Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strážníci zfalšovali listinu, tvrdí řidič a podal trestní oznámení

Městská policie zpravidla trestá ty, kteří porušují zákon. Teď však budou brněnští strážníci sami čelit trestnímu oznámení. Podal je na ně muž ze Slovenska, který je přesvědčen o tom, že policisté zfalšovali úřední listinu o údajném přestupku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lol

Jo, Krno... tam řidič tvrdý chleba má

Ještě že mám auto už měsíc v servisu, aspoň z něj cikáni nedemontují zrcátka a mněská polycje nemá šanci rozdávat žebračenky za stěrač

0/0
9.11.2011 12:41

bez_tolerance_hlouposti

jedna od cesty

k dodrzovani zakona ze strany MP Brno

http://desmond.imageshack.us/Himg38/scaled.php?server=38&filename=fotografie0125q.jpg&res=medium

+1/0
12.10.2011 19:25

pk203@klikni.cz

Jo jo

tak to dopadá, když se vesnickej nedoučenej lakýrník stane strážcem zákona v džungli velkoměsta ;-D;-D;-D

+1/0
10.10.2011 12:58

Kazeasch

Zase jeden prudič...

Nechci se zastávat MP, protože si po zkušenostech nedělám moc iluze, ale tenhle chlapík zjevně není nic jinýho než prudič kterýho to asi baví. Protože na otázku jestli vozidlo zaparkoval on odvětit žádostí být poučen o svých právech místo jednoduchého ano nebo ne je vyloženě provokace s cílem dělat potíže. Stejně tak nesouhlasit s tím že odmítl zaplatit pokutu když ji skutečně odmítl zaplatit s tím že podstoupí správní řízení je jasný znak neuvěřitelné arogance plus to že si to rovnou nahrával na telefon poukazuje na to že měl nejspíš od začátku v úmyslu dělat problémy, obzvlášť když parkoval na chodníku což snad i retardovaná opice pochopí že je prostě přestupek.

0/0
10.10.2011 11:52

nakej_nick

Re: Zase jeden prudič...

Žádat od MP dodržování zákona je provokace?

Osobně bych si jakékoliv jednání s MP nahrával taky, protože drzost s jakou jsou schopni lhát a překrucovat fakta je nesmírná.

+5/0
10.10.2011 11:59

Kazeasch

Re: Zase jeden prudič...

Provokace je to v tomto konkrétním případě. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale když zaparkuju na chodníku, a policajt se mě zeptá jestli jsem to zaparkoval já, tak prostě řeknu že jo, nebo že ne a můj hlavní zájem bude co nejrychlej odjet a ne se s někým dohadovat abych tam byl o hodinu dýl. Tenhle pán asi nemá nic lepšího na práci a tak vyhledává konflikty. Evidentně se mu prostě nechtělo platit pokutu a to je celý. Navíc když už se mi zdá, že MP postupuje protiprávně, tak si přivolám státní policii, a ne že jen odmítnu zaplatit pokutu (na což má každej právo jinak není odvolání) a pak proti tomu ještě protestovat. Pán si byl svých práv evidentně vědom a proto prudil. Postup strážníků sice taky asi nebyl v mezích, ale kdyby pán postupoval jako normální soudnej člověk, tak mohl odejít bez pokuty i předvolání, jenže o to mu evidentně nešlo a když viděl na autě botičku tak měl jasně vymezený cíl, a to činit potíže za každou cenu.

0/0
10.10.2011 12:46

nakej_nick

Re: Zase jeden prudič...

No a já si zase myslím, že když někdo vymáhá dodržování práva, měl by ho především dodržovat sám. Je-li zákonem stanoveno, že má být podezřelý ze spáchání přestupku poučen, má být poučen. <- tohle je tečka :-)

Pokud vy nevyužíváte svých práv, je to vaše věc; pokud někdo jiný využívá svých práv, je to zase jeho věc.

Požadavek o postoupení do správního řízení je zcela legitimní, nevím proč by se měl nazývat "odmítnutím zaplacení pokuty".

