Diskuze

Města gumují rychlostní silnici R43 z územních plánů

Jih a sever kraje se začíná názorově rozdělovat kvůli silnici R43. Pro Boskovicko je životně důležitá a lidé tam podepisují petici, aby přípravu stavby urychlili. Zároveň se zlobí na "jižany", kteří ji naopak komplikují. Žádají soud, aby ji vyškrtl z územních plánů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DP

MeGab

6. 5. 2011 7:21
Martine Fadrný, to snad nemyslíš vážně

Kvůli tvému „poněkud“ nerozumnému jednání jsme tvoje ekology vyhodili ze Sdružení Ulita. Nyní jsou tito ekologové (Ekocentrum Blansko) v zániku a nejsi ani schopen ten zánik dotáhnout do konce. Zato tady se můžeš přetrhnout. Kdopak ti za to namazal?

0 0
možnosti
I

Invandrare

3. 5. 2011 14:47
typické (něco)

nedokážu ten jev pojmenovat jedním slovem, ale několika by to bylo asi takto : ano, chceme výbornou dopravní obslužnost, ale nechci dálnici vidět, slyšet ani cítit. Takže asi bude muset být doprava vyřešena teleportem? Viz. Běchovičtí "starousedlíci" a jejich zrušení ÚP obchvatu prahy...

0 0
možnosti
PS

jupikjupik

1. 5. 2011 14:43
jsem pro

Jsem pro jakoukoliv variantu, která pomůže Úvozu a Masarykově čtvrti.

0 0
možnosti
JK

Ocas5

1. 5. 2011 18:52
Re: jsem pro

Tak si počkej, až se dodělají tunely Dobrovského. Taky na to čekám jak na smilování. R43 přes Bystrc to určitě nezachrání.

0 0
možnosti
E

el_peregrino

1. 5. 2011 11:03
Jsem proti výstavbě R43!

Já chci D43, alias A88, tak jak byla navržena - v plném šířkovém profilu a na rychlost 160 km/h! Nevím, proč se tu furt řeší Bystrc, když největší problémy jsou severně od Brna. Tak to postavím a zaústím do stávající svitavské výpadovky, ne?

A to říkám jako obyvatel Řečkovic. Za oknem mám R43, železniční trať a Lachemu. R43 mi z toho vadí nejmíň. Vede v zářezu, kolem něj jsou keře a protihlukové stěny. Problém je akorát na estakádě u nádraží, i to se s rekonstrukcí zlepšilo.

Jestli to Bystrčákům tak strašně vadí, tak si tu část v proskleném tubusu můžou polepit billboardy a nad tou částí v tunelu si můžou postavit plot z ostnatého drátu, aby se to sídliště, nedej Bože, náhodou zase nespojilo. A jestli jim vadí exhalace, tak ať laskavě nezavazejí s těmi svými vehikly každé ráno v údolí Svratky. Chudáci lidi v Komíně.

Jiná věc jsou Bosonohy - dálnice za humny, přes dědinu jim kvůli mýtnému systému jezdí kamiony a do toho další dálnice. Tady to chce nějakého inženýrského génia...

0 0
možnosti
LD

Eldi

30. 4. 2011 19:11
bosohony

Můžete mi někdo, prosím, vysvětlit ty Bosonohy? To jako nepujde jet do Brna tak jak ted? Nebo nebude u Bystrce sjezd/nájezd?

0 0
možnosti
C

cleen

1. 5. 2011 11:18
Re: bosohony

presne jak pises,zadne sjezdy proste jenom tranzit,de facto to odrizne obe strany kolem silnice .... to jenom pro chytraky kteri stale placaji nesmysly typu ...... at si to klidne vede Bystrci i Veselkou apod. .... podle kalkulaci to bude jedna z nejdrazsich komunikaci v EU ,protoze tubus v Bystrci a mimourovnove krizeni u Troubska z tohoto paskvilu delaji neproveditelnou stavbu ...

0 0
možnosti
M

Mildred

30. 4. 2011 11:09
Neuvěřitelná naivita

Nezlobte se na mě, ale spoléhat se na nějaké petice nebo prosby adresované státu mi připadne neskonale naivní. Je potřeba si uvědomit, koho máte proti sobě: dva partnery, kterým se nyní výborně hodí činnost resp. nečinnost toho druhého. Tím prvním jsou pseudoekologičtí aktivisté s neuvěřitelně silnou pozicí v Brně a okolí a tím druhým stát, již téměř bez peněz na investice. Ti první systematicky napadají každou významnou dopravní stavbu v JMK a ti druzí to teď začínají kvitovat s povděkem, protože peníze na dopravní stavby už tak tak stačí na Prahu a okolí. Je potřeba vědět, že každá stavba na severozápadním průtahu Brnem (Pisárecké tunely, mimoúrovňová křižovatka tamtéž a nyní i královopolské tunely) byla zdržena o spoustu let soudními obstrukcemi a byla nakonec postavena až po velkém úsilí zainteresovaných lidí. S tím je teď (bez státních peněz) jasně utrum. Tomu, kdo chce opravdu R43 zbývá podle mě jediná šance: nesmlouvavý boj typu blokády stávající silnice a pod. Jinak nebude nic.

