Diskuze

Nové nádraží udělá z Vídně uzel střední Evropy. Brno na to své čeká

Už za tři roky se Vídeň dočká moderního vlakového nádraží, které denně odbaví přes tisíc vlaků. Co má Vídeň téměř na dosah, je pro její partnerské město Brno stále hudbou budoucnosti. Obě metropole hodlají v okolí nových nádraží vybudovat moderní čtvrti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SP4Z

Si0 po 4. zákazu

23. 5. 2011 17:11
Ms. Kozlanská, žádná "superkoncepce" neexistuje

a nikdy neexistovala. Existuje pouze SUPERSTRATEGIE!!! Račte si to srovnat v tom, co nosíte na krku pod vlasy.

0 0
možnosti
C

CCIR

19. 5. 2011 21:26
Brno! I.

Vážený pán autor! Vo Vašom článku porovnávate neporovnateľné! Porovnávať Brno a Viedeň je ako porovnávať Brno a Berlín! Tam tiež nie tak dávno otvorili úplne nový Berlín Hbf. Zabudli ste však v svojom článku porovnať ekonomiku, hospodárstvo a politiku oboch štátov. Sám píšete v svojom článku kedy sa začala výstavba Wien Hbf a kedy tam príde prvý cestujúci. V Brne sa ešte ani nevie kde vlastne bude stáť komplex Brno hl.n.! Už v bývalej Československej republike sa do mesta Brno investovalo až smiešne málo. Za ČSR sa žilo v tom čo sa zdedilo a za ČSSR sa vybudovali len rôzne socialistické podniky a sídliská. Dôležitejšia bola vždy Ostrava kvôli baniam a baníkom! Mesto Brno sa z tohoto bude ešte veľmi dlho spamätávať! Ja by som si nedovolil porovnávať ani Bratislavu z Viedňou. Nie je pravdou že v Brne a jeho okolí nie je nič zaujímavé. Kto hľadá ten nájde! Myslím si že je treba veľmi dobre zvážiť či urobiť riadnu rekonštrukciu súčasného komplexu alebo nový komplex niekde na periférii.

0 0
možnosti
C

CCIR

19. 5. 2011 21:31
Re: Brno! I.

Nemyslím si že súčasný komplex je taký, aby sa nedala urobiť jeho riadna a efektívna rekonštrukcia. Brno hl. n. nie je nejaký obchodný reťazec aby sa musel vysánkovať niekam na zle dostupnú perifériu. A za aký čas tam budete potom chcieť presťahovať napr. aj Špilberg?

0 0
možnosti
K

karelman

19. 5. 2011 7:27
Názor zachovat stávající nádraží jednoznačně prřevažuje.

Nevýhodou tohoto řešení je, že brněnští politici už převzali účelové sponzorské dary (někdy nesprávně označované jako úplatky) a teď  musí prosadit stavbu nového centra v Komárově. 

0 0
možnosti
KA

Kamil25

18. 5. 2011 12:51
smyčka

staré nádraží je smyčka kolem krku Brna. Každej, kdo trochu vnímá duch města cítí, jak to Brno ubíjí, brzdí, všichni lidi jezdí přes jedno místo, které je ostudou mesta, bezdomovci, smrad z chcánků, špína, spěch, tlačenice, vexláci. Městu se uleví, až se centrum města zdvojnásobí a tohle všechno se rozředí.

0 0
možnosti
MH

titlis

18. 5. 2011 14:09
Re: smyčka

Člověče nešťastná, odkud bereš tu jistotu, že bezdéčka, rychna z chcánků a špína jsou fyzikální vlastností stávajícího nádraží a že by nebyly na odsunutém?!  Veksláka jsem teda na roli v posledních 15 letech fakt nepotkal. Centrum je jenom jedno - uvnitř hradebního okruhu a stím nenadělá nic ani divize sociálních inženýrů. A je jenom dobře, že vlak je tak blízko centra. Spíš by chtělo se zamyslet a vyřešit přednádražní prostor (šalina pod zem) a z celého podnádražního prostoru udělat jednu velkou pasáž.

0 0
možnosti
ŘV

macarát

18. 5. 2011 12:43
Kdyby chtěli nádraží v Brně modernizovat

a nikoliv vystěhovat za město, tak mají odpůrců daleko méně.

0 0
možnosti
VN

Viktor N.

18. 5. 2011 14:13
Re: Kdyby chtěli nádraží v Brně modernizovat

Nojo, ale to by se pak musely dělat jen a pouze takové trapné machinace s předražováním rekonstrukce (viz stokrát jinak a čím dál dražšší oprava Vily Tugendhat). Takhle se kšeftuje i s pozemky a to je panečku jiná, stejně jako oblíbená (a naprosto nekontrolovatelná) superhypermoderníbetonová „stavba na zelené louce“ hlavně s těmi „širokými bulváry“! A proto se nádraží musí přesunout, ať to stojí, co to stojí…:-)

0 0
možnosti
LN

looki25

18. 5. 2011 11:53
Praha vs. Brno

Praha: metro si platí 100% sama. Městský okruh si platí 100% sama. atd. Stavba koridorů se zastavila na hranicích Prahy, realizováno bylo jen nové spojení (tedy stavba, která konečně zvýšila severní propustnost Hlavního nádraží z cca 6 vlaků za hodinu plazící se 30km/h). Okruh Prahy by měl platit stát, proto se nestaví (a je nutné poznamenat, že okruh Prahy opravdu neslouží Pražanům, ale z 99% mimopražským!).

