Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do zastávky míří elektrické vlaky, lidem ale vadí protihlukové stěny

Nejvytíženější železniční úsek linky S4 mezi Brnem a Zastávkou čeká modernizace. Už za tři roky by jím mohly ve špičce projíždět elektrické vlaky každou čtvrt hodinu. Některým lidem však vadí, že okolo tratě před jejich domy vyrostou protihlukové betonové stěny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zastávka u Brna

staré panťáky NE

Vlakem dojíždím každý pracovní den ze Zastávky do Brna již 15 let. Po x letech jsme se (cestující) dočkali modernizovaných motorových a přívěsných vozů, což mě velice potěšilo - cestování je pohodlnější a tím i příjemnější. S příchodem elektrifikace trati cestující budou muset přesednout do desítek let starých panťáku, což se mi, jako cestujícímu, vůbec, ale vůbec nelíbí!!!

Rychlost na úkor pohodlí cestujících? Za mě tedy rozhodně NE.!!

+1/0
1.9.2011 12:05

Lubos237

uz aby to bylo

Uz aby to bylo zdvojkolejnene a elektrifikovane nejlepe az do Nameste. Z Brna do Zastavky je to same zpozdeni, protoze jednokolejna trat ze Strelic do Zastavky je pretizena. SZDC chce elektrifikovat jen do Zastavky, protoze dal uz je to pry jiny kraj. :(

+1/0
29.8.2011 9:45

PIsa.lek

Re: uz aby to bylo

Zdvojkolejnění ze Střelic do Zastávky + výhybna ve V. Popivicích celkem smysl má, až do Náměště případně dál a elektrifikace kamkoliv od Heršpic na západ je naopak víceméně nesmysl. Investiční i provozní náklady na trakční vedení (včetně měníren) se při provozu, který tam je a ve střednědobém horizontu bude, nikdy nezaplatí.

+2/0
29.8.2011 20:52

atul

Znojmo?

A kdy náš slavný Brněnský kraj zařadí mezi priority opravu a zrychlení trati ze Střelic přes Hrušovany do Znojma? Slyšel jsem, že po rekonstrukci by se měla jízdní doba vlaků BR-ZN dostat na hodinu, což autobus nedá. Znojmo jako druhé největší město kraje by si to zasloužilo. :-/

0/0
28.8.2011 21:22

PIsa.lek

Re: Znojmo?

>  by se měla jízdní doba vlaků BR-ZN dostat na hodinu

Nevěř na duchy a raději se podívej na mapu, jak se ta trať kliatí. Aby ujel alespoň spěšňák (u osobáku je to čirá utopie) tu vzdálenost za hodinu, tak by se musela přeložit odhadem tak polovina trati, což je naprostá utopie..A s ohledem na počet cestujících v nácestných stanicích (samotné Brno-Znojmo je autobusem řešitelné bez větších problémů, zejména až se rozšíří I/53, což nezbytnost bez ohledu na to, jestli tam jezdí autobusy nebo ne),  tak na to nikdo peníze nedá (šlo by o těžké milardy jen na samotnou stavbu, o výkupu pozemků nemluvě) a je to v pořádku, protžoe by to bylo nesmyslné vyhazování. To není nic proti Znojmu, ale v současnosti je to prostě zcela nereálné.

+1/0
29.8.2011 20:50

atul

Re: Znojmo?

Pak asi nemáte všechny informace! Existuje údajně studie, kterou mají ve Znojmě i na SŽDC, kde je jasně vypočítáno, že po stávající trati a bez přeložek (!!!) a navíc s výhodou napojení všech měst v regionu (Krumlov, Miroslav, Hrušovany) lze za hodinu Znojmo-Brno udělat. Vůbec se tomu nedivím, protože trať je stavěná velmi dobře a klikatí se pouze v úseku Krumlov-Střelice.

0/0
31.8.2011 9:07

PIsa.lek

Re: Znojmo?

> Existuje údajně studie

Aha - jedna paní povídala!! Proti tomu mluví realita - po železnici přes Střelice a Hrušovany je to 89 kilometrů!!! Tzn., že aby to vlak ujel za hodinu, musel by BEZ JEDINÉHO ZASTAVENÍ jet rychlostí 89 km/hod. po trati, kde je na mnoha místech kvůli obloukům povoleno max. 60 a někde i méně. A každé zastavení tu průměrnou rychlost výrazně sníží, protože nejen pobyt, ale i akcelerace a brždění - obojí na mnoha stech metrech.

Takže příště raději tu o Červené Karkulce, ta proti tomuhle vypadá mnohem věrohodněji.

+1/0
31.8.2011 17:08

atul

Re: Znojmo?

