Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Valtic mizí stromy. Padla i prastará alej, kterou kráčel Petr Bezruč

Nákladný projekt za desítky milionů korun, který počítá nejen s obnovou stromořadí, ale i keřů a travnatých ploch, rozdělil veřejné mínění ve Valticích. Jedni rozsáhlou likvidaci městské zeleně vidí jako devastaci a zkázu, druzí jako nezbytnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

horší než komunisti

za 5 let vyrostou stoleté stromy?

fakt je inteligence některých lidí dost pochybná, hlavně "rozvojářů, pokrokářů"

ale co se divit, když tady někteří tleskají i rozkrádačce státu

0/0
5.4.2011 11:31

majklos123

klasický případ úchylné logiky eurodotací

Nebýt toho, že se někomu podařilo získat na tento projekt evropské dotace (a jistě si následně přes realizátora možná pěkně namastit kapsu) mohli valtičtí obnovovat zeleň, tak jak v každé jiné normální obci postupně, bez větších dopadů na prostředí v obci. Takhle tam 25let budou mít prach, rozpálený chodníky, neuvidí jedinýho ptáčka.

Projížděl jsem tama tento týden a skutečně to tam už teď, kdy eště není konec, vypadá jak po nějaké katastrofě.

0/0
4.4.2011 22:26

jacobsen

Re: klasický případ úchylné logiky eurodotací

mluvíte mi z duše. dotace se získá a do dvou let se musí vyúčtovat. jenže není možné obnovovat zeleňve městě jednorázově. ale to je ta absurdita dotačního financování. kdyby mohli ve Valticích investici rozložit do dvaceti let, mělo byt o logiku, ale takto? za dvacet let se Valtičtí rozhodně vzrostlé zeleni těšit nebudou. nehledě na to, že ve Valticích se kácí stromy, které mohly růst klidně ještě sto let. zdravé kmeny i koruny padly k zemi jen proto, aby se mohlo ve velkém sázet. jenže valtický problém je asui ještě někde jinde. jak znám tento dotační program, tak vím, že se zelení je možné obnovovat také inženýrské sítě, chodníky, silnice..., ale pouze v určitém poměru. a tak předpokládám, že aby se tato investice dala realizovat, bylo potřeba účelově navýšit náklady na zeleň. no a jak jinak to udělat, než výsadbami. a co udělat, když je málo místa? je potřeba prvně kácet. valtických stromů je mi líto, a obyvatel taky, nechali si ve městě zničit veškerou zeleň pod dohledem odborníků

0/0
5.4.2011 8:40

fiben

Škoda stromů

Nejsem valtičák, ale dost často tam jezdím a rád. Ty stromy k těm Valticím patřili tak jak k Valticím patří zámek, kostel či jakákoliv jiná památka. A mít možnost říct, že ty stromy sadil ještě Lichtenstein je o to cenější. Obnova je potřeba ale určitě ne takhle radikálně. Některé lípy mohli mít přes 100 let a na řezu byly absolutně zdravé.  Je mě valtičanů aj trochu líto, protože až těd až začne teplo to půjde znát jak ty stromy chybí. Bude chybět stín kde by se dalo schovat. Snad se nové stromy uchytí a budou růst, ale určitě to bude trvat desítky let než vyrostou. Škoda že za peníze jde směnit skoro vše...

0/0
4.4.2011 21:06

barnaked

Kazdy strom ma svou maximalni delku zivota jako clovek

A tak jako clovek jednoho zemre, tak nastane konec zivota stromu. Byli jsme letos s manzelem ve Valticich na dovolene a s fotografii je videt, ze nektere stromy nejsou zdrave. Kdyz jsme se o tom bavili s neteri studentkou zahradni architektury v Lednici. Bylo zajimave, ze to, co jsme my oznacili jako pro nas nezdrave stromy, ona dokazala vysvetlit proc. Strom, ktery umira zevnitr (hnedy stred kmenu) si zaslouzi byt nahrazen novym, mozna i pro nasi prirodu stromem priznivejsim a tradicnejsim.

