Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednotná doprava na jižní Moravě se ani po roce nezbavila bolístek

Systém sjednocené hromadné dopravy na celé jižní Moravě funguje už rok. Loni se do takzvané integrace jako poslední v kraji zapojily oblasti na Znojemsku. Lidé si na novou dopravu zvykli, námitky však mají stále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p_n_2

Lidi si zvykli.... ono nic jiného jim taky nezbyde, když se

vše tlačí do IDS a ostatní dopravci příp. linky jsou díky IDS systematicky likvidovány, i když mohou být pro cestující výhodnější. Jenže lidi jsou donuceni si koupit kupon na IDS a tak už nebudou extra připlácet třeba za kus cesty jinému dopravci, který v IDS není.

0/0
3.8.2011 22:19

good_luck!

zdravím všechny

jsem z obce, která byla do IDS zařazena v první vlně...., myslím, že celkově si nemůžeme na systém stěžovat, přestože uvedený systém nám přinesl výrazné výšení ceny dopravy

0/0
3.8.2011 12:35

karelman

Příspěvek určený ke smazání cenzorem

Dvacetiletá dívenka Eliška, skvěle vychovávána starými pardály idnesu, se naučila vymýšlet nadpisy tak, by byly co nejskandálnější.  Je to fakt nutné? Nešlo by to celé napsat normálně?

Vždyť to ani není žádná zpráva, to je osobní zamyšlení, to by si slečna mohla napsat do blogu a byla by spokojená.

0/0
3.8.2011 12:26

Stovik

Nikdy to nebude dokonalý, ale

Bydlím ve zmíněných Kanicích. U nás je IDS od začátku, jízdní doba do Brna se tehdy zkrátila minimálně o 15 minut, v současné době by byl rozdíl rohodně větší. Počet spojů je taky dleko vyšší. Takže z mé strany je spojení do Brna mnohem lepší. Myslím že na spojení do Brna si nemůžou ani obce na linkách 201 a 202, jako Ochoz a Křtiny. Naopak Vím že některým se cesta opravdu znevýhodnila, převážně jsou to větší obce, městyse, ve kterých bylo spojení velmi dobré, ale v okolních obcích bylo otřesné, a na úkor toho se jim kvalita dopravy zhoršila.

0/0
3.8.2011 10:52

Stovik

Nikdy to nebude dokonalý, ale

Ovšem jednu připomínku mám, z konce článku: spojení do okolních obcí

Kanice - Ochoz, autobusů tam jezdí opravdu málo, ale i tak jezdí

autobusy někdy aji prázdný, jediný proč ty spoje sou, je kvůli žáků,

kteří měli z Ochoze jedzit do Kanic, jejich počet je však v řádu

jedinců. Většina Ochozáků ale jezdí do Brněnských škol.

0/0
3.8.2011 10:56

Stovik

Nikdy to nebude dokonalý, ale

Jako poslední mě vadí když jede nevytížený autobus ve špičce do zmíněné Ochoze. Autobusy v odpolední špičce jezní opradvdu narvadý a kdyby daly nevitíženej autobus na trasu do Babic ulevili by tím spoustě lidí. Vrcholem všeho jekdyž autobus zkončí v Kanicích a dál nepokračuje, ale za pár minut vidíte jet služební jízdu směr Babice. To je na vraždu!!!

Asi vždycky si někdo bude stěžovat, ale kdo nic nedělá nic nezkazí.

0/0
3.8.2011 11:00

Al Coholic

Re: Nikdy to nebude dokonalý, ale

a proč nepíšete na Kordis? proč zrovna sem?

0/0
3.8.2011 12:44

Stovik

Re: Nikdy to nebude dokonalý, ale

Na kordis ohledně této záležitosti psalo hodně lidí, ale jedinou odpovědí bylo, že prozkomají situaci. Nebyla to stížnost na IDS, ale spíš reakce na poslední řádky článku. Respetive vysvětlení, těm kteří si stěžují, že je málo spojů do okolních obcí a vysvení, že jinde sou ty autobusy opravdu potřeba!

0/0
3.8.2011 22:03

PIsa.lek

Ceny jízdného???

Kdy už se konečně novináři naučí česky????

0/0
3.8.2011 10:45

žepré

Re: Ceny jízdného???

On to není problém jazykový, ale logického uvažování. A to pokud požaduješ po svých současnících, čeká tě ještě mnoho hořkých chvil. Na odlehčenou čerstvý vtip, z jazykového koutku: Zepáro českých firem skutečně přivedlo na svět německý novotvar "Fahrgeldpreis". Teď jsem si to vygooglil :-))

0/0
3.8.2011 14:43

PIsa.lek

Re: Ceny jízdného???

No, JE to problém jazykový, konkrétně sémanticko-lexikální (znalost významudaného slova). Jízdné je CENA za jízdu, tedy "cena jízdného" je potom "cena ceny jízdného". Stejně tak je nesmysl často uživané spojení "městský strážník". Strážník je (v našich podmínkách) příslušník obecní (městské) policie, tudíž městský strážník je "městský městský policista".

0/0
4.8.2011 9:34

karelman

Je jasné, že lidi si vždycky

najdou něco na brblání, i kdyby ty autobusy byly pozlacený.

Je třeba možné se informovat o IDS Rhein/Mainz v Německu. 2 busy za den, cena 2,40 EUR do sousedního města. Tam se opravdu bez auta neobejdete, strašně moc lidí taky jezdí na kole.

