Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tramvajový depozitář skrývá stoleté unikáty, na další už nemá prostory

Tramvajový depozitář v Brně-Líšni, ve kterém je k vidění i parní tramvaj z 19. století, se potýká s nedostatkem místa. Pro návštěvníky se navíc otevírá jen několik měsíců v roce a pouze po předchozí domluvě. Pokud by se ale celou expozici podařilo přesunout do Králova Pole, byla by běžně přístupná veřejnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

MKzB

2. 9. 2011 21:50
Nedokončená expozice

Jen bych podotknul, že ten depozitář měl být původně veřejně přístupný a měl mít předváděcí trať vybudovanou ze staré líšeňky. To je segregovaná trať pouze se dvěma přejezdy přes silnici, takže šance na poškození tramvaje při dopravní nehodě by se minimalizovala. Izolovaný napájecí systém by zajistil, že nedojde k poškození přepětím, ke kterému dochází při rekuperaci nových tramvají. Normálně je v troleji -600V, při rekuperaci se napětí v daném místě zvedá na -900 V i více.

Rozšiřováním sbírky se myslí výhled do budoucna, kdy přijde řada i na Poršata a další moderní tramvaje, které jsou na prostor několikanásobně náročnější.

0 0
možnosti
ŠF

Gróf

2. 9. 2011 22:31
Re: Nedokončená expozice

A z čeho by se to financovalo? Pokud vím, tak bez dotací se neobejde ani kterákoliv současná provozovaná železniční trať. Jak rychle roste plevel, náletové dřeviny. Udržovat jízdní profil v souladu s drážními předpisy, který také zarůstá. Terén sedá, trať je nutno průběžně udržovat, jednou za čas podbít podbíječkou, vyčistit štěrkové lože, propustky, konstrukce natírat proti korozi, ale také bezpečnostním značením, osazovat dopravní značení, atd. Samostatnou kapitolou je montáž a udržování trolejových sloupů a celého vedení. Udržovat napájení, měnírnu, platit poplatky. Financovat traťmistry, vozmistry, řidiče, údržbáře, revize tramvají. To jsou jen náklady na údržbu a provoz v řádu desítek, možná stovek milionů Kč ročně. Pochybuji, že to je v možnostech nějakého muzea. Myslím, že tomu projektu chybí strategické rozhodnutí. Zda to bude statická sbírka, nebo provozovaná komerční trať s jedním nebo dvěma vozy. Ale i představa, tak jak je prezentována v článku, je nejspíš mimo realitu.

0 0
možnosti
V

vrm

2. 9. 2011 20:17
je škoda že

se utrácejí penízky za veledůležité věci které Brnu přinášejí rozporuplnou pozornost okolní veřejnosti a přitom unikátní sbírka jenž by si zasloužila podporu se krčí schovaná a živoří nad hranou existence

0 0
možnosti
ŠF

Gróf

2. 9. 2011 21:01
Re: je škoda že

A co brání vybudovat v Líšni za pár šupů plechový přístřešek? Jistě také není možné do budoucna sbírat tramvaje v takovém rozsahu. To nejsou poštovní známky, které sběratel šupne do alba. A další věc, pokud to totálně zavírají před návštěvníky, tak pro koho je vlastně ta sbírka? Pro nadšence, kteří mají to štěstí, kteří jsou náhodou u toho? Když se nevybere na vstupném, tak z čeho to chtějí financovat? Jen natahovat dlaň k daňovému poplatníkovi?

0 0
možnosti
ŠF

Gróf

2. 9. 2011 20:13
Technické muzeum - poněkud obehrané téma.

Pozorného čtenáře musí zarazit přece tvrzení, že to nepotřebné harampádí k tramvajím přibývá tak rychle. Podle článku se už zanedlouho další do té haly nevejde, a návštěvníkům se bude muset zakázat přístup. Asi by měl Besser oslovit Kalouska, že technické muzeum potřebuje další kasárna. Probírá tam někdo vůbec, co do muzea patří, a co nikoliv? Ti šalináři evidentně berou úplně nekriticky všechno, i to, co není žádným kulturním dědictvím.

0 0
možnosti
P

PIsa.lek

2. 9. 2011 18:04
stoletého výročí

Kdy už se novináři konečně naučí česky?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků

22. dubna 2024  15:56

Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...

Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce

22. dubna 2024  20:47

Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují

19. dubna 2024  6:05

Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22,  aktualizováno  10:55

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Kometa si vybrala náhradu za Furcha, čeká na Stezkův návrat ze zámoří

25. dubna 2024  14:53

Náhradu za končícího Dominika Furcha, který má údajně namířeno do Mladé Boleslavi, si vedení...

Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský

25. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  13:52

Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  13:37

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

OBRAZEM: Na D1 u Brna se pracuje i v noci, práce skončí o dva měsíce dřív

25. dubna 2024  12:22

Na rozšíření dálnice D1 na šest pruhů se v nejvytíženějším úseku u Brna mezi sjezdy na hlavní tahy...