Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové nádraží udělá z Vídně uzel střední Evropy. Brno na to své čeká

Už za tři roky se Vídeň dočká moderního vlakového nádraží, které denně odbaví přes tisíc vlaků. Co má Vídeň téměř na dosah, je pro její partnerské město Brno stále hudbou budoucnosti. Obě metropole hodlají v okolí nových nádraží vybudovat moderní čtvrti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po 4. zákazu

Ms. Kozlanská, žádná "superkoncepce" neexistuje

a nikdy neexistovala. Existuje pouze SUPERSTRATEGIE!!! Račte si to srovnat v tom, co nosíte na krku pod vlasy.

0/0
23.5.2011 17:11

CCIR

Brno! I.

Vážený pán autor! Vo Vašom článku porovnávate neporovnateľné! Porovnávať Brno a Viedeň je ako porovnávať Brno a Berlín! Tam tiež nie tak dávno otvorili úplne nový Berlín Hbf. Zabudli ste však v svojom článku porovnať ekonomiku, hospodárstvo a politiku oboch štátov. Sám píšete v svojom článku kedy sa začala výstavba Wien Hbf a kedy tam príde prvý cestujúci. V Brne sa ešte ani nevie kde vlastne bude stáť komplex Brno hl.n.! Už v bývalej Československej republike sa do mesta Brno investovalo až smiešne málo. Za ČSR sa žilo v tom čo sa zdedilo a za ČSSR sa vybudovali len rôzne socialistické podniky a sídliská. Dôležitejšia bola vždy Ostrava kvôli baniam a baníkom! Mesto Brno sa z tohoto bude ešte veľmi dlho spamätávať! Ja by som si nedovolil porovnávať ani Bratislavu z Viedňou. Nie je pravdou že v Brne a jeho okolí nie je nič zaujímavé. Kto hľadá ten nájde! Myslím si že je treba veľmi dobre zvážiť či urobiť riadnu rekonštrukciu súčasného komplexu alebo nový komplex niekde na periférii.

0/0
19.5.2011 21:26

CCIR

Re: Brno! I.

Nemyslím si že súčasný komplex je taký, aby sa nedala urobiť jeho riadna a efektívna rekonštrukcia. Brno hl. n. nie je nejaký obchodný reťazec aby sa musel vysánkovať niekam na zle dostupnú perifériu. A za aký čas tam budete potom chcieť presťahovať napr. aj Špilberg?

0/0
19.5.2011 21:31

karelman

Názor zachovat stávající nádraží jednoznačně prřevažuje.

Nevýhodou tohoto řešení je, že brněnští politici už převzali účelové sponzorské dary (někdy nesprávně označované jako úplatky) a teď  musí prosadit stavbu nového centra v Komárově. 

0/0
19.5.2011 7:27

Kamil25

smyčka

staré nádraží je smyčka kolem krku Brna. Každej, kdo trochu vnímá duch města cítí, jak to Brno ubíjí, brzdí, všichni lidi jezdí přes jedno místo, které je ostudou mesta, bezdomovci, smrad z chcánků, špína, spěch, tlačenice, vexláci. Městu se uleví, až se centrum města zdvojnásobí a tohle všechno se rozředí.

0/0
18.5.2011 12:51

titlis

Re: smyčka

Člověče nešťastná, odkud bereš tu jistotu, že bezdéčka, rychna z chcánků a špína jsou fyzikální vlastností stávajícího nádraží a že by nebyly na odsunutém?!  Veksláka jsem teda na roli v posledních 15 letech fakt nepotkal. Centrum je jenom jedno - uvnitř hradebního okruhu a stím nenadělá nic ani divize sociálních inženýrů. A je jenom dobře, že vlak je tak blízko centra. Spíš by chtělo se zamyslet a vyřešit přednádražní prostor (šalina pod zem) a z celého podnádražního prostoru udělat jednu velkou pasáž.

0/0
18.5.2011 14:09

Viktor N.

Re: smyčka

Podle mne by se majitel budovy (ČD a.s.) měl o svou provozovnu především lépe starat! Nevidím jediný důvod, aby město přesouvalo (pominu nesmyslnost celého toho přesunu) za peníze daňových poplatníků provozovnu jakékoliv akciové společnosti!!!

0/0
18.5.2011 14:16

holes4

Re: smyčka

kromě těch veksláků má pravdu, brněnské nádraží je ostuda, je to tam ku zblití

0/0
18.5.2011 14:52

Viktor N.

