Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Brněnsku vznikne dvanáct nových kilometrů cyklostezky

Aby v příštích letech dobře sloužila cyklostezka na trase Brno - Vídeň nejen cyklistům, ale třeba i majitelům kolečkových bruslí, začala v létě dostavba bezpečných úseků této trasy. Na Brněnsku tak vznikne asi dvanáct kilometrů nových cyklostezek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jaskul

Jde jen o sociální inteligenci.

Pokud chci udržet na cyklometru 30km v hodině, nemám asi na stezce co dělat. Pokud se jdu projít s kočárem a děckem, měl bych asi na cyklostezce očekávat někoho na kole a přizpůsobit tomu svoje chování a ne dělat naschvály. Když už musím najet cyklostezku autem abych něco někam dopravil, nedělám to pro svoje potěšení a za skutečnost, že ji z Bílovic do Obřan udělali jak ji udělali a nikdo to neudržuje nemohu. No a když vyjedu na bruslích se sluchátkama abych se odstřihl od okolního světa, tak holt musím čekat že mě někdo smete. Na přechodu je příjemné, že mne někdo pustí, ale neskáču tam jako sebevrah protože zrovna jdu pěšky a mám nějaké pochybné "právo". Znám to ze všech pohledů a stále jen žasnu jak dokážou být v každé situaci lidi sprostí, bezohlední ale vždy v právu... :-(

+2/0
7.9.2011 12:40

danhar1

Re: Jde jen o sociální inteligenci.

Mezi Bílovicemi a Brnem je to nejlepší ráno cestou do práce :-)

Jinak bylo by to tam potřeba osekat ty krajnice a hned máme práci pro nepřizpůsobivé ;-D

0/0
8.9.2011 18:52

Leinad

Re: Jde jen o sociální inteligenci.

Je rozdíl mezi cyklostezkou a "rekreační pěšinou". Důvod, proč se na každý kus asfaltu v lese či na poli musí dávat dopravní značka "stezka pro pěší a cyklisty" jsem moc nepochopil. Tam kde je "čistá cyklostezka" těch 30km/h pojedu a budu očekávat akorát cyklisty a brulaře.

Jinak souhlasím. :-( Neohleduplnost, nepředvidatelnost a nedodržování předpisů je vidět na všech stranách.

0/0
10.9.2011 16:38

Sieg1

Super

Jen at tam daji asfalt a hned to zaplni bruslari.To bude perfektní klickovana,uz se tesimRvRvRvHlavne na ty s kocarkamaRv

0/0
6.9.2011 22:11

p_n_2

Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

Botanické, protože co tady velká část hovad na kole předvádí, je katastrofa (schválně nepíšu cyklistů, protože se cyklisty nazývat nedají).

Místo aby se chovali na této parodii na cyklostezku ohleduplně, tak jezdí jako na závodní dráze, jsou arogantní a sprostí.

+1/0
6.9.2011 21:02

Lukas1000

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

;-D;-D ona kazda ta prihoda ma dve verze ....

0/0
6.9.2011 21:06

p_n_2

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

Až tu budeš bydlet, tak pak rozumuj.... docela sem se pobavil jak jeden závodník šel minulý týden přes řidítka aby neskončil pod autem. Ono totiž když někdo jede plnou palbu a zapomene, že nemá na přechodu pro chodce přednost před auty, dobře mu tak.

0/0
6.9.2011 22:52

Lukas1000

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

A je to tady ... presne jsem vedel, ze budes jeden z tech militantnich prechazecu prechodu, kteri maji prednost i pred rozjetym tankem. ;-D;-D;-D

0/0
7.9.2011 8:05

Yesname

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

Obráceně, obráceně!!! Že stojíš na rukách?!?

0/0
7.9.2011 12:05

Sieg1

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

Tam si musíš dát bacha abys na Antonínské nevlítl do těch vrat,Jinak je to cyklostezka od nikud nikam

0/0
6.9.2011 22:22

Mac4872786

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

Takže zrušíme dálnice, když tam jezdí jak hovada? Co je to za hloupost. Měl by se tam občas projít policajt a opravdu něco dělat, ne jen okounět. Jinak třeba cyklostezka kolem knihovny a právnické je parodie. Naopak chodci zde chodí i v pruhu který je pro cyklisty. Takže národ je arogantní na všech úrovních, škatulky bych tady rozhodně nevytahoval.

+1/0
7.9.2011 8:27

rorýsek

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

To je majitel auta - fanatik, pro něhož je každý neřidič, ať už chodec či cyklista, úhlavní nepřítel. Já bych zas na Botanické zrušil možnost parkování částečně na chodníku, protože tam ty auta neparkují částečně, ale celý. Takže se po chodníku takřka nedá projít.