Čím a jak případně (dle vás) vymezený jasný cíl činit potíže opravňuje MP k falšování úředního zápisu?

Jinak k tomu: dle vyjádření pána "na aute zaparkovaném v řade jiných aut objevil botičku". Podle článku "zaparkoval na chodníku". To ho sice neomlouvá, pokud opravdu porušil, ale může to být pochopitelný důvod, proč nechtěl přijmout roli obětního beránka ve stádu ovcí bez výhrad. Jak to tam údajně chodí se lze dozvědět zde http://www.dfens-cz.com/komentare.php?akce=fullview&page=1&cisloclanku=2011091803

+3/0
10.10.2011 13:05

nakej_nick

Re: Zase jeden prudič...

Ještě bych měl malý dotaz: Proč se podle Vašeho názoru asi stalo, že se "celé řízení zastavuje, protože se neprokázalo spáchání přestupku"?

+3/0
10.10.2011 13:15

Kazeasch

Re: Zase jeden prudič...

Tak v první řadě nikdo neřekl (kromě iDnes) že někdo něco sfalšoval. Prozatím je to ve fázi že si to pán myslí. V článku ani není srozumitelně popsáno co se vlastně s daným dokumentem stalo. Z věty: "Podle mě zkopírovali na druhou stranu oznámení prázdný formulář a přeškrtli ho," se dá pochopit maximálně toliko že místo kopie dostal přeškrtnutý ale nevyplněný formulář.

Za druhé, to že se případ dostal do správního řízení je jasný důkaz toho že odmítl zaplatit pokutu. Na to má taky právo. Buď s pokutou souhlasí tak jí zaplatí, ale pak už není možné odvolání, nebo s ní nesouhlasí, tudíž ji nezaplatí a případ je postoupen do správního řízení k detailnějšímu prošetření. Není možné aby se cokoli dostalo do správního řízení pokud by někdo neodmítl zaplatit pokutu.

Dle mého názoru bylo řízení zastaveno jelikož beztak pán řekl že jde auto jen vyzvednout ale neparkoval ho.

+1/0
10.10.2011 13:34

Kazeasch

Re: Zase jeden prudič...

Ještě bych pro jistotu znovu dodal, že tu nehájím MP. Sám je nemám rád, zejména kvůli špatné zkušenosti s tím jak jednají. Se státní policií jsem nikdy neměl jediný problém a i když mě stavěli pro překročení rychlosti (naneštěstí docela významné :-/ ) jednali nanejvýš korektně a s profesionálním odstupem a úctou. Vše bylo za chvíli vyřešeno, popřáli jsme si hezkého dne a já mohl odjet. Oproti tomu když někdo u nás před domem před blokovým čištěním ukradl značku a já jelikož jsem byl po noční jsem na to zapomněl, tak mi auto odtáhli. Dojdu na nejbližší služebnu MP a tam nikdo. Tak jsem se vydal na druhou nejbližší služebnu s prostou otázkou, kde je záchytné parkoviště pro tuto číst Brna....

0/0
10.10.2011 13:44

Kazeasch

Re: Zase jeden prudič...

...Vyslechl jsem si asi hodinovou přednášku dosti arogantním tónem o tom že prý asi neznám značky a když jsem se snažil mu říct že tam ta značka v tu chvíli nebyla a na blokový čištění jsem prostě po noční zapomněl, začal na mě křičet že to není možné že je objíždí hlídky a vrací na místo. Nakonec s opovržlivým pohledem i tónem mi strážník konečně řekl požadovanou informaci. Poděkoval jsem, řekl na shledanou, načež odpověď zněla: "S bohem, a nauč se značky." Po následné žádosti o služební číslo jsem byl vyveden. Takže opravdu nehodlám MP hájit. Ale pán ze článku je podle mého názoru normální potížista co to má jako hobby.

+1/0
10.10.2011 13:50

nakej_nick

Re: Zase jeden prudič...

nebo je to další člověk, který má už plné zuby způsobů, jak u nás MP funguje.