0/0
4.4.2011 20:28

jacobsen

Re: Kazdy strom ma svou maximalni delku zivota jako clovek

máte pravdu, každý strom má svůj strop. některý sto let, jiný tisíc, záleží na druhu. i ve Valticích byly stromy, které bylo potřeba pokácet z bezpečnostních, estetických a tedy i pěstebních důvodů. to vám jistě neteř potvrdí. ale kdybyste projížděli Valticemi v době kácení stromů, viděli byste nazemi zdravé stromy, které nemají na řezu ani náznak houbové choroby. proč káceli tyto stromy? pro peníze! nebo jenom z neznalosti problematiky? to je v regionu, kde je vysoká škola vychovávající profesionály v zahradnickcýh oborech naprosto neodpustitelné

0/0
5.4.2011 8:44

horší než komunisti

Re: Kazdy strom ma svou maximalni delku zivota jako clovek

takže budeme preventivně střílet důchodce?

všechny naráz, jako ty stromy

0/0
5.4.2011 11:32

luban12

Největší ochránci stromů jsou ti,

kteří tomu nejméně rozumí.Staré stromy jsou nebezpečné i když vypadají zdravě.Převezme někdo z ochránců zodpovědnost na sebe za starý strom,který může někoho zranit,nebo zabít ? Nepřevezme,ale kecá do toho přestože tomu nerozumí.Na venkově se to běžně kácí,i když s požehnáním úřadů a je klid.

0/0
4.4.2011 19:02

marat12345

Re: Největší ochránci stromů jsou ti,

Kolik lidí zabil nebo zranil padající strom na veřejném prostranství..???!! Já vím o jednom případu za 20 let! Ale můžeš se tu rozepsat!

Stejné je to ses tromy okolo silnic! Jeden blbec se o strom rozseká a hned tu máme nařízení, že 10m okolo silnice nesmí být strom! To jsou kšeftíky!

0/0
4.4.2011 19:25

hrcprcsalala2

Re: Největší ochránci stromů jsou ti,

Zase lež? Žádné takové nařízení neexistuje. Byť by bylo rozumné. I pro tebe. Podle vlastního popisu tě rozsekání o strom nemine. ;-D

0/0
4.4.2011 20:05

luban12

Re: Největší ochránci stromů jsou ti,

Například ve Vestci u Prahy zabil strom dva mladíky v autě a takových a podobných případů je více,jen to chce si něco pamatovat.Lepší je vykácet všechny staré stromy,než ztratit zbytečně jeden lidský život.

0/0
4.4.2011 20:07

barnaked

Re: Největší ochránci stromů jsou ti,

co takhle Zlin, stary strom a bohuzel taky smrt

0/0
4.4.2011 20:32

horší než komunisti

Re: Největší ochránci stromů jsou ti,

tam byl problém už ve DRUHU stromu

0/0
5.4.2011 11:33

horší než komunisti

Re: Největší ochránci stromů jsou ti,

a kdo převezme zodpovědnost za důchodce, feťáky, ožraly... proč je hned neodstřelíme aby někoho nezabili

0/0
5.4.2011 11:34

computer

No to mě tedy podržte.

Ten "hrcprcsalala2" je neskutečný demagog.

0/0
4.4.2011 18:10

hrcprcsalala2

Re: No to mě tedy podržte.

Chybí argumenty, viď? ;-D;-D;-D

0/0
4.4.2011 18:12

adviser

Re: No to mě tedy podržte.

Jj. konec diskuze. Přesvědčil jsi nás svými pádnými argumenty ...

0/0
4.4.2011 18:34

josves

Dřív nebo později by to stejně muselo přijít...

Dřív nebo později by to stejně muselo přijít... obnova je nutná.... např. v zahradách královského zámku Drottningholm ve Stockholmu probíhá podobná akce již posledních cca 15 let...mám to za rohem a už to delší dobu sleduji.... postupně zde kácí stovky (ano opravdu jde o stovky) starých stromů a na jejich místech vysazují nové... celé aleje... teď se to může zdát jako brutální zásah... ale v delším časovém horizontu to je nejlepší řešení....jak by ty aleje vypadaly za 50, 100 let?

0/0
4.4.2011 18:09

BořekŠikula

Re: Dřív nebo později by to stejně muselo přijít...

No, to asi ano, ale Lichtenštejnové tam něco vysadili, a teď to nahradí tím, co tam patří podle krajinářů - to mi přijde jako dost pitomý nápad. V širokém okolí se bez povolení památkářů nesmí ani vyměnit taška na střeše, ale původní druhy stromů se vyměnit můžou?

