Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno emisní zóny nechce, rachotiny budou centrem města jezdit dál

Díky novele zákona o ochraně ovzduší mají města novou zbraň proti znečištění prachem. Radnice zřejmě získají pravomoc vymezit ve městech zóny, do nichž nebudou moci vjíždět starší automobily, které nesplňují emisní limity. Brněnským politikům se však do omezování dopravy v centru nechce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dzolendzo

Brno

Ten problém by se dal vyřešit...z městkých peněz vybudovat velká -tam kde to jde, levná hlídaná parkovište a MHD by víc vydělala, zkvalitnila spoje a město by nebylo tak zamořené(když silnice a prostory ) jsou přetížené...viz.Úvoz , Tomkovo naměstí, Cejl, ÚZKA, Dornych, Husova...atd...A ti , co jsou z venkova jezdiou většinou jen do Olympie, Avionu...anebo do Futura a Globusu ze severu a tam je místa na parkování dost.....nooo to by bylo povídaní...:-/

0/0
8.6.2011 12:12

Sapavlisna

Proc vsem vadi MHD?

Ja osobne vlastnim skodovku 136 a do centra a blizkeho okoli jezdim leda do urazovky a nebo kdyz jedu do divadla a nestiham posledni bus dom. Jinak jezdim MHD nebo pesky. Nechapu brnaky co jezdi po meste autem a nebo i ostatni co jedou primo do centra. Kolikrat kdyby jeli MHD, tak sou na miste rychlejc. Salina nemusi stat treba takovy kolony, taky se nehleda misto na parkovani (nekteri sou schopni 20 minut jezdit dokola nez neco najdou) a ze se musi chodit kus pesky? No a? To je snad normalni a dokonce zdravy. Nechapu lidi, co si celej den vozi zadek v aute a vecer si autem zajedou do fitka, kde hodinu behaj na pasu a pak si zase vezou zadek dom. A k tem lepsim komunikacim, pokud je silnic prujezdna, neni tam takovej smrad jako tam, kde auta vecne stoji. Ideal by byla doprava na kole. Brno neni velky mesto a myslim, ze pro jizdu na kole by ty vzdalenosti byly supr. Ale kdyz ted vidim nekoho na kole, tak premejslim, jestli neni sebevrah.

0/0
2.4.2011 22:36

USPS_ forever

Re: Proc vsem vadi MHD?

R^R^R^ a taky si na kole v Brně připadám jak sebevrah ;-DR^

0/0
3.4.2011 10:06

Sieg1

Povolenky

Jestli to bude fungovat jak u Germánů,tak si za 4 éčka koupím známku a jezdím dál do centra.Je to jen tunel na prachy:-/

0/0
2.4.2011 16:02

tomas_tod

Tak jako když aktivisti zablokují vše, co by mohlo

zlepšit situaci v dopravě, tak ať se pak nediví.

0/0
1.4.2011 19:32

Plzen97

Kdo a čím zlepšuje dopravu v Brně?

Nové silnice, které do zamoření oblasti přivedou ještě více aut něco zlepšujou?

0/0
1.4.2011 21:55

tomas_tod

Re: Kdo a čím zlepšuje dopravu v Brně?

No jo, další. Kde se ty auta najednou sami od sebe vezmou?

Zeptejte se např. ve vesnicích na trase "státní" silnice z Vyškova do Kroměříže, kolik jim přibylo aut, když se konečně po letech otevřela dálnice na Kroměříž. Těžké pochopit, že nová infrastruktura je a) potřebná b) v 99% případů ulehčí stávající situaci více než milion zákazů a příkazů.

Stejně tak jako např. Královopolské tunely, určitě pak bude aut ještě více i v ulicích, kudy se to dneska musí objíždět, když se stavba díky pár hlupákům zpozdila.