Re: smyčka

Pokud se majitel nádraží nestará o pořádek a neprovádí údržbu (záměrně, aby to tam prostě vypadalo tak, jak to vypadá), tak se tomu nelze divit. Pokud se budou podobně starat i o to nové nádraží, tak se do 10 let můžeme těšit na další „výhodný přesun“ a „nový impuls pro Brno“… :-/

0/0
19.5.2011 14:12

MIR80

Re: smyčka

Presne to co popisujete z nadrazi citim i ja.. jeste jste zapomnel dodat tsice vajglu pred vchodem. A pritom by stacilo malo. Je tu velke mnozstvi lidi, jenze NEMAJI praci a jsou zivi z nasich dani. Takze kazde rano se nahlasi u patricneho uradu, nafasuji koste, lopatku a kyblik a pujdou zametat a uklizet. Na deset pracovniku jeden hlidac.

Odpoledne vrati koste, lopatku i kyblik a dostanou na ruku penize, co si za ten den vydelali. Kdyz cast z vybaveni nevrati, bude jim adekvatne snizena mzda. Kdyz odejdou driv, bude jim taktez adekvatne snizena mzda. Nebudou-li pracovat poradne, bude jim taktez snizena mzda. Neprijdou-li vubec, mzdu nedostanou.

Ano, bude to stat vic penez na nakladech na hlidace, ale 1. za ten poradek to stoji. 2. Dotycni si uvedomi, ze penize se ziskavaji za praci a ne pravidelnym dochazenim na socialku. 3. Ve vysledku se usetro, protozen emalo z nich si zazrakem najde lepe placenou praci, zacnou odvadet dane a prestanou byt zavisli na davkach.

0/0
19.5.2011 13:06

macarát

Kdyby chtěli nádraží v Brně modernizovat

a nikoliv vystěhovat za město, tak mají odpůrců daleko méně.

0/0
18.5.2011 12:43

Viktor N.

Re: Kdyby chtěli nádraží v Brně modernizovat

Nojo, ale to by se pak musely dělat jen a pouze takové trapné machinace s předražováním rekonstrukce (viz stokrát jinak a čím dál dražšší oprava Vily Tugendhat). Takhle se kšeftuje i s pozemky a to je panečku jiná, stejně jako oblíbená (a naprosto nekontrolovatelná) superhypermoderníbetonová „stavba na zelené louce“ hlavně s těmi „širokými bulváry“! A proto se nádraží musí přesunout, ať to stojí, co to stojí…:-)

0/0
18.5.2011 14:13

looki25

Praha vs. Brno

Praha: metro si platí 100% sama. Městský okruh si platí 100% sama. atd. Stavba koridorů se zastavila na hranicích Prahy, realizováno bylo jen nové spojení (tedy stavba, která konečně zvýšila severní propustnost Hlavního nádraží z cca 6 vlaků za hodinu plazící se 30km/h). Okruh Prahy by měl platit stát, proto se nestaví (a je nutné poznamenat, že okruh Prahy opravdu neslouží Pražanům, ale z 99% mimopražským!).

Brno: Dobrovského tunely, tedy Městský okruh platí stát.

To co ten Kotzian povídá za blbosti? Připomíná mi to Onderkovo zadání postavit o metr vyšší barák, než mají v Praze, tzn. žabomyší války a hraní na city :-/

0/0
18.5.2011 11:53

Sidonie_11

Modernizaci ano, přesun ne!

Nevím, z jakého důvodu je modernizace brněnského hl. nádraží podmiňována jeho přesunutím asi o kilometr dál. Vždyť teď se k nádraží sjíždí 7 tramvajových + několik trolejbusových linek, takže se člověk dostane prakticky všude. K odsunutému by vedlo kolik linek? 2? Hlavně, že někdo dostane nějaký ten melounek za "přihrání" zakázky na stavbu... :-P

0/0
18.5.2011 11:42

bob52

Re: Modernizaci ano, přesun ne!

Současně s nádražím by se pochopitelně přeunula i MHD. A lidi by nemuseli chodit pěšky ze Zvonařka na nádraží, ale pohodlně by nasedli na MHD, které by je rozvezlo po Brně. To se ovšem nelíbí obchodníkům, kteří by přišli o část zákazníků.

0/0
18.5.2011 11:47

Sidonie_11

Re: Modernizaci ano, přesun ne!

Právě, že by se přesunuly pouze asi 2 nebo 3 linky, zbytek by zůstal tak, jak je. A co se týká Zvonařky - zrovna nedávno jsem četla, že se mají překládat koleje do ul. Plotní (pokud se nepletu; prostě povedou přímo kolem Zvonařky), takže tento problém se taky vyřeší. ;-)

0/0
18.5.2011 12:05

Viktor N.

