Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Města gumují rychlostní silnici R43 z územních plánů

Jih a sever kraje se začíná názorově rozdělovat kvůli silnici R43. Pro Boskovicko je životně důležitá a lidé tam podepisují petici, aby přípravu stavby urychlili. Zároveň se zlobí na "jižany", kteří ji naopak komplikují. Žádají soud, aby ji vyškrtl z územních plánů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MeGab

Martine Fadrný, to snad nemyslíš vážně

Kvůli tvému „poněkud“ nerozumnému jednání jsme tvoje ekology vyhodili ze Sdružení Ulita. Nyní jsou tito ekologové (Ekocentrum Blansko) v zániku a nejsi ani schopen ten zánik dotáhnout do konce. Zato tady se můžeš přetrhnout. Kdopak ti za to namazal?

0/0
6.5.2011 7:21

Invandrare

typické (něco)

nedokážu ten jev pojmenovat jedním slovem, ale několika by to bylo asi takto : ano, chceme výbornou dopravní obslužnost, ale nechci dálnici vidět, slyšet ani cítit. Takže asi bude muset být doprava vyřešena teleportem? Viz. Běchovičtí "starousedlíci" a jejich zrušení ÚP obchvatu prahy...

0/0
3.5.2011 14:47

jupikjupik

jsem pro

Jsem pro jakoukoliv variantu, která pomůže Úvozu a Masarykově čtvrti.

0/0
1.5.2011 14:43

Ocas5

Re: jsem pro

Tak si počkej, až se dodělají tunely Dobrovského. Taky na to čekám jak na smilování. R43 přes Bystrc to určitě nezachrání.

0/0
1.5.2011 18:52

el_peregrino

Jsem proti výstavbě R43!

Já chci D43, alias A88, tak jak byla navržena - v plném šířkovém profilu a na rychlost 160 km/h! Nevím, proč se tu furt řeší Bystrc, když největší problémy jsou severně od Brna. Tak to postavím a zaústím do stávající svitavské výpadovky, ne?

A to říkám jako obyvatel Řečkovic. Za oknem mám R43, železniční trať a Lachemu. R43 mi z toho vadí nejmíň. Vede v zářezu, kolem něj jsou keře a protihlukové stěny. Problém je akorát na estakádě u nádraží, i to se s rekonstrukcí zlepšilo.

Jestli to Bystrčákům tak strašně vadí, tak si tu část v proskleném tubusu můžou polepit billboardy a nad tou částí v tunelu si můžou postavit plot z ostnatého drátu, aby se to sídliště, nedej Bože, náhodou zase nespojilo. A jestli jim vadí exhalace, tak ať laskavě nezavazejí s těmi svými vehikly každé ráno v údolí Svratky. Chudáci lidi v Komíně.

Jiná věc jsou Bosonohy - dálnice za humny, přes dědinu jim kvůli mýtnému systému jezdí kamiony a do toho další dálnice. Tady to chce nějakého inženýrského génia...

0/0
1.5.2011 11:03

Eldi

bosohony

Můžete mi někdo, prosím, vysvětlit ty Bosonohy? To jako nepujde jet do Brna tak jak ted? Nebo nebude u Bystrce sjezd/nájezd?

0/0
30.4.2011 19:11

cleen

Re: bosohony

presne jak pises,zadne sjezdy proste jenom tranzit,de facto to odrizne obe strany kolem silnice .... to jenom pro chytraky kteri stale placaji nesmysly typu ...... at si to klidne vede Bystrci i Veselkou apod. .... podle kalkulaci to bude jedna z nejdrazsich komunikaci v EU ,protoze tubus v Bystrci a mimourovnove krizeni u Troubska z tohoto paskvilu delaji neproveditelnou stavbu ...

0/0
1.5.2011 11:18

Mildred

Neuvěřitelná naivita

Nezlobte se na mě, ale spoléhat se na nějaké petice nebo prosby adresované státu mi připadne neskonale naivní. Je potřeba si uvědomit, koho máte proti sobě: dva partnery, kterým se nyní výborně hodí činnost resp. nečinnost toho druhého. Tím prvním jsou pseudoekologičtí aktivisté s neuvěřitelně silnou pozicí v Brně a okolí a tím druhým stát, již téměř bez peněz na investice. Ti první systematicky napadají každou významnou dopravní stavbu v JMK a ti druzí to teď začínají kvitovat s povděkem, protože peníze na dopravní stavby už tak tak stačí na Prahu a okolí. Je potřeba vědět, že každá stavba na severozápadním průtahu Brnem (Pisárecké tunely, mimoúrovňová křižovatka tamtéž a nyní i královopolské tunely) byla zdržena o spoustu let soudními obstrukcemi a byla nakonec postavena až po velkém úsilí zainteresovaných lidí. S tím je teď (bez státních peněz) jasně utrum. Tomu, kdo chce opravdu R43 zbývá podle mě jediná šance: nesmlouvavý boj typu blokády stávající silnice a pod. Jinak nebude nic.

