Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda šalinou v Brně podraží, roční kupon může stát i víc než v Praze

Cestování městskou hromadnou dopravou po Brně od ledna s největší pravděpodobností podraží. Cena roční jízdenky by podle dražší varianty mohla vzrůst o 520 korun na 4 950 korun a hodnota jednorázové hodinové jízdenky o tři koruny na 25 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomtop

DPMB už ignoruji, jezdím autem

když si spočítám cenu za těch pár zastávek (cca 5km), bohužel skrz 2 zóny, za rok po odečtení nepracovních dní, vyjde sumasumárum na stejno jezdit autem (rv99 bez nákladů) a v létě na kole.

0/0
28.6.2011 12:33

chudacek.blbecek

Kolo

Já vím, že se tu teď od mě každej pustí, ale milí diskutéři, naučte se česky. Je normální, že občas někdo ujede nebo sem tam někdo neví. Ale tohle musí být nějaká statistická anomálie, v každým druhým příspěvku špatně i/y, mě/mně, chybně použitá cizí slova a podobně. A až se naučíte česky, kupte si kolo, je to nejlevnější dopravní prostředek a Onderku snad zvýšený počet cyklistů konečně donutí stavět slibované cyklostezky. Jak bylo dobře, když byla stávka a lidi vyrazili na kole.

0/0
23.6.2011 9:26

VyMeTaky,2

Re: Kolo

Váš nick, to je nomen omen, že? Na co cyklostezky, Já jsem pěšák, a taky pro mne nikdo nestaví odpružené běžecké trasy.

0/0
23.6.2011 10:01

chudacek.blbecek

Re: Kolo

Však já věděla, že to schytám. Pěší nepotřebují běžecké trasy, ty potřebují bězci. Pěší potřebují chodníky, které v Brně máme. Mimochodem, když už se tak pěkně bavíme o nicích, máš v tom svým solidní hrubici.

0/0
23.6.2011 10:15

tomtop

Re: Kolo

Ve vídni se mi jezdilo do práce na kole krásně ... co 200m další cyklostezka, na silnice jsem nemusel téměř vůbec. Faktem ale je, že se tam jezdí na kole víc než u nás ...

0/0
28.6.2011 12:29

petr4770

Re: Kolo

jj kolo,v dešti,krupobití,v zimě ve sněhu...s nákupem třeba nebo s malými dětmi.Bezva rada Rv

0/0
24.6.2011 11:57

chudacek.blbecek

Re: Kolo

Není špatné počasí, je jen špatné vybavení. I kdyby lidi jezdili na kole jen za hezkýho počasí, dopravě by to i tak výrazně ulehčilo.

0/0
24.6.2011 12:01

tomtop

Re: Kolo

kolo je fajn, ne každý ale má v práci sprchu nebo možnost projet Brnem bez toho, že by ohrozil svou bezpečnost ... nechápu např. cyklisty, kteří se cpou na 4 proudovky , ohrožují sebe i auta.

0/0
28.6.2011 12:26

chudacek.blbecek

Re: Kolo

Máš pravdu, ne každý může. Ale na to odpovídám, že ne každý, kdo může, jezdí. Souhlasím s tím, že jako účastník silničního provozu musí člověk dbát na bezpečnost svoji i ostatních.

0/0
28.6.2011 12:34

p_n_2

Cena jako v Praze? To už to Onderkovo megalomanství

předehnat pražáky dosáhlo takových rozměrů?

Takže cena bude jako v Praze, ale chybí nám tu v mhd taková malá drobnost aby ta cena byla trošku srovnatelná - metro.

0/0
22.6.2011 23:34

VyMeTaky,2

Re: Cena jako v Praze? To už to Onderkovo megalomanství

Toho Onderku vám doopravdy přeju. Jestli toto je ten nejlepší, koho si Brňaci mohli mezi sebou vybrat, pak doufám, že vám tam vydrží hodně dlouho a nebude "vykopnut nahoru".

0/0
23.6.2011 10:04

809.KocuR

C O Ž E ?

Tak tohle mě začíná (_),(_), DPH vzroste o x% a zdraží se o 3x. !!!!!!

4430 z toho je DPH 443 >> cena bez DPH je 3987 Kč

k tomu 14% DPH a jsme na 4545 Kč

Titul jako pan Onderka sice nemám, ale ;-€ umím počítat, tohle lhaní si nechte pro negramotné, stejně je revizoři neberou.

