Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sólistka opery v Brně: Rozpustí soubor a můžeme jít prodávat do Teska

Bezesné noci zažívají operní pěvci a muzikanti Národního divadla Brno. Trápí je plány, podle nichž by Janáčkovo divadlo mělo na sedm měsíců utichnout. Jitka Zerhauová zpívá v brněnské opeře téměř třicet let. Zářila v Carmen, Aidě i Rusalce. Teď má strach, že její soubor rozpustí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlastiks

.... návrat k ochotníkům

... ve dne do Tesca,

a večer na scénu !

0/0
20.10.2011 11:03

Chamestekurel

uspory

bohužel,když vláda bere všem tak i vám,nemusíte brát 20-30 tisic! polovina by vám stačila

0/0
18.10.2011 14:43

pragina

- nadbytečnost -

- a, co byste tam dělali?? - zpívali?? - nic jiného neumíte ?? - takže - nadbytečnost  :-P !!

0/0
17.10.2011 14:32

minutos007

Koukám,

že stále v našem světě existují ostrůvky socialismu... To , co řeší vážení umělci, řeší běžný člověk téměř denně.

Skutečnost, že nic jiného neumí, přece nezavazuje ostatní, aby jim zajistili potřebnou životní úroveň, když o jejich práci zrovna není zájem.

0/0
17.10.2011 6:53

DahliaPinata

Re: Koukám,

O jejich práci zájem je, ale tady se rozhoduje shora, aniž by se kdo podíval na to, jaké důsledky to do budoucna přinese.

0/0
21.10.2011 23:47

Zákon o dodávkách teplé vody

O tomto "problému" je celý jeden díl Jistě pane ministře

;-D;-D;-D

doporučuji zasloužilé umělkyni shlédnout

0/0
16.10.2011 23:04

ibaba

Janáčkova opera je v mizerném stavu už dlouho

co tedy navrhují umělci a vedení divadla?Opravit se to divadlo musí jinak by taky mohlo dojít k neštěstí i pro diváky.Tak ať se divadla domluví hudebníky na částečný úvazek přijmou do svých souborů umělci si přece pomůžou technický personál si práci najde  třeba u truhlářů nebo malířů a ti se určitě po opravách do divadla vrátí .Nu a ti velcí umělci si mohou najít angažmá na těch sedm měsíců a hotovo.Těžko by mohli účinkovat mezi řemeslníky  pokud si vzpomínám tak ND bylo zavřeno pro rekonstrukci několik  let a žádný z mělců nebyl na dlažbě --ono to vlastně ani tenkrát nešlo--.Myslím že když se chce řešení se najde a když ne hledá se problém.[>-]

0/0
16.10.2011 12:27

katynac

Plané sliby

Připomíná mi to rušení zpěvohry v ND.Když se před opravami zavírala Reduta,tak tehdejší primátor sliboval že se osobně zasadí aby se opereta do budovy vrátila.

0/0
16.10.2011 8:13

libedejroznec

aspoň

si jednou zkusí, co je to makat rukama ..

0/0
15.10.2011 20:54

PIsa.lek

Re: aspoň

Škoda jen, že u tebe zjevně nelze požadovat, aby sis aspoň jednou zkusil, co je to makat hlavou.

+1/0
15.10.2011 21:08

capellen

Cesta

místo shánění podpory kolegů a domáhání se vyšších dotací, doporučuji získat více diváků a zvýšit tržby i podíl soběstačnosti divadla.

0/0
15.10.2011 14:24

Si0 po 4. zákazu

Re: Cesta

Tím, že rozpustíte soubor, více diváků nezískáte. Ti nejlepší utečou někam jinam a už se nevrátí. Jejich místa se budou dlouho a obtížně zacelovat. Nemluvím o tom, že do Brna nikdo skutečně dobrý nebude chtít jít, když uvidí, jak se tady s umělci zachází.

A opera se v ČR bez dotací nedá dělat nikde, ani v Národním.

+1/0
15.10.2011 17:03

capellen

Re: Cesta

neda? ale da! americky model bude fungovat vsude, jen je treba schopne vedeni a taky stejne podminky pro vsechny.

0/0
16.10.2011 12:25

sybyla

Je to smutné

Když si pročítám tady ty diskuse,tak zjišťuji,že nejlepší by bylo zavřít všechny lidové školy,AMU,JAMU,DAMU,přestat točit filmy protože herci jsou taky vlastně takoví vyžírkové co se jim nechce poctivě makat třeba na stavbě,tak místo toho hodiny šaškují před kamerou,no a o spisovatelích ani nemluvím.Ti jsou tak líní že ani nevytáhnou paty z baráku a flákají se hodiny u počítače.