Jinak s těma hovadama má částečně pravdu, ale s cyklistikou to nemá nic společnýho. Když je člověk hovado, tak jím je za všech okolností, ať už jede zrovna na kole, v šalině, jde pěšky, jede autem nebo se ho zrovna snaží zaparkovat. Třeba na Botanické na chodníku.

Drsný hovada (či snad hovadkyně?) jsou držitelky kočárků, který se potkají na procházce, zastaví se uprostřed chodníku, kočárky postaví naštorc přes chodník i cyklopruh, a hodinu tam kvákají, co ten jejich miláček papal a kolikrát kakal. Některý to ještě jistí psem na prodlužovacím vodítku, takže se pak báby nedají ani objet přes trávník. A zkuste jim něco říct, se zlou se potážete.

0/0
7.9.2011 9:22

Leinad

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

Na báby, který se nedají objet a zasahují do cyklopruhu, mám takové protipředpisové řešení - 

zrychlit, zazvonit, zakřičet a zasmykovat. K té poslední fázi nedojde vždycky. Když ano, většina z nich se po správném smykování tváří trošku leknutě a omlouvá se. (nemám to rád, zásadně to nedělám když lze po spomalení proličkovat a ani na pochopitelných místech jako nástupiště MHD. )

0/0
10.9.2011 16:49

Zákon o dodávkách teplé vody

Re: Hlavně bych navrhoval ZRUŠIT cyklostezku na

Přesně !!! :-)) Toto jsem zažil min.týden, jel jsem Sušilkou a chtěl odbočit dole doprava a kdybych tam byl o sekundu dřív tak bych ho měl ve dveřích. žádné podívání, žádné přibrzdění, v očích výraz "já mám přednost", humus

0/0
7.9.2011 9:41

campnou

Tak tento článek má nulovou informační hodnotu

Zkrátka někde mezi Brnem a Vídní bude nových 12km cyklostezek.

+4/0
6.9.2011 20:16

taknevim

K ničemu

Odkud? Kam? Mapa atd. Rv

0/0
6.9.2011 19:42

karelman

Bruslostezkám a kočárkostezkám

by se nemělo říkat cyklostezky, protože na kole tam jezdit nelze;-(

+1/0
6.9.2011 19:10

Mistr světa v hře na schovávanou

Re: Bruslostezkám a kočárkostezkám

Já tam stejně jezdím, ať mi políbí :-P

0/0
6.9.2011 21:57

Mac4872786

Re: Bruslostezkám a kočárkostezkám

Jako cyklistovi by mě bylo hamba vyjet v neděli odpoledne na takovou cyklostezku. Silničář tam nemůže jet rychle a pro bikera je to podle mého dost pod úroveň. Takže ano, o víkendech je to pro bruslaře. V pracovní dny ráno a těsně po práci je tam však bruslařů minimum a tyto cyklostezky plní svůj účel, jako alternativní koridor pro každodenní dopravu do práce.

0/0
7.9.2011 8:23

brblovka

No..

...vzhledem k tomu, že cyklistů je menšina, tak to je síla! Radši ať se dodělají tunely Dobrovského, dobuduje okruh, stejně cyklisti jezdí po silnicích, tak je to i pro ně. Cykolstezka je drahá používají ji  málokdo...

0/0
6.9.2011 19:02

King_Feanor

Re: No..

to ste asi nikdy nebyl za tou "cyklostezkou" co je za olympií/teskem o víkendu, když je pěkně...

0/0
6.9.2011 20:19

pavel-m

Re: No..

Je vidět že pán se svou zadnicí pevně  usazenou ve svém autě je cykloznalec. V Brně je oproti jiným městům cyklostezek minimum, doprava na nich je hlavně o víkendu fakt hustá. Cena cyklostezky je zlomkem ceny silnice či dálnice takže drahá není.

0/0
6.9.2011 21:03

Viktor N.

Re: No..

Máte na mysli ty naše typické, zlatem dlážděné, cyklostezky? Ty opravdu nejsou drahé. ;-D

Jinak bylo by fér, kdyby se na takových cyklostezkách vybíralo mýtné.

+2/0
6.9.2011 21:11

pavel-m

Re: No..

Mno oproti cenám za naše dálnice nejdražší v Evropě jde stále o láci.. A cyklo-mýtné leda tak až se bude vybírat mýtné u osobních aut:)

0/0
6.9.2011 21:20

Viktor N.

Re: No..

Ale ono se u aut vybírá a nikoliv málo!

Máte daň z pohonných hmot (jedna z nejvyšších v Evropě), dálniční známka a u aut určených k podnikání ještě silniční daň, u nákladních aut a autobusů ještě navíc i mýtné.

Přebytek (co se nerozkrade na předražených dálnicích) z těchto vybraných peněz jde pak ještě do státního rozpočtu.