0/0
22.6.2011 16:13

MORAVIA/\/

Bumrlicek DPMB

Nemuzu si pomoc ale kdyz obcas prijedu do Brna a jsou zrovna vedra (v poslednich letech stale casteji), tak je hned poznat ze tramvaje i autobusy  nemaji klimatizaci..Otevrena okynka jsou k nicemu...  Pokud stoji jizdne dnes uz tolik jako jinde v Evrope (kde verejne dopravni prostredky obvykle klima maji) tak se clovek musi zamyslet kolik zamestnancu tento monopolni chraneny moloch vlastne zivi, pokud musi neustale zdrazovat a kvalita tomu pritom neodpovida..Zprivatizovat a zestihlit!

0/0
22.6.2011 14:29

libedejroznec

Re: Bumrlicek DPMB

u DPMB totiž ještě nezjistili, že něco jako klimatizace existuje..

0/0
22.6.2011 18:48

PIsa.lek

Re: Bumrlicek DPMB

Při současnémv vytížení vozidel je klimatizace nesmysl - na každé zastávce by velká čáíst zchlazeného vzduchu vylétla všemi dveřmi ven a mohlo by se začít chladit nanovo - s velkými náklady na pořízení i provoz klimy a se zanedbatelným efektem.

Aby to mělo smysl, musela by se dost změnit vnitřní konstrukce vozidel - velké přepážky oddělující plošinu o zbytku vozu s minimálním otevřeným profilem na průchod, což by ovšem výrazně snížilo obsaditelnost vozu.

0/0
22.6.2011 18:51

libedejroznec

Re: Bumrlicek DPMB

hmm.. pokud fyzika funguje, tak když je venku hic, tak studenému vzduchu se ven moc chtít nebude..  každopádně jinde už to zmáknuté mají.. jen u nás se hledá vždycky milion důvodů proč ne.. místo toho, jak to udělat..

0/0
22.6.2011 19:20

PIsa.lek

Re: Bumrlicek DPMB

> pokud fyzika funguje, tak když je venku hic, tak studenému vzduchu se ven moc chtít nebude.. 

Opravdu?? Takže může fakt doma klimatizovat při otevřených oknech?? A proč se tedy ve vlacích píše, že při otevřených oknech je klimatizace nefunkční, případně klimatizované vozy vůbec otevírací okna nemají??

>  každopádně jinde už to zmáknuté mají

Ano, právě tou speciální konstrukcí vozidel.

0/0
22.6.2011 20:56

libedejroznec

Re: Bumrlicek DPMB

tam se nejedná o otevřená okna při stání, ale při jízdě.. kdy je samozřejmě obsah vagónu vyfouknut ven.. takže účinnost by byla 0 ..

0/0
23.6.2011 7:25

chudacek.blbecek

Re: Bumrlicek DPMB

Podívej, i u baráku, který je stojací a tudíž nikam nejede, se vždycky upozorňuje, že otevřená okna výrazně snižují účinnost klimatizace a zároveň zvyšují její energetickou spotřebu.

0/0
23.6.2011 9:18

PIsa.lek

Re: Bumrlicek DPMB

JO jo, a tu předsunoutou informaci o větrání v bytě ti zrovna selhal překladač, monitor, nebo se ti prostě nehodila do krámu???

Udělej všem ostatním radost a přestaň bláboit - prostě právě ta fyzika (termika) funguje v tom, že když budeš mít v relativně malém prostoru nižší teplotu a otevřeš volný průchod ůproudění vzduchu do prostoru s podstatně vyšší teplotou, tak holt začne ochlazený vzduch utíkat z té menší prostory utíkat ven - pokud neveříš, tak si zkus někde sehnat ledinčku bez dveří - určitě bude levnější než ta s dveřmi :-))).

0/0
23.6.2011 17:01

libedejroznec

Re: Bumrlicek DPMB

to sice ano, ale jakou rychlostí ..  navíc dveře nejsou otevřeny dlouho a tlačítkové ovládání je dalším předpokladem k úsporám..  navíc existují i vzduchové clony..  pořád se hledá proč ne .. místo jak ..že

0/0
23.6.2011 18:47

PIsa.lek

Re: Bumrlicek DPMB

> pořád se hledá proč ne .. místo jak ..že

Ne - pořád se stojí nohama na zemi, místo aby se lítalo v oblacích. Ohledně té délky otevírání dveří - - tam, kde nastupuje a vystupuje více lidí, jsou otevřeny všechny - to máš hezkých pár metrů čtverečních. A dlouho to sice obvykle nebývá, ale zato v průměru tak3x za 5 minut. Ale tato realita  se samozřejmě opět nehodí do krámu tobě.

