Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklistický happening skončil roztržkou mezi aktivisty a zastupitelem

Brněnský happening cyklistů, kteří nejsou spokojeni s tím, že jim politici před volbami slibovali podporu, poznamenala roztržka s brněnským zastupitelem Miloslavem Humpolíčkem z ČSSD. Aktivisté mu zabrali parkoviště. A ve Veselé ulici namalovali na silnici křídou cyklopruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

joyFX

níže zmiňovaný Berlín, ale i

například Drážďany ... všude je cyklista vítán a respektován. ne tak českým silničním dobytkem. to český řidič razí teorii, že s ničím menším než Hummerem nelze na komunikace vjet bez ztráty hrdosti... nesnáším české řidiče... přeji jim školu jízdy v cizině, a nejen v zemích, které jsou vyloženě cyklistické (myšleno např. Nizozemí)

Rájem cyklistů je třeba moje Itálie a Švýcarsko, cyklista je tu posvátný R^

0/0
23.5.2011 20:26

WTF_xB3

auta v Brně

na vině špatného stavu dopravní infrastruktury ve městě je přímo zodpovědná radnice a to v celé její historii nicnedělání se zhoršujícím se stavem.ulice nejsou a ani nebyly v době svého vzniku koncipovány na tak obrovskou dopravní zátěž.Dříve si určitě vzájemně nevadily formanské vozy a chodci.Novodobé formanské vozy+chodci(a cyklisté) ve středu města a jeho blízkém okolí nezpůsobují dopravní kolaps města.Dopravní "experti" na radnicích si určitě čas od času s mapou a dopravními značkami,ale v konečném efektu jsou jejich řešení vždy(!) neefektivní.V místech, kde již nelze dopravní zátěž dále navyšovat, musí být a to zcela logicky její růst omezen-regulován.Preferovat do těchto míst alternativní způsoby individuální dopravy, kam patří i jízdní kolo, to pochybuji, že někoho vůbec napadlo.Pro jistotu ale "zatrhnem"cyklistům vjezd na městské pěší zóny,aby náhodou neubírali potřebný"životní"prostor vozidlům se všemi možnými výjimkami vjezdu

0/0
21.5.2011 15:03

WTF__xB3

Re: auta v Brně

Ale to by potom asi naši slavní konšelé(a to ve službách lidu)museli ze záchytného parkoviště popojet kus MHD,udělat pár kroků pěcha a na oběd by museli taky pěšky.Jenže to by jim přestali tloustnout zátylky jak vepříkům u korýtek a to by bylo, no ruku na srdce občané,jaksi amorální.Takže vřele doporučuji:1)nebezpečnou cyklistiku povolit pouze za hranicemi města2)dobudovat urychleně brněnské metro(alespoň pro pěší)propojením městského podzemí 3)po přesunu pěší dopravy pod zem zrušit chodníky a rozšířit tak průjezdnost kritických ulic 4) kompletně zrušit městskou zeleň (parky) a udělat z nich parkoviště (chodník tam stejně nepovede tak co. no a ty hloupé stromy v ulicích taky jen blokují místo autům)HURÁ do toho.To bude veřejných zakázek. To nám potom ty krčky pěkně porostou, že...?Jen při tom, snažně prosím, nezapomeňte přesunout hlavák, Špilas i s jeho lanovkou a hlavně nezapomenout získat grant a pak urychleně schválit projekt a územko na nejvyšší mrakodrap světa přestavbou Petrova

0/0
21.5.2011 15:13

rpavelka

jako obvykle cykloteroristé řádili

Nesnáším tudle bandu. řvou a dělají nic. zavřel bych je za ničení veřejného prostranství. když jsou tak chytří a chtějí něco v brně udělat, proč se jich nesejde třeba 10000? a nejhorší účastníci silničního provozu. takové lidi aby člověk pohledal. zrovna včera jsem jednoho zliskal protože si dovolil jezdit po chodníku a ještě se vztekal že mu chodci zavází. a to je jen málo věcí co oni dokážou - nererspektují vyhlášky. ani osvětlení a jezdí ožralí, sjíždějí z chodníku do silnice, ničí trávníky a lesy. a kvůli tomudle spolku mýme jen problémy s celým jižním centerm - tidle samozvaní rádci znemožnili zástavbu obrovského území kde se mohli utratit pro brno miliardy. bohužel jim a zeleným moc a raději plánují vyasfaltování boskovické brázdy jen aby nejezdily auta tam kde jezdí furt - přes bystrc. a nevadí jim že bystrc je dopravně úplně odříznutý od okolí. ano ať auta jezdí ale ne přese mně že?. tak doporučuji bystrci ať nejezdí auty ale na kole, a tím ušetří brnu smradu.

