Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrum Brna dusil smog, škodliviny v ovzduší hlásí i Znojmo a Mikulov

Na vítr od jihu nyní čekají obyvatelé některých míst na jižní Moravě. Podle odborníků by je měl zbavit smogu. Zvýšený výskyt škodlivin v ovzduší totiž hlásí nejen Brno, zejména centrum a výstaviště, kde jsou ulice přeplněné auty, ale i Znojmo a Mikulov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jupikjupik

Neměli by si to přečíst radní a spol.?

Ti co rozhodli o tom, že je potřeba na úvoze dát zastávky blíž k sobě, tj. ubrat z chodníků, udělat další pruh a silnici místním dotáhnout ještě blíže pod okna. Pak se zase budou divit, když místní nějaká iniciativa prosadí zrušení, protože logicky nemůže nezhoršit místní hlukovou a smogovou situaci, která už je tak katastrofální. Kvůli tomu, aby se chodec nemusel přesunout o 50 m k současné zastávce. V dnešní ekonomické situaci se vymýšlí koniny na úkor peněz ztrženým nám všm.

0/0
3.11.2011 11:45

PIsa.lek

Re: Neměli by si to přečíst radní a spol.?

> aby se chodec nemusel přesunout o 50 m k současné zastávce

Kdyby ti kvůli těm 50 metrům čas od času ujel spoj při přestupu, asi bys měl na věc jiný názor.

0/0
3.11.2011 19:19

Gróf

Křižovatka dálnic Brno ukazuje svou nehostinnou tvář

Jestliže Brnem projíždí trasy dálnic, jak to může s ovzduším a hlukem vypadat? Někdo by se měl za zavlékání dálnic do města Brna zodpovídat. Přitom obchvaty se budují v západní Evropě už nejmíň 50 let, jen v Brně jsem 100 let za opicemi, a furt plánujeme zavléci do města další a další dálnice. Dokonce i přes nejcennější rekreační část (přístaviště Bystrc) Brněnské přehrady.Rv

0/0
3.11.2011 7:56

jupikjupik

Re: Křižovatka dálnic Brno ukazuje svou nehostinnou tvář

když to pomůže uvolnit "centrum" jsem pro dálnici u přehrady.

0/0
3.11.2011 11:47

Gróf

Re: Křižovatka dálnic Brno ukazuje svou nehostinnou tvář

Nebuďte naivní. Když bude v Brně na území města křižovatka 4 dálnic (D1 x R 43 x R52 a D2), pak se v Brně dopravě v žádném případě neodlehčí. Naopak jih Brna bude tak zasekaný, že značná část místní dopravy ve směru západ - východ přestane využívat dálnici D1, a přesune se definitivně do centra města. Zejména ti, jejichž start a cíl je severně od D1. Rovněž ti, kdož směřují do centra města, nebudou mít žádný zájem využívat západní průtah městem od Kuřimi k D1.Rv

0/0
3.11.2011 17:51

Carlos

Re: Křižovatka dálnic Brno ukazuje svou nehostinnou tvář

R^

0/0
4.11.2011 12:58

Barbucha_the_bearspook

Hmm

Že by mých 300 g  CO2 na kilometr bylo tolik poznat?

0/0
2.11.2011 22:32

libedejroznec

a co v době smogu

zakázat i ty čmoudící autobusy MHD ? ..stejně jen blokují provoz..

0/0
2.11.2011 19:24

PIsa.lek

Re: a co v době smogu

> stejně jen blokují provoz..

Komu? Kterénkům, kterým není fungující MHD dost dobrá?

+1/0
2.11.2011 22:30

p_n_2

Re: a co v době smogu

Fungující, ovšem rezervy jsou ještě velké ;-)

0/0
3.11.2011 0:20

libedejroznec

Re: a co v době smogu

sakra velké.. :-)

0/0
3.11.2011 7:40

Carlos

Re: a co v době smogu

Fungující? ;-D

0/0
3.11.2011 7:48

PIsa.lek

Re: a co v době smogu

Ano, fungující, hlupáčku. Přesnost MHD v Brně je i přes problémy v centru města (zasekané auty, která musí každou chvíli vjíždět na koleje, kde pak zablokují i několik tramvají) velmi slušná, lepší než například v Praze či jiných městech.

Co na ní podle tebe nefunguje? Jistě, že by mohla fungovat i lépe, ale to by se taky do ní muselo více investovat. Což jde dost těžko, když většinu peněz na investice do dopravy  jde do individuální dopravy.

Nejsem nekritickým zastáncem hromadné dopravy za každou cenu, ale trvám na tom, že pro spolutu lidí je v řadě případů jízda autem nikoliv nutností, ale vcelku zbytečnou pohodlostí.

0/0
3.11.2011 19:23

Carlos

Re: a co v době smogu

Nefungují na ní hlavně příjezdy v daný čas, následně navázání na další přípoj, arogance řidičů MHD, špína. Osobně nechápu, jak můžete MHD srovnávat s Prahou, kde je metro. Bydlel jsem v Praze 2 roky a díky metru je to naprosto nesrovnatelné.

0/0
4.11.2011 12:50

PIsa.lek

Re: a co v době smogu

> Nefungují na ní hlavně příjezdy v daný čas

Většinou ano - používám několikrát denně a navíc mám přístup k hdonocením statistických dat z dispečinku (ač v DPmB nerpacuji), takže mohu objektivně tvrdit, že příjezdy v daný čas většinou fungují. Problém je většinou právě tam, kde se linky MHD dostávají do větší kolize s IAD (tramvaje v centru města, okružní linky 25, 25, 44, 84 apod.).