0/0
30.4.2011 11:09

Leinad

Uředníci chybují

A svádí se to na aktivisty. Ne že bych měl aktivisty v lásce, ale nezákonný územní plán je chyba někoho jiného. Schválně, jestli dotyčný ještě dělá tu samou práci, a pokud ano, jaké má prémie a šanci na povýšení?

0/0
30.4.2011 9:53

tor11

stavajici I/43

je jeden z nejvetsich hrbitovu v CR, proc tomu tak je je zjevne po prvnim projeti teto silnice...  jeden z mala tahu spojujici sever z jihem je totalne pretizen, jeho smerove i prostorove reseni pripomina nepovedenou autodrahu a ne jednu z nejpouzivanejsich silnic v danem regionu...    Silnice je v uzemnich planech 70 let, pozemky jsou vykoupene, po trase jsou stavebni uzavery...  a presto ji nejsme schopni postavit... na jinych misteh se kvuli zabam, srnkam ci brouckum buduji stavby za stamiliony a tady rocne umira v prumeru minimalne 10 lidi a urednici a politici se hadaji a hadaji...   nakonec to dopadne tak ze se zrealizuje planovana rekonstrukce I/43 v soucastne trase (rozsireni 9 useku o treti pruh)  pak se stejne zjisti ze je to k nicemu a pote se zacne stavat nova R/43 protoze situace v regionu uz bude katastrofalni...   neb na sever od Brna se stavi a buduje jako o zivot...  vesnice a mesta mezi Brnem a Boskovicemi se rozrustaji a za praci se jedzi na jih

0/0
30.4.2011 7:36

habr

Re: stavajici I/43

Z principu ty přechody pro živočichy jsou určeny zejména pro záchranu životů, zdraví a majetku lidí - účastníků silničního provozu. Není to tak dávno, co na R4, kde podobná zařízení nejsou, jelen "odstavil" autobus plný lidí. Osobák by ta 3 metráková hora masa a kostí asi totálně zrušila včetně jeho posádky.

Za druhé, otázkou je za kolik, jak a kde se ty přechody a podchody staví. Pokud jsou předražené, nefunkční a na nevhodných místech je třeba pranýřovat všechny co tam na tom místě takové opatření pro naši bezpečnost schválili. V principu pro mne jako řidiče základní vybavení bezpečnosti na rychlostních silnicích je často nízkým stupněm IQ (to platí i pro vzdělané lidi kteří nejsou schopni se dohodnou s druhou stranou řešení problému) je zneužíváno v hojení jejich ega.

A těm lidem se nedivím - od dálnice bydlíme asi 2 km, a na zahradě je slyšet neustálý hluk ze silniční dopravy.

0/0
30.4.2011 8:10

Monte Walsh

Re: stavajici I/43

Jenže není to vina silnice,ale řidičů.

0/0
30.4.2011 19:50

politicky nekorektní trolejbus

ta silnice tam je namalovaná sedmdesát let

Všichni věděli, že tudy měla vést německá exteritoriální dálnice a že pro vedení R43 se počítá s touto trasou (mimo jiné pro možnost využití řady tehdejších staveb a již hotových náspů).Ale když ony ty pozemky tam byly tam levné....

tahle silnice naráží i v Bystrci,kde je jedna z mála variant protáhnout silnici podél hráze přehrady, pod Rozdvojovicema a kolem Kníniček.

jediná další proveditelná varianta, jak R43 procpat Brnem je vyhnout se Bystrci východním obchvatem, tunelem pod Holednou,novým mostem přes Svratku a protáhnout silnici mezi Komínem a ZOO, aby se stočila zpět k západu do původní stopy.Tahle varianta bude ovšem dražší,napojení na D1 je složitější a znamená velkou dálniční křižovatku v úzkém údolí Svratky. Pro obce severně od Brna se nic nezmění a místo Bystrckých naštvete Komínské. A narozdíl od bystrce by v Komíně vedla silnice po povrchu,v Bystrci má být R43 v zářezu,jenž se dá případně zakrýt a most vedle koruny hráze přehrady je navržen, jako uzavřený prosklený tubus.

