Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Účastníci cyklojízdy jezdili na červenou i v protisměru, tvrdí policie

Za čtvrteční cyklojízdu Brnem, které se zúčastnilo asi dvě stě lidí na kolech, budou zřejmě padat pokuty. Během akce, jež měla upozornit na špatné podmínky, které mají v ulicích metropole cyklisté, vozíčkáři i chodci, se totiž účastníci jízdy dopouštěli podle policistů jednoho přestupku za druhým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WTFxB3

1.máj 2011

jsem zvědav, budou-li podobně "popotahováni" organizátoři neohlášeného a nepovoleného Anti-pochodu v centru Brna. vznikl závažný a nejen dopravní chaos a PaCH má zcela jistě k dispozici mnoho obrazové dokumentace.

0/0
29.9.2011 12:33

WTFxB3

0/0
29.9.2011 12:13

Mac4872786

To je zase Hysterie.

Úplně stejné porušování zákonů jsem viděl když byl sraz motorkářů a autoveteránů. Naskočí zelená a pak se jede přes 3 cykly. Dokonce to dělají i statební kolony v naleštěných autech, nehledě na to, že v rozporu se zákonem porušují klakson. Když jedu autem tak vidím mraky cyklistů kteří porušují zákony, ještě víc vidím aut které ty zákony porušují, nejspíš proto že je jich víc.

+1/0
27.9.2011 13:16

Smradlavej čmoud z komína

by se v tom autě nepodělal

když tam musel se zapařeným zadkem sedět o 5 minut déle

0/0
27.9.2011 2:52

1000101111001011

Re: by se v tom autě nepodělal

Abyste se otlačení šourkové nepodělali, kdybyste s těmi svými otravnými krámy projeli na čtyřikrát...

.

Nikdy jsem od řidiče nezažil takovou míru arogance, jako předvádějí pumpičkáři na chodnících.

0/0
3.10.2011 1:27

p_n_2

Řeknu to tak, dokud se cyklisti budou chovat tak jak se

v současnosti chovají v Brně, tak by neměla jít ani koruna na různé pochybné cyklostezky, cyklopruhy apod. Stejně je to pár křičících pseudoaktivistů, kteří si pak hrají na závodníky uprostřed města. Zvláště u nás na Botanické na tom paskvilu označeném jako cyklostezka je to krásně vidět. Naprosto neohleduplná jízda, arogantní chování, omezování chodců i řidičů.... Cyklostezky by ve městě měly sloužit zejména pro účely dopravy do zaměstnání, škol a pro rekreační jízdu. A ne pro předvádění se arogantních jedinců v pestrobarevných trikotech.

+2/0
26.9.2011 0:59

Benito Juarez II.

Re: Řeknu to tak, dokud se cyklisti budou chovat tak jak se

A co teprve kdyby se stejný přístup aplikoval i u automobilistů!

+1/0
27.9.2011 20:10

1000101111001011

Re: Řeknu to tak, dokud se cyklisti budou chovat tak jak se

U těch se to běžně děje. Nehledě na to, že oni tu infrastrukturu na rozdíl od přilbiškářů v trikotcích platí...

0/0
3.10.2011 1:29

perca

Přestupky

Není náhodou podle nové vyhlášky jízda v protisměru na kole povolená?

0/0
24.9.2011 12:36

bob52

Re: Přestupky

Náhodou ne, pouze pokud to dovolí dopravní značka.

0/0
24.9.2011 14:30

Hercules al Bunda

Re: Přestupky

Neznám žádnou vyhlášku upravující zákon 361/2000 Sb., která by povolila jízdu cyklistů v protisměru. Nějaké úvahy byly a dokonce byla namalována dopravní značka ale ani ve 23. novelizaci zákona 361/2000 Sb. platné od 1.8.2011, jízda cyklistů v protisměru není povolena.