Tak jsem si dal práci a výsledky studie (dělal ji SUDOP Brno - to asi není Červená Karkulka) viděl černé na bílém. Opsal jsem si pár zajímavostí - opravdu je to BEZ PŘELOŽEK, ve stávající ose. Jenom na úseku Znojmo-Hrušovany n.J. to jede prakticky pořád 120 km/h, to stejné v úseku Hrušovany-Bohutice. Pak to spadne na 90, místy 75-80 km/h v obloucích. Časy jsou vypočítány s velkou rezervou. Vámi uvedená akcelerace a bržýdění je spočítána na Desiro. Vidíte, že jen pouhá rekonstrukce (optimalizace) dikáže divy, a nemusíme básnit o VRT či nákladných přeložkách...

0/0
31.8.2011 21:47

PIsa.lek

Re: Znojmo?

Co třeba nějaký odkaz? (mmch. brněnský SUDOP už vytvořil nejednu krvainu, mnohé dílčí problémy vyprojektovaného nového hlavního nádraží v Brně - například totálně zmrvené severní zhlaví - jsou toho důkazem).

Mmch. z

"Jenom na úseku Znojmo-Hrušovany n.J. to jede prakticky pořád 120 km/h, to stejné v úseku Hrušovany-Bohutice. Pak to spadne na 90, místy 75-80 km/h v obloucích" se skutečně průměrná rychlost 89 km/hod, při několika zastaveních (navíc na jednokolejce, kde může docházet k různým mimořádnostem při křižování) dá udělat dost těžko.

A náklady na "pouhou" optimalizaci"? Přinejemenším komletní obnova svršku, patrně i spodku na mnoha místech (mosty), zcela nové ZZ, stanice, takže opět miliardy, že?

+1/0
1.9.2011 7:21

atul

Re: Znojmo?

A ještě jedna poznámka:Zdůrazňujete fakt, že Znojmo je nyní dobře obslouženo autobusy... Co vám říká síťový efekt? Přece největší ýhoda železnice je její propojení. U malé obce autobusové spojení stačí, u 40tisícového města těžko s velkým spádovým regionem - to neobstojí. Vlak zde citelně schází - půlhodinová frekvence plných autobusů mluví za všechno. O pohodlí vlak versus bus nemluvě (předpokládám moderní vagony, ne ty příšerné 810ky, co nám ČD sem  - místo do šrotu - posílá).

0/0
31.8.2011 9:14

PIsa.lek

Re: Znojmo?

> Co vám říká síťový efekt?

A co vám efekt integrovaného dopravního systému?? Jihomoravský kraj výrazně využívá železnici tam, kde to má smysl (počet cestujících ve valcích tam taky po zavedení IDS výrazně vzrostl), ale to Znojmo je prostě při tratích ve stávajících stopách nesmysl. A miliardy na výstavbu víceméně zcela nové tratě fakt nikdo nedá. To je stejné, jako třeba Liberec, který má železniční spojení taky mizerné a přitom je skoro 3x větší, než Znojmo. A přestože se tam mluví o "V. koridoru", tak v příštích 15-20 letech je to jen chiméra.

Držte se fakt na zemi - ano, bylo by fajn, kdyby Znojmo mělo rychlé a pohodlné železniční spojení s Brnem, le přes Moravský Krumlov to do roku 2050 bude těžko. O něco schůdnější je ta varianta přes Novosedly a Břeclav, tam by byly investice na zvýšení TR výrazně menší, i když efekt by taky nebyl bůhvíjaký. Ale to je alespoň v kategorii možného.

+1/0
31.8.2011 17:14

Lubos237

Re: Znojmo?

Ta trat Brno - Znojmo je bohuzel poplatna svemu vzniku a kraj s ni moc delat nemuze. Jedine na co muze JMK tlacit, na modernizaci trati Breclav - Znojmo. Pokud tato bude modernizovana, tak v daleke budoucnosti, odhaduji tak za 30 let a vice, az se bude stavet vysokorychlostni trat (VRT) z Brna do Vidne, tak u Mikulova s ni bude VRT propojena. Viz mapka na http://www.cedop.info/1148/zakladni-sit-vysokorychlostnich-trati-ve-stredni-evrope/

I na trati VRT samozrejme budou moci jezdit bezne vlaky Brno - Znojmo.

+1/0
30.8.2011 8:18

PIsa.lek

Re: Znojmo?

> I na trati VRT samozrejme budou moci jezdit bezne vlaky Brno - Znojmo.

To není zdaleka tak jisté - záleží na tom, jaká bude frevence těch rychlovlaků. Protože potřeba zelené ulice před jedoucí soupravou vymete vše ostatní z traťových kolejí na hezky dlouho.

+1/0
30.8.2011 17:39

Leinad

Betonová loby

Jaký má smysl stavět hlukovou stěnu někomu, kdo si jí nepřeje? Jaký má smysl ničit výhled z okna při modernizaci trati, která zajistí mimo jiné i ztišení? ;-D Proč se na západě nestaví několikametrové betonové nesmysly na každém rohu?