Je opravdu smutné že kultura je pro nás zbytečnost a umělci jsou vyžírkové co se jim nechce poctivě makat v Tesku.;-(;-(;-(

+2/0
15.10.2011 13:32

Si0 po 4. zákazu

Re: Je to smutné

Já s vámi souhlasím, jen dodám, že takových zbytečností je tu víc, například krásně se dá ušetřit na zastavení výstavby nových silnic nebo dokonce na rekonstrukci těch starých, rozbitých. Podobně se dá ušetřit na sportu, stačí se podívat na krachujících tradičních sportovních oddílech. Toho je mi moc líto a ukazuje to, co všechno jde do kytek.

0/0
15.10.2011 14:05

1000101111001011

...

... ""Šéfové ostatních divadel řekli, že nebudou propouštět. Dvořák naopak navrhl rozpustit soubor. Už nemá podporu zaměstnanců a měl by v divadle skončit," rozzlobila se Zerhauová."...

.

Klasický odborář, který nepochopil vztah zaměstnavatel - zaměstnanec. Nikdo od nich nečeká podporu vedení. Očekává se pouze, že budou dělat svoji práci tak, jak je dohodnuto v pracovní smlouvě. Pokud se to odborářce nelíbí, tak ať táhne a založí si vlastní scénu. Pak může předvést, jak moc je kompetentní kecat do vedení firmy.

0/0
15.10.2011 12:26

Si0 po 4. zákazu

Re: ...

Rozumíte umění jako koza petrželi. Ve fabrice na hřebíky šéfové opravdu žádnou podporu hřebíkářů nepotřebují. Ale v umělecké instituci se bez vzájemné podpory umělců a organizátorů uměleckého provozu nedá práce dělat. Jinak je to na jejím výsledku hned znát.

+2/0
15.10.2011 13:06

pepasuk

Neuvěřitelné

Srovnáváte zde umělce s pracujícími v továrnách? Jste úplně v pořádku? Ty lidi na svojí práci studovali celý svůj život. Chcete aby v Tescu pracovali akademičští malíři a profesoři hudby? Neuvěřitelné...[>-]Rv

+1/0
15.10.2011 11:22

1000101111001011

Re: Neuvěřitelné

Tudíž jen proto, že dnes spousta zdredovaných multikulti povalečů volí jako studujní obory natolik praktické věci, jako je sociální ekologie, genderová studia, problematiku neziskovek atd., budeme za pár let uměle udržovat jejich zaměstnanost a blahobyt? Tak to pardon, kdokoli nedokáže obhájit post ve svém oboru by měl dostat několik měsíců pomoc aby přežil, rekvalifikoval se a šel dělat něco jiného. Je to jeho problém, že se spolehnul jen na to, že bude celý život někde halekat.

.

Kdyby přišla o hlasivky a jinak byla v pořádku, tak jako co čeká? Že ji budeme vydržovat na invalidním důchodu, přestože by úplně klidně v tom Tescu mohla sedět v pokladně?

.

Jak si vůbec může ona, na ty dovolit navážet se tu do prodavačů, nebo dělníků?

0/0
15.10.2011 12:30

Scarlett from Scottland

no a, tak půjdete holt

do Teska jako mnoho jiných lidí :-) odjakživa se dětem se sklonem k umění říkalo, že nejdřív musí vystudovat něco normálního pro jistotu, aby se mohli uživit  a pak ať se teprve poflákaj ;-)

+1/0
15.10.2011 7:39

Si0 po 4. zákazu

Re:

Pokud jste z Brna, tak hanba vám, že podporujete bourání toho lepšího, co v Brně je a čím se Brno může před světem chlubit. Pokud z Brna nejste, tak zavřete klapačku, protože tohle se vás netýká.

+2/0
15.10.2011 10:58

1000101111001011

Re:

Myslíte tu operu, jejíž zaměstnanci si předělali prostor před vstupem (ten, kde je zdevastovaná fontána) na parkoviště pro svá osobní auta a dokonce mají tu drzost si sem navelet městskou policii, aby pokutovali jiné řidiče, kteří nepatří do operní high society?

.

To lepší, čím se dnes může Brno chlubit je na úplně jiných místech a většinou (až na některé špičkové vysokoškolské projekty) to nemá se státem, či samosprávou nic společného.