Re: Modernizaci ano, přesun ne!

2 nebo 3 linky? Nic ve zlém, ale nejste poněkud naivní? S bídou tam povede (někdy, jednou) jedna jediná… (možná, pokud na to zbydou peníze, o čemž dost pochybuji).:-)

0/0
18.5.2011 13:47

Sidonie_11

Re: Modernizaci ano, přesun ne!

Nechtěla jsem být příliš pesimistická, tak jsem optimisticky (a ano, poněkud naivně) napsala 2 - 3... ;-) ;-D

0/0
18.5.2011 13:58

Viktor N.

Re: Modernizaci ano, přesun ne!

No možná ale máte přece jen pravdu. Třeba to budou ty 3 linky (10 let po dostavení přesunutého nádraží, to znamená někdy kolem roku 2035–2045).

Linka č. 10a bude jezdit ve směru Nové sady —> Nové nádraží.

Linka č. 10b pojede ve směru Nové nádraží —> Nové sady.

No a linka č. 10x pak pojede jen v 23,45 ve směru Nové nádraží —> vozovna-Pisárky…

:-)

0/0
18.5.2011 14:20

Sidonie_11

Re: Modernizaci ano, přesun ne!

R^ ;-D

0/0
18.5.2011 14:35

stapo

Re: Modernizaci ano, přesun ne!

Protože smyslem přestavby železničního uzlu Brno je sloučení kolejišť do jednoho  koridotru. Nová nádražní budova bude na těchto kolejích v prostoru stávajícího nákladového nádraží za Zvonařkou. Tedy koleje k dnešnímu nádraží nepovedou.

0/0
18.5.2011 15:49

titlis

nové nádraží

Nové nádraží ve Vídni bude stát na místě někdejších dvou nádraží Südbahnhof Ostbahnhof, které byly původně (téměř) kolmo na sebe.  Nikam je neodsunují a navíc zmodernizovali nebo modernizují zbývající důležitá nádraží (Westbahnhof, odkud jezdí RailJety na západ a Norbahnhof na Pratersternu - tej je ukázkově napojen na MHD. V Brně předložila radnice paskvil, který by dopravu výrazně zhoršil (na rozdíl od VMO)

0/0
18.5.2011 10:05

Mildred

Hoši, bojovat!

Je úžasné, že ve Vídni bude atrakcí nové supermoderní nádraží, symbol toho, že železnice neupadá, ale může se dále rozvíjet pokud dostane nové impulzy. O to více je šokující a nepochopitelné, že stavbu nového nádraží v Brně systematicky hatí pseudoekologičtí aktivisté. Po kauze tunelů Dobrovského je snad už každému soudnému člověku jasné, co jsou ve skutečnosti zač Miroslav Patrik, Děti Země a spol. Organizace, kterým vůbec nejde o podstatu věci, ale jen o to za jakoukoli cenu opruzovat a tímto se přiživovat (parazitovat). Pevně doufám, že tato kauza také ukázala návod, jak dále postupovat: napadneš stavbu u soudu? Dobře, přepracujeme a jedeme dál! Bylo by podle mě rozumné rozdělit výstavbu v Jižním centru na co největší počet samostatných jednotek tak, aby tyto nesmyslné obstrukce byly co možná nejobtížnější. Město, které má ambice stát se středoevropskou vědeckou metropolí přece musí být schopné postavit důstojné nádraží!

0/0
18.5.2011 9:46

Mac4872786

Re: Hoši, bojovat!

Velká část lidí není proti novému nádraží. Velká část lidí je proti přesunu nádraží. Staré Hlavní nádraží lze využít jako experesní  spojení Modřic, Heršpic, Židenic a Králova pole. Argumenty pro nové mě od některých lobistů připadali přitažené za vlasy, a přitom jsem v zásadě pro nové. Nemyslím si že zastaralé zařízení nástupiště a jeho zatočený tvar může nějak ovlivnit zastavování moderních rychlíků, ty začínají brzdit až 2 km před nástupištěm a k nástupišti vjíždí krokem. Nemyslím si že rozvoj města záleží na dálkové vlakové dopravě, většina bohatých lidí jezdí po D1 v limuzínách a do vlaku by nevlezla. Dělníci jezdí jen na příměstské vzdálenosti. Nemyslím si že nové nádraží obohatí turistiku, v Brně z hlediska památek chcíp pes a příroda je kolem Brna tuctová. Firmy chtějí stavět, bude tady práce a spousta peněz, bude malá domů radnici. Nádraží bude vypadat líp a pojme více lidí.