Končím.

0/0
24.6.2011 17:11

PIsa.lek

Re: Bumrlicek DPMB

>  jen u nás se hledá vždycky milion důvodů proč ne.. místo toho, jak to udělat..

Kolik klimatizovaných vozidel MHD najdeš v Polsku, Maďarsku, o dalších zemích nemluvě? Ono totiž záleží právě na tom, kolik do toho můžeuš vecpat peněz. A i když se zdražuje, tak je to stále nesrovnatelné, protože na západ od nás mají poněkud jiné ekonomické možnoswti na dotace ze státního/městského rozpočtu.

Já bych byl samozřejmě taky raději, kdyby nebylo v příštích týdnech ve vozidlech nad 30°C, ale rozhodně si nepředstavuji, že stačí říct, že "přece by to šlo" a ono to hned půjde.

0/0
22.6.2011 20:56

kostej_

Re: Bumrlicek DPMB

Když jsou o 50 % nižší dotace, o 50 % nižší platy, o 50 % horší vozy, potom nechápu, proč bychom nemohli platit o 50 % nižší jízdné než na západě.

0/0
22.6.2011 21:57

libedejroznec

Re: Bumrlicek DPMB

protože by jsme nemohli mít předražené šaliny, kterým můžou dávat dětinská jména ..

0/0
23.6.2011 7:21

p_n_2

Re: Bumrlicek DPMB

Tak minimálně v autobusech by to takový problém být nemusel. U šalin těžko říct.

0/0
22.6.2011 23:35

jelos

MHD???

Jak už tu někdo psal.... Co mně tedy teď donutí jet MHD ? Jezdím autem, už ze zásady... A mám pro to své důvody....

9x z 10 dojedete pozdě, jízdí řád neregistruje nikdo z MHD... v zimě zima, v létě o 10°C víc než venku... A to za to mám dát 25 korun ??????? Jejda... bych byl blázen všech bláznů.... Raději si připlatím, pojedu kdy chcu, kam chcu, s klimou v létě s topením v zimě.... a z 80% na čas....

0/0
22.6.2011 13:33

PIsa.lek

Re: MHD???

>  jízdí řád neregistruje nikdo z MHD...

Dalo by se to přeložit do češtiny?

0/0
22.6.2011 14:38

Viktor N.

Re: MHD???

Eh — co Vás donutí? Pokud nejste magistrátní úředník či zastupitel, jenž mají zajištěné luxusní parkování zadarmo přímo v centru města, tak prostě nezaparkujete. Díky nové koncepci parkování ve městě…

Jojo, díky likvidaci možností parkování a řádění dementních MP a odtahovkám se pěkně plní městský rozpočet! ;-€;-O

0/0
23.6.2011 7:51

chudacek.blbecek

Re: MHD???

On se ten rozpočet neplní, protože peníze se v Brně pořád ještě víc vydávají, než vydělávají. Mimochodem

http://cs.wiktionary.org/wiki/jen%C5%BE

0/0
23.6.2011 9:16

jelos

MHD ????

0/0
22.6.2011 13:29

libedejroznec

hmm.. tak jo.. klidně

....o důvod víc, proč jezdit autem..   ..už mě to vyjde na stejno..

0/0
22.6.2011 13:06

p_n_2

Vzpomeňte si na to před volbama, až bude zase někdo

slibovat něco o "levné a komfortní mhd"....

0/0
22.6.2011 8:30

djhoza

Začnou jezdit na čas a topit?????????????

Nahrávají akorát těm co jezdí autem ti do smradlavé přeplněné a drahé šaliny už tuplem nevstoupí. Jakožto dlouholetej platící cestující v brněnské MHD musím konstatovat že mě to pěkně štve a začnu vyžadovat od DPMB dodržování jízdního řádu protože to co předvádí té ceně jízdného už dlouho neodpovídá. V zimě budu vyžadovat aby řidiči topily a já se necítil jak v mražáku jak se občas stává již řadu let. Prostě budu vyžadovat fungující MHD a služby za které platím a né abych platil a jízda v MHD byla taková jako doposud. Často Mizerná....

0/0
22.6.2011 0:10

Kam vítr, tam plášť

Re: Začnou jezdit na čas a topit?????????????

mno, vyžadovat můžeš

0/0
22.6.2011 5:34

PIsa.lek

Re: Začnou jezdit na čas a topit?????????????

