Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Dobrovského tunelů stát nasype přes miliardu, otevřou je na jaře

Tunely Dobrovského, které mají výrazně odlehčit dopravě v brněnských ulicích, dostanou příští rok více než miliardu korun. Na dokončení obou tubusů to bude stačit a první auta jimi projedou na jaře 2012.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rlpcr

Jaké tunely?

Proč to pořád autor nazývá "Dobrovského tunely", když se to tak nejmenuje?

http://www.mestsky-okruh-brno.cz/kralovopolsky-tunel

+1/0
29.9.2011 16:32

pavel-m

Re: Jaké tunely?

Pouzivaji se oba nazvy, tunely Dobrovskeho je ten starsi, viz napr. http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/817E31DCE1B543D2C1257178003824C8

0/0
29.9.2011 21:27

Quasi

Štěpaník

Ja bych ho nechal zaplatit kazdou korunu o kterou se stavba prodrazi. Je absolutne nemyslitelne, aby jeden pseudo aktivista blokoval tak dulezitou stavbu, ktera ma ulehcit celymu Brnu. Liskat, liskat a zase jen liskat.

+4/0
29.9.2011 16:30

Darce dukatu

Dotaz

Tunely na Dobrovskeho OK, ale je me zahadou, kam chcou vsechna auta poskladat na krizovatce Kninicska... z tunelu vyjedou 2 pruhy, k tomu se prave na knicicske prida dalsi pruh od bystrce, a tohle vsechno (3 pruhy) se schazi pouze do jedineho pruhu - smer pisarky. To by me zajimalo jak tohle pani inzenyri chteji resit. Dalsi pruhy tam asi nevybuduji... Zleva je tramvaj zprava nejdrive zahradkarska kolonie (da se zrusit), ale nasledne cca po 400 m je reka a ta asi neuhne... je pravda, ze pak uz se to napojuje na Pisareckou mimourovnovou krizovatku, ale nikde jsem nenasel reseni tohoto cca 500m dlouheho nejslabsiho mista... v celem slavnem VMO

0/0
29.9.2011 16:08

rlpcr

Re: Dotaz

Zkuste se podívat na http://www.mestsky-okruh-brno.cz/

Původně byla i varianta "řeka uhne"  nebo dvoupatrová silnice.

0/0
29.9.2011 16:30

Darce dukatu

Re: Dotaz

no to je sice pekne, tam uz jsem se kdysi dival, ale spis jde o to, ze pokud pristi rok otevrou tunely, tak rozhodne nebude upravena ona cast, o ktere jsem se zminoval. Takze v tunelech bude hromada aut, ale na kninicske se zastavi, jako v trychtyri... pravidlo zipu sice funguje, i kdyz se najdou vyjimky, ale i tam jsou tam kolony....jezdim tama kazdy den, takze vim o cem mluvim.

0/0
29.9.2011 16:42

Mildred

Re: Dotaz

Tak samozřejmě máte pravdu, že dotyčný úsek bude dočasně slabým místem VMO. Kdyby stavby nezdržovali tzv. aktivisté, mohlo zde již být dávno vše vyřešeno. Technicky to má vypadat následovně: tramvaj se převede do tunelu pod Wilsonův les a silnice se rozšíří na čtyři pruhy. Vše je detailně připraveno a v nejoptimističtější variantě by se mohlo začít stavět příští rok (ale moc tomu nevěřím, vzhledem k vyvíjející se finanční situaci ČR).

0/0
29.9.2011 20:14

el_peregrino

Re: Dotaz

Aspoň se Brňáci konečně naučí pravidlo zipu. V současnosti to vypadá následovně - na Žabovřeské v levém pruhu kolona pár set metrů, prostřední pruh volný a zprava najíždějí lidi od Bystrce. Když si to hasím prostředkem až k tomu zúžení, ti vlevo mě vraždí pohledy ;-D

0/0
30.9.2011 13:59

v23

To je jásotu :-)

Řekl bych: "Mnoho poviku pro nic" , protože dokud nevyřeší ten špunt dole v Pisárkách, tak budou tunely je prostorem pro dlouhé kolony. Už dnes se to tam v obou směrech každou chvíli blokne...

