Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacienti neplatí poplatky, nemocnicím na jihu Moravy už dluží miliony

Třicet korun za prohlídku, šedesát za den pobytu v nemocnici. Pro některé je to už po čtyřech letech samozřejmost, další tisíce pacientů v kraji však na systém regulačních poplatků buď stále zapomínají, nebo ho ignorují. Nemocnicím už tak chybí miliony a zvažují tvrdší kroky při jejich vymáhání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DahliaPinata

Zkušenost

konkrétně s nemocnicí u sv. Anny. Pacientku přivezla sanitka po kolapsu na ulici. Prodělala vyšetření na čtyřech odděleních, na každém chtěli poplatek 30 korun. Ovšem ne v hotovosti, každé oddělení jí dalo zvláštní složenku. Hotově zaplatit nechtěli, protože v případě hospitalizace by se poplatek na ni nevztahoval, ale musela by zaplatit za pobyt v nemocnici 60 Kč.. Hospitalizována nebyla a my jsme odcházely se 4 složenkami, každá na 30 Kč a k tomu zaplatíte poštovní poplatek 22 Kč za kus (od 1 do 5 000 Kč). Celkem 208 Kč. A navíc ... přestože měla k OP, který určitě někdo ze zdravotníků viděl, svorkou připojený lístek s číslem, komu mají v případě potřeby volat, dověděla jsem se o nehodě od kolemjdoucích svědků a musela sama vypátrat, kam ji odvezli. Nechť si zdravotníci zametou před vlastním prahem a udělají v poplatcích pořádek. NEvadila by mi ani tak ta suma samotná, spíš ta buzerace kolem. Navíc každé zdravotnické zařízení má nastavený systém jinak a pacient se v tom neorientuje.

+2/0
23.8.2011 16:23

senad

Re: Zkušenost

Povinností zdravotnických pracovníků určitě není zjišťovat telefonní čísla příbuzných pacienta, natož jim volat. Je to ztráta drahocenného času, který mohou věnovat na záchranu pacienta příp. jeho vyšetření. Jiná věc je pokud by byl pacient hospitalizován, to by po nějaké době vědět pravděpodobně dali. Avšak FNUSA je velká nemocnice a kdyby měli obvolávat příbuzné každého přivezeného pacienta, tak by se zbláznili...

0/0
23.8.2011 23:26

DahliaPinata

Re: Zkušenost

To já docela chápu, ale když přivezou značně dezorientovanou babičku 80+, která trpí lehkou demencí, tak by to sdělit mohli. Navíc byla tak otřesená, že z ní nemohli dostat základní údaje. U orientovaného pacienta je to ok, trošku se otřepe a někomu zavolá sám. Chtělo by to trošku lidský přístup.

+2/0
23.8.2011 23:31

košťálka

Re: Zkušenost

šílíte? Lidský přístup od lékařů a sester? Od toho tam přeci nejsou.....

0/0
24.8.2011 7:53

košťálka

Re: Zkušenost

nemusíte platit složenkama-ty můžete druhý den vzít a zajít s nimi na pokladnu nebo zaplatit přes NET.

0/0
24.8.2011 7:55

DahliaPinata

Re: Zkušenost

Chtěla jsem zaplatit na místě a oni to odmítali. Když máte doma nemocného dementního člověka, nemáte čas zbytečně běhat kamsi do nemocnice na pokladnu. Navíc si nejsem jistá, zda bylo ok, že na každém oddělení chtěli nových 30 Kč. Nevadí mi to, ráda to zaplatím, pokud budu vidět, že ty peníze jdou na něco rozumného. Ovšem pokud by to měla platit babička ze svého, je to pro ni opravdu hodně.

0/0
24.8.2011 8:09

košťálka

Re: Zkušenost

Platit můžete pouze na pokladně, pokud Vám vystaví složenku. Určitě jste s babičkou jeli na kontrolu-pokud zaplatíte později, penále Vám rozhodně nehrozí. Na každém oddělení, které je samostatná jednotka, se opravdu musí platit a buďte bez obav, tyto poplatky jsou využívány na skutečně potřebné věci.Je to pro důchodce hodně, ale je to ze zákona-nemocnice si to opravdu nevymyslela.

0/0
24.8.2011 10:46

košťálka

Re: Zkušenost

ještě dodatek-sestrám na oddělení nelze opravdu platit-nejsou na to vybavené-od toho je automat, vrátnice, pokladna, příjmová kancelář-rozhodně Vás měli informovat, což je někdy opravdu problém-komunikace

0/0
24.8.2011 10:48

DahliaPinata

Re: Zkušenost

Kdyby bylo jasné, že nebude hospitalizována, poplatek bych bývala mohla zaplatit (alespoň mne tak informovali). Problém je jednak v odtažitém přístupu personálu, jednak v nedostatku komunikace. A když je někde něco napsáno a vyvěšeno, psal to právník, takže když si to přečte starý člověk nebo i mladší ve stresu, tak tomu stejně moc nerozumí. Věřím tomu, že u sv. Anny jsem špičkoví odborníci, ale lidský přístup tam absolutně chybí.

0/0
24.8.2011 11:11

košťálka

Re: Zkušenost

mohu jen souhlasit-také jsem si všimla- a to jsem zaměstnanec-bohužel(nebo bohudík) pouze nezdravotník:-/

0/0
25.8.2011 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.