0/0
21.5.2011 8:36

politicky nekorektní trolejbus

Re: jako obvykle cykloteroristé řádili

Dobrej slint. Nejseš ty příznivec magora DFense?

Většina cyklistů jsou zároveň řidiči, těch ortodoxních odmítačů aut je mezi nimi zanedbatelné minimum.

A ano i mezi cyklisty se najdou prasata, stejně jako mezi šoféry a ostatními skupinami obyvatel.

I já jezdím jak autem, MHD i na kole, ale je pravda, že autem a na kole se snažím centru města vyhnout, buď kvůli zácpám a nemožnosti parkovat, nebo kvůli chybějící infrastruktuře pro kola.

Nepatřím k příznivcům v článku popsaných hromadných akcí, ale je pravda, že infrastruktura pro kolaře je v Brně ubohá.Ty slavné cyklopruhy na Nových Sadech u Mendláku a jinde jsou asi špatný vtip, na většinu bych si s kolem netroufl, protože se chci dožít důchodu :o). na spoustě míst jsou zbytečně široké chodníky, minimálně využívané chodci, tam by stačilo namalovat barvou čáru a osadit patřičnou značku. přiznávám, že i já jedu někdy po chodníku, prostě proto, že např po Olomoucké nebo Křenové si po silnici netroufnu. jsem si ovšem vědom, že můžu ....

0/0
24.5.2011 12:01

politicky nekorektní trolejbus

Re: jako obvykle cykloteroristé řádili

(pokr.) jsem si ovšem vědom toho, že tam potkám chodce a jedu krokem s úmyslem pokud možno nikoho nejen neohrozit, ale ani neomezit.

Pokud už se v Brně a okolí dělá něco pro cyklisty, dělá se to dost nelogicky. Do Bílovic vede za miliony zbrusu nová ASFALTOVÁ cyklostezka, která zrovna tam je úplně zbytečná, předchozí šotolinová cesta pro chataře byla plně postačující i pro cyklisty. Rovněž asfaltová "dálnice" podél řeky mi přijde zbytečně nákladná, kvalitní "prašná" cesta by úplně stačila. jenom na té, co tam byla trochu srovnat povrch a místy rozšířit

Na druhé straně cyklostezky přímo ve městě bez varování končí uprostřed křižovatky, na nájezdu na dálnici ( u Olympie), nebo křížují velmi rušnou komunikaci, na níž není za zatáčku vidět a frčí tudyma auta a šaliny na plný plyn ( Zabrdovice u Svitavského nábřeží). Zrcadlo , nebo dokonce přechod pro cyklisty ( a chodce) tam samozřejmě není. Vysoké obrubníky bez nájezdů na oficiálních cyklosteskách mi také přijdou nenormální.

0/0
24.5.2011 12:14

politicky nekorektní trolejbus

Re: jako obvykle cykloteroristé řádili

ožralej zásadně na kole nejezdím - i když pokud vím, že nepojedu po silnici s normálním provozem, tam si jedno pivko dám.¨

Povinou výbavu ve vlastním zájmu na kole mám, světla též ( dokonce blikačku zapínám i za dne , když už musím jet po silnici se silnějším provozem) bez přilby nejedu ani do obchodu pro mlíko a uzákonil bych ji pro všechny. K přírodě se snažím chovat co nejšetrněji, to tak nějak k cyklistice patří, ale u mě to je věc světonázoru. Přírodě a Zemi se vždy snažím co nejméně ubližovat a škodit jí jen v míře nezbytně nutné.

A mimochodem, Boskovická brázda jednou stejně vybetonovaná bude, s tím cyklisté nemají co dělat, pořádná silnice na Svitavy potřeba je a trasa staré německé dálnice je jejím nejlogičtějším trasováním, aby měla smysl.Mimochodem ta silnice se opravdu nestaví pro cyklisty :o) A přes bystrc má jít hlubokým ( časem snad zakrytým zářezem a tunelem, takže zrovna Bystrčáky nijak zvlášť neomezí.

0/0
24.5.2011 12:23

MIR80

Zmeny

Ano, zmeny jsou zcela jednoduche, ti nekteri pumpickari si to predstavuji jak Hurvinek valku. Napriklad ten cyklisticky pruh namalovany vpravo vedle pruhu pro auta a to i v krizovatkce na Hlinkach. To je jak odbocovat z leveho pruhu doprava a hlidat si, kdo kolem me projede rovne zprava. Nebo ten cyklisticky pruh v ulici za mendlakem, kde vpravo parkuji autobusy a vlevo sikmo auta. Kdyz vyjizdite z parkoviste, tak abyste si hlidali kolare, protoze tam muzou jezdit obousmerne a pres vyssi osobak ho proste neuvidite.

