- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a nikdy neexistovala. Existuje pouze SUPERSTRATEGIE!!! Račte si to srovnat v tom, co nosíte na krku pod vlasy.
Vážený pán autor! Vo Vašom článku porovnávate neporovnateľné! Porovnávať Brno a Viedeň je ako porovnávať Brno a Berlín! Tam tiež nie tak dávno otvorili úplne nový Berlín Hbf. Zabudli ste však v svojom článku porovnať ekonomiku, hospodárstvo a politiku oboch štátov. Sám píšete v svojom článku kedy sa začala výstavba Wien Hbf a kedy tam príde prvý cestujúci. V Brne sa ešte ani nevie kde vlastne bude stáť komplex Brno hl.n.! Už v bývalej Československej republike sa do mesta Brno investovalo až smiešne málo. Za ČSR sa žilo v tom čo sa zdedilo a za ČSSR sa vybudovali len rôzne socialistické podniky a sídliská. Dôležitejšia bola vždy Ostrava kvôli baniam a baníkom! Mesto Brno sa z tohoto bude ešte veľmi dlho spamätávať! Ja by som si nedovolil porovnávať ani Bratislavu z Viedňou. Nie je pravdou že v Brne a jeho okolí nie je nič zaujímavé. Kto hľadá ten nájde! Myslím si že je treba veľmi dobre zvážiť či urobiť riadnu rekonštrukciu súčasného komplexu alebo nový komplex niekde na periférii.
Nemyslím si že súčasný komplex je taký, aby sa nedala urobiť jeho riadna a efektívna rekonštrukcia. Brno hl. n. nie je nejaký obchodný reťazec aby sa musel vysánkovať niekam na zle dostupnú perifériu. A za aký čas tam budete potom chcieť presťahovať napr. aj Špilberg?
Nevýhodou tohoto řešení je, že brněnští politici už převzali účelové sponzorské dary (někdy nesprávně označované jako úplatky) a teď musí prosadit stavbu nového centra v Komárově.
staré nádraží je smyčka kolem krku Brna. Každej, kdo trochu vnímá duch města cítí, jak to Brno ubíjí, brzdí, všichni lidi jezdí přes jedno místo, které je ostudou mesta, bezdomovci, smrad z chcánků, špína, spěch, tlačenice, vexláci. Městu se uleví, až se centrum města zdvojnásobí a tohle všechno se rozředí.
Člověče nešťastná, odkud bereš tu jistotu, že bezdéčka, rychna z chcánků a špína jsou fyzikální vlastností stávajícího nádraží a že by nebyly na odsunutém?! Veksláka jsem teda na roli v posledních 15 letech fakt nepotkal. Centrum je jenom jedno - uvnitř hradebního okruhu a stím nenadělá nic ani divize sociálních inženýrů. A je jenom dobře, že vlak je tak blízko centra. Spíš by chtělo se zamyslet a vyřešit přednádražní prostor (šalina pod zem) a z celého podnádražního prostoru udělat jednu velkou pasáž.
a nikoliv vystěhovat za město, tak mají odpůrců daleko méně.
Nojo, ale to by se pak musely dělat jen a pouze takové trapné machinace s předražováním rekonstrukce (viz stokrát jinak a čím dál dražšší oprava Vily Tugendhat). Takhle se kšeftuje i s pozemky a to je panečku jiná, stejně jako oblíbená (a naprosto nekontrolovatelná) superhypermoderníbetonová „stavba na zelené louce“ hlavně s těmi „širokými bulváry“! A proto se nádraží musí přesunout, ať to stojí, co to stojí…
Praha: metro si platí 100% sama. Městský okruh si platí 100% sama. atd. Stavba koridorů se zastavila na hranicích Prahy, realizováno bylo jen nové spojení (tedy stavba, která konečně zvýšila severní propustnost Hlavního nádraží z cca 6 vlaků za hodinu plazící se 30km/h). Okruh Prahy by měl platit stát, proto se nestaví (a je nutné poznamenat, že okruh Prahy opravdu neslouží Pražanům, ale z 99% mimopražským!).
Brno: Dobrovského tunely, tedy Městský okruh platí stát.