Já nemám téměř žádnou osobní zkušenost ani s jednou policií, naposledy jsem platil pokutu asi před 15 lety za zapomenuté doklady (dovoz bordelu na chalupu 8 km od domu, asi měli PaCH čurací zastávku v poli, tak mi cvičně nastrčili terč :-/

Ale bývám svědkem toho, jak je MP děsně důležitá vůči jiným lidem (= buzeruje kvůli naprostým banalitám). Naopak když jsem bydlel ještě nad nonstop otevřenou nálevnou, viděl jsem víckrát, jak byli absolutně k ničemu, když měli řešit nějaké opilecké konflikty). Jsou podle mě k ničemu - a každý kdo se jim postaví, má moje sympatie.

+3/0
10.10.2011 14:23

bez_tolerance_hlouposti

Re: Zase jeden prudič...

presne tak. kdyz jde o to, nekoho zkasirovat, tam jsou hned, ale jak neco smrdi komplikacema a neprijemnostma, tak se clovek kolikrat ani nedocka. Rv

+2/0
12.10.2011 19:21

nakej_nick

Re: Zase jeden prudič...

Souhlasím ... měl jsem napsat údajně zfalšoval, není to prokázané. (I když pochybuju, že by šel do trestního stíhání, kdyby to neměl důvěryhodně podchycené). Co se s dokumentem dle jeho názoru stalo, je popsané v článku u mého odkazu. Nevím jak funguje evidence těchto formulářů, pokud chabě, je taky možné, že papír s vyjádřením vyhodili a napsali jiný (?).

Tento důvod zastavení řízení je možný. Ale zrovna tak je možné, že nikdo žádný přestupek nespáchal. A nebo (jak jsem psal) je tam páchán hromadně a jen jeho si vybrali na 'obutí', což mu mohlo principiálně vadit. Zejména v případě, že formálně porušil, ale v reálu nikomu nepřekážel. Nevím, jak přesně to vypadá na Pekařské dnes, ale osobně jsem tam měl kdysi problém dopravit dítě na vyšetření a na operaci do fakultní nemocnice a na pocit bezmoci, když jsem navzdory půlhodinové rezervě nestíhal termín, protože jsem tu půlhodinu strávil kroužením po této a okolních ulicích a neměl kde zaparkovat.

0/0
10.10.2011 13:57

Schmouddle

Re: Zase jeden prudič...

Bloková pokuta je zjednodušená forma správního řízení. Tedy nesouhlasit s pokutou neznamená nechtít zaplatit pokutu, ale nechtít projednat přestupek ve zjednodušeném řízení formou blokové pokuty s nevýhodami, které tato forma přináší (nemožnost opravy rozhodnutí např.).

Jinak falšování protokolu mě njak nepřekvapuje. Orgáni na konzistentost práce kašlou, já jsem např. (ale to vy víte, už jsme se o tom tady bavili) byl obviněn z přestupku a šel jsem podat vysvětlení, což se stalo, ale že by se někdo namáhal informovat mě písemně, že přestupek byl odložen, to ne. Je to burdel, možná bohužel, možná naštěstí.

0/0
12.10.2011 11:19

Orwell2008

Re: Zase jeden prudič...

Ja taky prudím když jsem si vědom svých práv,chapu že tě to jako přislušnika MP zřejmě irituje ale zkus změnit zaměstnaní kde nepřijdeš do styku s lidmi ktere chceš třeba pokutovat.

0/0
13.10.2011 14:56

síma25

Re: Zase jeden prudič...

Naprostý souhlas - nějakej přihlouplej maďar parkuje v centru města stejně, jak je zvyklý doma před jeskyní, nerespektuje značky ani zákony naší země a ještě držkuje. Stál kde neměl? Stál. Každý normální člověk v podobné situaci uzná, že se přestupku dopustil a zaplatí pokutu, jen čobolák  s tím bude otravovat ještě půl roku. Je smutné, že podobná individua nemůžeme vyhostit. Doufám, že to byl stejnej defekt, kterej mě asi o 200m od nemocnice zablokoval špatně zaparkovaným autem asi před měsícem...