0/0
2.4.2011 0:00

toprak

nezájem brněnské radnice

ta radnice snad ani neví, jaká je ve městě situace s prachem. Po idiotském odmítnutí fitrů pro autobusy předvedli další nesmysl.8-o

Oni se asi o to ani nezajímají. Že by neměli čas? Možná studují VŠ nebo MBA, dělají  bakalářské práce nebo

už je mají a přemýšlí jak je zdůvodnit, když se zjistilo, jak k nim přišli.;-O

0/0
1.4.2011 19:03

Mirek Vykoupil

Tatra nezná bratra

Tůdle jsem jel za Tatrovkou ráno do práce - velice starou, sice měla zelenou nálepku, ale když na to řidič šlápl, tak jsem jel půl kilometru naslepo.Takže nějaké omezení by mělo být, pokud nás tedy nechce místní koalice všechny přiotrávit. Tedy ne, že bychom nebyli otráveni, ale zatím je to jen z těch kauz, tj. zatím to není chcemicky.

0/0
1.4.2011 14:33

holes4

radnice

co čekat od dementů, kteří neodsouhlasili výfukové filtry, které by z 85% zaplatil někdo jinej?  RvBrnoRv

0/0
1.4.2011 13:15

budovatel socialismu

Raději

komunistická "rachotina" v perfektním technickém stavu, než kapitalistickej šmejd.

0/0
1.4.2011 13:03

reilly

Re: Raději

a máte stopětku nebo stodvácu ?

0/0
1.4.2011 14:13

werox

Re: Raději

osobně mám 120tku a mám dojem že smrdí podstatně míň, než kde jakej diesel

0/0
8.5.2011 21:04

Plzen97

Pěkná sci-fi

Pěkná sci-fi ;-D

0/0
1.4.2011 16:11

Antonín, topič

Jak může

emisní norma automobilu ovlivnit, kolik prachu zvíří? Tomu nerozumím? Jinak moje starý auto má MPI, kat s lambda sondou atd., ale podle ouřadů je ve stejný kategorii, jako šáres. Pěkná syčárna.

P.S. do centra jezdím šalinou.

0/0
1.4.2011 12:55

Plzen97

Problém není víření prachu, ale dieselové sazičky

Problém není ve víření prachu, ale v dieselových sazičkách, které létají z výfuku !!

0/0
1.4.2011 16:13

droga

Re: Jak může

Plně souhlasím. Jsme nemocní a auto používám jen k doktorům a na nákup. Asi také patřím do třídy, co strašně zamořuje prostředí. Kamiony se ve městě moc neohřejí, ale několika kilometrové fronty vydají tolik, že když vítr zavane, tak si město pochutná.;-D

0/0
8.5.2011 22:12

dzolendzo

Problém

Problém je v tom, že nemáme nějaké okolní větší parkoviště a zdarma...a nemyslím jedno ale aspoň tak deset...a zakázat vjezd aut do centra....MHD je v pohodě....relativně:-/ Ale kdyby omezili vjezd do centra (kromě zásobování a technických a bezpečnostních složek) a né prachatým arabáčům a prachatým "podnikatelům")....tak by to bylo snad v pohodě...

0/0
1.4.2011 12:44

vrm

Re: Problém

pokud se týká omezení vjezdu do centra města, tak pokud se nemýlím ten je vyřešen vzájemnou ignorací - řidiči ignorují zákaz vjezdu, městská policie ignoruje vozidla bez povolení k vjezdu a státní policie tenhle problém neřeší (viz.Běhounská, Jezuitská a přilehlé okolí)

0/0
2.4.2011 7:45

MIR80

Tohle k nicemu nevede

Buzeraci a prikazama se nikdy niceho nedocililo. Kdyz vidim jaka auta se pohybuji centrem, tak zakaz wartburgu, zigulu a trabantu nikdo ani nepozna, mesto je plne aut, ktera uz emisni normy splnuji. Pricina je jinde. Brno nenabizi zadnou variantu, jak zaparkovat bokem a do centra se dostat jinak. Proc se nekdo nezamysli nad neplacenou kyvadlovou linkou napr. z parkovaciho domu na moravskem namesti do centra na svobodak.. koleje tam vedu, tak v cem je problem. Takhle se vetsina lidi vykasle jet treba do obchodniho domu Vagner, protoze z moravaku je to relativne daleko. Stejne jako hromada aut se propleta parkovistem u Scaly, protoze doufa, ze tam treba najdou misto.