0/0
4.4.2011 18:49

jacobsen

Re: Dřív nebo později by to stejně muselo přijít...

teď jste uhodil hřebíček na hlavičku. obnova parku probíhá už patnáct let a dalšch sto bude probíhat. představte si, že by celý park do ránavykáceli s odůvodněním, že staré musí ustoupit novému. a od toho okamžiku budete mít patnáct let výhled z okna na planinu s pitoreskními stromečky

0/0
5.4.2011 8:47

horší než komunisti

Re: Dřív nebo později by to stejně muselo přijít...

POSTUPNĚ a ne NARÁZ

0/0
5.4.2011 11:35

kocourek25

Co je tohle za generaci na vedoucích místech?

Plně souhlasím s příspěvkem  zn.: adviser.  Člověk který nemá úctu ke stromům ,nemá ani úctu k lidem. Takové by

bylo třeba vypráskat bičem nebo knůtou . Zasadit nic ale kácet na to jich užije. Co jsou to prosím za lidi ? Přirovnat a

nebo zařadit je do zvířecí skupiny mě brání a je líto dukátů. Přesto  tam patří.;-O;-O;-O  

0/0
4.4.2011 17:52

hrcprcsalala2

Re: Co je tohle za generaci na vedoucích místech?

Zasadit nic ale kácet na to jich užije? A tebe užije na něco jiného, než na lhaní? Co takhle se naučit aspoň číst?

0/0
4.4.2011 17:54

sten46

Re: Co je tohle za generaci na vedoucích místech?

Ježiš, ty ses rozjel, umýš jen urážet. Přispěvatele níže si nazval lampasákem, když mu vadí, zbourání kasáren. Ty tam už byly dříve než tady řádili takový komunistický plánovači jako ty.

0/0
4.4.2011 18:08

hrcprcsalala2

Re: Co je tohle za generaci na vedoucích místech?

Přestaň lhát a urážet a snaž se být společnosti něčím přínosný, umíš-li to. R^

0/0
4.4.2011 18:11

adviser

To nejsou jen stromy

ale i řada různých objektů, převážně průmyslových (např. pivovary) co nenávratně po celé republice mizí. Přečkaly rakousko-uherskou monarchii, I. sv. válku, hospodářskou krizi v 30tých letech, II.sv. válku i bolševiky. Nemají však šanci obstát posledních deset před různými hamižnými ho**dy na politické, komunální i soukromé sféře. Zničit a zpeněžit. Na neprodejné předražené rezidentní čtvrti a obchodní centra (super, hyper).

0/0
4.4.2011 17:39

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

A on ti někdo brání si ty různé objekty koupit a předělat si je do toho, co se ti líbí? Co takhle přestat kecat a začít dělat?

0/0
4.4.2011 17:41

adviser

Re: To nejsou jen stromy

A proč to nikoho nenapadlo udělat během 100 - 150 let existence těch objektů. V tomto případě i stromů?

0/0
4.4.2011 17:45

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

Protože během těch 100-150 let existence těch objektů měly ty objekty využití, které teď nemají? Svět se mění. Může se nám to nelíbit, ale je to tak. Člověk se s tím musí smířit a nebo s tím aktivně něco dělat. Hospodské kecy ještě nikdy ničemu nepomohly.

0/0
4.4.2011 17:52

adviser

Re: To nejsou jen stromy

Kupodivu několik generací předků si s využitím věděla rady. Na rozdíl od té tvé, která neumí pořádně česky, psát tužkou (jen klávesnicí na f"ejsbůk") a vše co vytvoří někde okopíruje. Už od školy.

0/0
4.4.2011 18:01

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

No a co děláš ty konkrétně pro jejich využití v současnosti? Nadáváš-li na mladou generaci, pak si uvědom, kdo ji takto vychoval. Jsi na to hrdý?

0/0
4.4.2011 18:06

marat12345

Re: To nejsou jen stromy

Každý není v balíku jako ty! Já sním souhlasím. Průmyslové dedictví nemá v téhle republice cenu. Při stavbě rodiného domu vás archeologové šikanují a pak v praze nechají bez mrknutí oka vybagrovat základy kasáren v centru Prahy.

V tomhle státě jsou na všech místech jen peníze...ne na prvním, druhém, třetím, ale na všech!