0 0
možnosti
L

Leinad

30. 4. 2011 9:53
Uředníci chybují

A svádí se to na aktivisty. Ne že bych měl aktivisty v lásce, ale nezákonný územní plán je chyba někoho jiného. Schválně, jestli dotyčný ještě dělá tu samou práci, a pokud ano, jaké má prémie a šanci na povýšení?

0 0
možnosti
FT

tor11

30. 4. 2011 7:36
stavajici I/43

je jeden z nejvetsich hrbitovu v CR, proc tomu tak je je zjevne po prvnim projeti teto silnice...  jeden z mala tahu spojujici sever z jihem je totalne pretizen, jeho smerove i prostorove reseni pripomina nepovedenou autodrahu a ne jednu z nejpouzivanejsich silnic v danem regionu...    Silnice je v uzemnich planech 70 let, pozemky jsou vykoupene, po trase jsou stavebni uzavery...  a presto ji nejsme schopni postavit... na jinych misteh se kvuli zabam, srnkam ci brouckum buduji stavby za stamiliony a tady rocne umira v prumeru minimalne 10 lidi a urednici a politici se hadaji a hadaji...   nakonec to dopadne tak ze se zrealizuje planovana rekonstrukce I/43 v soucastne trase (rozsireni 9 useku o treti pruh)  pak se stejne zjisti ze je to k nicemu a pote se zacne stavat nova R/43 protoze situace v regionu uz bude katastrofalni...   neb na sever od Brna se stavi a buduje jako o zivot...  vesnice a mesta mezi Brnem a Boskovicemi se rozrustaji a za praci se jedzi na jih

0 0
možnosti
H

habr

30. 4. 2011 8:10
Re: stavajici I/43

Z principu ty přechody pro živočichy jsou určeny zejména pro záchranu životů, zdraví a majetku lidí - účastníků silničního provozu. Není to tak dávno, co na R4, kde podobná zařízení nejsou, jelen "odstavil" autobus plný lidí. Osobák by ta 3 metráková hora masa a kostí asi totálně zrušila včetně jeho posádky.

Za druhé, otázkou je za kolik, jak a kde se ty přechody a podchody staví. Pokud jsou předražené, nefunkční a na nevhodných místech je třeba pranýřovat všechny co tam na tom místě takové opatření pro naši bezpečnost schválili. V principu pro mne jako řidiče základní vybavení bezpečnosti na rychlostních silnicích je často nízkým stupněm IQ (to platí i pro vzdělané lidi kteří nejsou schopni se dohodnou s druhou stranou řešení problému) je zneužíváno v hojení jejich ega.

A těm lidem se nedivím - od dálnice bydlíme asi 2 km, a na zahradě je slyšet neustálý hluk ze silniční dopravy.

0 0
možnosti
PM

politicky nekorektní trolejbus

29. 4. 2011 23:24
ta silnice tam je namalovaná sedmdesát let

Všichni věděli, že tudy měla vést německá exteritoriální dálnice a že pro vedení R43 se počítá s touto trasou (mimo jiné pro možnost využití řady tehdejších staveb a již hotových náspů).Ale když ony ty pozemky tam byly tam levné....

tahle silnice naráží i v Bystrci,kde je jedna z mála variant protáhnout silnici podél hráze přehrady, pod Rozdvojovicema a kolem Kníniček.

jediná další proveditelná varianta, jak R43 procpat Brnem je vyhnout se Bystrci východním obchvatem, tunelem pod Holednou,novým mostem přes Svratku a protáhnout silnici mezi Komínem a ZOO, aby se stočila zpět k západu do původní stopy.Tahle varianta bude ovšem dražší,napojení na D1 je složitější a znamená velkou dálniční křižovatku v úzkém údolí Svratky. Pro obce severně od Brna se nic nezmění a místo Bystrckých naštvete Komínské. A narozdíl od bystrce by v Komíně vedla silnice po povrchu,v Bystrci má být R43 v zářezu,jenž se dá případně zakrýt a most vedle koruny hráze přehrady je navržen, jako uzavřený prosklený tubus.

0 0
možnosti
PM

politicky nekorektní trolejbus

30. 4. 2011 0:05
Re: ta silnice tam je namalovaná sedmdesát let

Ještě existuje varianta, že po průchodu Komínem se silnice nestočí zpět k západu, ale naopak pújde k Ivanovicím a napojí se na současnou R43 přes Českou. Hlavní nevýhodou je, že řízne město a oddělí centrum od přírody na západě a v Ivanovicích by se musela postavit dálniční křižovatka. ovšem tato varianta je nejlepším spojením s Blanskem, kam se stěhuje hodně Brňáků, ušetří se za přivaděč do Kuřimy a nahradí severojižní obchvat Brna. A prý je variantou nejpravděpodobnější ( bohužel)

0 0
možnosti
JH

holes4

29. 4. 2011 23:01
pokrok a rozvoj

jestlipak ti aktivisté z občanských sdružení se přemisťují jen na kole a jen lesem a doma svítí loučemi?

0 0
možnosti