Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po nehodě nákladního vlaku zůstává trať Brno - Přerov dál zablokovaná

Železní trať číslo 300 z Brna do Přerova blokují následky vykolejení vlaku. Mezi Vyškovem na Moravě a Ivanovicemi na Hané se dostalo v poledne mimo koleje 13 prázdných vagonů na uhlí. Provoz na jednokolejné trati zůstane zablokovaný nejméně do pondělního rána.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Ukol pro odbory

Normálně nemám odboráře prosazující něco silou rád, ale tady by se mohly projevit.

Co takhle jezdit v daném úseku (klidně i všech úsecích spravovaných SŽDC) malou rychlostí. Takových hezkých 10km/h, ve špičce tím úplně rozbít plán spojů,... a donutit tak managery ČD, aby tlačily na SZDC?

Byl bych rád, kdyby škodu související s vykolejením (včetně vracení cestujícím za zpoždění,...) někdo zaplatil ze svého.

0/0
7.6.2011 0:12

dzolendzo

Strach

Když jsem se vracel vlakem ze Slovenska tak to byla pohodička...hladká trať.hmm...a potom od Přerova jak na tankodromu....normálně jsem se bál, že to neskončí dobře...a je tam rychlost 100km/h nekde 90...ale peníze na opravu nejsou...žeéé???;-ORv

0/0
6.6.2011 11:12

doprden

Re: Strach

V pátek před nehodou jsem tama jel a je fakt, že to nebylo jak na koridoru :-)

0/0
7.6.2011 17:55

Folcwine

Matroš na dráze

To by mě zajímalo, co ti "řidiči" na kolejích v Brně dostali za matroš, výkony podávají obdivuhodné xD.

0/0
6.6.2011 9:19

Si0 po 4. zákazu

Prostě civilizace.

0/0
6.6.2011 8:31

Ozzar

trať 300

Největší ostuda je, že jedna z pateřních tratí v ČR, která je hustě využívaná, je pouze jednokolejná. ;-O Po těchto kolejích jezdil snad ještě Franz Josef "Procházka".

0/0
5.6.2011 21:11

sociokulturně znevýhodněný

Re: trať 300

To víte, hlavě že se sypou peníze do asfaltu. Ke kdejaké blbosti se vyleje asfalt pro parkování 200 plechovek, staví se nové silnice, přestože nejsou peníze na opravu stávajících a tak pořád dokola Rv

0/0
5.6.2011 21:40

p_n_2

Re: trať 300

No na tebe jsme tu čekali...

1) Je pravda, že tato trať je ostuda a měla by být zdvojkolejněna.

2) Svádět to auta, to je tvoje oblíbená činnost, tím ovšem celý tvůj příspěvek je jen výkřik znevýhodněného, ovšem mozkově

3) Netvrdil jsi náhodou, že veškerá potřebná dopravní infrastruktura tu už 20 let je vybudovaná? Nějak rychle měníš názory

0/0
5.6.2011 21:45

sociokulturně znevýhodněný

Re: trať 300

Ad 3) - oceňuji vaši paměť a jsem rád, že tu nemluvím do dubu. Jak jste si jistě ráčil všimnout, já nepíšu, ať se tam staví nová paralelní trať v jiné stopě. Stejně tak neprotestuji proti tomu, když polorozpadlou děravou silnici přijedou dělníci opravit a kupříkladu vybavit novým značením. Ale co mě neskutečně s* je to, když se zdevastuje další kus krajiny kvůli fláku asfaltu. Na to, aby mohla dojet sanitka či dodávka s rohlíky, máme silniční síť dostatečnou. A jalové točení volantem jste si měl odbýt v dětství nebo si to nechte na pouť.

0/0
5.6.2011 21:54

Robodruh

Re: trať 300

Hmm, zase jeden, co má pocit že je povolaný k tomu, aby ostatním říkal, jak mají žít. Bohužel jsi svoji dobu prošvihl.

.

Železnice sama jasně ukazuje, že není schopna konkurovat silniční přepravě. Železnice sama není schopna na sebe vydělat a je mocně dotována. Oproti tomu automobilismus přispívá do rozpočtu z tolika zdrojů, že je průměrný železniční odborář ani nedokáže vyjmenovat.

.

Kdybych to chtěl zakončit ve tvém stylu, asi bych řekl něco o hraní si s vláčky, možná i s odkazem na Červeného trpaslíka. Ale zůstanu na úrovni.

0/0
5.6.2011 22:11

KarlKubrt

Re: trať 300

;-D

0/0
5.6.2011 22:40

konstruktér problémů

Re: trať 300

Myslíte si, že by mohla fungovat linková autobusová doprava bez dotací? :-)

0/0
5.6.2011 22:53

p_n_2

Re: trať 300

Ale ona funguje, na mnoha linkách.

0/0
7.6.2011 0:13

Lord Helma

Re: trať 300

Pane, kde žijete? Ona ta vaše plechovka si vydělala na cestu po které frčí? Jděte k šípku anebo zkuste používat šedé buňky mozkové.