Dale je z meho pohledu centrum ucpane, protoze je douhodobe omezovana doprava kolem centra..aktualne prujezd kolem cerveneho kostela, predtim to byla Husova, To vse klade zvysene naroky na provoz cestama okolo, ktere se zahlti. Kdyz se omezi vjezd o centra jednem autum, tak se tam nahrnou jina..to neni reseni

0/0
1.4.2011 12:17

bludickan

Re: Tohle k nicemu nevede

Pokud Vám připadá vzdálenost Moravské náměstí - Česká příliš velká, tak  je mi vás líto a chápu že do města často nejezdíte a nevíte, že parkoviště u Místodržitelského paláce bylo již loni zrušeno.

Jestli pospícháte zajeďtě si raději na Vaňkovku, tam máte hodinu parkování zdarma, a za tu dobu snad stihnete obejít všechny potřebné obchody. Nebojte, mezi patry jsou jezdicí pásy, tak se snad tolki nenachodíte.

0/0
1.4.2011 12:26

MIR80

Re: Tohle k nicemu nevede

Vite, jednu dobu, z nejakeho duvodu, jsem mel spadovou postu na Postovske, obcas mi prisel i nejaky balik s hmotnosti kolem 8 kg a nosit z Postovske balik az do parkovaciho domu na Moravskem namesti stalo za prd. To muze byt jeden duvod. Pro nekoho muze byt dalsi duvod, ze pokdu chci rychle pro neco vyskocit, nabrat to a zase odjet, pak je reseni, kdy zastavim na hranici centra, dojdu pro neco a zase se vratim, zaplatim listek atd..docela zdrzeni, kvuli 5 minutoveho nakupu bude cela zalezitost trvat zhruba pul hodiny. Pokud bych zaparkoval na moravskem namesti a hned u parkovaciho domu jezdil nejaky shuffle bus pres svobodak, bylo by to zajimave. Takto nikoliv a nedivim se, ze se centrum vylidnuje. Co se Vankovky tyce, ne ze bych ji mel nejak v oblibe, ale v zasade skutecne to splnuje to co si predstavuji, zaparkuji tam, kde chci nakupovat. Nemam potrebu se toulat obchody, mam rad obchody, kde zastavim pred vchodem, skocim dovnitr, vyridim co potrebuji a odjizdim.

0/0
2.4.2011 22:32

MIR80

Re: Tohle k nicemu nevede

Chodit pesky mi nevadi, ale vylozene nerad travim cas ucelovym chozenim od parkoviste k obchodu, kde hodlam stravit minimalni nutnou dobu a zase odejit. Z toho duvodu nesnasim ani velka nakupni centra, kde ujdu dva kilometry za ucelem nakupu jedne konkretni veci.

0/0
2.4.2011 22:33

Antonín, topič

Re: Tohle k nicemu nevede

Tak nechci se vás dotknout, ale požadavek kyvadlové dopravy na asi sto dvacet metrů je opravdu NEUVĚŘITELNÝ.

0/0
1.4.2011 12:56

Stone_Pilot

Re: Tohle k nicemu nevede

Na druhou stranu si dokážu představit, že kdyby byla MHD zcela bezplatná,. pak by to mohlo spoustu lidí motivovat nechat auto na cestu do centra doma. V situaci, kdy většina nákladů na MHD je stejně hrazena z veřejných rozpočtů by se o tom třeba i dalo uvažovat. Nevím, je to možná utopie, ale zajímalo by mě, jestli na toto téma existuje nějaká seriozní studie. Neříkám, že to podporuju, je to jen myšlenka, ale podle mě pokud někdo chce výrazně omezit individuální městskou dopravu, je potřeba lidi motivovat pozitivně a ne je jen "trestat" omezeními.

0/0
1.4.2011 13:12

Barbucha_the_bearspook

Re: Tohle k nicemu nevede

Nemotivovalo. Radši jdu 30 minut pěšky než bych jel 10 minut MHD. Ostatní vyřídím autem. MHD používám výjimečně a spíš o víkendu a to ještě upřednostním vlak. Z ČP chodím do města pěšky, přes Lužánky je to hezká procházka.