0/0
13.10.2011 12:25

Orwell2008

Re: Zase jeden prudič...

Naprostej souhlas?Proč potom vysledek byl že přestupek se nestal?Někde asi soudruzi z MP udělali chybu,pokud nejsi členem teto partičky musiš uznat že vysledek tomu napovídá - pokud js,i je to marný,stejně nechapeš příčinu - následek.

0/0
13.10.2011 14:59

izak__

Dekuji

Dekuji tomuhle panovi za to, ze to dotah az k soudu, snad ty podvodniky vyhodi od police a zavrou.

V Brne se zakony nedodrzuji, chovaji se tam jak chteji.

+4/0
10.10.2011 8:57

sluni-sluni

Re: Dekuji

ale na tom chodníku zastavil... o tom žádná, a ještě to vytrubuje do světa

0/0
11.10.2011 15:11

Leinad

Re: Dekuji

Materiální podstata nebyla naplněna.

Kdyby někomu překážel (sníží průjezdní profil chodníku, já bych se tam nevešel s širokým kočárkem...) tak auto přeci odtáhnou - a nikoli zajistí, aby překážel ještě déle.

+1/0
13.10.2011 9:41

macarát

Re: Dekuji

Blbosti. Prostě někdy nejsou na odtah kapacity. Takže se to řeší pouze represí. Na tom nevidím nic špatného.

Když mne zloděj vykrade a peníze prosází, tak mi také policie peníze nevrátí. Akorát zloděje zavřou.

0/0
13.10.2011 19:15

čajíček

zvláštní advokát?

"podle názoru odborníka.." .... "by se jednalo o zneužití pravomoci veřejného činitele". Jaký to asi bude odborník, když neví, že veřejný činitel byl nahrazen úřední osobou...8-o

0/0
8.10.2011 13:29

nakej_nick

Re: zvláštní advokát?

§ 158 Zneužívání pravomoci veřejného činitele

0/0
10.10.2011 11:46

čajíček

Re: zvláštní advokát?

to citujete starý trestní zákon, dle nového trestního zákoníku jde o § 329 Zneužití pravomoci úřední osoby!!

0/0
14.10.2011 11:39

nakej_nick

Re: zvláštní advokát?

ano, dík, už jsem se přešaltoval...

0/0
14.10.2011 12:16

libedejroznec

né nadarmo se jim přezdívá

městapo

0/0
8.10.2011 9:56

vrm

MP - je to pouze o lidech

nejsem ten, který by se zastával MP, jsem s nimi v křížku celkem často, ale abych byl upřímný většina jich je celkem normální a svoji práci dělají tak jak mají a spíše se snaží věci řešit rozumně; jenže tak jak všude najde se pár jedinců kteří si léčí svoje mindráky či komplexi nadřazenosti a právě ti jsou nejvíce vidět

+1/0
7.10.2011 18:27

tomaass

arogance

nezná hranic. Taky se mnou řešili přestupek, vyjádřil jsem se na místě na ten jejich papír a požádal o řešení u správní komise. Tam jsem pak zjistil, že si tam pánové připsali, že na tel. radu od právníka žádám o jednání u správní komise... Přitom jsem měl jen soukromý hovor...Odtah je kapitola sama pro sebe. Ve městě se pohybuji často a je vidět, že odtahovky krouží do 2 km od centra aby toho stihli co nejvíc. Při jízdě na odtah. parkoviště klidně zapnou oranžovej maják a projedou Rooseveltovou do jednosměrky, za zatáčkou u na Benešove ho vypnou a pokračují v klidu dál. Přece nebudou trávit čas v koloně na Kolišti jako ostatní!!! Všechno jedna pakáž!

+7/0
7.10.2011 14:30

síma25

Re: arogance

Co je špatnýho na tom, že odtahují auta, která blokují dopravu? Pracuju v Bronxu a denně jezdím po Cejlu. A kdykoli se tam objeví odtahovka, je to neskutečná úleva. Je to tam věčně ucpané a do toho se najde pár exotů, kteří parkují na zákazech stání. Obtěžuje a omezuje to nejen všechny řidiče aut, ale zdržuje to i MHD. 