0/0
6.6.2011 7:37

sociokulturně znevýhodněný

Re: trať 300

Je to přesně naopak. Masový automobilismus je jedno z nejvíce dotovaných odvětví na světě. Jen v ČR nás dohromady stojí asi půl bilionu korun ročně.

0/0
6.6.2011 8:20

p_n_2

Re: trať 300

No však ano. A vůbec nic nepřináší, my víme. Že se třeba nemají lidi jak jinak dostat do práce, to nevadí.

0/0
7.6.2011 0:17

Kidkid

Re: trať 300

Kdyby za vším nebyla kamionová lobby, tak jsme doposud vozili vše po železnici, byly by v provozu vlečky do jednotlivých závodů a na nádraží by nanejvýš byla překladiště kontejnerů. A kamiony, které mají přes naši vlast jen tranzit by se vezly na vagonech třeba až na Slovensko a nebo i dál. Ubylo by nehod na silnicích, byl by čistější vzduch, ale prodalo by se míň nafty a taky méně vybralo na mýtném. Jen silnice by byly kvalitnější a bez nutnosti je po každé zimě opravovat. A železnice by vydělávala, až by se z ní kouřilo.

0/0
6.6.2011 9:25

p_n_2

Re: trať 300

Tak když považujete za jalové točení volantem to, že jedete s dětma někam na výlet nebo za příbuznými tak to pak jo. A jo, já bych vlastně měl jet tím vlakem.

Autem to mám sice za necelou hodinku, vlakem za dvě, 2x dražší, ale proč ne. Takže výstavbu rychlostních silnic a dálnic tam, kde měly být už před dvaceti lety plně podporuju.

Zkuste si cestování z Brna např. na Hradec Králové. Tomu říkám kvalitní infrastruktura ;-D

0/0
7.6.2011 0:15

slavex

Tak.................... ? ! ? !

"Klasika">>>  po  "bádání" věhlasných "odborníků" z drážní inspekce mohou vydat jen dva závěry>>>buď vykolejení vlivem vybočení koleje z horka anebo vykolejení z důvodu zlomené pružnice na nápravě čimž je tato série vagonů proslulá , myslím že to bude ale spíš ta pružnice když lokomotiva nevykolejila>>>jisté je že "inspektoři" se na tom budou živit pěkně dlouho ! ! ! Rv

0/0
5.6.2011 21:11

CaptainTrips(2)

Stav trati.

Dva roky zpatky (v zime) se na stejne trati (Ivanovice - Vyskov) roztrhla kolej pro zmenu mrazem :-P

0/0
5.6.2011 21:05

Ozzar

Re: Stav trati.

asi to není stavný na naše extrémní hanácký podmínky :-/

0/0
5.6.2011 21:13

apok

Buďme rádi

Ahojte ...

příspěvek od EU na přestavbu trati 300 už je sválen bude to trať kde se má jezdit až 250km/h Bude dvoukolejná, ale ty 4 oblouky za Vyškovem zůstanou. Trat 300 je nejvytíženější jednokolejnou tratí u nás ... Buďme rádi že se vysypalo pár vogónů uhelných než pár rychlíkových s lidmi.

0/0
5.6.2011 20:22

Sidonie_11

Ve zprávách právě říkali...

.. že se snad mohlo jednat o nějakou závadu či počkození na trati, o kterém prý měla SŽDC vědět už od pátku. No to si snad dělaj prču - vždyť v tomto úseku jezdí rychlíky plnou rychlostí (do/z Bohumína co hodinu, do/z Olomouce do 2 hoďky)!!! 8-o Pokud se to potvrdí, tak pěkně děkuju teda - s takovou mohl být mimo trať rychlík! 8-o

0/0
5.6.2011 19:13

sociokulturně znevýhodněný

Nejvyšší čas na rekonstrukci

a zdvoukolejnění. Místo toho se sypou prachy do fláků asfaltu a automobilové kultury. Rv

0/0
5.6.2011 16:08

politicky nekorektní Soulburner

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

jseš s tím trapnej Rv

0/0
5.6.2011 17:45

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Trapní jste vy plechovkáři. Já jen popisuji fakta.

0/0
5.6.2011 18:00

politicky nekorektní Soulburner

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

nic nepopisuješ, jenom blbě žvaníš Rv

0/0
5.6.2011 18:45

p_n_2

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

R^R^

0/0
5.6.2011 21:47

ian69

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

2sociokulturně znevýhodněný: Tady se peníze sypou do Blanky apod., pak nemohou být na rekonstrukci jedné z nejdůležitějších tratí...

0/0
5.6.2011 21:17

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Když si představím, že tunel Blanka stál téměř 30 miliard a přitom z pohledu celostátní dopravy neřeší prakticky nic, zatímco za ty samé peníze by bylo možné zmodernizovat, zkapacitnit a zrychlit až několik stovek km železničních tratí, tak nemohu najít slušná slova.

0/0
5.6.2011 21:37

p_n_2

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Několik stovek km trati? Naivko.