0/0
15.10.2011 12:34

Si0 po 4. zákazu

Re:

Myslím tu operu, která v posledních letech dostala ocenění nejlepšího operního domu v ČR, jejíž sólisté dostávají pravidelně ceny Thálie, která se podílí na festivalu Janáček Brno, která má nejlepší operní sbor v ČR (s široko daleko), soubor s nepřetržitým trvání 130 let atd atd. Zdá se vám to málo, aby na ni mohlo být Brno hrdé?

To, co píšete vy, nesouvisí s vysokou uměleckou úrovní instituce. A neznám žádnou operní high society. Do divadla chodím, k žádné smetánce se neřadím a potkávám se tam s řadou známých, kteří tam taky nepatří a vyznačují se jen tím, že milují dobrou hudbu. A takových lidí tam pozoruji převážnou většinu, včetně studentů, i zahraničních, turistů a lidí ze širokého okolí.

+3/0
15.10.2011 12:59

DahliaPinata

Re:

R^R^R^

0/0
15.10.2011 17:00

jerryy

Re:

R^;-D

0/0
15.10.2011 13:17

Scarlett from Scottland

Re:

z Brna naštěstí nejsem a laskavě se srovnejte, nikomu nemáte proč říkat, ať drží klapačku. Diskuze je povolená všem a na názor má nárok také každý, že? A není povinnost mít názor stejný jako vy !! To bysme taky dopadli.

0/0
15.10.2011 13:40

Si0 po 4. zákazu

Re:

Takže vy vlastně pindáte do něčeho, čemu nerozumíte a po čem vám vůbec nic není. Hlavně že se oháníte tím, co je povoleno. To, co je vhodné psát a co ne, vás evidentně nezajímá.

+1/0
15.10.2011 13:54

JanzRokycan

Re:

Takže tady jde jen o diskusi pro potencionální zákazníky úřadu práce z řad zaměstnanců divadla? Jiní se nesmí vyjádřit? A to jen proto, aby váš názor nebyl konfrontován s jiným? Nejste vy náhodou jednou či jedním z těch odborářů divadla?

0/0
15.10.2011 15:57

Si0 po 4. zákazu

Re:

Představte si, že nejsem a s divadlem jsem nikdy neměl žádné služební vazby. Jsem jen brněnský patriot a tíží mě všechno, co vede k ochuzení mého města. Nikdo vám neříká, že nesmíte diskutovat asi tak jako vám nikdo nezakazuje vykřikovat své názory na náměstích. Jen by to také chtělo si uvědomit nejen to, co smím, ale také, co je vhodné. Nejen práva, ale také odpovědnost. A nevím, proč máte potřebu se rozkřikovat o věcech, kterým nerozumíte a které se vás nijak netýkají. Promiňte, ale přijde mi to trapné a dost se divím, že vám ne. Ale chápu, to souvisí taky s kulturní úrovní.

+2/0
15.10.2011 16:52

JanzRokycan

Re:

Věci rozumím, po náměstích nechodím, protože to nikam nevede a peníze na rozdíl od práce to nepřinese. Kdyby místo chozeních po náměstích chodili umělci po konkurzech či po rekvalifikačních kurzech, udělali by líp. Patriot nejsem, k Brnu mě nepoutá než to, že tu jsem se tu narodil, žiji tu a platím tu daně. Na radnici si zvolili jako šéfa divadla pana Dvořáka, který ve svém konceptu směřování divadla navrhoval i zrušení činohry, aniž by jej k tomu vedly ekonomické důvody. Proto nechápu, že se kidé v divadle či paní Bohuňovská na radnici diví, že ve stavu finanční tísně divadla sahá Dvořák po takovémto řešení. Souhlasím naprosto s tím, co říká pan primátor, že finance do kultury v Brně jsou dostatečné. Jen naprosto nechápu, proč jsou směřovány například do divadla, jehož repertoár je zcela komerční a divadla s podobným repertoárem v praze žijí(nikoli přežívají) zcela bez subvencí nebo jen s minimální podporou města.

0/0
15.10.2011 17:35

JanzRokycan

Re:

Stejně tak jsem přesvědčen, že divadlo, které si může dovolit zaplatit například hostování ND s Káťou Kabanovou

či vy(ko)produkovat představení Nížina s náklady téměř 1,25 milionu a

ziskem necelých 0,4 milionu za 4 představení(viz zpráva o hospodaření za

r. 2010) má kde uspořit.