Nemam NIC proti cyklistum, ale nekteri by si uz konecne meli uvedomit, ze pro ne plati naprosto SHODNA pravidla jako pro kterekoliv JINE ucastniky provozu, ze diky kolu nejsou primadony co komunikaci uzivat muzou, ale pravidla dodrzovat nemusi. O tom, ze by mohli mit, aspon za snizene viditelnosti, na sobe neco reflexniho nemluve..

0/0
19.5.2011 13:29

vlastiks

Re: Zmeny

... souhlas, ať se chovají jako účastníci silničního provozu, bez výjimek !!

občas můžou i slézt z kola a odvětrat si pozadí:-/

0/0
21.5.2011 8:28

on3.

Tady mate duvod akce

0/0
18.5.2011 16:28

on3.

Re: Tady mate duvod akce

http://www.brnonakole.cz/mesto-a-cyklodoprava-odevzdanost-a-nezajem/

0/0
18.5.2011 16:29

fixfokus

Uáááá

Teda to je síla. Jezdím taky docela dost na kole (hlavně po vedlejších silnicích, město jen výjimečně), ale tyhle teroristy bych střílel. Až mě zase někdo s autem bezdůvodně oprasí, bude to možná právě díky těmhle idiotům a negativní zkušeností s nimi (blicí smajlík!). Kazí reputaci všem...

0/0
18.5.2011 15:50

on3.

Re: Uáááá

zkuste nekdy jet ve meste a uvidite, ze "teroriste" maji naprosto legitimni duvod.

Navic strany opet slibovali a opet nedodrzeli.

0/0
18.5.2011 16:22

fixfokus

Re: Uáááá

Ale já nemám problém s ježděním po městě, nejezdím tam, protože nepotřebuju. Jezdím tak, abych nepřekážel, a řidiči se mnou nemají problém (až na pár zm*dů, ale s tím je třeba počítat).

To, že politici jako obvykle nesplnili své sliby, není imho důvod pro takovéhle násilím zavánějící akce. Tím se problém nevyřeší a způsobí to zase jenom větší nas*anost řidičů proti cyklistům.

0/0
19.5.2011 11:25

on3.

Re: Uáááá

ja jezdim na kole do prace, rychlejsi nez MHD a nesmrdim autem. Jedu asi 3km a pritom musim porusit asi 3x predpisy (pokud se nechcu nechat zabit)

0/0
19.5.2011 16:43

WTFxB3

CYKLISTA ve městě

všem hnidopichům s jejich "argumenty" proti cyklistům ve městě doporučuji studijní výlet třeba do Berlína a pozorně tam sledovat jaký STATUS tam má cyklista na 6-ti proudových městských okruzích a jak je to třeba s jeho předností na přechodech. A že tam těch lidí jezdí na kole hafo R^

0/0
18.5.2011 14:56

holes4

Re: CYKLISTA ve městě

zbytečný, tohle český autoprase nepochopí, neznám agresivnější a vypatlanější řidiče

0/0
18.5.2011 15:05

on3.

Re: CYKLISTA ve městě

jo Berlin, to je raj ;-(

0/0
18.5.2011 16:23

bob52

Kolaři

když tak nadáváte na řidiče že k vm nejsou ohleduplní, tak si na to vzpoměňte až pojedete jako prasátka po chodníku. Na chodníku jste ti silnější vy, tak chodce neohrožujte a zbytečně nekličkujte.

0/0
18.5.2011 13:47

on3.

Re: Kolaři

ja kdyz jedu na chodniku tak rychlosti chodce, dokud me nepusti.

Samo kdyz na chodniku nikdo neni, tak jedu rychle.

0/0
18.5.2011 16:24

macarát

Re: Kolaři

R^

0/0
18.5.2011 19:45

MIR80

Re: Kolaři

Jste ohleduplny. Ja zas mam i opacnou zkusenost, ze i na chodniku nekteri kolari odmitaji zpomalit a vecpou se do mezery mezi dva proti sobe jdouci chodce.

0/0
19.5.2011 13:33

tokumara

Re: Kolaři

Ja treba po chodniku nejezdim vubec, vadi mi to.

Jen, kdyz nejaky inteligent udela cyklostezku, ke ktere nevedou najezdy...