0/0
24.9.2011 14:54

ddtx

Re: Přestupky

"ale cykliste prece nemusi znat dopravni predpisy" rekl mi jeden z cykloaktivistu, mozna kdyby policie buzerovala vic cyklisty nez ridice mozna by se dostavil efekt. NENI NADY CYKLISTU V 10 VECER NA VYPADOVCE i BEZ ODRAZEK

0/0
27.9.2011 19:56

miropiro

Přestupky cyklistů

Za sebe chci říci, že se snažím v rámci města jezdit na kole slušně a dodržovat předpisy. Ovšem chápu, že jsou bohužel i lidé, kterým předpisy nic neříkají. Zrovna nedávno jsem jel s kamarády ze Slovanského náměstí směrem na Lesnou. Oni obdočili na Husitské doprava směrem Malátova, která je jednosměrná a ještě tam je policejcí stanice. Když jim namítnu, že bych tam nejel a že to raději vezmu jinudy, podle předpisů, dostane se mi odpovědi, že prý na kole mohu jezdit všude. Vypovídá to o inteligenci těch dvou až moc dobře.

0/0
24.9.2011 8:00

nestačímsedivit

Re: Přestupky cyklistů

Máš divné kamarády Míro!

Článek je o protestu, k protestu patří i "mírné" porušování zákona. Nic se nestalo, nikdo nebyl zraněn, žádná škoda na havarovaných vozidlech. A to, že si vynutili občas průjezd proti platným předpisům právě pomohlo těm ostatním uvědomit si tu akci. Jinak si jich nikdo ani nevšimne! Výkřiky o silničních pirátech na kolech jsou směšné proti tomu co dělá řada, a ne malá, řidičů.

Chodím pěšky, jezdím na kole i autem.

0/0
24.9.2011 12:20

Lionel 1

Re: Přestupky cyklistů

Tak kdybych v té křižovatce msel stát já, tak si uvědomím akorát to o silničních pirátech na kole.Rv

0/0
24.9.2011 12:46

nestačímsedivit

Re: Přestupky cyklistů

Protože bys někam dojel o pár sekund později?

0/0
24.9.2011 15:08

Fuck_the_people

Re: Přestupky cyklistů

třeba 3x červená je v Brně tak 5 - 6 minut......jakých pár sekund? Proč mě mají obtěžovat cyklobuzny, který nerespektují pravidla a říkat tomu "mírné porušení zákona"?? Jděte s tím fakt už někam...

+1/0
25.9.2011 10:22

CzechDave

Re: Přestupky cyklistů

Přesně. Kdybyste totéž provedl(a) cykloteroristovi, tak budete za největšího darebáka a omezovače osobní svobody. Cykloteroristé totiž kážou vodu a pijí víno, co se dodržování předpisů týče. Sám jezdím rekreačně na kole, ale co někteří cykloteroristé vyvádějí, to už přesahuje všechny meze a bohužel to má za následek, že negativní reakce veřejnosti postihují i ty slušné cyklisty.

0/0
26.9.2011 16:12

Smradlavej čmoud z komína

Re: Přestupky cyklistů

tyjo tak to si rovnou hoď mašli! 5 minut čekat se zapařeným zadkem ve smradlavý řvoucí plechovce

0/0
27.9.2011 2:55

ddtx

Re: Přestupky cyklistů

O to ani tak nejde ale pokud si cyklisti mysli ze si mohou jezdit jak chteji, tak jich na te krizovatce snadno mohu najit pod autem

0/0
27.9.2011 19:58

p_n_2

Re: Přestupky cyklistů

A taky jezdíš na plný pedály přes přechod bez ohledu na auta? Já jen abych věděl s kým mám tu čest, až mi zase nějaký poletí přes kapotu.

0/0
26.9.2011 1:01

ddtx

Re: Přestupky cyklistů

chodci je taky nezajimaji, na prechodu kvuli nim neslo prejit, zadna smradlava plechovka, jen nohy

0/0
27.9.2011 19:59

letadlo26

Ano i ne

Není problém, že se protestuje kvůli počtu aut, je jich tam hodně. Ale bez ohlášení a jezdit kuli tomu na červenou apod....... se divim že je nikdo nesrazil.

0/0
24.9.2011 0:25

pavel-m

Re: Ano i ne

Nevím to jistě, ale imho ta cyklojízda byla ohlášená.

0/0
24.9.2011 12:52

Fuck_the_people

Re: Ano i ne

Tak se měly ulice uzavřít. Pokud je to v normálním provozu, mají dodržovat předpisy!