0/0
1.4.2011 18:33

droga

Re: Tohle k nicemu nevede

MHD zadarmo je utopie, protože potom se ztrácí smysl počínání. Finanční zisk;-O

0/0
8.5.2011 22:21

holes4

Re: Tohle k nicemu nevede

toto je kvalitní aprílový příspěvek R^

0/0
1.4.2011 13:09

MIR80

Re: Tohle k nicemu nevede

Muzete si myslet co chcete, ale jestli ma parkoviste v tuto chvili v centru kapacitu rekneme 500 mist z toho 10% zabiraji "neekologicke rachotiny", tak pokud je zakazete, zapomente, ze tech 10% tam zmizi. Nikoliv, jejich mista zaberou nejake vice ekologicke rachotiny, ktere se tam uz dosud nevlezly.

0/0
2.4.2011 22:35

FerdaMravenecaBroukPytlik

Emisní zónu jsou k ničemu

Brnu pomůže dokončení tunelů Dobrovského + navazujících staveb a doufám, že v brzké době, také tunel pod Vinohrady. Nějaké zóny jsou k ničemu, rozumný člověk, když opravdu nemusí, tak do centra nejede, jak je rok dlouhý. Co taky tam, když tam nic není.

0/0
1.4.2011 11:59

Antonín, topič

Re: Emisní zónu jsou k ničemu

Víc silnic = víc aut.

0/0
1.4.2011 12:57

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: Emisní zónu jsou k ničemu

No jasně, když dostaví tunely Dobrovského a bude na silnicích víc místa, hned jdu koupit dvě auta navíc.

0/0
1.4.2011 15:05

tomas_tod

Re: Emisní zónu jsou k ničemu

Tak já taky. Tyhle pseudoargumenty těch pseudoekologů jsou opravdu směšné.

Místo aby dělali vše proto, aby byla dobudována kvalitní infrastruktura, tak budou dělat vše proto, aby co nejdéle zůstala zakonzervována stávající nevyhovující situace kolem centra města a i v celém Brně. Viz Královopolské tunely nebo obstrukce s nádražím. Čeho dosáhly - u tunelů jen zdrželi stavbu a zahltili tak ulice o pár měsíců navíc a u nádraží toho, že mám nejhnusnější vlakové nádraží v republice, oprava nebo nové v nedohlednu, protože už na to stejně nebudou ani peníze.

0/0
2.4.2011 0:04

Sieg1

Re: Emisní zónu jsou k ničemu

Co tam ,když tam nic neníR^R^R^R^

0/0
2.4.2011 16:00

wolflobo

...

Jestli to není proto, že Onderkovi voliči by ho poslali.... na smetiště dějin...

0/0
1.4.2011 11:56

juchelka

Pana Kotizana

přestěhovat z jeho pěkné kanceláře na Úvoz nebo jinou pěknou ulici a pěkně otevřít okno a dokořán. On by si to tento "specialista" na ovzduší asi rychle rozmyslel. Stejně jako parkovací zóny, se kterými Brno zaspalo dobu. Už tu dávno měly být!! Pokud pracuje pro voliče, tak starým křápům vjezd do města zakáže.

0/0
1.4.2011 11:32

Stone_Pilot

Re: Pana Kotizana

No v článku se mluví o znečištění prachem a ne emisemi. Myslíte si, že nové auto víří prach méně než stará stodvacítka?

0/0
1.4.2011 13:14

tomas_tod

Re: Pana Kotizana

Parkovací zóny? Myslíte tu pražskou zhovadilost?

0/0
1.4.2011 19:35

Plzen97

Kolik lidí musí umřít, aby to politika začalo zajímat?

Kolik lidí musí umřít, aby to politika začalo zajímat? ;-€

0/0
1.4.2011 11:04

droga

Re: Kolik lidí musí umřít, aby to politika začalo zajímat?

Od kdy politika zajímají lidi? Toho zajímá úplně něco jiného;-D;-D

0/0
8.5.2011 22:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.