0/0
15.10.2011 17:36

pepasuk

Re: no a, tak půjdete holt

Rozumíš hudbě jako koza náklaďáku. Ten kdo celej život studuje umění jako je hudba, nemá čas studovat něco podle tebe normálního. Tobě určitě nevadí, že v Tescu budou prodávat umělci, ale mě ano, protože se národ řítí do pěkných xxx[>-];-O

+1/0
15.10.2011 11:17

1000101111001011

Re: no a, tak půjdete holt

Pokud ti to vadí, máš jedinečnou možnost zorganizovat náhradní operní scénu, přestěhovat tam umělce a pomoci jim to utáhnout. Kde přesně vidíš v tom plánu problém, odborníku na hudbu"?

.

Mimochodem, český NÁROD to takto v minulosti opakovaně dělal v případě mnoha slavných scén. Jenže to šlo ještě o NÁROD a nikoli o bandu na diskusích žvanících multikulturalistů a havlistických pseudohumanistů, kteří by ty, kdo kdysi zachraňovali českou kulturu dnes s oblibou nazvali extermisty, nacionalisty, xenofoby a dost možná i nácky a fašisty.

0/0
15.10.2011 12:37

Scarlett from Scottland

Re: no a, tak půjdete holt

víte o mně prd, tak si odpusťte takové komentáře ;-D kdo prodává v Tescu je mi fakt putna, protože hodnotím u každého pracovitost a schopnost se o sebe postarat a je úplně jedno, jakou dělá práci. Kňoury a stěžovatele opravdu nesnáším. A nijak se to nevylučuje s mým KLADNÝM vztahem k umění všeobecně !!

0/0
15.10.2011 13:39

Si0 po 4. zákazu

Re: no a, tak půjdete holt

Pokud máte skutečně kladný vztah k umění, tak by se vás zánik renomovaného uměleckého souboru musel osobně dotknout. To, že se tak neděje, o vašem vztahu k umění moc nesvědčí.

+1/0
15.10.2011 13:57

Scarlett from Scottland

Re: no a, tak půjdete holt

oni to divadlo definitivně zboří nebo co? 8-o ti lidé zapomenou zpívat, když opustí toto jeviště, i kdyby to mělo být půl roku? 8-o vy jste asi vůbec nepochopil, o co mi šlo že jo? o nedomáhání se pomoci, ale postarání se o sebe a nedělání se sebe chudáka. V porovnání s někoho jiného životní situací by se to mohlo zdát jako flusanec do obličeje !!a ještě shazování nějakých profesí :-/ paní nemá důvod se nad někoho povyšovat.

0/0
15.10.2011 15:37

Si0 po 4. zákazu

Re: no a, tak půjdete holt

Divadlo nezboří, ale umělecký soubor zboří. Pak se bude zase složitě dávat dohromady a možná dlouho nebude mít dnešní úroveň. To je jako byste přestal zalévat květinu a pak chtěl, aby vám kvetla a voněla. Kumšt je křehká věc, to není výroba cihel.

+2/0
15.10.2011 17:07

pavel.n

porovnání

jen pro porovnání - uvědomte si , kdo v této zemi budoval a rozvíjel a kdo v této zemi vše ruší , zavírá , bourá....

+1/0
15.10.2011 7:20

1000101111001011

Re: porovnání

Ano. Většina kvalitních věcí byla vybudována vlastenci v devatenáctém století, na začátku minulého století Němci, posléze v rámci tzv. "První republiky", pak něco málo po válce a tím to skončilo. Pak už přišli komunisté, kteří budovali zpravidla odporný socialistický realismus, betonové stavby uprostřed historických náměstí a pod. Za 40 let Národní fronta složená majoritně z komunistů a sociálních demokratů zlikvidovala nejen prakticky všechnu původní kulturu, ale ekonomicky ožebračila celý národ tak, že když v devětaosmdesátém lidé vyjeli za hranice, mohli v podstatě už jen brečet. Dodnes, i dvacet let poté, jsme někde na polovině cesty do civilizované společnosti.

.

Mimochodem, horší než ta chudoba je ohnutá páteř většiny našich občanů. Nejen, že jsou prvotními viníky dnešního stavu země, o níž opakovaně rozhodují (JEN ONI A NIKDO JINÝ) ve volbách, ale někteří z nich dokonce demagogicky naznačují, že za socialismu bylo lépe...

0/0
15.10.2011 12:43

Si0 po 4. zákazu

Re: porovnání

Já vás doplním. Hudební a všeobecně umělecký provoz, včetně výchovy nových umělců, tu po staletí budovala šlechta a církev. Vlastenci jen podpořili to, co bylo zavedené a pomohli tomu přežít v dobách průmyslové revoluce, kdy se nositelem prosperity stali průmyslníci, kteří se už o umění tolik nezajímali. To všechno ale bylo začátkem uměleckého úpadku, jehož plody dnes pozorujeme.

