Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lístek ze záchytného parkoviště v Brně poslouží jako jízdenka na MHD

Svízelná situace s parkováním v Brně se trošku ulehčí. Už z dálnice totiž řidiče mířící do jihomoravské metropole navedou cedule na volné parkoviště. Tam si koupí parkovací lístek, který jim poslouží rovnou jako jízdenka na tramvaj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

Parkovací domy v centru

pouze zvýší dopravní ruch v centru a okolí, jakmile přibydou parkovací místa, pojedou do centra i ti, kteří by si to jinak rozmysleli. Výsledek = 0. Parkovací místo u hlnádru 10 minut je OK, ovšem to je prakticky zákaz stání.

Naprosto klíčové by mělo být upřednostňování MHD pomocí vyhrazených pruhů, případně celých ulic. Pokud cestuji do práce autem nejméně 14 minut a MHD nejméně 50 minut, tak je to pořád příliš velký rozdíl. Možná by byly zajímavé expresní spoje, nejspíš tedy autobusové, které by v ranní špičce jezdily z okrajových sídlišť do centra, aniž by zastavovaly po trase. Stávající spoje by samozřejmě zůstaly pro ostatní.

Ale stejně se divím tomu prskání kolem parkování, pokud někdy přeci jen do centra autem jedu, tak stejně zaparkuju pokaždé a většinou hned u místa, kam jedu.

0/0
11.4.2011 15:18

Tkyn

Kde mají parkovat vozíčkáři?

Kolik míst pro vozíčkáře se v centru města zrušilo a kolik jich nahradilo třeba i na jiném místě? Taky něco o planých slibech vím...Bohužel již spoustu let. A těch pár míst co zbylo, okupují lidé, kteří označení auta zneužívají. Přivolaná policie nic neřeší a to i v případě manželova vyhrazeného místa u domu. Ovšem v opačném případě, pokud zaparkujeme tam kde se nemá, protože prostě není zbytí, je tu jako na koni a nestíháme vyřizovat pokuty  a předvolání. Kdy konečně budeme moci jezdit do středu města jako ostatní občané? Městskou hromadnou dopravu využíváme sporadicky, i když jezdí již mnohem více  nízkopodlažních spojů,  nemají návaznost a v ranní tlačenici je to s vozíkem naprosto vyloučené. I já jako zdravý člověk mám co dělat abych se udržela na nohou, a to už nemluvím o důstojnosti.

0/0
6.4.2011 9:17

Antonín, topič

Re: Kde mají parkovat vozíčkáři?

Odkud jezdíte? Linka 82 jezdí poloprázdná a objíždí velkou část Brna.

0/0
11.4.2011 15:11

Krištof

Článek o ničem

Zastupitelé Brna mají hájit zájmy obyvatel Brna. V zájmu obyvatel Brna ale není stavět nějaká záchytná parkoviště. Ti je nepotřebují. V Brně bydlí a všude dojedou MHD nebo na kole. A pokud někdo chce dýchat čistý vzduch a bydlí v nějakém satelitu, tak si musí parkování zainvestovat sám. A ne dýchat čistý vzduch a každý den jezdit smrdět autem do města.

0/0
5.4.2011 18:25

Mirek Vykoupil

Slibem voliče nezarmoutíš, pořád to funguje !

Myslím, že zde nejde o žádné systémové řešení. Jakékoliv volné plochy okolo města budou opět zpeněženy na výstavbu a jen se zpoplatní dnes neplacená parkoviště, aby město více vyinkasovalo a mohlo stavět další orloje. Lidé budou hledat neplacená parkoviště v okolí, čímž se zvýší opět exhalace, ale to naše studenty nezajímá.

0/0
5.4.2011 13:44

Lukas1000

Jenom

Prosim vas, vzpomente si na me pred pristimi volbami .. nebude stat ani jeden parkovaci dum, ani jedno zachytne parkoviste ... ale politici budou mit plnou hubu kecu jak je zridi az vyhraji volby a to se bude opakovat do skonani sveta. Vzdyt taky kde by vzali chudaci cas na praci, kdyz musi tvrde studovat, aby ziskali svoje tituly!