0/0
28.8.2011 10:55

Gróf

Re: Betonová loby

Nejde jen o toho, kdo si ji nepřeje, ale také o vzdálenější domy. Jak se píše v článku, např. na Tetčickém kopci. Pokud tam protihlukovka nebude, budou proti další obyvatelé (zřejmě ve větším počtu), a neprojde to. Viz ústavní právo na ochranu lidského zdraví a životního prostředí.

0/0
1.9.2011 5:12

Vocko_tr

Modernizované soupravy

To by mě zajímalo, které modernizované soupravy máte na mysli, kromě asi jedné Regionovy jezdí 40 let staré rychlíky i osobní vlaky. A elektrifikace trati je hezká věc, jenže by bylo potřeba ji protáhnout až do Třebíče a Jihlavy. A taky opravit trať, aby vlaky nemusely v některých úsecích projíždět rychlostí 40km/h. Myslím, že by se to drahám vrátilo i na počtu cestujících, protože by se trať stala konkurenceschopnější vůči autobusům. (Nyní jede bus Brno-Třebíč 1:05 a rychlík 1:15, osobní vlak 1:45)

0/0
28.8.2011 9:40

PIsa.lek

Re: Modernizované soupravy

>  jezdí 40 let staré rychlíky i osobní vlaky

Modernizované 854 se stejně tak upravenými vložáky a novými řidičáky 954 patří k tomu nejlepšímu, co ČD v současnosi nabízí. Nikoliv parodie v podobě Regionohy.

A právě reko 854+054+954 je nejčastější soupravy na trati 240. Mmch. samotná elektrizace trati je asi tak nejméně důležitá (naopak pokud se před ní neudělá narovnání oblouků tam, kde to alespoň trochu jde, zakonzervuje to nevhodné trasování na další desítky let) a nutnost nasadit staré panťáky (nebo honekry s žezličkou v čele) je dána především tím, že v tuzemsku stále neexistuje žádná elektrická jednotka ve střídavé praxi.

+1/0
28.8.2011 16:47

PIsa.lek

Re: Modernizované soupravy

ve střídavé TRAKCI :-)).

0/0
28.8.2011 16:47

synej

Re: Modernizované soupravy

Však v rámci elektrizace má proběhnout rekonstrukce trati a změna trasování ...

0/0
28.8.2011 19:59

PIsa.lek

Re: Modernizované soupravy

Obávám se, že jen tam, kde to bude finančně únosné. Přičemž když by se do té rekonstrukce vrazily právě ty prachy potřebné na vcelku zbytečnou drátizaci (ta trať prostě nikdy nebude mít takovou kapacitu, aby ta elektrizace měla opodstatnění), tak by se těch problémových míst vyřešilo mnohem víc a celková jízdní doba jako hlavní konkurenční výhoda (v současnosti spíš zásadní nevýhoda) by se zkrátila výrazněji.

Jenže drátizace je dnes "in" (což je vidět už několik let, kdy ty tratě, kde to skutečně smysl má, už dráty mají, tak se začínají drátovat stále většiny nesmysly), tak se vyhodí pár miliard za měnírny a TV, celková jízdní doba se zvětší jen nepatrně (ony ty 854 jsou vcelku živé, takže mezi rozjezdy el. trakce a jimi je rozdíl poměrně malý, větší zkracení možná přinese nové ZZ, ale to se - ač to elektrodogmatici patrně netuší - dá dělat i bez drátů nahoře), zatímco možnost přeložit větší useky tratí (například mezi Zastávkou a Popovicemi) se díky TV zapikoluje na desítky let.

+1/0
29.8.2011 15:21

PIsa.lek

Re: Modernizované soupravy

P. S. Aktuální projekt jsem nyní neviděl, ale pochybuji, že by se právě ta hadí klikatina mezi Zastávkou a VP nějak zásadně měnila. Možná ani Tetčice-(Omice)-Střelice se dostatečně nenarovnají a to nemluvím o spoustě oblouků dál v kraji Vysočina - tam by bylo potřeba přetrasovat mno kilometrů trati a ne natahovat dráty.

0/0
29.8.2011 15:26

a8nn

Re: Modernizované soupravy

Považovat 854 se dvěma za živou chce hodně fantazie, ale jinak souhlas.

0/0
30.8.2011 13:46

PIsa.lek

Re: Modernizované soupravy

No tak ve srovnání s dřívějšími soupravami na 240 - Bardotka či Brejlovec s min. čtyřmi béčky - zcela určitě.

+1/0
30.8.2011 17:37

el_salamo

Re: Modernizované soupravy

Žehlička už je v Brně jenom na posunu, spíš by tam jezdily plecháče... a vůbec, nestačila by na tuhle službu řada 460?

0/0
29.8.2011 12:01

PIsa.lek

Re: Modernizované soupravy

460 jakožto stejnosměrná leda opět za plecháčem a 560 tam zřejmě jezdit budou (v současnosti nejstarší soupravy ČD, průměrné stáří tuším 39 let), jenže pak zase budou chybět jinde (už tak jich má ČD na jižní Moravě málo a navíc postupně uhnívají vložáky.

+1/0
29.8.2011 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.