0/0
25.9.2011 10:23

ddtx

Re: Ano i ne

Proc? tak kazdej cyklista, co ma ridicak, zajizdu na cervenou pokutu a body, takze bych to u nekterych videl za tuto akcicku rovnou za papiry a jeste nejakejch 10litru pokuta, u tech co nemaji ridicak tak domluvu, a oni se pak mezi sebou zavisti poperou a bude klid. Ale cyklisti nebojte se Policie v Brne buzeruje jen Prazaky v autech

0/0
27.9.2011 20:02

Benito Juarez II.

Re: Ano i ne

Kde jsi byl na těch bodech? Zajdi si na školení řidičů, místo cancání na internetu. Ty chceš někoho poučovat o silničním zákonu, když ho sám neznáš?

0/0
27.9.2011 20:12

český_vesničan

...typické pro české policajty....

..cikány s mačetama chytnout nedokážou.......nebo možná ani nechtějí...ale do nějakých cyklistů ...to se navezou hned.....:-/...hanba PČR....

0/0
23.9.2011 17:06

asitat

Re: ...typické pro české policajty....

jak hanba, měli je okamžitě na místě flastrovat a ne až podle záznamů, pokud blokovali provoz a porušovali zákony.

A to je na kole najezdím mnoho km, ale po lese a polních cestaách, ale za to co dělali okamžitě trestat

+1/0
23.9.2011 17:12

kunta_kinte - sberatel BANu

Nic noveho..

0/0
23.9.2011 16:36

pavel-m

Co ta fotka!!!

Ta fotka je 2 roky stará - proč musí všude iHoute dávat "Ilustrační snímek" a nikdy se nenamáhají redaktoři či fotografová zvednout svou zadnici ze židle?

0/0
23.9.2011 15:11

V.Poustka

Re: Co ta fotka!!!

zrovna neměli čas, hledali pod stolem křišťálovou lupu

+1/0
23.9.2011 15:22

pavel-m

Re: Co ta fotka!!!

;-D;-D;-DR^

0/0
23.9.2011 15:26

T vůj_stín opět opět zpět

Re: Co ta fotka!!!

Ale tak oni se kvůli důležitým věcem do terénu vydají, ale kvůli těmto zoufalcům je chápu, že to odbyli ilustračním snímkem.

+1/0
23.9.2011 16:59

pavel-m

Re: Co ta fotka!!!

U této konkrétní fotky to beru (i když to vrhá neativní světlo na lidi na té fotce kteří na včerejší cyklojízdě nebyli). Ale idnes používá "ilustrační foto" skoro kdykoliv. Srazí se šaliny (v Brně), hodí tam fotku pražských tramvají, řešilo se arkoviště u právnické fakulty, hodí tam fotku auta na chodníku neznámo kde,.. To ať už tam radši fotky nedávají vůbec.

0/0
23.9.2011 20:09

Lionel 1

Re: Co ta fotka!!!

A proč by se zvedali kvůli nějakým bezvýznamným slezinám?

0/0
24.9.2011 12:49

pavel-m

Re: Co ta fotka!!!

No když už o té bezvýznamné slezině píšou článek.. Btw. ještě před pár lety podobnou cyklojízdu fotili - právě ta fotka je z brněnské cyklojízdy 2 či 3 roky zpět:)

0/0
24.9.2011 12:51

uživatel eliminován 8x

pumpičkáři

přece dodržovat zákony nemusí ;-€Rv

0/0
23.9.2011 14:13

Prsk

souhlas

Souhlasím se Špačkem. Je jich hodně... cyklistů, kteří porušují soustavně dopravní předpisy.