> následně navázání na další přípoj

Při intervalu 10/5 min. lze těžko požadovat vnávaznost úplně ve všech možných varantách přestupů -  delší linky mají těch přestupních míst desítky, stejně tak nelze v běžném denním intervalu požadovat, aby při zpoždění jednoho spoje na něj čekaly všechny, které IDOS vyhodnotí jako přestupní, protože by za chvíli stálo celé město. Jiná je pochopitelně situace v době, kdy se intervaly výrazně prodlužují, ani tam ale nelze realizovat přiměřené přestupní doby úplně všude - na to má síť příliš složitou topologii.

0/0
4.11.2011 19:50

PIsa.lek

Re: a co v době smogu

> arogance řidičů MHD, špína

Jak kdy a jak kde - určitě je co zlepšovat, ale rozhodně nejde o praivdlo.

>  díky metru je to naprosto nesrovnatelné

Kdo pravidelně nesrovnává hrušky s jablky, snadno pochopí, že srovnávám s pražskou POVRCHOVOU MHD.

0/0
4.11.2011 19:50

p_n_2

Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

Kounicově apod. jezdí? Pár zásobovacích aut za den. To bys tomu ty zelený mozku opravdu pomohl. Kdybyste nedělali obstrukce kvůli každé dopravní stavbě, tak za ty roky mohla být doprava v Brně daleko klidnější a tranzit by do města vůbec nemusel. Další věc je, proč je aut tolik - jestliže MHD je předražená a bude ještě dražší, tak už pomalu i pro jednoho člověka začíná být levnější a hlavně časově výhodnější jet autem.

Ale ostatně co by kdo čekal od politika - toho může napadnout jen hloupost nebo nějaké omezení ostatních;-O

+2/0
2.11.2011 16:57

Carlos

Re: Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

Ano, politika DPMB je rozhodně zajímavá. A přesně tak kontraproduktivní jak píšete. Já už jezdím jen autem...jednak mi cesta do práce trvá cca.15 minut (namísto 45ti, což je hodina života denně) a druhak cenově mě to za chvíli vyjde úplně stejně.

0/0
2.11.2011 21:09

PIsa.lek

Re: Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

> politika DPMB je rozhodně zajímavá

Ještě kdyby tak DPmB skutečně rozhodoval o výši jízdného, pak by ta poznámka měla alespoň nějaký smysl.

0/0
2.11.2011 22:31

Carlos

Re: Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

Dobře, tak ještě přidejme magistrát vedený MacBookemAir Onderkou, ale ve finále je pro zákazníka výsledek stejný. Cena vyšší na 1 minutu než v Praze.

0/0
3.11.2011 7:48

PIsa.lek

Re: Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

Nikoliv přidejme, ale přesuňme - Magistrát (přesněji řečeno RMB a ZMB) rozhodují jak o objemu dopravy (počet linek a spojů objednává město), tak o výši jízdného, tak o dotacích. Takže na DPmB už toho zase tak moc nezbývá, kromě hledání vnitřních úspor, které pochopitelně jsou (stejně jako v podstatě skoro všude), ale samy to asi nezachrání.

0/0
3.11.2011 19:25

Saiwer

Všem, kteří nadávají na předraženou MHD

Vážení, roční šalinkarta po Brně vyjde dospělého na cca 4500 Kč. Nechcete mi namluvit, že vaše jízda autem je cenově srovnatelná! Nemluvím ani o tom, jaké nepříjemnosti způsobují vaše plechovky vpřeplněném městě rezidentům.

Pohodlnost je ale větší, než jakýkoliv jiný ohled. Jen si to chce přiznat a neschovávat se za jiné výmluvy typu srovnatelné ceny za IAD apod.

+1/0
4.11.2011 10:35

Carlos

Re: Všem, kteří nadávají na předraženou MHD

Přečetl jste si vůbec co jsem psal? Píši tam, že "za chvíli"...navíc jízdou autem ušetřím 1 hodinu života denně, kterou mohu dát rodině a dětem, případně mohu jezdit na kole v lese a dělat něco pro své zdraví. Do práce to mám cca. 10km, díky MHD tam cesta trvá cca.45 minut, tudíž si musím koupit jízdenku za 25,- , nafta do auta je řekněme 0,7l x 34 = 23,8,- . Předpokládám, že teď se vytasíte s amortizací, pojištěním a podobně, ale já to auto používám při stavbě svého domu, na cesty k rodičům, tudíž amortizační náklady bych platil tak jako tak. Takže čistě přepočteno na naftu, se to opravdu moc neliší. :-P

0/0
4.11.2011 12:54

PIsa.lek

Re: Všem, kteří nadávají na předraženou MHD

> navíc jízdou autem ušetřím 1 hodinu života denně, kterou mohu dát rodině a dětem

To já zase při jízdě MHD využiji čas třeba ke čtení, což v autě dost dobře nejde :-)). Nehledě na nervy, kterým pobyt za volantem ve městě rovněž příliš neprospívá.

0/0
4.11.2011 19:53

Guitarus

Re: Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

Po Kotlarske primo mozna ne, ale uz dole u (ex-)Zimniho stadionu jich jezdi dost. A nejenom kvuli Pionyrske.

0/0
3.11.2011 6:46

Guitarus

Re: Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

Mimochodem cena za MHD neni nijak strasna, spatne jsou spis intervaly a kultura cestovani (coz spolu souvisi). Ty soucasne ceny bych s radosti platil, kdyby ta doprava byla prijemna a lidska - a to nejsem zadny zamozny podnikatel (resp. ani jedno z toho :)).

0/0
3.11.2011 6:47

Gróf

Re: Ander zase perlí... kolik náklaďáků asi tak po Kotlářské,

Špatné intervaly? Člověče, vždyť už to víc ani zkrátit nejde. Na České a u nádraží je trať vytížená na doraz. Víc tramvají tam prostě neprojede.

+1/0
3.11.2011 17:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.