 

Jak konkrétně přispívají cyklisté na stavbu předražených cyklostezek? Děkuji za věcnou odpověď.

+1/0
6.9.2011 22:39

pavel-m

Re: No..

Nezahrnujete do svých propočtů negativní externality které automobilismus způsobuje (zábor půdy pro silnice a parkoviště, exhalace,..). Navíc, dle vaší logiky by měl stát podporovat např. kuřáky či alkoholiky, ti také platí spotřební daň. Ale nevím o tom že by bylo v plánu stavět státní hospody..

0/0
6.9.2011 23:02

Viktor N.

Re: No..

LOL

Takže neumíte odpovědět, jak typické! Jen dál mlžíte a melete nesmysly (cyklostezky zřejmě vedou vzduchem a jejich výroba je vzorově ekologická a ekonomická)…

0/0
7.9.2011 9:07

pavel-m

Re: No..

Porovnejte zábor půdy potřebný na silnici a na cyklostezku. Porovnejte délky silnic a cyklostezek. Porovnejte splodiny. Porovnejte následky nehod aut a kol.

0/0
7.9.2011 9:10

Viktor N.

Re: No..

Jak konkrétně přispívají cyklisté na stavbu předražených cyklostezek? Děkuji za věcnou odpověď.

0/0
7.9.2011 10:02

DJ_MCQ

Re: No..

V principu stejne jako automobilisti na silnice. Plati dane. Koupi si kolo - zaplati dan. Koupi si cestou kofolu a parek - zaplati dan. Spotrebni dan za benal neplati, protoze zadnej benal nepotrebuje. Nestaci ti to? Nebo snad chces vybirat mytne i od chodcu na chodniku?

0/0
7.9.2011 10:14

Viktor N.

Re: No..

Cena kola: 8000 kč, z toho DPH 1330 kč

Cena auta: 300000 kč, z toho DPH 50000 kč

provoz kola = nulový příjem do státního rozpočtu

roční provoz auta 15000 km = asi 17000 kč příjem do státního rozpočtu na daních za jedno auto (DPH ze servisu nepočítaje) a „průměrného občana ČR“. V roce 2009 daňový výnos jen u pohonných hmot  byl 140 miliard kč!

No a kofolu a párek — to jste fakt myslel vážně? ;-D

0/0
7.9.2011 10:46

rorýsek

Re: No..

To seš fakt tak blbej nebo to jen hraješ? Podle tvojí logiky čím víc tady bude aut, tím líp tady bude? Bude narvaná státní pokladna?

0/0
7.9.2011 11:05

Viktor N.

Re: No..

Fascinující. Argumentace přesně podle „logiky“ sdružení automat. Takže až mne zákazník zavolá řešit problém, naložím přístroje do cyklobrašen, zbytek si hodím do batohu na záda a vyrazím na cesty, třeba do dvou tří dnů dorazím, ekologicky, ekonomicky ;-D čistě a positivně, v zimě si přibalím ještě lopatku…

Urážet umíte, pane cyklisto. Argumentovat, počítat a bez emocí a nestranně uvažovat — však nikoliv…:-/

0/0
7.9.2011 11:35

Yesname

Re: No..

Víš co? Pořiď si baťoh a nos přístroje pěšky. Rozbory proč cyklostezky ano, či ne, nejsou na dvě věty do diskuse. Přitom je to úplně jednoduchý. Kdysi se dalo jezdit po silnicích i na kole, dokud ty silnice nezabraly auťáky jen pro sebe tím, jak se roztahovaly. Cyklostezky se začaly budovat kvůli bezpečnosti cyklistů, Pokud tvrdíš, že by cyklisti měli jezdit po silnicích, aby zbytečně nevysávali rozpočet, tak jsi jeliman, kterej by právě zasloužil, aby projel několikrát brněnský axponovaný autostrády tam a zpátky.

0/0
7.9.2011 12:03

Yesname

Re: No..

Tedy... na kole, samozřejmě.

0/0
7.9.2011 12:03

Viktor N.

Re: No..

Cyklisté jsou účastníci silničního provozu (se svými právy i povinnostmi). Nevidím žádný důvod, proč by se měly budovat sólo silnice pro cyklisty, pak další pro bruslaře, koloběžkáře, mopedáře a další.

Jinak na jedné straně cyklisté požadují cykostezky, na straně druhé pak nezbývají peníze na jiné věci: http://brno.idnes.cz/brno-shani-penize-na-kanalizaci-na-divadla-i-nemocnice-da-mene-pru-/brno-zpravy.aspx?c=A110907_1647406_brno-zpravy_bor

na kanalizaci, opravy divadel, nemocnice… ale hlavně že cyklobuzny budou mít svoji cyklostezku!!!