0/0
5.4.2011 8:14

Prsk

MHD

Myšlenka přesadit lidi z aut do MHD je v zásadě správná, akorát nevím, co na to kapacita brněnského MHD, které je ve špičce natřísknuté k prasknutí a dopravní podnik se ohání tím, že jednak nemá víc vozů a jednak propustnost tratí je též na maximu (bavím se o kolejové dopravě v centru)...

0/0
5.4.2011 7:01

Lukas1000

Re: MHD

Ne, myslenka je pouze drobna motivace, vzdyt prece ve meste neni kde zaparkovat, proste neni.

0/0
5.4.2011 8:12

STAVA79

KDYBY

se stavěli byty v Brně a ne satelity za Brnem, lidi by nemuseli jezdit vůbec. Brno je samá Kancelář a na skoro na každém konci Brna je nějaký hypermarket. Takže lidi jezdí z prostřed Brna na konec a nebo z lontu do Brna

0/0
4.4.2011 22:40

akademik Richard

Re: KDYBY

kdo by chtel bydlet v centru, kde je to samy cigan, fetak a bezdomovec?

0/0
5.4.2011 11:36

jedla1

Nechápu

Panská i Kounicova jsou v centru Brna , takže ,nějaká sleva na jízdném mhd je na nic , chápal bych to ,kdyby vytvořili záchytná parkoviště na krajích Brna a od tam sleva na jízdném.Takto mi to připadá jako kdyby to vytvářel někdo kdo je mgr na nějaké rychloškole a měl nasypáno z parkovacího domu ,kde nikdo neparkuje.

0/0
4.4.2011 21:38

PIsa.lek

Re: Nechápu

Až pochopíš rozdíl mezi záchytným parkovištěm (velká volná plocha na okraji města) a parkovacím domem (s omezenou kapacitou v centru) a fakt, že v článku se hovoří o DVOU způsobech parkování (jeden pro ty, kteří jedou autem do samotného města odněkud z "Venkova", zatímco ti druzí skutečně potřebují zaparkovat právě jen v tom centru), tak už možná pochopíš i to ostatní.

0/0
4.4.2011 22:58

vikas

Re: Nechápu

No jo. Ale v článku není nic o případných odstavných parkovištích na okraji Brna. Jen ty parkovací domy v centru. A o nich se mluví už hoooodně dlouho.

0/0
5.4.2011 8:43

PIsa.lek

Re: Nechápu

Ano? A například větu "Jeho první součástí je budování parkovišť typu park and ride, kde lidé nechají své auto a parkovací lístek využijí jako jízdenku na městskou hromadnou dopravu" tam fakt ty ani kolega nevidíš? Nebo je potřeba extra vysvětlit, co to jsou "parkoviště typu park and ride", která se jaxi už z principu v centrech velkoměst nebudují?

0/0
5.4.2011 17:26

jedla1

Re: Nechápu

A četl sis ten příspěvek včera večer?

0/0
5.4.2011 17:31

Rokba

Rozmarýn

Dobrý foto...parking Rozmarýn opravdu moc nepomůže...pokaždý, když jednu do Brna, tak mi zůstává rozum stát, který pablb ten dům naprojektoval...Rv

0/0
4.4.2011 20:47

tomas_tod

Re: Rozmarýn

Asi někdo, kdo neviděl větší auto než starou škodovku nebo malucha :-)

0/0
4.4.2011 21:31

vikas

Re: Rozmarýn

Proto tam mají věcně "narváno". ;-D

0/0
5.4.2011 8:44

tomas_tod

Re: Rozmarýn

Narváno mají proto, protože jiná možnost není (mimo ježdění po okolních ulicích), tak tam prostě se skřípěním zubů všichni stejně pojedou. To nic nemění na situaci, že ten parkovací dům je vyprojektován špatně, s malými průjezdy.