0/0
4.4.2011 17:46

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

Aha. Neboli smrdí korunou, ale udílí hraběcí rady, co mají ostatní se svým majetkem dělat. Perfektní. Co je vlastně špatného na vybagrování kasáren v centru Prahy? Slouží snad teď ta budova lidem méně nebo hůře, než předtím?

0/0
4.4.2011 17:50

marat12345

Re: To nejsou jen stromy

Podle tvé teze, by se měl předělat na hypermarket i Karlštejn! Co sním jinak. Taky bude sloužit lidem! Co s blbou historií.

0/0
4.4.2011 17:54

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

Podle které mojí teze? Máš pocit, že Karlštejn aktuálně slouží lidem málo a že by jim jako hypermarket sloužil víc? Utrpěl jsi nějaký závěžný úraz hlavy?

0/0
4.4.2011 17:55

sten46

Re: To nejsou jen stromy

Karlštejn neslouží nijak, akorát to stojí peníze, přestavět na hypermarket. Tam takový boháči jako vy utratí více peněz.

0/0
4.4.2011 17:58

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

Co to blábolíš?

0/0
4.4.2011 18:00

marat12345

Re: To nejsou jen stromy

Ten jsi utrpěl ty! Ty kasárna samozdřejmě sloužila, jako většina objektů, než se je někdo rozhodl předělat na hyper. Stejně jako zlikvidují Masarykovo nádraží a udělají zněj Hyper! A možná dáli někdo zkorumpovaný, tak udělají Hyper i z tvého domu a ty tu pak budeš blít chytrý řeči...;-D

0/0
4.4.2011 17:59

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

A jak konkrétně a komu ta kasárna sloužila? Zavzpomínal sis na lampasácké doby, kdy o tebe ještě svět stál? ;-D Co konkrétně se chystáš udělat proti tomu, aby "zlikvidovali Masarykovo nádraží"? Jako obvykle nic, viď?

0/0
4.4.2011 18:02

sten46

Re: To nejsou jen stromy

Tak člověk, kterej nemá peníze tak musí držet jen hubu a nic ani napsat, jste pouze tak omezený nebo si děláte srandu. A ty kasárna teď složí jak, nějaké přitroublé obchodní centrum, to tedy ale slouží lidem.

0/0
4.4.2011 17:56

hrcprcsalala2

Re: To nejsou jen stromy

Tak člověk, kterej nemá peníze tak musí držet jen hubu a nic ani napsat? To jsi vyčetl kde? Já něco takového napsal? Nikoliv. Takový člověk by měl NĚCO DĚLAT. Protože kecama se ještě nikdy ničeho nedosáhlo. Kapišto? Máš pro danou budovu jiné, lepší využití? Co jsi pro toto její jiné, lepší využití osobně udělal? A kolik bys na něho dal peněz? Nebo vlastní práce?

0/0
4.4.2011 17:58

marat12345

Dřevo je velký kšeft

Stejné je to všude. V jednom městečku tady u nás lehly staleté kaštany, úplně zlikvidovali celé náměstí. A obnova zeleně znamená.....zasadíme dvouletý pruty za těžký prachy, ty do roka chcípnou nebo je někdo zlomí a tak se koupí od kamaráda další pruty!

Staré shnilé dřevo nikoho nezajímá, protože je neprodejné. Vykácet se snaží hlavně zdravé stromy, které skončí v krbech známých z obecních úřadů!

0/0
4.4.2011 17:35

pavel-m

"A také se podařilo získat na tuto akci dotaci"

Myslím si že věta "A také se podařilo získat na tuto akci dotaci" ukazuje na hlavní argument proč je kácení tak "velkorysé".. (euro)dotace bych zrušil.

0/0
4.4.2011 15:08

saharské iglú

Re: "A také se podařilo získat na tuto akci dotaci"

souhlas , dotace jsou mor a pomatení úředníci a jejich bossové jsou ve snaze získat dotaci a něco z ní ukrást schopni všeho

0/0
4.4.2011 17:27

wIadin

Re: "A také se podařilo získat na tuto akci dotaci"

Silnice neopraví, kde hrozí smrtelné nehody, ale stromy jim vadí. Tohle je fakt svinstvo.

0/0
4.4.2011 17:34

.MichaL

Re: "A také se podařilo získat na tuto akci dotaci"

Mám pocit, že jste vyhmátnul podstatu věci:-/

0/0
4.4.2011 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.