Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje s auty se v Brně srážejí denně. Na vině jsou řidiči aut

Tramvaj začne zvonit a prudce brzdit. Trhaně zastaví a cestující sedící vpředu zaslechnou i zaklení řidiče. Podobné situace se v Brně dějí téměř pořád, skoro každý den také letos některá z nich končila srážkou. Z velké většiny jsou podle statistik na vině řidiči aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Si0 po 4. zákazu

Řidič automubilu nesmí tramvaj ani omezit.

0/0
21.11.2011 13:44

Modrý a zelený blesk

Re: Řidič automubilu nesmí tramvaj ani omezit.

Což je vyloučeno, pokud žádná není v dohledu.

0/0
23.11.2011 15:26

Lupulin

CRRRRRRRRRRRRRRR

tohle je zvuk který slyší každý řidič auta když stojí náhodou v blízkostí kolejí těsně předtím než do něj šalina narazí....

+1/0
21.11.2011 8:38

1000101111010000

...

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Bojová_šalina

0/0
18.11.2011 21:34

Meredyth

Nikdo není svatý

Někdy mě připadá,že řidiči šalin (tramvají) jsou prezentováni jako neomylní.Jak tu ale už někdo poznamenal,tak dopraváci by si měli zamést před svým prahem.Např. často vídám u Vaňkovky řidiče autobusů,jak parkují v jednom jízdním pruhu a přitom tam je pro ně udělané místo na stání.

0/0
18.11.2011 15:45

Gróf

Re: Nikdo není svatý

Tak vzhledem k tomu, že řidič tramvaje řídí 8 hodin denně, tak jsou to na rozdíl od řidičů osobních aut vskutku profíci. Navíc, většina z nich vlastní i osobní auto. Problém je, že tramvaj nemůže uhnout, a brzdnou dráhu má opravdu dlouhou. Co denně sleduji ve městě, tak řidiči tramvají musí mít opravdu svatou trpělivost. Nejhorší situace vznikají před zúžením, např. na Cejlu, kdy někteří netrpělivci se to "snaží stihnout" dostat se před tramvaj, často, hned jak předjedou, přitom před nimi stojí kolona. 100 cestujících v šalině pak rve madla ze šroubení.Rv

+1/0
18.11.2011 23:42

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Řidiči nepoužívají zrcátka...

a někteří ani mozek...

0/0
18.11.2011 8:30

Clemic

Autoškola pro řidiče šalin

Tohle je plyn, tohle zvonek. Jeďtě.

0/0
17.11.2011 21:05

mikidrap

Re: Autoškola pro řidiče šalin

opravdu chytrej....nejchytřejší,ale šalina tak trochu nemá plyn ty autoškolo :-))));-D

+1/0
18.11.2011 18:09

Clemic

Re: Autoškola pro řidiče šalin

Pro hnidopichy:

Kurz rizeni tramvaje

Tahle se zrychluje, tohle je zvonek. Jedte

0/0
18.11.2011 18:17

Lupulin

Re: Autoškola pro řidiče šalin

a má snad auto plyn a taky se tam šlape na plyn a ne na benzín :D  šlápni na ten benzín! :D :D :D

když se jede plnou parou vpřed taky nemusím mít parní stroj :D

0/0
21.11.2011 8:39

Krak

Re: Autoškola pro řidiče šalin

Neboj, časem se ve fyzice možná dostanete i ke spalovacím motorům...

0/0
23.11.2011 15:32

vatsuk

ŠALINA NAPŘED ZVONÍ

Ta první věta je uplně přesná.ŘIDÍČ jakého koliv vozidla napřed brzdí,proto jsou tyto nehody,dejte do šaliny místo tlačítka na zvonění 220 voltů!!!!!!!!

0/0
17.11.2011 14:27

tukator

Re: ŠALINA NAPŘED ZVONÍ

Zvonek se spousti automaticky pri prudsim brzdeni, mnohdy za to nemuzou...

+1/0
18.11.2011 8:00

Modrý a zelený blesk

Re: ŠALINA NAPŘED ZVONÍ

Pokud napřed zvoní a brzdí až potom, tak za to rozhodně mohou.

0/0
23.11.2011 15:27

vintrlik

už aby postavili to metro

potom bude klid ;-D

0/0
17.11.2011 14:23

Ramios

Šalináři

No myslím, že preventivně by měli přeprogramovat všechny semafory, protože teď už všichni šalináři, trolejbusáři jezdí podle paměti a podle citu - teď už tam volno určitě skočí a jedou.