0/0
3.8.2011 10:18

Lubos237

IDS naopak prinesl vyrazne zlepseni

Musim nesouhlasit s kritikou na IDS JMK. Je videt, ze lide si pamatuji jen to dobre a to spatne rychle zapominaji. Staci si vzpomenout jake jezdily pred 5 lety autobusy, jak byly znaceny a jaky byl chaos v jizdnich radech. Dojizdim do Brna z regionu Rosicka a pocet spoju i komfort se zvysil. Urcita dan za zvyseni spoju je prestupovani. Ale toto prece funguje i v meste Brne. Drive po Brne take jezdilo 22 linek tramvaji, spoustu autobusovych a trolejbusovych linek. Pred temer 10 lety se take zredukovaly a lidem prestaly jezdit prime linky a byli nuceni zacit vice prestupovat. A pokud se nekomu zda IDS drahe, staci si jen porovnat na nekterych usecich cenu vlakove jizdenky (bez slevy) a cenu IDS. Vetsinou IDS vychazi levneji, nehlede na to, ze na IDS se da koupit mesicni, ctvrtletni nebo rocni jizdenka, ktera vychazi take velmi dobre. Co se tyce systemu fungovani a propagace IDS, myslim, ze mame nejlepsi IDS v CR.

V ankete pod clankem jste zapomneli pridat odpoved: "Nevadi nic"

+7/0
3.8.2011 8:15

Požitkář

Spíše naopak

Dovolím si nesouhlasit s článkem i s předchozím příspěvkem. Po zavedení systému IDS-JMK před 2,5 rokem (bydlím v Hodoníně, nebyli jsme hned v první etapě) došlo k zpřehlednění spojů a jednotlivá ČSAD si přestala konkurovat. Proč mi to nevadí? Před změnou vyjížděly stejným směrem ve stejný čas i tři autobusy tří různých dopravních podniků. Potom nejelo hodinu tím směrem ani kolo. Teď mám možnost jet ve špičce jednou za 15 minut a mimo špičku za 30. Připadá vám to jako zhoršení? Připadá vám jako nesmysl, že z přestupních terminálů jezdí autobusy do různých směrů v jeden čas, tak aby byl čas na přestup? Nebo je snad změna k horšímu to, že jsou autobusy na trase sledovány a řidiči penalizováni za nedodržování jízdního řádu? No asi jsem divný, když mi to nevadí.

+3/0
3.8.2011 7:15

jarno3

Jednotná integrovaná doprava

je především velký podvod na lidi. Takový  Opencard po moravsku. Neznám člověka, který by na to nenadával. A není divu. Namísto slibovaného zkrácení dojezdových časů a zlevnění jízdného přinesl pravý opak ( jak je poukázáno i v článku). Navíc lidem spoustu nepohodlí. Ale to přece strůjcům  a propagátorům IDS vůbec nevadí. ONI těmi spoji zaručeně nejezdí. Zato se  otevřel zlatý důl těm správným firmám. O všemocném Kordisu ani nemluvím.Tato bůhvíproč protěžovaná firma má u krajského úřadu zřejmě monopol na zdůvodňováníi čehokoliv. Tedy kromě zájmů cestujících. Ty jsou u ní zjevně na posledním místě. Řečeno slovy jejich ředitele: " Však lidi si zvyknou!" Zbývá jim snad něco jiného? Ve světle dosud zjištěné praxe však vyvstává otázka, zda je Kordis pro dopravní obslužnost na Jižní Moravě opravdu tím nejfundovanějším spolkem a  zda celý ten humbuk nešel udělat levněji. A hlavně s větším komfortem pro cestující. Zatím zbyly jen nesplněné sliby. Jako už tolikrát.

0/0
2.8.2011 17:09

PIsa.lek

Re: Jednotná integrovaná doprava

O "fundovanosti" tvého žvanění jaswně vypovídá věta "(KORDIS) Tato bůhvíproč protěžovaná firma má u krajského úřadu zřejmě monopol na zdůvodňováníi čehokoliv". Pokud ti to nedošlo,k tak KORDIS JmK je KOORDINÁTOREM celého dopravního systému - kolik korrdinátorů bys chtěl, aby to bylo dostatečně "nemonopolní"?? Třeba na každý den v týdnu jiného???

A další nesmysly - nikdy nikdo netvrdil, že se všem zkrátí na každé konkrétní  lince jízdní doby (to ani při přestupovosti, která je jediním ze základních principů IDS obecně, není možné) - co ale bylo slíbeno (a dodrženo) je to, že se zvýší a rovnoměrněji rozdělí hustota spojů během dne, což je stoprocentně pravda - za minimum víkendového intervalu 3 páry spojů by ve většíně zapadlých vísek v ČR dali nevímco - na hlavních tazích jsou intervaly ve špičce 20 minut.

+3/0
3.8.2011 10:44

PIsa.lek

Re: Jednotná integrovaná doprava

A výše jízdného?? Pro většinu lidí, kteří jedou do Brna či jiného města s MHD je opravdu nižší, protože v jízdence (ať předplatní či jednorázová) už mají započítané i to použití MHD. Nehledě na to, žejízdné i bez IDS by rostlo taky a patrně víc - stačí si porovnat "ids" a "ˇčd" jízdné na stejnou trasu - jak jednorázové, tak předplatní.

+3/0
3.8.2011 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.