0/0
18.5.2011 11:17

Mildred

Re: Hoši, bojovat!

Staré nádraží by pro regionální dopravu šlo využít, souhlasím. Je škoda, že se nedotáhl do konce projekt rychlodráhy odbočující z hlavního koridoru na staré nádraží. Toto by byla třeba dobrá kompromisní varianta, za kterou by mohli skuteční ekologové bojovat, ne vše hatit a priori jako ti místní trotlové. Jestli někdo jezdí po D1 v limuzíně to je jeho věc, já bych jel určtě stokrát raději se svými dětmi na výlet vlakem. Čistým a z čistého nádraží. Brněnské památky jsou fajn, nejsou třeba velkolepé, ale jsou milé a pěkné. Inteligentní lidé necestují do cizích zemí jen kvůli památkám, ale i kvůli tomu, aby poznali jiný životní styl a pod. Brno se určitě nemá zač stydět. Příroda okolo Brna je exceletní, např. Moravský kras, ale i jiné lokality. Něco stavět není a priori špatná činnost (jinak bychom žili v jeskyních) a malou domů radnici musí pohlídat zodpovědní lidé (tedy myslím samozřejmě aby se nekonala :-)

0/0
18.5.2011 12:03

Viktor N.

Re: Hoši, bojovat!

Jenže problém je v tom, že radní již pro staré nádraží našli využití. Chtějí to pronajímat vietnamcům jako tržnici… (a v jedné místnosti zřídit malý modýlek železnice alespoň za 25 milionů a to pak prohlásí za to „muzeum železnice“).

0/0
18.5.2011 13:49

Mildred

Re: Hoši, bojovat!

Obávám se, že máte nepřesné informace. Je fakt, že před pár lety prohlásil nějaký politik z brněnské ODS v novinách (už si ani napamatuji který), že si umí představit, že by se z budovy nádraží udělala třeba tržnice. Jistě neříkal vietnamská, to je Vaše svévolná interpretace. Ale od té doby se věci stejně dávno změnily: pokud vím, má teď pronajatou budovu nádraží i rozsáhlé okolní pozemky na 40 let firma Brno New Station Development. A ta nyní přesně neví, kolik peněz do nádraží investovat a jak, právě kvůli neustálému zpochybňování odsunu/neodsunu. Takže hádat se do krve další roky je určitě to nejhorší, co můžeme pro vyřešení železniční dopravy v Brně udělat.

0/0
18.5.2011 15:03

Viktor N.

Re: Hoši, bojovat!

Ano, Brno New Station Development je velmi hodnověrná firma. Výpis historie v rejstříku (včetně zakládající firmy/a.s. a pod.), která sahá až do Kyperské republiky — dává tušit, že jak jsem psal o těch kševtech s pozemky, že jsem skutečně jen velmi zlehka naznačoval, oč skutečně kráčí. Začínám mít obavy, aby mi ve schránce nepřistála obálka s prázdnou nábojnicí…

Pokud ještě nikdo neví, o co jde za mafii (kolem radnice), tak po prostudování souvislostí to možná začne tušit…

0/0
18.5.2011 22:30

Viktor N.

Re: Hoši, bojovat!

Jen malá ochutnávka: http://www.osbrneni.cz/komu-patri-jizni-centrum/komu-patri-jizni-centrum

0/0
18.5.2011 22:40

stapo

Re: Hoši, bojovat!

Přesun, odsun... Princip přestavby železničního uzlu Brno je v tom, že se železniční koridory procházející Brnem sloučí do jednoho. V prostoru dnešního nákladového nádraží mezi Zvonařkou a Komárovem (na orotomapě podívejte jak je rozlehlé) by byla nová nádražní budova osobního nádraží. V Brně pak nově vzniknou nová osobní nádraží v Židenicích, Lískovci, na Olomoucké jako přestupní uzly IDS - tedy pro část cestujíccíh nebude nutné na hlavas zajíždět.  Nepotřebné kolejiště bude možné demontovat a území v okolí smysluplněji využít (dnes zejména kvůli hluku nejde). Mimochodem řešení odpovídá územnímu plánu města Brna již z předválečných let. Brno a jeho okolí si nové řešení železniční dopravy zaslouží, to co je tady dnes je dost tristní a volá po zásadní opravě, nebo ještě lépe zrušení.