0/0
17.11.2011 10:15

pavel-m

Re: Šalináři

A proč by je měli jako přeprogramovat? To aby byli řidiči MHD zmatení a častěji docházelo k nehodám? Nebo by to mělo i nějakou konkrétní výhodu?

0/0
17.11.2011 10:20

nestačímsedivit

Re: Šalináři

Ne, ale aby jezdili podle signalizace! Co nechápeš na psaném textu?

0/0
17.11.2011 11:51

Libor76

Tramvaje

Jo a že tramvaje běžně projíždějí křižovatku kolizně, to se nepíše, že? Myslím tím, že mám zelenou a přitom vidím zleva se plížit tramvaj. Nikdo mně nenamluví, že vjela do křižovatky včas.

0/0
16.11.2011 23:13

p_n_2

Re: Tramvaje

Dneska na křižovatce M. Horákové / Příkop ukázková jízda šaliny na "červenou", vzala se sebou málem i dva chodce, kterým blikla zelená plus auta co se rozjížděla si jí naštěstí všimla. Takže tramvajáci, zame´tte si i přes svým prahem

0/0
17.11.2011 0:14

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Možná mám jen špatnou paměť, ale přijde mi, že letos je Brno nějak extrémně zasekané. Kolony už v sedm ráno, dneska odpoledne všichni vyrazili na prodloužený víkend, takže z centra bylo parkoviště. Dost tomu asi napomáhá i rozkopané okolí Lužánek a další stavby. Nicméně co se týče tramvají, tak je tu nová úžasná móda, v místě zastávky se silnice zúží a auta musí po kolejích - viz. opravená Husova a další místa. Užší a užší ulice, sem tam alibisticky plácnutá značka, člověk si připadá jak na autodráze.

0/0
16.11.2011 20:49

Ubaram

Re: Hmm

Tak ono je to logické, že. Když se rozkope Pionýrská která je součást městského okruhu, tak tu Lidickou řidiči musí překřížit jinde - a z kolmého křížení kde nemuseli tramvaje řešit je najednou řešit musí.

Jaké to překvapení že tam je pak víc nehod...

0/0
16.11.2011 21:55

egi

Re: Hmm

Pionýrská, na ni kolmá Drobného, donedávna byla i Staňkova nahraná, na druhé straně Milady Horákové. Severní část Brna paralyzovaná a objet není kudy. Obrnit se trpělivostí, vzít si s sebou svačinu.

0/0
17.11.2011 4:17

pavel-m

Re: Hmm

.. a příště nevolit ty současné trotly na magistrátu kteří tak inteligentně rozhodli (někdy skoro ze dne na den) uzavřít několik tepen na jednom místě.

0/0
17.11.2011 10:22

egi

Re: Hmm

Tyhle trotly jsem rozhodně nevolil. Ale maličko a nepatrně bych se jich zastal: Pionýrská, což je asi největší porod, nebyla plánovaná, tam byl havarijní stav. Vydrželo to asi tři měsíce, pravda, za tu dobu se mohla možná část oprav přerušit či zaflikovat a vrátit se k nim později, ale dost možná ani to. V tomhle nemají naši trotli vinu ze sta procent.

0/0
17.11.2011 12:42

Libor76

Re: Hmm

Jak který den, dnešní odpoledne bylo dost smrtící

0/0
16.11.2011 23:11

p_n_2

Re: Hmm

Je to letos horší, např. si nepamatuju, že bych v 7 večer stál ještě v zácpě na Kolišti...

0/0
17.11.2011 0:15

p_n_2

Re: Hmm

Za tu Husovu a zvláště Pekařskou by měl ten co to navrhoval (a hlavně ti co to schválili) viset.

+1/0
17.11.2011 0:16

egi

Re: Hmm

Husova není horší o moc, než byla před opravou. Jen o trochu. Ale ta Pekařská, to máte pravdu. Za jaký orgán ho pověsíme?

0/0
17.11.2011 4:17

1000101111010001

Re: Hmm

Za jaký nevím, ale vím na který. Na Onderku.

0/0
17.11.2011 7:29

pavel-m

Re: Hmm

Pověste ho na Onderku za (orgán) Onderku. Ať již tím "orgánem" se myslí objekt biologie či z byrokracie.

