Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvajový depozitář skrývá stoleté unikáty, na další už nemá prostory

Tramvajový depozitář v Brně-Líšni, ve kterém je k vidění i parní tramvaj z 19. století, se potýká s nedostatkem místa. Pro návštěvníky se navíc otevírá jen několik měsíců v roce a pouze po předchozí domluvě. Pokud by se ale celou expozici podařilo přesunout do Králova Pole, byla by běžně přístupná veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MKzB

Nedokončená expozice

Jen bych podotknul, že ten depozitář měl být původně veřejně přístupný a měl mít předváděcí trať vybudovanou ze staré líšeňky. To je segregovaná trať pouze se dvěma přejezdy přes silnici, takže šance na poškození tramvaje při dopravní nehodě by se minimalizovala. Izolovaný napájecí systém by zajistil, že nedojde k poškození přepětím, ke kterému dochází při rekuperaci nových tramvají. Normálně je v troleji -600V, při rekuperaci se napětí v daném místě zvedá na -900 V i více.

Rozšiřováním sbírky se myslí výhled do budoucna, kdy přijde řada i na Poršata a další moderní tramvaje, které jsou na prostor několikanásobně náročnější.

0/0
2.9.2011 21:50

Gróf

Re: Nedokončená expozice

A z čeho by se to financovalo? Pokud vím, tak bez dotací se neobejde ani kterákoliv současná provozovaná železniční trať. Jak rychle roste plevel, náletové dřeviny. Udržovat jízdní profil v souladu s drážními předpisy, který také zarůstá. Terén sedá, trať je nutno průběžně udržovat, jednou za čas podbít podbíječkou, vyčistit štěrkové lože, propustky, konstrukce natírat proti korozi, ale také bezpečnostním značením, osazovat dopravní značení, atd. Samostatnou kapitolou je montáž a udržování trolejových sloupů a celého vedení. Udržovat napájení, měnírnu, platit poplatky. Financovat traťmistry, vozmistry, řidiče, údržbáře, revize tramvají. To jsou jen náklady na údržbu a provoz v řádu desítek, možná stovek milionů Kč ročně. Pochybuji, že to je v možnostech nějakého muzea. Myslím, že tomu projektu chybí strategické rozhodnutí. Zda to bude statická sbírka, nebo provozovaná komerční trať s jedním nebo dvěma vozy. Ale i představa, tak jak je prezentována v článku, je nejspíš mimo realitu.

0/0
2.9.2011 22:31

vrm

je škoda že

se utrácejí penízky za veledůležité věci které Brnu přinášejí rozporuplnou pozornost okolní veřejnosti a přitom unikátní sbírka jenž by si zasloužila podporu se krčí schovaná a živoří nad hranou existence

0/0
2.9.2011 20:17

Gróf

Re: je škoda že

A co brání vybudovat v Líšni za pár šupů plechový přístřešek? Jistě také není možné do budoucna sbírat tramvaje v takovém rozsahu. To nejsou poštovní známky, které sběratel šupne do alba. A další věc, pokud to totálně zavírají před návštěvníky, tak pro koho je vlastně ta sbírka? Pro nadšence, kteří mají to štěstí, kteří jsou náhodou u toho? Když se nevybere na vstupném, tak z čeho to chtějí financovat? Jen natahovat dlaň k daňovému poplatníkovi?

0/0
2.9.2011 21:01

vrm

Re: je škoda že

problém je v tom že muzeum plné funkčních exponátů tyto nemůže předvést v provozu, byť jen na jízdném by se jistě vybralo dost jak na provoz tak i na rozšíření, pokud si dobře vzpomínám tak jedinou investicí do podpory tohoto muzea byla likvidace kolejového svršku který by toto umožňoval

0/0
2.9.2011 22:00

Gróf

Technické muzeum - poněkud obehrané téma.

Pozorného čtenáře musí zarazit přece tvrzení, že to nepotřebné harampádí k tramvajím přibývá tak rychle. Podle článku se už zanedlouho další do té haly nevejde, a návštěvníkům se bude muset zakázat přístup. Asi by měl Besser oslovit Kalouska, že technické muzeum potřebuje další kasárna. Probírá tam někdo vůbec, co do muzea patří, a co nikoliv? Ti šalináři evidentně berou úplně nekriticky všechno, i to, co není žádným kulturním dědictvím.

0/0
2.9.2011 20:13

PIsa.lek

stoletého výročí

Kdy už se novináři konečně naučí česky?

0/0
2.9.2011 18:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.