+4/0
23.9.2011 14:06

košťálka

Já nevím,

ale většinou mám velmi špatné zkušenosti s kolisty jako chodec i jako řidič. Kdyby ohrožovali jen mě(protože když ho srazím, poznamená mě to těžce, i když to nebude moje vina), ale že ohrožuje hlavně sebe nebo chodce a malé děti a psy, to je tedy vrchol-jsou arogantní a suverénní až hrůza-myslí si, že když jsou na kole, můžou si dovolit vše.Opravdu nejtragičtější je stezka z Bílovic do Obřan a v Bílovicích od Sokolovny k Nové hájence. A nejvíc mě nakrkne, když potkám skupinku diskutujících po 2-3 vedle sebe v Obřanských zatáčkách-vyřvali si novou cyklostezku okolo řeky a pak ji nepoužívají-je to přeci jen dál, že.....sportovci.;-€Rv

0/0
23.9.2011 14:04

danhar1

Re: Já nevím,

no cyklostezka mezi Obřanami a Bílovicemi děs běs horší jak na silnici Rv

0/0
24.9.2011 8:05

speedy_007

Cyklisti...

... jsou jedna verbeš

0/0
23.9.2011 13:56

TarasBulba

Re: Cyklisti...

Jakožto permanentní cyklista musím potvrdit, že cyklisté ve městech i mimo město, na silnicích, chodnících, lesních pěšinách i cyklostezkách, jsou ta nejbezohlednější skupina účastníků provozu.

0/0
23.9.2011 14:06

sveny

Jen dokresluje tu bídu pro kola, chodce a bruslaře

chytejte ty borce, co jezdí městem 90km/h, tohle jen prokazuje, že pro kola, chodce a bruslaře budoucnost v Brně zkrátka není a nebude!!! těch pár pruhů pro kola to nevytrhne, kucí budou pořád jen rozšiřovat silnice a parkoviště! u akcí jako tato se dá počítat, že někdo blokne na křižovatce auto apod., běžně se tohle rozhodně neděje

0/0
23.9.2011 13:46

prying

Re: Jen dokresluje tu bídu pro kola, chodce a bruslaře

Řešením by bylo, kdyby se vždy na jedné straně ulice zbouraly domy a mohla se místo nich udělat stezka pro cyklisty. Pak by kolaři i bruslaři měli svojí budoucnost.;-D

0/0
23.9.2011 13:55

p_n_2

Re: Jen dokresluje tu bídu pro kola, chodce a bruslaře

A kde se prosím v Brně v poslední době rozšiřovaly silnice nebo dokonce budovala parkoviště? Minimálně v širším centru určitě ne.

0/0
26.9.2011 1:03

lol

Brno, město zbytečných semaforů a jednosměrek

... a taky neměli odrazky na šlapkách...!!

+1/0
23.9.2011 13:38

holes5

Re: Brno, město zbytečných semaforů a jednosměrek

a čo si predstavujetě pod takým pojmom šlapka ?

0/0
23.9.2011 16:14

Schmouddle

...už byl čas

Jako řidič akceptuji cyklistuv provozu, když se chová jako účastník provozu. Bohužel více a více vidím městské cyklisty, kteří naprosto ignorují předpisy.

Typicky je to jízda na červenou (obzvláště na samostatných světlech na přechodech pro chodce), objíždění červené na křižovatkách po přechodech pro chodce, nedání či vynucování si přednosti v jízdě, nesesednutí z kola na přechodu pro chodce a vynucování si práva přejezdu tamtéž, nedávání znamení o změně směru, nedostatečné osvětlení. Toto jsou hlavní prohřešky, kterých se cyklisti dopouštějí.

Doposud si jich policie nevšímala, nyní ano a tvrdím že je to dobře.

Jsem zvědav na reakci cyklistických nátlakových organizací, protože to bude legrace. Zvláště vedoucí trio cyklistické anarchie a protiautového fašismu - Auto*Mat, Oživení a Pražské Matky, copak nám k tomu řeknou? Budou to zase obvyklé žvásty o 30kových zónách, zákazech parkování, mýtném systému v centru etc? Nebo se chytnou za nos a začnou vzdělávat své vlastní řady?

+4/0
23.9.2011 13:38

sei4

Re: ...už byl čas

Tohleto v bleděmodrém vidám i u řidičů aut. A že bych vídal poliše se přetrhnout při řešení těchto přestupku u těchto lumpů jsem si nevšiml. Chodím pěšky, jezdím na kole a smozřejmě i řídím auto. Snažím se chovat ohleduplně a předvídatelně ve všech případech.

+1/0
23.9.2011 13:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.