0/0
15.10.2011 14:02

Petr PATRYK

prodavacka

Ony ty prodavacky dostavaji penize, ktere jim nekdo DOBROVOLNE da ze sveho. Ve statnim divadle dostavaji zamestnanci penize, ktere nekdo nekomu nasilim sebral a ted je velikassky (ne)rozdava.

0/0
15.10.2011 1:24

impaxx

ještě bych rád dodal

Tady je vidět, co ti rádoby herci umí, když jim zavřou komediantskou scénu, tak nic neumí a ještě se musí rekvalifikovat na prodavačku. Fuj.

0/0
15.10.2011 0:13

PIsa.lek

Re: ještě bych rád dodal

Už jsi to ani dodávat nemusel. - že jsi tupý buran už pochopil každý.

+1/0
15.10.2011 20:33

impaxx

Dlouhovasí komedianti

Dlohovlasí komedianti, kteří netvoří žádnou přidanou hodnotu v naší ekomoce, ať jdou kopat kanály na Pionýrskou nebo dělat do Teska. Normální člověk, co pracuje 10 hodin a ještě se stará o domácnost nemá na divadlo a podobné komediantské kousky ani čas, natož pomyšlení nebo peníze. Nejlépe divadla zprivatizovat a ať do nich chodí jak za dob starého Řecka jen bohatí a zaplatí si za lístek 2000 korun. Janáčkovo divadlo s dotovanými lístky za stovku ať už nikdy neotevře. Ať spadne panu Fantovi a ostatním kulisákům na hlavu.

0/0
15.10.2011 0:07

DahliaPinata

Re: Dlouhovasí komedianti

A vy jste chytrák, pro něhož jsou vrcholem kultury pivní řeči v místní hospodě.

+2/0
15.10.2011 9:07

Lionel 1

Ach, až teď jsem si toho všiml,

paní zasloužilá pěvkyně je v Odborové asociaci divadelníků. Tak to je vedle lékařských odborů další světový unikát v rámci čmkos.Rv (Anebo ještě prostitutky či sochaři?)

0/0
14.10.2011 22:13

Lionel 1

Je to smutné.

Je velice smutné poznání, jak se někteří umělci vyvyšují nad lidi pracující. Smutnější o to, že bez lidí pracujících by oni umělci neměli komu své umění prodávat a tudíž by si jich měli vážit.

Další smutnou, dokonce tragickou věcí je, že chtějí ochranu a podporu své nemohoucnosti a neschopnosti si zabezpečit na pár měsíců živobytí a to dokonce za cenu toho, že budova, ve které vydělávají, nebude opravena.

No a ten argument s trénováním... Ať se na mě nezlobí, ale srovnání s vrcholovým sportovcem přinejmenším pokulhává: kanoista potřebuje člun a vodu, horolezec hory, lyžař sníh, skokan dráhu a doskočiště, tenista kurt a protihráče, tímové sporty tím, ale zpěvák může zpívat téměř kdykoli a kdekoli dle libosti. Že jim po prázdninách trvá, než se rozezpívají, je znakem jejich lenosti a nezodpovědnosti.

Divadlo bych zavřel na dobu nutnou k opravám a basta. Neboť (alespoň doufám) ty opravy jsou nejenom pro 150 zaměstnanců ale pro tisíce, snad destitisíce návštěvníků.

+2/0
14.10.2011 22:00

PIsa.lek

Re: Je to smutné.

>ty opravy jsou nejenom pro 150 zaměstnanců ale pro tisíce, snad destitisíce návštěvníků

A to, že se za těch sem měsíců ten soubor definitivně rozpadne a budovat nový bude trvat řadu let (a nemusí se taky vůbec povést, je taky pro tisíce, snad desetitisíce návštěvníků?

Ostatní argumenty jsou rvoněž zcela mimo, zejména ten, že zpěvák "může zpívat téměř kdykoli a kdekoli dle libosti". To skutečně může napsat jen někdo, kdo o profesionálním zpěvu nemá ani šajna.

+1/0
14.10.2011 22:30

impaxx

Re: Je to smutné.

A co je mi po návštěvnících, taky můžou místo čumění v divadle jít na pivo nebo doma vysávat, utírat prach nebo vydělávat peníze prací.

0/0
15.10.2011 0:17

DahliaPinata

Re: Je to smutné.

Ty vaše názory jste posbíral právě na tom pivě...;-D Dovedete si vůbec představit, že existují i lidé, kteří svůj volný čas tráví kulturou?

+1/0
15.10.2011 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.