0/0
24.5.2011 10:04

batoh

Za všechno můžou peníze

Když tak čtu agresivní příspěvky řidičů v téhle diskuzi, myslím že znám jejich původ. Dnešní doba vystavila jediné měřítko hodbot a respektu - a to jsou peníze a majetek. Řidič auta, které stálo pár set tisíc a víc, už prostě vůbec nechápe, proč by měl na silnici respektovat někoho, kdo jede na něčem co mohlo stát maximálně 50 táců.

0/0
18.5.2011 9:46

holes4

Re: Za všechno můžou peníze

někdy je to paradoxně tak, že řidič plečky, která stála stovku, nerespektuje někoho, kdo jede na něčem, co stojí dvoustovku:-)

0/0
18.5.2011 13:16

on3.

Re: Za všechno můžou peníze

mam auto plecku kolo plecku a v obou jezdim tak, abych ty druhe moc nenasiral. Obcas ale neni v brnenskych podminkach zbyti

0/0
18.5.2011 16:25

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

Re: Za všechno můžou peníze

to je pravda, tuhle jsem jel ve starý stodvacítce za pár stovek, a ten cyklistickej šupák, co měl kolo za bůhví kolik tisíc, mě vůbec nerespektoval. tak jsem ho nakonec musel srazit. :-P

ještě mi to vodřel a vo jeho žebro jsem píchnul pravý přední, ach jo ;-(

0/0
18.5.2011 13:21

vItava

Ať si koupí

No pokud nemají kde parkovat, tak ať si koupí pozemek (za svoje) a udělají z něho parkoviště.

A přijít s nátlakovou akcí - blokování parkoviště - a pak o poškozeném říkat, že je agresivní... To je jejich vizitka.

0/0
18.5.2011 8:18

chudacek.blbecek

Re: Ať si koupí

To myslíš vážně? Když nemá kde parkovat auto, taky si má koupit pozemek, nebo rovnou víc (protože se jezdí od někud někam)?

0/0
18.5.2011 9:00

MIR80

Re: Ať si koupí

a na kole se jezdi odnikud nekam ? Tak tedy jo, parkoviste pro kola, ale placene :)

0/0
19.5.2011 13:34

Karotak

Vše je jen a jen o lidech....

každý den vidím plno těch co neumí dodržovat předpisy jak na kole, tak v autě, ale chovají se jako by tam byli sami ...

0/0
18.5.2011 7:47

macarát

Parkoviště vyhrazené zastupitelům?

To je nějaký koncepční omyl. Zastupitelé by naopak měli mít zakázáno jezdit autem, protože to je asi jediná motivace, která by je přiměla se pořádně zaměřit na kvalitu hromadné dopravy.

0/0
18.5.2011 0:02

Mychal.B.

Re: Parkoviště vyhrazené zastupitelům?

Copak, nezdá se ti, že je levná a kvalitní, tak jak slibovali? ;-D

0/0
18.5.2011 6:57

vItava

Re: Parkoviště vyhrazené zastupitelům?

Koho zajímá veřejná doprava?

0/0
18.5.2011 8:13

jupikjupik

Re: Parkoviště vyhrazené zastupitelům?

koho zajímá veřejná doprava? každého, kdo má všech pět pohromadě.Podívej, kemo, já tu vyrostl, a nehodlám se stěhovat kvůli sateliťákům, kteří svoju pedel musí vozit přes město. Individuální doprava je tu neúnosná, to je každýmu jasný a já budu podporovat jakékoliv řešení, které ji zastaví na okrajích města....

0/0
18.5.2011 9:05

on3.

Re: Parkoviště vyhrazené zastupitelům?

R^

0/0
18.5.2011 16:26

MIR80

Re: Parkoviště vyhrazené zastupitelům?

bez individualni dopravy se v tom meste podelate jeste vic...

0/0
19.5.2011 13:43

Carlos

Hlavně.

Hlavně ti chytráci co jezdí přes přechody na kole;-€;-€ Jedou rovně, myška doleva na přechod...na pár facek a to bez pardónu. Dál co nechápu, tak jsou žiletkáři, jezdit na kole alá Favorit v městském provozu, tak to už chce notnou dávku mozkožrouta :-/

0/0
17.5.2011 23:31

jupikjupik

Re: Hlavně.

každýho věc, já taký jezdím po přechodu na kole, z hustéo provozu na chodník, pak zase do vozovky... je to rychlý a nikoho jsem ještě neomezil, natož ohrozil. A su všude dřív

0/0
18.5.2011 9:06

cmelaaak

Re: Hlavně.

;-€;-O!

