Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z tahu na Znojmo se stále nedaří vyhnat kamiony, město čeká na obchvat

Silnice Jihlava - Znojmo je řadu let jedním z hlavních tahů pro mezinárodní dopravu mířící přes republiku do Rakouska a dál na jih. Podobně jako silnice z Brna na jih přes Mikulov. Zatímco Mikulovsku se ale od provozu kamionů již ulevilo zavedením mýtného, silnice I/38 na Jihlavu toto "privilegium" zatím nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

atul

Švýcarský model

Jsem pro zavedení švýcarského modelu. Veškerý tranzit musí na železnici. Tzn. stát by měl podporovat budování moderních překladišť na tratích  v blízkosti hranic a železniční tranzit maximálně zvýhodnit oproti použití silnice. Všem ostatním účastníkům silničního provozu by se tím velmi ulevilo a zvýšila by se bezpečnost. Ničení silnic kamiony, kde se nevybírá mýtné, má už takový rozsah, že to poškozuje nás všechny, co platíme daně.

+1/0
7.11.2011 8:14

Mira ze Zlína

Re: Švýcarský model

vy jste švýcarsko neviděl ani z letadla, natož z kamionu nebo vlaku. To co píšete jsou lži. Nic jako švýcarský model není, přes švýcarsko kamiony normálně jezdí a světe div se - po silnicích. To že do některých částí nejezdí je dáno spíše geograficky - v krkonoších na sněžce taky kamion nepotkáte... a to je ve švýcarsku "přízemí " kamiony zde vážně jezdí i na vlacích, ale to hlavně z důvodů sjízdnosti a větší výhodnosti kratších tras železničními tunely.

0/0
8.11.2011 22:50

karelman

Jsem si jist,

že auta, ať už nákladní nebo osobní, nebudou létat vzduchem, ale budou jezdit po silnicích, a to nejkratší, resp. nejrychlejší cestou.

A ještě něco: není to tak dávno, kdy se všude brečelo, že je krize, což lze pozorovat na slabém provozu náklaďáků.

Souhlasím i s předchozími texty, že z nákladní dopravy je potřeba udělat instituci, a ne tíraky kriminalizovat.

0/0
6.11.2011 18:20

Mira ze Zlína

celé je to špatně

Česko jde tupě hlavou proti zdi, hlavní mekkou všech je vyhnání kamionů z ČR což je hloupost, jsme geografický střed evropy, tranzit zde bude pořád. Bojuje se zde s větrnýmy mlýny.  A přitom hlavní argumenty jsou naprosto pitomé - exhalace a ničení cest. To co nikdo už ale neříká je fakt, že průměrný kamion má stáří 5let a jeho exhalace jsou nižší než exhalace starého osobáku které u nás mají průměrné stáří 13let. Takže v ehalacích problém není. Rozbité cesty - kvalitní cesta by se nerozbila, ale když nám cesty staví Skanska z hořící hlušiny, tak se cesty budou propadat i kdyby po nich chodili je pěší.

Problém česka je, že neumíme využít příležitostí, kamionů se nezbavíme, proč jich nevyužít? Jenže to co se zde dělá je přesný opak, mít zde nejdražší naftu v evropě - čemu to pomůže? Když zde kamiony nezastaví - jak z nich chcete dostat peníze? Zlevněte naftu, postavte parkoviště se službama, nezakazujte kamionům vjezd k nákupním střediskům u dálnic, prodáte víc.

0/0
6.11.2011 15:35

wrah

Re: celé je to špatně

Přesně. Naftu levnou, dostatek služeb a klidně i nějaké ty poplatky. Počítané, aby to vyšlo řádně levněji než čechy objíždět. A ty zlé kamiony následně přinesou do ekonomiky miliardy a ještě spousty pracovních míst.. Mimochodem zřídit na výpadovkách na Německo a Rakousko ještě duty free shopy s levným alkoholem a tabákem, vydělá to další miliardy na nižších daních a na zaměstnanosti.

0/0
6.11.2011 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.