Nevím, na kterých linkách se tak zasáadně nedodržují jízdní řády. Problém je pochopitelně na okuružních linkách 25, 26 44 a 84 v době přetížených komunikací (s tím se ale kromě "změkčení" JŔ a pak zbytečného postávání na každé druhé zastávce moc udělat nedá, naopak snaha dohant to za každou cenu se nedávno kuevsky vymstila na Lesnické), jinde to ale dle mých zkušeností (a to jedu v průměru několikrát denně v různých částech města) vcelku jde - zpoždění v toleranci +2 min.

0/0
22.6.2011 6:29

francic

Re: Začnou jezdit na čas a topit?????????????

Snaha dohnat co se vymstila na Lesnicke? Snaha byt co nejdriv ve vozovne??

0/0
22.6.2011 10:02

PIsa.lek

Re: Začnou jezdit na čas a topit?????????????

Ne tak docela - vozidlo sice jelo do vozovny, ale ještě přitom bylo na své pravidelné lince s cestujícími. Tzn. že řidič by se o eliminaci devítiminutového zpoždění měl snažit stejně (samozřejmě ne jízdou na červenou) a na druhou stranu by nesměl mít "nadjeto" - tedy ojíždět ze zastávek dříve, než podle JŘ.

0/0
22.6.2011 14:39

Antonín, topič

Re: Začnou jezdit na čas a topit?????????????

Na své pravidelné lince 37? Na Lesnické? Huh?

0/0
22.6.2011 16:13

PIsa.lek

Re: Začnou jezdit na čas a topit?????????????

A ti cestující tam tedy dělali co?? I linka na cestě do a z vozovny bývá uvedena v jízdním řádu (stačí se podívat do IDOSu, tam tu 37 normálně najdeš) a údaje v něm uvedené musí řidič dodržovat.

Takže huh platí pouze pro tebe.

0/0
22.6.2011 17:17

Normální je neplatit

1

Já jsem věřil že brněnská MHD si jakožto nejdražší v republice své prvenství udrží. :-/:-/

MHD se tak stává úspěšným kandidátem na dopravní prostředek pro horních 10000.

+1/0
21.6.2011 17:35

DahliaPinata

Ceny jako ve světových velkoměstech

V Paříži za 1,1 Eur metrem přes celé město, v Římě za 1 Euro 75 minut cestování. V Brně za stejnou cenu za 60 minut ani nepřejedete z Líšně do Bystrce... TO JSME ZASE SVĚTOVÍ!!!

+1/0
21.6.2011 16:45

Panzal

zdrazeni kvuli DPH

no Socan Onderka se rozhodl, ze proste trochu vic postve lidi proti vlade... je na tom neco divnyho? Vsak to rekl jasne! Muze za to vyssi DPH... jinej smysl to mit podle me nema.

+1/0
21.6.2011 16:24

Viktor N.

Re: zdrazeni kvuli DPH

jen se obávám, že kdyby tam byl někdo z levicové ODS, vyšlo by to podobně. Je to všechno stejná verbež!

0/0
23.6.2011 7:53

mutantmutant

za svezení jednu zastávku dvacku

to je psycho :-/

0/0
21.6.2011 16:18

Barbucha_the_bearspook

Hmm,

tak si to zdražení vystávkovali, soudruzi...

0/0
21.6.2011 16:10

Míra.S

A co tkhle

A co takhle zrušit dotování MHD úplně a přenechat možnost městské dopravy i konkurenci.

1. neefektivní polostátní firma by zmizela

2. konkurence by stanovila tržní cenu dopravy

3. lidi by se mohli svobodně rozhodnout jak se dopravit do práce.

+1/0
21.6.2011 15:01

;-)

Re: A co tkhle

také by pravděpodobně téměř zmizeli černí pasažéři, protože soukromník by byl motivován zavést takový systém výběru jízdného, který by jízdu načerno neumožňoval. Současným dopravním podnikům je to celkem jedno, protože jim ztrátu stejně vždy uhradí veřejné rozpočty.

Zkuste si představit, že by do autobusů Studentagency mohl nastoupit kdokoliv a někde na trase tu a tam náhodně přistoupil revizor. Ale bylo to tak zřídka, že by se vyplatilo zaplatit pokutu, než si kupovat lístky. A že by lidé nad 70 měli jízdu zadarmo................

0/0
21.6.2011 15:18

mutantmutant

Re: A co tkhle

R^

0/0
21.6.2011 16:19

Lev__z--Rožmitálu

Re: A co tkhle

mohl bys svobodně smrdět v zácpě

jelikož DP by nevytížené spoje rušil až by MHD zanikla

ale v hlavě libertariánů se rodí zejména hlouposti že?:-P

0/0
21.6.2011 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.