0/0
17.11.2011 10:23

egi

Re: Hmm

Onderku za Onderku na Onderku? ;-D

0/0
17.11.2011 12:42

p_n_2

Re: Hmm

Co se týká stavu před a po opravou, tak je skoro stejná až na ten semafor ze spodu od Nových sadů, tam se někdy hezky brzdí, když za zatáčku není vidět :-)  Ale přijde mi, že jsem tam před opravou nikdy nestával tak často v koloně v opačném směru od Komenského nám k Pekařce. Asi jinak nastavené semafory...

0/0
17.11.2011 22:50

Modrý a zelený blesk

Re: Hmm

No před opravou nemusely šaliny čekat, až se milostivě pohnou auta, protože mezi chodníkem a tratí byl jízdní pruh, nahoru i dolů. Nyní není.

0/0
23.11.2011 15:25

Hate Crew

Zaparkované vozidlo v profilu tramvaje ???

"Další situací, kdy je nehoda vinou řidiče tramvaje, nastává tehdy, když neodhadne profil a snaží se projet úzkým místem, kde je například částečně zaparkované vozidlo. " --- no nevím, ale neexistuje pravidlo tom, že od sedmi do sedmi se nesmí parkovat blíž než 3,5 metru od tramvajové trati ??? Źe to naši skvělí půlpolicajti nepokutují a raději sedí v teple na služebně nebo za bukem měří rychlost někde v zahrádkářské kolonii půl kilometru od nejbližšího obytného domu je věc druhá.

0/0
16.11.2011 20:40

Leinad

Re: Zaparkované vozidlo v profilu tramvaje ???

Půlpolicajti jasně :-P když má výjimečně smysl odtah, tak nasazují botičku

Mezi povinnosti řidiče tramvaje patří čumět před sebe. Vinou toho, kdo parkuje, by to bylo někde na vlakové trati, kde je normální mít brzdnou dráhu delší, než rozhled, třeba za závorma.

0/0
16.11.2011 21:34

Mychal.B.

Re: Zaparkované vozidlo v profilu tramvaje ???

Viníkem nehody nemůže být ten, jehož vozidlo stojí. Tj. řidič auta, které špatně zaparkoval. Ten jen dostane flastra za to, že špatně zaparkoval, tedy za spáchání přestupku.

0/0
16.11.2011 21:50

egi

Re: Zaparkované vozidlo v profilu tramvaje ???

Polopolicajti to nemají pokutovat. To je nebezpečná překážka, to mají rovnou nakládat a odvážet.

Jenže oni na to co, Halík? Oni na to mastí. Chodí si kolem pro svačiny a když se jich zeptáte, čumí na vás jak jaloví. Prý: "A kde ti lidé mají parkovat?" Co je, sakra, komu do toho? Jasné je, kde parkovat nemají - u kolejí, kde se musí proplétat chodci mezi auty při přecházení, kde díky nim si může rozbít hubu cyklista nebo motocyklista.

Když ozbrojené pěsti Magistrátu pošlete na toto oficiální dotaz, neodpoví. Když je jednou vyhecujete k nějaké aktivitě, protože jste tam málem srazili právě chodce, který vylezl na koleje mezi zaparkovanými auty, projdou se s lístečky. Překážky zůstávají. Za to ještě dostanou kartáč od starosty (Kvapil, ten už naštěstí za jiné delikty sedí) jak malí kluci, sklopí uši a zalezou do děr - a měsíc na to tam přejede šalina pumpičkáře ... a nic. Nikomu to nevadí.

0/0
17.11.2011 4:25

p_n_2

Re: Zaparkované vozidlo v profilu tramvaje ???

S tím souhlasím ač jinak jim nemůžu přijít na jméno. Oni totiž zásadně odtahují auta z míst, kde sice také nemají stát (a jsou tam denně, kšeft jistý) ale tyhle parkovače u kolejí nechávají být, přitom v některých místech je to fakt o hubu - nejvíc miluju, když před křižovatkou jsou 2 pruhy, které se za křižovatkou sbíhají v jeden a ještě to tam blokují stojící auta. Dokážu pochopit, když někdo potřebuje odběhnout na 2-3 minuty něco vyřídit, předat ale ne že se z toho dělá bezplatný parking na půl dne.

+1/0
17.11.2011 22:54

nestačímsedivit

Re: Zaparkované vozidlo v profilu tramvaje ???

