Diskuze

Jihomoravský kraj koupil místo vlaků za evropské dotace tramvaje

Na koleje čtyř českých a jednoho moravského kraje vyjedou už na konci příštího roku tři desítky polských vlaků Link. Až čtyřicet procent z jejich ceny zaplatily kraje z regionálních operačních programů Evropské unie. Jihomoravané však přijdou zkrátka, kraj totiž peníze použil na nákup brněnských tramvají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

a8nn

27. 3. 2011 23:50
Expert promluvil

"Vlaky jsou zastaralé a některé nejsou pro náš kraj vůbec vhodné. Například dvoupodlažním vozům, které kraj dříve koupil od českého výrobce, neodpovídá konstrukce nástupišť," vysvětlil předseda Spolku přátel železnice Petr Nohel.

Co na tom, že kraj žádné vozy samozřejmě nevlastní, že Bmto a deriváty (které jsou vyjma jednotek 471 jediné patrové vozy provozované u ČD) byly vyrobeny v Německu a že v JMK se téměř nevyskytují.

Pokud je něco nevhodného, tak spíš x54 na osobáky, což jsou jinak velmi slušné soupravy, nebo Bdmtee, což je tragédie sama o sobě.

0 0
možnosti

a8nn

28. 3. 2011 0:49
Re: Expert promluvil

Ještě jsem zapomněl na pomstu ze Studénky jezdící na Břeclav-Znojmo, přívěšáky 021, 023.

0 0
možnosti

tomas_tod

25. 3. 2011 23:16
Co vlaky, občas se objeví něco relativně slušného,

ale brněnské hlavní nádraží, to je teprve cestovatelský zážitek....

0 0
možnosti

stev

25. 3. 2011 23:42
Re: Co vlaky, občas se objeví něco relativně slušného,

Brněnské nádraží je kulturní památka, je v provozu cca 175 let. Je srovnatelné s nádražními historickými budovami např. ve Švýcarsku, kde je železniční doprava na velmi vysoké úrovni a historických nádražních budov v centrech měst si tam obyvatelé velice cení. Pokud něco brněnskému nádraží můžete vytýkat, tak to budou spíše jednotlivosti. Otřesné jsou toalety, a je s podivem, proč se tomu vlastník budovy nevěnuje. I kdyby je opravili každý rok, tak to zase tolik nestojí, dělá to každý i ve svém rodinném domku. Generální opravu potřebuje kolejště a mosty. Ale celková rekonstrukce budovy cca v 1985 byla velmi zdařilá a nyní po 25 letech odpovídá stavu před střední opravou.

0 0
možnosti

Trupman

25. 3. 2011 18:06
proč?

Proč nakupovat vlaky ČD za evropské peníze, když o provoz vlaků se tady perou soukromníci, kteří by byli schopní jezdit s moderními jednotkami bez dotací? Kraj udělal správně, teď ještě vyhnat Čekej Dlouho a pozvat třeba SA, nebo kohokoliv jiného.

0 0
možnosti