A nebo že by se povedlo mít v Brně jediný správný parkovací dům a např. ve Vídni byly tak hloupí, že si staví garáže a parkovací domy tak nějak prostornější? To asi ne...

0/0
5.4.2011 19:33

rlpcr

Parkovné = jízdenka

Bude to fungovat i opačně? Když mám roční šalinkartu, budu mít slevu na parkovném?

0/0
4.4.2011 19:57

tomas_tod

Re: Parkovné = jízdenka

To není špatný nápad. Ale asi to neprojde :-)

0/0
4.4.2011 21:29

Leinad

YeeeY

Tak do Brna už zavádí parkoviště s přestupem na MHD (za jeden lístek), což už v Praze "chvilku" funguje. ;-)

0/0
4.4.2011 19:11

danny47

Re: YeeeY

No to víš, UŽ to objevili taky.... ;-D ;-D ;-D

0/0
4.4.2011 20:06

egi

Re: YeeeY

Však to taky primátor Roman "Hokejová hala" Onderka slíbil.

.

Pravda, sice v roce 2006 ...

0/0
4.4.2011 23:43

tomas_tod

Má to jeden háček

nějak chybí ta parkoviště, pořád jen sliby a kecy napříč všemi stranami...

0/0
4.4.2011 18:55

Leinad

Re: Má to jeden háček

Na co parkoviště? ;-D

V každém městě je moc rozmazlených autosedů, kteří pojedou na metro/šalinu autem, protože autobus=socka, případně autobus má neorázně dlouhý interval(10 minut), tak ať. Možná bych parkování zdražil, ať parkuje jenom ten, kdo musí.

0/0
4.4.2011 19:32

CzechJoker

Re: Má to jeden háček

Ty jsi ale chytrý...

V Brně v posledních letech parkovací místa mizí, viz rekonstrukce Moravského náměstí. Nápad je dobrý, ale je třeba vybudovat kvalitní a hlídaná parkoviště na hlavních příjezdových trasách. Pokud jde o parkovací domy, tak pokud budou tak "prostorné" jako ten na Kounicové, pak raději ať nestaví nic.

0/0
4.4.2011 20:50

tomas_tod

Re: Má to jeden háček

S tím bych i souhlasil, hlavně s tím parkovacím domem na Kounicově. 

Akorát se obávám, že v podání Brna to dopadne tak, že se využije nějaké stávající parkoviště, které se zpoplatní, prohlásí za placené a milostivě bude kartička sloužit jako jízdenka na MHD. A pokud už ta MHD pojede v rozumném intervalu (aspoň co 10 minut), tak kartička bude platit jen pro řidiče a ne třeba pro spolucestující. Takže např. pro rodiny nepoužitelné.

Takže nakonec to dopadne tak, že bude levnější i nadále jezdit do centra a pálit benzín při hledání parkovacího místa zadarmo někde poblíž centra.

A to raději nemluvím o tom hloupém nápadu na parkovací zóny.

0/0
4.4.2011 21:28

tomas_tod

Re: Má to jeden háček

Ono nejde jen o lidi, kteří někam autem jedou, ale taky o lidi, kteří poblíž centra bydlí. A čím míň parkovacích míst je, tím je to horší i pro "rezidenty". Viz nynější situace u Zahradníkově.

A naše slavná radnice nemá jiný plán, než zavádět víc a víc placených parkovišť a zároveň ubírat neplacená. Takže je sice super, že např. u té Zahradníkové bude placené parkoviště aby těch pár návštěvníků polikliniky mělo kde zaparkovat (stejně tam pojedou až když nenajdou místo zdarma), ale že se tím zhorší (jako vždy) situace v okolních ulicích, to už úředníky nezajímá. Kdyby chtěli pomoct jen poliklinice, tak prostě udělají 20-30 placených míst a zbytek nechají tak jak je. Ale z toho nekouká kšeft za poplatky a pokuty, protože logicky přibude "špatně" parkujících aut, když ubývá míst.

0/0
4.4.2011 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.