§ 27

(1) Řidič nesmí zastavit a stát

(2) V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m.

0/0
17.11.2011 12:04

Premiant

pohádka....

zase nekdo vypravi pohadky pro nevzdelane lidi !! to ze jsou tramvaje tiche,je ucel,aby nedelali hluk a ridici v aute za volantem maji pouzivat nejen svoje usi ale take oci,neboli co usi neslisi,oci vidi,a ty oci jsou vice dulezite nez usi,kdyz si zapnu radio,tak neslysim ani starou T3,a za druhe,ty semafory jde preprogramovat,pokud ma nekdo nebo mesto problem s tramvajema,at upravi nebo preprogramujou krizovatky tak,ze kdyz jede tramvaj,tak auta odbocujici vlevo maji cervenou a samozrejme by meli udelat i velkou prodlemu mezi cervenou pro tramvaje a zelenou pro auta,ridici aut se rozjizdi vzdy jak na zavodech,z 0-100 co nejrychleji a pak nepremysli,ze tramvaj nestihla dobrzdit a vjizdi do krizovatky,to same na prechode pro chodce,dlouhy prechod,chodim fakt rychle jsem ve ctvrtce a mam cervenou,jsem v pulce a auta maji zelenou a v dalsi pulce uz mne skoro zajeli

0/0
16.11.2011 19:08

229starec229

Re: pohádka....

to nic nemění na tom že má tramvaj přednost.nebo ještě něčemu nerozumíš človíčku?;-D

+1/0
16.11.2011 20:32

Premiant

Re: pohádka....

vsak to take nevyvracim,jen pisu ze pokud stim ma nekdo problem tak at ty krizovatky upravi a ze ridic nema pouzivat k rizeni usi,ale oci,a pokud ani to neumi,tak bych bral i ridicaky kdyz nekdo neumi jezdit a dodrzovat predpisy tak nema auto vubec ridit

0/0
17.11.2011 8:47

comda

ok, ale...

souhlasím že řidiči aut to občas přeženou.

Ale už tady není náhled na věc z druhé strany, kdy řidič tramvaje zneužívá velikosti a svého semaforu a klidně jede za svými kolegy a jede tím pádem na červenou.

Řidič auta už to v křižovatce nevidí, že šalinář zneužil šaliny před ním (a ještě si klidně zazvoní), a nebo prostě projel, že si myslel že dlouhá tramvaj se dokáže rychle přemístit z křižovatky, ale opak je občas pravdou.

Co vy na to?

0/0
16.11.2011 17:26

lindiska

Re: ok, ale...

Pokud řidič tramvaje projíždí na svůj signál "Volno", tak přeci nezneužívá semafor. Uvědomte si, že mezi semaforem pro auta a semaforem pro tramvaj je rozdíl. Když projíždí tramvaj a na semaforu pro auta je červená, fakt to neznamená, že jede tramvaj na červenou...

+1/0
16.11.2011 17:35

Viktor N.

Re: ok, ale...

Mohu potvrdit, že jsem si už mnohokrát všimnul, jak šalina jela nejen na semaforovou červenou, ale i na svůj signál „stůj“. A že zablokovala na nějakou tu chvíli křižovatku, to řidiči bylo jedno, on prostě JEL…

0/0
16.11.2011 17:43

PIsa.lek

Re: ok, ale...

> ale i na svůj signál „stůj“.

Jenže u "čočkového" semaforu jaxi chybí "oranžová" - tzn., že pokud rozjeté soupravě padne stůj, může (a dokonce musí, protože jinak často nouzové brzdění a valná hromada uvnitř) projet (a signální plán křížovatky by s tím samozřejmě měl počítat). Pochopitelně, že leckdy toho šalináři zneužívají, jde jen o připomenutí, že neplatí automaticky vždy "projel na stůj=lump".

+1/0
16.11.2011 17:52

comda

Re: ok, ale...

nj, ale pokud řidič šaliny neřídí šalinu v určité křižovatce poprvé, tak ví, na kolik šalin je "zralá" jeho "zelená" stavěná. Tohle si třeba hlídám jako pasažér šaliny. Takže už i já vím, že křižovatka Cejl-Koliště nemůže projet víc jak dvě šaliny s dvěma vozy.

0/0
16.11.2011 18:14

Libor76

Re: ok, ale...

Další taková křižovatka je Koliště - Křenová :(

0/0
16.11.2011 23:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.