0/0
29.4.2011 23:24

politicky nekorektní trolejbus

Re: ta silnice tam je namalovaná sedmdesát let

Ještě existuje varianta, že po průchodu Komínem se silnice nestočí zpět k západu, ale naopak pújde k Ivanovicím a napojí se na současnou R43 přes Českou. Hlavní nevýhodou je, že řízne město a oddělí centrum od přírody na západě a v Ivanovicích by se musela postavit dálniční křižovatka. ovšem tato varianta je nejlepším spojením s Blanskem, kam se stěhuje hodně Brňáků, ušetří se za přivaděč do Kuřimy a nahradí severojižní obchvat Brna. A prý je variantou nejpravděpodobnější ( bohužel)

0/0
30.4.2011 0:05

holes4

pokrok a rozvoj

jestlipak ti aktivisté z občanských sdružení se přemisťují jen na kole a jen lesem a doma svítí loučemi?

0/0
29.4.2011 23:01

Lokýt

Re: pokrok a rozvoj

Co má les, louče a pokrok s rozvojem co dělat s otázkou dopravních tras a technik?

0/0
29.4.2011 23:15

holes4

Re: pokrok a rozvoj

takoví demagogové jako vy, to v životě nemůžou pochopit :-P 

0/0
29.4.2011 23:20

Carlos

Re: pokrok a rozvoj

R43 je dnes vedena opravdu "ho*adsky". A důvodem je, že plán je načmáraný před 70ti lety. Byť kupříkladu můj otec stavař tvrdí, že je to ideální řešení. Já říkám, že není. 100 lidí, 100 názorů, ale pokud občané dokáží úspěšně napadat tento plán, tak je asi něco špatně ne?

0/0
29.4.2011 23:29

politicky nekorektní trolejbus

Re: pokrok a rozvoj

Vidíte, ta silnice byla namalovaná před 70. lety, přesto je to i dnes ideální řešení. Oni ti němci nebyly blbci.

Pořádná silnice na sever potřeba je ( do budoucna se s ní mimo jiné počítá jako se spojkou do Brna z nové dálnice Hradec - Ostrava, která má odlehčit přetížené D1).

Vedení této silnice až někde západně od Bytíšky je nesmysl, Brnu by nepomohla a transit by kvůli její délce raději valil přes Brno. Mezi Bytíškou a Bystrcí je přehrada, její přemostění nikdo nepovolí a bylo by to velmi drahé. No a na východ od Bystrce je hustá obytná zástavba. připadá v úvahu jedině Komínská varianta, ta je ovšem technicky nesmírně náročná,velmi drahá a Komínu by ublížila podstatně víc,než Bystrci (kde má být prosklený most přes Svratku a silnice v hlubokém zářezu).

navrhovaná žebětínská a ostrovančická varianta je s prominutím broskvovina, obě by zničily Podmokerské lesy u autodromu, a vyžádaly si ohromnou křižovatku s D1 u Popůvek. navíc by řešili pouze transit bez přímého napojeni na D2

0/0
29.4.2011 23:45

politicky nekorektní trolejbus

Re: pokrok a rozvoj

Jen tak naokraj. Sám bydlím v Bystrci, co by kamenem dohodil od Staré dálnice, takže se mě to také týká.

0/0
29.4.2011 23:56

politicky nekorektní trolejbus

Re: pokrok a rozvoj

ta slavná občanská sdružení budou tak dlouho prudit, až se přistoupí k nulové variantě, případně k "městské" variantě. V obou případech dopadneme jako Pražáci s magistrálou.Nulová varianta počítá s tím nic nestavět a dopravu dál hnát přeplněnými ulicemi centra a ta městská v důsledku vlastně taky, protože počítá s dlouhým tunelem pod celým centrem od konce Svitavské radiály až k dálnici D2, na který ovšem 1) nikdy nebudou peníze, 2) pokud se nějakým zázrakem seženou, bude se tunel stavět kvůli obstrukcím různých občanských sdružení dvacet let.

0/0
29.4.2011 23:30

Carlos

Re: pokrok a rozvoj

A máte pocit, že nyní je stavba R43 na spadnutí? Oficiálně je prozatím odsunuta tuším na rok 2025...a pochybuji, že to petice Boskovicka nějak změní. Takže tak.