Nesouhlasím s autorem, že Brno není turisticky atraktivní. Zajeďte se podívat. Špilberk, Petrov, brněnské podzemí, centrum města, atd - všude se potkáte se zahraničními turisty a to nejen o veletrzích. 

0/0
18.5.2011 15:43

Mildred

Re: Hoši, bojovat!

Přesně tak. Hezky jste to napsal. R^

0/0
18.5.2011 18:24

Mac4872786

Re: Hoši, bojovat!

To že někde potkáváte pár turistů není argument, že je to historicky zajímavé místo. Turisti jsou v každém malém městě republiky, na každém hradě a zámku. Která díra u nás nemá kostel, zámeček a komunistický barák na hlavním náměstí? V ČR jsou stovky takových míst. V Evropě pak nepočítaně. Když se někoho v zahraničí zeptáte, aby vyjmenoval evropská zajímavá místa, nevěřím tomu že řekne někdo Brno. Rozhodně můžu začít dělat Evropský seznam podle turistického významu, kde se Brno na první A4 nedostane. Vzhledem k délce lidského života a touze lidí něco vidět je návětěva Brna spíše statistickou raritou.

0/0
19.5.2011 9:27

stapo

Re: Hoši, bojovat!

Jistě, Brno není top turistickou destinací, nicméně turista nemusí jezdit jen kvůli tomu, že chce vidět nějakou pamětihodnost. Jen na okraj Brno je město študáků a ti také jezdí a nejčastěji vlakem. Stávající stav na hlavasu je katastrofa, a to vím, protože dojíždím vlakem denně. Prostory nádru nestíhají nával lidí. Zejména v ranní a odpolední špičce se furt někde mačkáte, než vylezete z budovy ven, nebo se proderete na perón.

Já jsem toho názoru, že se navrhované řešení přestavby železničního uzlu Brno s novým umístěním nádraží je projekt , který Brnu přinese zejména pozitiva a měl by se podporovat (i veřejností). Všechny rádoby řešení jako oprava stávající budovy a celého kolejiště k němu, nové nádraží u stávajícího atd. jsou pouze nápady nepodložené ani územním plánem, ani projektem, tedy v podstatě nerealizovatelné. Každě kafrání akorát oddaluje stavbu jako takovou a v Brně pak nebude nic, jen omšelá budova nádru a rozpadající se koleje, po kterých se dnes u ž téměř nedá jezdit.

0/0
19.5.2011 13:05

a8nn

Re: Hoši, bojovat!

Samozřejmě jsou realizovatelné, jen ti co na ně mají peníze ty projekty nechtějí zaplatit, protože šmelit s pozemky se musí.

0/0
20.5.2011 17:36

titlis

Re: Hoši, bojovat!

A právě to sloučení nákladového a osobního průtahu je špatně. Vlaky si budou navzájem překážet a odsun nic nevylepší.

0/0
19.5.2011 11:18

stapo

Re: Hoši, bojovat!

To jsi myslíte, že projektanti celého záměru jsou tak jednodušší, že tu vaši připomínku nemají ošetřenou?? 

Jak už jsem psal jinde, nejde o odsun nádraží (to je jakási mediální zkratka) ale jde o rekonstrukci celého železničního uzlu Brna, ktará mj. umisťuje novou nádražní budovu k novým kolejím mj. z důvodu, že stávající po všech stránkách nevyhovující trať zanikne.

0/0
19.5.2011 13:16

a8nn

Re: Hoši, bojovat!

Ano. Současný stav projektu je takový, že severní zhlaví odsunutého nádraží má kvůli křížení směrů nižší kapacitu než na současném nádraží, tedy z provozního hlediska znamená současná podoba přesunu zhoršení.

0/0
20.5.2011 17:32

Dr. Fe(2)

Co to meleš o Praze Kociáne ? ! To jsou zakomplexovanci ....

... stižení pragofóbií i ve vedení města ? ! V Praze se realizují dvě velké stavby - tunel Blanka a prodloužení trasy metra A. Na žádnou z nich nepřispívá stát ani korunu ! ! ! Obě jdou z rozpočtu Prahy, na metro možná přispěje EU, ale stát nikoliv. Zatímco v Brně se velké staby jako je např. tunel Dobrovského hradí z velké části ze státního ! Tady by si mohla stěžovat spíš Praha na Brno než naopak. Jenže pražáci to nemají zapotřebí narozdíl od některých zakomplexovaných brňáků.