To by nestačilo ani Brno - Přerov. Jenom blbé nádraží v malém město stojí půl miliardy. A za to je jedno nástupiště bez střechy a opravená nádražní budova + výměna kolejí. Ani to neelekrtifikovali

0/0
5.6.2011 21:48

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Nic o tom nevíte, přesto žvaníte. Na 10 km trati je to v závislosti na podmínkách cca 0,8 až 2,5 mld., pokud nepočítám ražbu tunelů.

0/0
5.6.2011 21:58

p_n_2

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

A kde jsou teda ty stovky km za těch 30mld? Nějak ti to nesedí.

0/0
7.6.2011 0:18

pavel-m

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Proč trapnej? Ona totiž existuje studie zdojkolejnění této trati (Brno Přerov). Už teď kapacitně moc nedostačuje vzhledem k tomu jak často zde jezdí vlaky.. Je to jen o penězích a prioritách (s tím že je vždy efektnětší pro politika stříhat pásku na nové dálnici než na druhé koleji žel. tratě).

0/0
5.6.2011 19:34

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Ono je to ještě horší, neboť na této trati musela být zcela vypuštěna regionální doprava - kvůli rychlíkům už nezbývá kapacita. A další dálkové spoje, které by zde měly jezdit, tak vůbec nemohou.

0/0
5.6.2011 21:39

p_n_2

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

On bohužel jen blbě žvaní, protože v každém příspěvku se musí otírat o jiný způsob dopravy. Takže i když to zdvojkolejnění atd. je potřeba, tak od něj to díky stylu psaní příspěvků vyznívá jen jako hloupé žvanění.

Já třeba vlakem jezdím málo, ale to neznamená že budu tvrdit jak jsou zbytečné, drahé atd.

0/0
5.6.2011 21:51

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Peníze nepadají z nebe, topíme se v dluzích, proto je vždy něco na úkor něčeho jiného. Pokud to nechápete, nemáme se dále o čem bavit.

0/0
5.6.2011 22:00

p_n_2

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

A jakou to má souvislost?

0/0
7.6.2011 0:20

Sidonie_11

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Máte pravdu - ta trať nutně potřebuje zvoukolejnit (pokud teda bude zachována taková frekvence spojů, které tam jezdí v současnosti).

0/0
5.6.2011 19:15

p_n_2

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Trapáku. Neumíš psát bez urážek?

0/0
5.6.2011 21:46

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Na rozdíl od vás umím. Ovšem za to, co ta vaše motokultura způsobuje, si to snad ani nezasloužíte.

0/0
5.6.2011 21:56

p_n_2

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Takový dotaz, jak cestuješ ty, když potřebuješ někam, kam nejezdí MHD, vlak nebo autobus nebo třeba jen párkrát denně? A jet tam musíš? Jdeš pěšky po chodníku, který zase tobě platí plechovkáři a nenapadne je vykládat, že je to zbytečnost?

0/0
7.6.2011 0:22

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nejvyšší čas na rekonstrukci

Nic nemusím. Jenom zemřít.

0/0
7.6.2011 8:47

hňup

a co to zkusit česky ?

V úseku mezi Vyškovem a Ivanovicemi na Hané vykolejilo kolem v půl jedné odpoledne cisternový vlak ČD Cargo

0/0
5.6.2011 14:38

philby

Re: a co to zkusit česky ?

Už to nejsou cisterny, už jsou to prázdné uhláky ;-D;-D taky jsem myslel že mě šálí zrak, když to po hodině zmizelo

0/0
5.6.2011 15:27

amplión

Re: a co to zkusit česky ?

Co se ti nezdá? Autor je ze z Plzně a ta je v Čechách, takže to musí být česky. Tuto vlak je asi v Plzni středního rodu, takže: to vlak vykolejilo; a ne jak sis asi myslel: ten vlak vykolejil. Musí to být správně, protože to doposud nikdo neopravil. ;-D

0/0
5.6.2011 16:01

Sidonie_11

Nepříjemné...

To je dost nepříjemné, zvlášť v neděli odpoledne, kdy do Brna ještě jezdí studenti... Podle Babitronu už se to tam začíná "štosovat". Snad se ČD podaří sehnat brzy náhradní busy...

Ale prosím autora článku o sdělování úplných informací - nejedná se pouze o trať Brno - Přerov (- Ostrava - Bohumín), ale i Brno - Olomouc (-Jeseník/Šumperk). Děkuji. ;-)

0/0
5.6.2011 14:31

konstruktér problémů

Re: Nepříjemné...

Naštěstí už to s těmi studenty není tak horké, neb na universitách v Brně skončil semestr a začalo zkouškové období. Ale i tak jich jezdí pořád dost. :-)

0/0
5.6.2011 14:55

Sidonie_11

Re: Nepříjemné...

Přesně tak. :-)

0/0
5.6.2011 15:30

Lev_-_-z-Rožmitálu

Re: Nepříjemné...

z brna do ostravy taky

0/0
5.6.2011 17:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.