- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vlakem dojíždím každý pracovní den ze Zastávky do Brna již 15 let. Po x letech jsme se (cestující) dočkali modernizovaných motorových a přívěsných vozů, což mě velice potěšilo - cestování je pohodlnější a tím i příjemnější. S příchodem elektrifikace trati cestující budou muset přesednout do desítek let starých panťáku, což se mi, jako cestujícímu, vůbec, ale vůbec nelíbí!!!
Rychlost na úkor pohodlí cestujících? Za mě tedy rozhodně NE.
Uz aby to bylo zdvojkolejnene a elektrifikovane nejlepe az do Nameste. Z Brna do Zastavky je to same zpozdeni, protoze jednokolejna trat ze Strelic do Zastavky je pretizena. SZDC chce elektrifikovat jen do Zastavky, protoze dal uz je to pry jiny kraj. :(
Zdvojkolejnění ze Střelic do Zastávky + výhybna ve V. Popivicích celkem smysl má, až do Náměště případně dál a elektrifikace kamkoliv od Heršpic na západ je naopak víceméně nesmysl. Investiční i provozní náklady na trakční vedení (včetně měníren) se při provozu, který tam je a ve střednědobém horizontu bude, nikdy nezaplatí.
A kdy náš slavný Brněnský kraj zařadí mezi priority opravu a zrychlení trati ze Střelic přes Hrušovany do Znojma? Slyšel jsem, že po rekonstrukci by se měla jízdní doba vlaků BR-ZN dostat na hodinu, což autobus nedá. Znojmo jako druhé největší město kraje by si to zasloužilo.
> by se měla jízdní doba vlaků BR-ZN dostat na hodinu
Nevěř na duchy a raději se podívej na mapu, jak se ta trať kliatí. Aby ujel alespoň spěšňák (u osobáku je to čirá utopie) tu vzdálenost za hodinu, tak by se musela přeložit odhadem tak polovina trati, což je naprostá utopie..A s ohledem na počet cestujících v nácestných stanicích (samotné Brno-Znojmo je autobusem řešitelné bez větších problémů, zejména až se rozšíří I/53, což nezbytnost bez ohledu na to, jestli tam jezdí autobusy nebo ne), tak na to nikdo peníze nedá (šlo by o těžké milardy jen na samotnou stavbu, o výkupu pozemků nemluvě) a je to v pořádku, protžoe by to bylo nesmyslné vyhazování. To není nic proti Znojmu, ale v současnosti je to prostě zcela nereálné.
Jaký má smysl stavět hlukovou stěnu někomu, kdo si jí nepřeje? Jaký má smysl ničit výhled z okna při modernizaci trati, která zajistí mimo jiné i ztišení? Proč se na západě nestaví několikametrové betonové nesmysly na každém rohu?
Nejde jen o toho, kdo si ji nepřeje, ale také o vzdálenější domy. Jak se píše v článku, např. na Tetčickém kopci. Pokud tam protihlukovka nebude, budou proti další obyvatelé (zřejmě ve větším počtu), a neprojde to. Viz ústavní právo na ochranu lidského zdraví a životního prostředí.
To by mě zajímalo, které modernizované soupravy máte na mysli, kromě asi jedné Regionovy jezdí 40 let staré rychlíky i osobní vlaky. A elektrifikace trati je hezká věc, jenže by bylo potřeba ji protáhnout až do Třebíče a Jihlavy. A taky opravit trať, aby vlaky nemusely v některých úsecích projíždět rychlostí 40km/h. Myslím, že by se to drahám vrátilo i na počtu cestujících, protože by se trať stala konkurenceschopnější vůči autobusům. (Nyní jede bus Brno-Třebíč 1:05 a rychlík 1:15, osobní vlak 1:45)