To co ten Kotzian povídá za blbosti? Připomíná mi to Onderkovo zadání postavit o metr vyšší barák, než mají v Praze, tzn. žabomyší války a hraní na city
Nevím, z jakého důvodu je modernizace brněnského hl. nádraží podmiňována jeho přesunutím asi o kilometr dál. Vždyť teď se k nádraží sjíždí 7 tramvajových + několik trolejbusových linek, takže se člověk dostane prakticky všude. K odsunutému by vedlo kolik linek? 2? Hlavně, že někdo dostane nějaký ten melounek za "přihrání" zakázky na stavbu...
Současně s nádražím by se pochopitelně přeunula i MHD. A lidi by nemuseli chodit pěšky ze Zvonařka na nádraží, ale pohodlně by nasedli na MHD, které by je rozvezlo po Brně. To se ovšem nelíbí obchodníkům, kteří by přišli o část zákazníků.
Nové nádraží ve Vídni bude stát na místě někdejších dvou nádraží Südbahnhof Ostbahnhof, které byly původně (téměř) kolmo na sebe. Nikam je neodsunují a navíc zmodernizovali nebo modernizují zbývající důležitá nádraží (Westbahnhof, odkud jezdí RailJety na západ a Norbahnhof na Pratersternu - tej je ukázkově napojen na MHD. V Brně předložila radnice paskvil, který by dopravu výrazně zhoršil (na rozdíl od VMO)
Je úžasné, že ve Vídni bude atrakcí nové supermoderní nádraží, symbol toho, že železnice neupadá, ale může se dále rozvíjet pokud dostane nové impulzy. O to více je šokující a nepochopitelné, že stavbu nového nádraží v Brně systematicky hatí pseudoekologičtí aktivisté. Po kauze tunelů Dobrovského je snad už každému soudnému člověku jasné, co jsou ve skutečnosti zač Miroslav Patrik, Děti Země a spol. Organizace, kterým vůbec nejde o podstatu věci, ale jen o to za jakoukoli cenu opruzovat a tímto se přiživovat (parazitovat). Pevně doufám, že tato kauza také ukázala návod, jak dále postupovat: napadneš stavbu u soudu? Dobře, přepracujeme a jedeme dál! Bylo by podle mě rozumné rozdělit výstavbu v Jižním centru na co největší počet samostatných jednotek tak, aby tyto nesmyslné obstrukce byly co možná nejobtížnější. Město, které má ambice stát se středoevropskou vědeckou metropolí přece musí být schopné postavit důstojné nádraží!
Velká část lidí není proti novému nádraží. Velká část lidí je proti přesunu nádraží. Staré Hlavní nádraží lze využít jako experesní spojení Modřic, Heršpic, Židenic a Králova pole. Argumenty pro nové mě od některých lobistů připadali přitažené za vlasy, a přitom jsem v zásadě pro nové. Nemyslím si že zastaralé zařízení nástupiště a jeho zatočený tvar může nějak ovlivnit zastavování moderních rychlíků, ty začínají brzdit až 2 km před nástupištěm a k nástupišti vjíždí krokem. Nemyslím si že rozvoj města záleží na dálkové vlakové dopravě, většina bohatých lidí jezdí po D1 v limuzínách a do vlaku by nevlezla. Dělníci jezdí jen na příměstské vzdálenosti. Nemyslím si že nové nádraží obohatí turistiku, v Brně z hlediska památek chcíp pes a příroda je kolem Brna tuctová. Firmy chtějí stavět, bude tady práce a spousta peněz, bude malá domů radnici. Nádraží bude vypadat líp a pojme více lidí.
... stižení pragofóbií i ve vedení města ? ! V Praze se realizují dvě velké stavby - tunel Blanka a prodloužení trasy metra A. Na žádnou z nich nepřispívá stát ani korunu ! ! ! Obě jdou z rozpočtu Prahy, na metro možná přispěje EU, ale stát nikoliv. Zatímco v Brně se velké staby jako je např. tunel Dobrovského hradí z velké části ze státního ! Tady by si mohla stěžovat spíš Praha na Brno než naopak. Jenže pražáci to nemají zapotřebí narozdíl od některých zakomplexovaných brňáků.