno do 5°C. Při 5°C olej neteče, což si můžete zjistit sám při návštěvě ledničky. Kde prosím bydlíte, že se u Vás pracuje traktorem na polích v létě ???;-D

0/0
27.3.2011 22:20

Standa.Trn

Re: pán je trošku Baron Prášil

V létě se na olej běžně jezdí. Bez úprav motoru možno provozovat dohromady s naftou přilíváním v určitém poměru.

Výrobci to možná řešili ale nedořešili protože je to okrajová záležitost. Zase těch zemědělců tolik není kteří si vyrábí vlastní olej, tak předpokládám že nedořešili kvůli  malému zájmu zákazníků.Přece jenom, nafta je nafta a olej ji úplně nenahradí.

0/0
1.4.2011 9:14

korsičan

Re: pán je trošku Baron Prášil

Jenže to je úplně jiná hra. Jezdit třeba v poměru 50 na 50 s normální naftou je úplně něco jiného, jako jezdit pouze na olej. Přesně to tady pan kutil tvrdí, že naftu nepotřebuje. Pouze na olej by toho moc nenajezdil.

0/0
1.4.2011 20:47

Maxx_Th

Otázka času než

po něm bude chtít stát spotřební daň a DPH Rv

0/0
27.3.2011 0:28

Benito Juarez

Re: Otázka času než

Na pole jede na naftu, jak píše a pop poli to řešit nemusí.

0/0
27.3.2011 21:20

Standa.Trn

Re: Otázka času než

Je to krásně napsáno ale neodpovídá reálu. To jako na pole jede na naftu, pak naftu vypustí do kanistru a naleje do nádrže olej  po skončení práce na poli vypustí z nádrže olej  naleje do nádrže naftu aby projel po cestě?

Finančáky to neřeší. Mají jiné starosti a nejsou na takové kontroly vybaveny.

0/0
1.4.2011 9:18

Prngr1

kolik to stojí?

kolik to stojí nám nepoví?

0/0
26.3.2011 22:47

grey003

Je to divný svět

Potraviny a plodiny, které slouží k obživě, je zvrhlé používat k podobným účelům, jako je traktor, který jezdí na slunečnicový olej, minimálně do té doby, pokud je ve světě hlad a na hlad se umírá. Zeleným mozkům není třeba dělat reklamu, dovedou si ji obstarat samy. Podobně různým šetřílkům, kteří se radují z "úspor". Místo co by posloužil podobný příklad spíše za vzor zvrhlé "ekologie", je z něho málem příkladný hrdina. Škoda, mohl svou nespornou šikovnost napřít na užitečnou věc.

0/0
26.3.2011 18:11

lks0079

Re: Je to divný svět

A co by podle vás bylo účelnější ? Nalejt v MC Donaldu ten olej do fritůry a vyrobit z něho kvanta hnusnejch hranolek a vyrobit víc obézních spoluobčanů ?? Ne ne, pán to dělá dobře že to leje do traktoru aspoň vám všem dokáže že na biopalivo lze obdělávat pole a ještě zbyde... Lidi se stejně přemnožili a na zemi neni v pořádku aby jich žilo tolik, protože pak tu zemi jen drancují...

0/0
26.3.2011 18:45

houba_

Re: Je to divný svět

ty jsi ale kus vola,

ty jsi jakjo ty blbecci, kteri setri vodou, protoze na sahare jeji nedostatek,

zakousni se do slunecnicovych seminek a dobrou chut.

0/0
27.3.2011 12:38

romsky aktivista

Re: Je to divný svět

Tys to IMHO nepochopil. Kde je psano, ze slunecnicovy olej je urceny k obzive a jiny k pohonu motoru? Pokud nekdo umira na hlad, mozna by nebylo na skodu zacit pracovat, aby se mohl najist. Pokud je nekdo premnozeny tak, ze ho jeho pole neuzivi, pak umiranim na hlad priroda reguluje premnozene tvory a je vse OK.

0/0
27.3.2011 17:02

other_side

no jo

Nejdřív si přečtěte fundovaný názor na spalování těcho rádoby eko paliv. A pak tomu začněte říkat eko :)

0/0
26.3.2011 14:56

Vedran Kočevabčiči

Re: no jo

R^ asi tak, v Americe borec objizdel fastfoody, sbiral vyfritovanej olej a lil to do trucku ;-D

0/0
26.3.2011 15:13

vladon

Re: no jo

Tak to v trucku zrejme nemel filtr, jinak byho okamzite ucpal :)

Vyfrit se do nekterych aut da lit,ale je treba to odfiltrovat dukladne (jinak se ucpe palivak v aute a dojeli jste) a zbavit vody, jinak sbohem cerpadlo....

0/0
26.3.2011 15:22

ajk

....

a z doma vylisovaného oleje i když ho sám spotřebuje na pohon traktoru se neplatí spotřební dan???

0/0
26.3.2011 13:10

Jmenuji se Banda. Patrik Banda.

Re: ....

A proč??? Ta se snad platí při prodeji. Nebo platíš daně z domácích zavařenin?

0/0
26.3.2011 14:17

ajk

Re: ....

no na zavařeniny bude těžko jezdit auto....známej řešil provoz auta na olej a řikal něco o tom že když olej použiješ na pohon motor.prostředků může po tobě finančák chtít doplatit dan....

0/0
26.3.2011 14:40

hbf

Re: ....

Spotřební daň platí výrobce, dovozce, provozovatel daňového skladu ... Při prodeji na pumpě už je daň dávno zaplacená (nebo naopak již nikdy zaplacena nebude :-)

Pokud použijete vybrané výrobky od daně osvobozené pro účely, na něž se osvobození nevztahuje, tak jste povinen spotřební daň přiznat a zaplatit - typicky právě rostlinný olej místo nafty. Samozřejmě, pokud si někdo cpe do traktoru slunečnicový olej, nejezdí s tím po silnici a nechlubí se s tím na netu!, asi se na to nikdy nepřijde. Ovšem pokud by na pampeliškovou naftu přešel třeba dopravní podnik ve větším městě, tak by měl lepší tu spotřební daň přiznávat a platit, protože by se na to přišlo zcela určitě.

Zavařenina je jiná liga, neb je nezaměnitelná s kterýmkoliv předmětem spotřební daně (v cigáru či dýmce ji ani nezapálíte, líh taky vypadá jinak a motor neroztočíte ani s tou nejlepší marmoškou, jakou kterákoliv babička kdy uvařila)

0/0
29.3.2011 9:36

Xladi

Re: ....

A co by měl platit státuspotřební daň když si to spaluje ve svým, lisuje ve svým a jezdí po svém pozemku. Ona kdyby ta spotřební daň byla jakž takž rozumná tak by to bylo o něčem jiném a paradoxně by stát vydělal více. Jsou propočty že machinace se spotřební daní přijdou stát na 20mld. a každé zvýšení zvýší atraktivnost pro podvodníky.

0/0
26.3.2011 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.