Když jedu autem do centra, vždycky dokážu zaparkovat někde, kde je to povolené, stačí k tomu nebýt žgrd a zaplatit těch pár kaček parkovného a nebýt lemra a zvládnout ujít 200 metrů pěšky. A pokud tohle někdo nedokáže, nebo nechce dodržovat, odtah je na místě.

+1/0
13.10.2011 12:32

jelos

zrusit MP

+3/0
7.10.2011 13:07

jelos

Re: zrusit MP

tudle aroganti pakaz bych okamzite zrusil, dva dny zpet, jsem byl svedkem jak dva straznici MP zacali legitimovat zrejme bezdomovce cekajiciho na semaforu...

Jeden z nich si u provadeneho zakroku bezproblemu zapalil, oprel se o auto a ten kour na toho bezdomovce foukal, uplne sem videl, ze borec by si dal taky, ale nemel... Kdyz sem na MPka zavolal, ze by nemel kourit ve vykonu povolani, zacal mi tykat a rvat na me, at se staram o svy a jestli mam nejaky problem, muze ho semnou okamzite vyresit... Vysvetlil sem mu, ze se nedopustim zadneho prestupku, tim ze jsem ve svem voze zastavil na cervenou a sleduji deni kolem sebe, tudiz se mu nehodlam ani legitimovat natoz abych zastavil a este s nim neco resil... Nehlede na to, ze treba jejich JOZ je proti ustavni atd atd

ZRUSIT ZAKAZAT

+7/0
7.10.2011 13:12

holes5

Re: zrusit MP

R^

0/0
7.10.2011 13:42

hanzelka.petr

Re: zrusit MP

Vy jste teda dobrej.. Rovnou protiustavni....:-) :-) :-).. I kdyby si rikali URNA rozhodujici je zda vykonavaji pouze pravomoce dane zakonem.. Co vim, tak zachranili dost lidem zivot. Kdyz potrebujeme pomoc volame radsi je. Na statni je cim dal mensi spolehnuti..

+1/0
7.10.2011 15:08

PIsa.lek

Re: zrusit MP

>  Rovnou protiustavni....:-) :-) :-)..

Když to slovo ani neumí napsat, těžko bude vědět, co ve skutečnosti znamená.

+2/0
7.10.2011 18:24

hanzelka.petr

Re: zrusit MP

to už je u něho asi jen detail... asi to slovo někde slyšel ;-D a jak se má psát ani netuší...;-D

0/0
7.10.2011 19:00

Gróf

Je-li městský strážník pasován do role výběrčího...

Je-li městský strážník pasován do role výběrčího, měl by se to alespoň naučit dělat pořádně.

0/0
7.10.2011 13:02

pilinazlenina

Re: Je-li městský strážník pasován do role výběrčího...

výpalné se vybírá i tak že oběť přitom přijde o život. Ať radši zůstanou u obvyklého diletantismu.

0/0
9.10.2011 16:33

holes5

správně

tak na ně, na nefachčenka

0/0
7.10.2011 11:24

george_wtf

Takze standardni zpusob?

Takze pachani trestnich cinu je pro Mestskou Policii Brno uplne standardni zpusob prace? V tom pripade sa ovsem jedna o zlocineckou organizaci a lidi stojici za ni by meli jit sedet!

"Policejní mluvčí Denisa Kapitančiková tvrdí, že podle záznamů městské policie řešili strážníci celou věc standardním způsobem.Zdroj: http://brno.idnes.cz/straznici-zfalsovali-listinu-tvrdi-ridic-a-podal-trestni-oznameni-1fd-/brno-zpravy.aspx?c=A111007_1663595_brno-zpravy_bor"

+4/0
7.10.2011 10:35

ka.ba.r86

Re: Takze standardni zpusob?