0/0
29.4.2011 23:35

politicky nekorektní trolejbus

Re: pokrok a rozvoj

Okolnosti si vynutí zabývat se její stavbou mnohem dřív.

Mimochodem v případě R43 už včera bylo pozdě. Ono je potřeba rozhodnout o její definitivní trase co nejdřív, aby se tam, kudy povede nepostavilo za pár let sídliště.

bystrcká varianta má ještě jednu výhodu. Pozemky jsou už od války vykoupené, nebo státní, těch pár chat a zahrádek ne tělese dálnice jsou vesměs černými stavbami, takže se nemusí investor dohadovat s dědulou, co si na truc koupí 2krát pět metrů pozemku v trase silnice a desítkami ekoteroristů a špekulantů

0/0
29.4.2011 23:54

Leinad

Re: pokrok a rozvoj

Pokud jako u D11 těsně u Hradce náhodou úředníci nebudou chtít pozemky "daleko od dálnice" a ještě navíc nedají bábinku k "soudu o vyvlastnění."

0/0
30.4.2011 9:58

macarát

Přestaňte se stavbou silnic

nemáme peníze ani na udržování těch, které už máme.

0/0
29.4.2011 19:08

Carlos

Re: Přestaňte se stavbou silnic

Souhlas!!R^

0/0
29.4.2011 23:25

politicky nekorektní trolejbus

Re: Přestaňte se stavbou silnic

A místo ježdění budeme lítat, ne? jel jste někdy do Svitav po té silnici, kterou má R43 nahradit?

A Carlos bude tipuju bydlet buď v Bystrci, nebo v některé díře podél plánované trasy.''(potom by ale měl spíše tu silnici podporovat, nová R43 se bude obcím vyhýbat po obchvatech.)Nebo má načerno postavenou chatičku na tělese dálnice a bojí se, že mu jí projedou buldozerem...

Chápu, že se to některým lidem nelíbí, ovšem podstatně více lidem ta silnice pomůže.

0/0
30.4.2011 0:14

macarát

Re: Přestaňte se stavbou silnic

Ne, nejel. Ale jel jsem po spoustě jiných silnic a i kdyby o tom nepsaly noviny, tak to vím z vlastní zkušenosti: Máme sice čím dál víc silnic, ale v čím dál horším stavu. To je nesmyslný postup.Rv

0/0
30.4.2011 3:35

Leinad

Re: Přestaňte se stavbou silnic

Případ R43 neznám dopodrobna, ale ze zkušeností jinde v ČR.

K čemu je dobrá dálnice Praha - Hradec Králové - Ostrava, když současná D1 je místy neudržovaná, dvouproudá a děravá, občas blokovaná levopruhařema? S cestou přes Hradec budu souhlasit, až mi někdo přesvědčí, že D1(3 pruhy v celé trase, fungující policejní kamery nebo hlídky) nemůže stačit.

K čemu je dobrý pražský okruh, když se v současném stavu dělají na magistrále nesmysly (tři pruhy místo čtyř, nefunguje zelená vlna... a obyvatelům P2 se to líbí, takže snižují povolenou rychlost, aby si průjezdu užívali co nejdéle...)

0/0
30.4.2011 10:12

politicky nekorektní trolejbus

Re: Přestaňte se stavbou silnic

Dalnice Praha-Hradec-Ostrava ma vyznam protoze

1) jezdit z Prahy do Ostravy oklikou přes Brno je blbost (schvalne si najdete puvodni nakresy trasovani D1ky z dob první republiky. Mela vest nejkratsi cestou do Zlina a na Ukrajinu,s odbockou do Ostravy a Brna nekde v prostoru České Trebove nebo Svitav,prave tam se ma dnes napojovat na R47 R43)

2) odlehci pretizene D1 o dopravu na sever Moravy, coz umozni jeji generalni opravu( useky ze 70.let nejsou stavene na soucasny provoz) Ta se za dnesniho provozu delat neda.

3) Vytvori druhou paterni spojnici vychod zapad, jenz bude schopna v pripade potreby prevzit cely provoz v tomto smeru

a 4) pripoji na transevopskou dalnicni sit Usteckoorlicko a regiony na severnim podhuri Vysociny

0/0
30.4.2011 10:46

Carlos

Re: Přestaňte se stavbou silnic

Ano, máte pravdu.bydlím v Bystrci, ale v místech, kde se mne R43 nemůže dotknout v žádné variantě :-)

0/0
30.4.2011 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.