Je už vůbec rozhodnuto, jak se to bude kolem Svratky řešit? Vytlačením šaliny do tunelu? Zatím se se stavbou ničeho ani nezačalo.

+2/0
29.9.2011 14:12

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: To je jásotu :-)

A proč se to tam blokne? Protože lidi neumí jezdit neumí se plynule zazipovat a jet dál stejnou rychlostí, každý tam skoro zastavuje a nevím na co čeká. A ti cyklisti a sem tam chodci přes ten přechod tomu taky moc nepomůžou.

0/0
29.9.2011 14:18

Meescha

Re: To je jásotu :-)

Protože se to tam blokuje už teď, prostě úzké hrdlo. Vždyť z města a D1 se Ti seběhnou 4 pruhy do jednoho, to nikdy nemůže dobře fungovat a přibližně 10% lidí stále neumí zip, nebo ho prostě nerespektují. Nervuji se tím pořád, protože tu trasu jezdím denně. Až se otevřou tunely, čeká nás spousta kolapsů právě kolem pisáreckého tunelu. Pokud si dobře pamatuji, tak se snad počítá s vyzvednutím tramvajových linek nahoru, ale kde na to vezmou peníze a kolik let to potrvá?

0/0
29.9.2011 14:42

realista1234567

Re: To je jásotu :-)

Vytlačením šaliny do tunelu. Snad jde "jen o finance".

0/0
29.9.2011 14:22

sartoricz

Re: To je jásotu :-)

Jsme v Brne. Aktivisti budou na koni, vsechno se zdrzi.

0/0
29.9.2011 14:34

el_peregrino

Re: To je jásotu :-)

Nejen o finance, ale i o čas. I kdyby se peníze našly hned teď, tak s okruhem se nemůže začít, dokud nebude šalina v tunelu. Ražba tunelu je práce na tři roky, samotný okruh na další tři. Takže, 6 let poté, co budou peníze, může být problém vyřešen. Fór je v tom, že v příštích cca 5 letech peníze nebudou, protože krize. Ale nezoufejte, město nám v mezičase třeba udělá nějakou pěknou presentaci v PowerPointu, na které nám zopakuje výhody odsunu nádraží ;-D

+1/0
30.9.2011 14:04

yamasan

Re: To je jásotu :-)

Tak, tak, cílem není přece vyřešit největší problémy dopravy v Brně, ale vytvořit novou dopravní situaci, která způsobí další kolapsy dopravy ve špuntech a následně nevyhnutelnost potřeby dalších staveb. Tak se zajistí přísun peněz pro stavební firmy. Směr dopravy Západ-Východ se dal vyřešit i jinak než tunely, ale směr dopravy Sever-Jih bez R43 a bez okruhu v Pisárkách bude znamenat opravdu kolaps dopravy v Brně na 10 let. V případě odsunu nádraží totální kolaps, z čehož vyplývá, že rozumný člověk nemá už v Brně (možná i v Česku) co pohledávat.

0/0
4.10.2011 14:39

PKB2008

Re: To je jásotu :-)

Ono Dobrovského tunely by pomohly už dnes, kdy je z KrPole nemožné se dostat směrem k Husovickému tunelu - Pionýrská, Šumavská a Dobrovského zavřeno, k tomu ještě Rybníček a zbývá nám pouze vnitřní okruh, Slovaňák a Tábor. Propustnost snížená na třetinu, protože odbočující z vnitřího okruhu na 28.října blokují i přímý směr.

0/0
29.9.2011 14:50

rlpcr

Místo stěn delší tunel

Už aby to bylo zprovozněno.

Jen mi vrtá hlavou, proč se montují protihlukové stěny, které horní patra věžáků neochrání, a raději se ten tunel neprodloužil až k mostu s Korejskou. Ani by to nemusel být přímo tunel, stačilo to jen zastřešit. Si myslím, že by to nemuselo být o tolik dražší (těch cca 200m) a těm domům okolo by to pomohlo víc.

0/0
29.9.2011 14:01

Sidonie_11

Ať už to dostaví!