0/0
8.9.2011 7:50

rorýsek

Re: No..

Hlavně že motobuzny jsou tak skromný a nic nepotřebují.  Kromě silnic na ježdění a chodníků a trávníků na parkování. Ty budeš určitě ten týpek co potřebuje strašně divadlo. Šel bys do něho - vlastně jel - jen tehdy, kdyby se ve foyer dalo parkovat.

0/0
8.9.2011 10:23

Viktor N.

Re: No..

LOL, tož tohle bylo fakt zoufalé…;-D

0/0
8.9.2011 23:26

rorýsek

Re: No..

Tu odpověď jsi měl zařadit o jednu reakci výš.

0/0
8.9.2011 23:37

Viktor N.

Re: No..

Co mi tykáte, vy ignorante?

0/0
9.9.2011 8:46

rorýsek

Re: No..

Blbejm tykám vždycky. Oni se kvůli tomu zlobí?

0/0
9.9.2011 9:53

Viktor N.

Re: No..

Aha, pan cyklista nemá čím argumentovat a tak se uchyluje k urážkám…

 

Jste vůbec schopen slušné diskuse bez emocí a urážek?

Vy jste evidentně hystericky a zřejmě i agresivně zaujatý vůči autům. Jak byste si představoval fungování společnosti bez aut, bez dopravy? Jen na kolech? Sanitky by taky fungovaly na způsob rikši v indii?

Já osobně jsem toho názoru, že cyklisté jsou účastníci silničního provozu se svými právy i povinnostmi. Mohou být rádi, že mohou užívat silnic, aniž by přispívali na jejich stavby a údržby, na rozdíl od provozovatelů aut, jenž jsou zdanění až příliš a financují tak opravy a budování silnic (jiná věc je, že nedostatečně, protože velká část těchto vybraných daní jde jinam do státního rozpočtu). Pokud cyklisté požadují své cyklostezky (na které prostě nejsou finance a budují se na úkor jiných věcí — viz můj odkaz výše), nechť si na ně přispějí, auta po nich určitě jezdit nebudou… Toť můj názor.

0/0
9.9.2011 11:40

DJ_MCQ

Re: No..

Pokud ty myslíš vážně svůj dotaz a chceš to takhle srovnávat, tak jo, myslím to vážně :). Ještě zauvažuj o tom mýtným pro chodce. Chodníky taky nejsou zadara. To je stejna absurdita jako mýtný pro cyklisty.

Nebo si myslíš, že automobilisti dotujou cyklisty? To ani náhodou.

0/0
7.9.2011 11:05

pavel-m

Re: No..

To asi nijak specificky. Nicméně jen poměrně malá část spotřební daně za benzin atd. jde do SFDI resp. se opět použije na zkvalitnění silniční infrastruktury. Znovu ale připomínám: cena cyklostezek(*) je v porovnání s cenou silnice dost nízká takže snaha zavést nějaké zdanění cyklistů by více ztratila na režii (platy úředníků vybírajících daň) než by získala celkem peněz. Navíc pozitivní daňová diskriminace cyklistů vůči automobilistům jen srovnává externality /(pozitivní u cyklistiky, negativní u automobilismu).

(*) cena cykostezek mimo Prahu o jejich zkorumpovaných zakázkách na cykostezky netřeba mluvit. Stejně jak na předraženém tunelu Blanka atd.

0/0
7.9.2011 10:25

brblovka

Re: No..

Přesně tak! Nejdřív dobudovat komunikace pro většinovou dopravu - a to i tu veřejnou, a pak nějaké stezky na víkendy s hezkým počasím!

0/0
7.9.2011 6:37

Mac4872786

Re: No..

Komunikace se budují již stovky let. Kdy podle vás budou dobudované?

0/0
7.9.2011 8:38

brblovka

Re: No..

Pokud umíš číst, tak v původním příspěvku to píšu jasně: tunely Dobrovského, městský okruh... Je na tom něco nejasného??

0/0
7.9.2011 15:28

cmelaaak

Re: No..

...by mě zajímalo, kde se na ty cyklostezky berou pořád peníze. Mýtné je výborný nápad.

+2/0
7.9.2011 8:33

p_n_2

Re: No..

Ano, protože dokud si budou někteří plést cyklostezku se závodní dráhou, zvláště je-li společná s chodníkem, tak je dobře že jich je co nejmíň. Jsou důležitější věci na řešení. Než řešit cyklostezky jako v Brně (např. Botanická nebo cyklopruhy na ulicích, kam se dneska nevejde ani trolejbus, to je opravdu super).

+1/0
6.9.2011 22:56

libedejroznec

kdyby radši nejdřív

dokončili ten ***** VMO !!

+1/0
6.9.2011 18:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.