- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Vlaky jsou zastaralé a některé nejsou pro náš kraj vůbec vhodné. Například dvoupodlažním vozům, které kraj dříve koupil od českého výrobce, neodpovídá konstrukce nástupišť," vysvětlil předseda Spolku přátel železnice Petr Nohel.
Co na tom, že kraj žádné vozy samozřejmě nevlastní, že Bmto a deriváty (které jsou vyjma jednotek 471 jediné patrové vozy provozované u ČD) byly vyrobeny v Německu a že v JMK se téměř nevyskytují.
Pokud je něco nevhodného, tak spíš x54 na osobáky, což jsou jinak velmi slušné soupravy, nebo Bdmtee, což je tragédie sama o sobě.
Ještě jsem zapomněl na pomstu ze Studénky jezdící na Břeclav-Znojmo, přívěšáky 021, 023.
ale brněnské hlavní nádraží, to je teprve cestovatelský zážitek....
Brněnské nádraží je kulturní památka, je v provozu cca 175 let. Je srovnatelné s nádražními historickými budovami např. ve Švýcarsku, kde je železniční doprava na velmi vysoké úrovni a historických nádražních budov v centrech měst si tam obyvatelé velice cení. Pokud něco brněnskému nádraží můžete vytýkat, tak to budou spíše jednotlivosti. Otřesné jsou toalety, a je s podivem, proč se tomu vlastník budovy nevěnuje. I kdyby je opravili každý rok, tak to zase tolik nestojí, dělá to každý i ve svém rodinném domku. Generální opravu potřebuje kolejště a mosty. Ale celková rekonstrukce budovy cca v 1985 byla velmi zdařilá a nyní po 25 letech odpovídá stavu před střední opravou.
Proč nakupovat vlaky ČD za evropské peníze, když o provoz vlaků se tady perou soukromníci, kteří by byli schopní jezdit s moderními jednotkami bez dotací? Kraj udělal správně, teď ještě vyhnat Čekej Dlouho a pozvat třeba SA, nebo kohokoliv jiného.