Jakmile ten tunel otevřou, tak v případě příhodného stavu financí se bude moct konečně zrekonstruovat Minská a Horova, kde už několik let trnu, kdy se s tou šalinou propadnem... Jenže dokud nebude otevřený tunel, nemůžou se tyto dvě ulice uzavřít a opravit, takže teď tam šaliny jezdí tuším 20km/hod...

0/0
29.9.2011 13:44

el_peregrino

Re: Ať už to dostaví!

Být Vámi tak se tak neraduju. Minská a Horova jsou cca třikrát delší než Pionýrská, tak to budou zavřené třikrát tak dlouho. Dneska si to hasíte s kabelama rychlostí 20 km v hodině, ale dalších pár let je potáhnete pěkně pěšky ;-D

0/0
30.9.2011 14:07

sartoricz

vrtošivý stařík

Stáhnul žalobu, protože už dostal dost do kapsy? Však on to zase rozjede... připravuje se VMO Tomkovo náměstí a Žabovřesky.

Skoro mám pocit, že ke kolonce "úplatek pro úředníka" brzo přibude kolonka "úplatek pro aktivisty". Jinak se nic  nepostaví...

0/0
29.9.2011 12:50

petr.brno

Štěpaník

No jen aby tu žalobu stáhnul. Nemůžu se zbavit pocitu, že jeho zájem je přímo úměrný částce, která je na stavbu k dispozici. Dokud prachy tekly proudem, tak stavbu blokoval. O stažení žaloby začal "uvažovat" ve chvíli, kdy vyšlo najevo, že na další stavbu nejsou peníze. Teď peníze jsou, tak jsem zvědavý na jeho reakci. Vlastně se spíš bojím, protože už jsem si s ním užili dost... Rv

+1/0
29.9.2011 11:58

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Hlavně že experti zůžili Gajdošovu/Otakara Ševčíka ve směru do centra na jeden pruh. Dneska ráno tam byla kolona přes troje semafory. Holt je potřeba prošustrovat penízky do konce roku, tak se narychlo dělají uzavírky. Není nad to, začít stavět na podzim, viz. Pionýrská.

0/0
29.9.2011 11:56

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: Hmm

Tato ulice má uzavřen jeden pruh v obou směrech a třeba z Vinohrad dolů stála kolona až skoro na Vinohradech. Buďme rádi, že se něco opravuje. Řekl bych, že jak včera začali, do zítřka to vyfrézujou a v neděli večer bude nová ulice.

0/0
29.9.2011 13:01

Al Coholic

Re: Hmm

přesně tak, mají to na desce UMČ Židenice, v neděli bude silnice; pak přijde na řadu druhá část

0/0
29.9.2011 13:31

Slepý flašinetář LFH

Re: Hmm

Podle plánů to má být komplet hotovo až 16.10. ;-(

0/0
29.9.2011 13:37

Agent Přisluhovač v klatbě

Re: Hmm

Šestnáctého ano, ale LISTOPADU. Jsme v Brně.

0/0
29.9.2011 14:39

libedejroznec

Re: Hmm

zase na druhou stranu je to jen dobře.. ten tankodrom už je na čase opravit.. měli by to udělat celý v obou směrech..

0/0
29.9.2011 13:07

libedejroznec

no..

..teď jen dodělat VMO Tomkovo náměstí a snad se bude dát mluvit o odlehčení dopravě...

0/0
29.9.2011 11:30

bob52

Re: no..

Ještě bych přidal rozšíření v Pisárkách. Nicméně, výstavba R43 by okruhu dost ulehčila.

0/0
29.9.2011 11:45

Prsk

Re: no..

Kéž by se už začalo.

0/0
29.9.2011 12:34

rlpcr

Re: no..

Taky si myslím, že Pisárky jsou momentálně potřebnější než Tomkáč. Když se dodělají, bude už kus okruhu v celku bez dopravního "špuntu".

0/0
29.9.2011 13:59

PKB2008

Re: no..

Ano a dokud nebude tunel pod Vinohrady, tak doprava totálně zacpe silnici mezi Vinohrady a Líšní Rv

0/0
29.9.2011 14:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.