0/0
18.5.2011 12:26

macarát

Re: Hlavně.

Pokud jsi nikoho neomezil ani neohrozil, tak budiž ... ale mám docela problém uvěřit, že nekecáš ;-€;-€

0/0
18.5.2011 12:36

on3.

Re: Hlavně.

jezdim stejne tez neomezuju a neohrozuju

0/0
18.5.2011 16:27

on3.

Re: Hlavně.

teda pokud je na vyber vypadovka a chodnik, tak jezdim po chodniku

0/0
18.5.2011 16:28

MIR80

Re: Hlavně.

Na prechodu pro chodce nemate na bicyklu co delat. Na chodniku nemate na bicyklu taktez co delat. Na kole jste ucastnik provozu se stejnymi pravy a povinnostmi vyplyvajici z legislativy jako motorista. To je presne TO, proc mam (nejen ja) averzi vuci pumpickarum. Vsude by chteli nejake ustupky od ostatnich, ale sami pravidla dodrzovat nehodlaji. Jak by to asi vypadalo, kdybych s motorkou jezdil po chodniku, protoze na silnici je kolona ? A presne toto delate. ;-€

0/0
19.5.2011 13:41

on3.

Re: Hlavně.

mam na vyber vypadovku a chodnik, jelikoz nejsu sebevrah vyberu si chodnik. Vim, ze tam nemam co delat, jedu rychlosti chodce (pokud neni chodnik prazdny), ale stale radej porusim predpis, nez abych skoncil v nemocnici (v lepsim pripade).

Ono kdyz se stuknou dve auta, tak se nic moc nestane, ale kdyz tukne auto do cyklisty, tak ma cyklista vazny porblem. Mimochodem si zajedte do jiz zminovaneho Berlina, tam se z poctu cyklistu asi zblaznite.

0/0
19.5.2011 16:41

MIR80

Re: Hlavně.

To s tim chodnikem je argument, ktery z Vaseho pohledu chapu. Ale v tom pripade se ohradim ja z pohledu chodce. Na vychazce v parku (mimochodem, marianske udoli v Brne, kde v nedeli, kdyz je hezky byva lidi na vychazce jak much) moji zenu manzelku temer srazil cyklista, ktery se myskou nacpal mezi nas a chodce proti nam. Kdyz jede cyklista za Vami, ani o nem nevite, protoze ho neslysite. Ze manzelku nepovalil na zem bylo jen diky tomu, ze jsem ho krapet vychylil ze zamysleneho smeru pohybu a poslal ho tam kam takove hovado patri..do skarpy. Zajimalo by me, co by rekl, kdyby ji povalil (byla v 9 mesici tehotenstvi).."Sorry..ja ten manevr nezvladl ?" Stejny argument jako vy by mohl rici nekdo, kdo jezdi na skutru. Tam nema ochranu o moc vyssi nez vy na kole. A vidite snad jezdit motocyklisty po chodniku ? Nikoliv, jezdi tak jak se slusi a patri po silnici. Pravidla hry by mela platit pro vsechny bez omezeni a paklize nekdo ma s jejich dodrzovanim problem, tak nema v te hre co delat.

0/0
19.5.2011 17:53

on3.

Re: Hlavně.

ano, chapu, ze cyklista nema na chodniku co delat (sam to tudy jezdim opravdu jen velmi nerad), ale to by prave museli byt podminky, aby tam nemusel. Ty podminky, ktere radni slibovali a nesplnili. A kdyz se na to upozornuje, tak jsou lidi hned za fanatiky :-P

Co se skutru tyce, tak ochranu ma sice podobnou jako kolo, aletaky  ma vetsi odpych, takze neni tak velky rozdil rychlosti oproti autum.

0/0
19.5.2011 18:25

MIR80

Re: Hlavně.

Nojo, kdyby meli protestovat vsichni, kterym nekdo ze statniho aparatu neco slibil a nesplnil, tak nedelame nic jineho :)

Ale chapu, ze clovek je nasrany.. jezdi treba na kole do prace a denne je staveny pred dilema kterou z variant zvolit.chodnik nebo silnice..

Na druhou stranu, reseni jako je treba v Brne na Hlinkach je skutecne ne zcela stastne

0/0
19.5.2011 18:29

on3.

Re: Hlavně.

mozna by takove protesty nebyly od veci

0/0
19.5.2011 18:45

joyFX

Re: Hlavně.

za to je hochu ve Švajcu skoro loch Rv takové cyklisty taky nemusím a je třeba říct, že v ČR jich je mnoho takových

0/0
23.5.2011 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.