Brno: Dobrovského tunely, tedy Městský okruh platí stát.

To co ten Kotzian povídá za blbosti? Připomíná mi to Onderkovo zadání postavit o metr vyšší barák, než mají v Praze, tzn. žabomyší války a hraní na city :-/

0 0
možnosti
ZZ

Sidonie_11

18. 5. 2011 11:42
Modernizaci ano, přesun ne!

Nevím, z jakého důvodu je modernizace brněnského hl. nádraží podmiňována jeho přesunutím asi o kilometr dál. Vždyť teď se k nádraží sjíždí 7 tramvajových + několik trolejbusových linek, takže se člověk dostane prakticky všude. K odsunutému by vedlo kolik linek? 2? Hlavně, že někdo dostane nějaký ten melounek za "přihrání" zakázky na stavbu... :-P

0 0
možnosti
RM

bob52

18. 5. 2011 11:47
Re: Modernizaci ano, přesun ne!

Současně s nádražím by se pochopitelně přeunula i MHD. A lidi by nemuseli chodit pěšky ze Zvonařka na nádraží, ale pohodlně by nasedli na MHD, které by je rozvezlo po Brně. To se ovšem nelíbí obchodníkům, kteří by přišli o část zákazníků.

0 0
možnosti
MH

titlis

18. 5. 2011 10:05
nové nádraží

Nové nádraží ve Vídni bude stát na místě někdejších dvou nádraží Südbahnhof Ostbahnhof, které byly původně (téměř) kolmo na sebe.  Nikam je neodsunují a navíc zmodernizovali nebo modernizují zbývající důležitá nádraží (Westbahnhof, odkud jezdí RailJety na západ a Norbahnhof na Pratersternu - tej je ukázkově napojen na MHD. V Brně předložila radnice paskvil, který by dopravu výrazně zhoršil (na rozdíl od VMO)

0 0
možnosti
M

Mildred

18. 5. 2011 9:46
Hoši, bojovat!

Je úžasné, že ve Vídni bude atrakcí nové supermoderní nádraží, symbol toho, že železnice neupadá, ale může se dále rozvíjet pokud dostane nové impulzy. O to více je šokující a nepochopitelné, že stavbu nového nádraží v Brně systematicky hatí pseudoekologičtí aktivisté. Po kauze tunelů Dobrovského je snad už každému soudnému člověku jasné, co jsou ve skutečnosti zač Miroslav Patrik, Děti Země a spol. Organizace, kterým vůbec nejde o podstatu věci, ale jen o to za jakoukoli cenu opruzovat a tímto se přiživovat (parazitovat). Pevně doufám, že tato kauza také ukázala návod, jak dále postupovat: napadneš stavbu u soudu? Dobře, přepracujeme a jedeme dál! Bylo by podle mě rozumné rozdělit výstavbu v Jižním centru na co největší počet samostatných jednotek tak, aby tyto nesmyslné obstrukce byly co možná nejobtížnější. Město, které má ambice stát se středoevropskou vědeckou metropolí přece musí být schopné postavit důstojné nádraží!

0 0
možnosti
M

Mac4872786

18. 5. 2011 11:17
Re: Hoši, bojovat!

Velká část lidí není proti novému nádraží. Velká část lidí je proti přesunu nádraží. Staré Hlavní nádraží lze využít jako experesní  spojení Modřic, Heršpic, Židenic a Králova pole. Argumenty pro nové mě od některých lobistů připadali přitažené za vlasy, a přitom jsem v zásadě pro nové. Nemyslím si že zastaralé zařízení nástupiště a jeho zatočený tvar může nějak ovlivnit zastavování moderních rychlíků, ty začínají brzdit až 2 km před nástupištěm a k nástupišti vjíždí krokem. Nemyslím si že rozvoj města záleží na dálkové vlakové dopravě, většina bohatých lidí jezdí po D1 v limuzínách a do vlaku by nevlezla. Dělníci jezdí jen na příměstské vzdálenosti. Nemyslím si že nové nádraží obohatí turistiku, v Brně z hlediska památek chcíp pes a příroda je kolem Brna tuctová. Firmy chtějí stavět, bude tady práce a spousta peněz, bude malá domů radnici. Nádraží bude vypadat líp a pojme více lidí.

0 0
možnosti
DF

Dr. Fe(2)

18. 5. 2011 9:04
Co to meleš o Praze Kociáne ? ! To jsou zakomplexovanci ....

... stižení pragofóbií i ve vedení města ? ! V Praze se realizují dvě velké stavby - tunel Blanka a prodloužení trasy metra A. Na žádnou z nich nepřispívá stát ani korunu ! ! ! Obě jdou z rozpočtu Prahy, na metro možná přispěje EU, ale stát nikoliv. Zatímco v Brně se velké staby jako je např. tunel Dobrovského hradí z velké části ze státního ! Tady by si mohla stěžovat spíš Praha na Brno než naopak. Jenže pražáci to nemají zapotřebí narozdíl od některých zakomplexovaných brňáků.

0 0
možnosti