0/0
18.5.2011 9:04

DonZewl

Re: Co to meleš o Praze Kociáne ? ! To jsou zakomplexovanci ....

Nejsem z Prahy ani Brna, ale co takové nové spojení pod Žižkovem? To platil kdo?

0/0
18.5.2011 9:30

Dr. Fe(2)

Re: Co to meleš o Praze Kociáne ? ! To jsou zakomplexovanci ....

To platil stát stejně jako všechny stavby na železničních koridorech od Břeclavi až po Cheb. Na tom je něco špatně ? jakou to má souvislost s tím co jsem napsal ? 

0/0
18.5.2011 10:26

Stone_Pilot

Re: Co to meleš o Praze Kociáne ? ! To jsou zakomplexovanci ....

A jakou souvislost má Kotzianovo obecné vyjádření s tunelem Blanka? Třeba měl na mysli právě to, co Praze platí stát. Ale to je jedno, sám dobře víte, jak novináři polovinu vymyslí a druhou půlku překroutí.

0/0
18.5.2011 11:49

atul

Brno II

Ve skutečnosti nebude dlouho trvat, a celá jižní Morava se ekonomicky napojí na Vídeň, protože Praha na nás kašle a Brno je politicky slabé, srovnané na úroveň provinčních měst jako Jihlava či Karlovy Vary či Zlín. Železnice v okolí Brna jsou v dezolátním stavu (Znojmo je na tom úplně nejhůř - tam paradoxně vede jediná slušná dráha právě z Vídně), nové nádraží v Brně v nedohlednu. Něco bychom, Moraváci, měli začít dělat. Nikdo se nechce osamostatňovat, ale je jasný, že tenhle správní model republiky je hotová katastrofa. Po deseti ltech fungování krajů bysme si to měli přiznat.!!    

0/0
18.5.2011 8:36

jacopo25

Re: Brno II

Brno bude opravdovou metropolí až toho samo bude schopno, ne až to určí nějaký úřad! Je to jen o zastupitelích a občanské společnosti. A upřímně, když tam nejste schopní dohodnout se ani na tom jestli mít moderní nádraží nebo ne, tak je to váš problém! Rv

0/0
18.5.2011 8:45

atul

Re: Brno II

Tak proč se Praha nevyvíjela před rokem 1918 jako Vídeň? Zatímco Budapešť po roce 1867, kdy dostala autonomii, začala kvést. Není to o občanské společnosti, tohle je opravdu chybně nastavený správní model republiky. 

0/0
18.5.2011 9:19

Dr. Fe(2)

Re: Brno II

Co je chybného na správním uspořádání ? Má snad Jihomoravský kraj menší práva než třeba Královehradecký ? Nechápu na co si stěžujete. Jenom neustále svádíte vlastní neschopnost na nějáké vymyšlené vnější vlivy.

0/0
18.5.2011 10:29

atul

Re: Brno II

Chybné je na tom to, že Brno není žádné krajské město, ale odjakživa bylo hlavní zemské město. Tomu odpovídá i velikost (0,5 milionu obyv.). Jihlava je např. desetkrát menší. Kraje jsou naprosto zbytečným mezičlánkem mezi ústředím a malými přirozenými regiony (býv. okresy).

0/0
18.5.2011 11:17

Stone_Pilot

Re: Brno II

Já nesjem bojovník za samostatnou Moravu, ale v tomto s vámi souhlasím - ty současné minikraje jsou šlápnutí vedle. Koneckonců i kvůli čerpání zdrojů z EU se musí pak slučovat a víceméně odpovídají krajům, jak byly před reformou. Nemyslím, že by byly kraje zbytečné. Ale mělo by se to vrátit zpátky (2 kraje Morava, 5 Krajů Čechy).

0/0
18.5.2011 11:53

Nesmazatelny 2.0

Re: Brno II

Pravda, taky mi přišlo legrační jak se většina krajů jmenuje po svém největším městě (což v případě Karlovarského nebo Zlínského kraje působí opravdu komicky) a Brno hodí na úroveň těhle okresních městeček a kraj pojmenují pro jistotu Jihomoravský.

0/0
18.5.2011 9:09

kokrspanel

Re: Brno II

Blude, Brno si o změnu jména z Brněnského kraje na Jihomoravský požádalo samo :-P

0/0
19.5.2011 7:42

oldiess

Re: Brno II

Už se začne dělat, klid, trošku nás zdrželoo, že Onderka musel psát diplomku, ale teď už pojede jak drak a Brno s ním;-D

0/0
18.5.2011 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.