Pan bude asi slovak, vsak...? Cestina sa trosku lisi pane...:-) fasisticke je hlavne predjimat rozhodnuti soudu o vine (nebo take soudruzske - co je Vasemu srdci blizsi...) trestni oznameni si muze klidne podat kazdy obcan a az soud rozhodne zda opravnene. Klidne bych mohl tvrdit, ze jste me znasilnil a podat na Vas trestni oznameni. Dle te Vasi fasisticko-soudruzske logiky jste tedy vinny... Jinak kdyz tlacim svoji babicku ke sv. Anne na invalidnim voziku, tak bych takove par....y co stoji na chodniku a my musime do vozovky nakopal do p....e! !! Pozdravujte v Tatrach

+1/0
7.10.2011 11:28

scurra1

Re: Takze standardni zpusob?

A pán bude zřejmě mladý komunista nebo nacionalista, který se dopouští domácího násilí, že? Odpovídat na příspěvek, který se mi nelíbí urážkami je v polo-anonymním prostředí jednoduché, že?

+2/0
7.10.2011 11:45

ka.ba.r86

Re: Takze standardni zpusob?

Tak to tedy Prrr. Ja diskutera nademnou neurazim. Oslovuji jej s velkym pismenem na zacatku osloveni. Dovolil jsem si jenom vyjadrit osobni nazor (podlozeny vlastni zkusenosti ) na ridice, kteri parkuji na pristupovem chodniku k nemocnici.. Vite, az bude 2x tydne tlacit Vasi babicku na vysetreni a bude klickovat kolem bezohlednych parkujicich ridicu, pak mi verte, ze moje naznacene vyrazivo budete tez pouzivat... Mozna i expresivnejsi. Urazite Vy me.. Nejsem ani komunista a ani nacionalista... Jesti jsem se diskutera dotkl, tak bych pouzil to prirovnani o kejhajici huse! !! pane lzete, ja zde nikoho neurazel...

+1/0
7.10.2011 12:31

vanhallen

Re: Takze standardni zpusob?

Dobrý den, připojuji se k tomuto flame odstavci, když někomu napíšete "Dle te Vasi fasisticko-soudruzske logiky jste tedy vinny-"  to podle mě trochu urážlivě zní. A za to, že jste mladý komunista se stydět přeci nemusíte.

Jinak k tématu, já na Pekařské u svaté Anny bydlím a občasnou aroganci jak na straně parkujících řidičů, tak i policie a i chodců a dalších lidí vidím denně. Každá situace se dá většinou vidět z několika úhlů pohledu a už dávno není vše i na veřejnosti černobílé. Pěkný večer.

0/0
7.10.2011 18:47

hanzelka.petr

Re: Takze standardni zpusob?

Dobře máte tedy pravdu. Takhle to někdo mohl pochopit. Můj úmysl byl ale poukázat, že za zločinné organizace považuje zákon fašistické a komunistické. Mělo být poukázáno na jeho protimluv. Je mi jasné, že to bylo trošku krkolomné.. ;-) jo a komunista opravdu ale opravdu tedy nejsem.. ani už mladý ;-D S Vašim příspěvkem souhlasím každá věc má dvě strany mince. Ten pán patří dle mého názoru k té horší... Auto odhodí na chodník do cesty chodcům a není ani schopen nést důsledky svého činnu.. (mimochodem je to jeden ze znaků dospělosti, umět přiznat svoji chybu a nést důsledky)

0/0
7.10.2011 19:09

nakej_nick

Re: Takze standardni zpusob?

Dotyčný pán pouze 1) žádal o dodržení zákona ohledně poučení 2) odmítl podle zákona vypovídat 3) žádal o řešení ve správním řízení - co je na tom nedospělého?

MP podle dosavadních informací možná zfalšovala úřední listinu - to hodnotíte jak?

0/0
10.10.2011 11:57

PIsa.lek

Re: Takze standardni zpusob?

> Takze pachani trestnich cinu je pro Mestskou Policii Brno uplne standardni zpusob prace?

Vyjadřování se k něčemu, co jsi nepochopil, je tvůj úplně standardní způsob komunikace se světem?? Pokud vím, tak zatím žádný trestný čin nebyl prokázán, nebo ty snad víš něco víc??

0/0
7.10.2011 18:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.