Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přesun nádraží v Brně se zase odložil. Kvůli územnímu rozhodnutí

Odsun brněnského nádraží se opět odsouvá na neurčito. Vedení města totiž v úterý na základě odvolání z mnoha stran zrušilo územní rozhodnutí týkající se některých staveb, které s odsunem nádraží souvisí. Podle některých se tak město připravilo o možnost získat dotace z Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karelman

Jsem moc rád, že to takhle dopadlo.

Akorát je mi líto Blažonderky, že musí vrátit účelový sponzoring:-(

0/0
2.12.2011 14:33

p_n_2

Vsadím se, že za 5 možná i 10 let tu budou úplně stejné

články a nádraží bude ve stejném ne-li horším stavu než dnes. Čímž neříkám jestli je lepší odsun nebo ne, ale je to smutná brněnská realita - sliby a nic víc...

0/0
1.12.2011 13:05

Sidonie_11

S odsunem nesouhlasím

Ať se nádraží nechá, kde je. Pro tisíce lidí je to takto lepší - je dostupné díky 9 linkám šalin, několika trajflů a pár autobusů. Podle toho, co jsem zatím měla možnost vidět, by k odsunutému nádru vedly sotva 2 linky - to by to jako všechno měly pobrat? 8-o Kdyby se stávající nádraží pořádně zrekonstruovalo, rekonstrukcí by prošel i prostor tramvajových zastávek a celkově prostor u nádraží a zakázal by se tam průjezd autům, mohlo by to být krásné, dobře dostupné nádraží. Vlakových spojů stejně rok od roku ubývá, takže kapacita by měla taky stačit...

+1/0
30.11.2011 13:47

Prochivo

Re: S odsunem nesouhlasím

Lechce řekne blbě provede. Jakým způsobem by šlo provést propojení trati z Přerova na Vídeň přímo a né uvratí?

Nevím jstli se někdy bude realizovat projekt železničnch magistrál, ale pokud bude tak právě podmínka aby byla jak z Prahy tak Vídně přímo. Protože magistrála Polsko - Itálie by vedla přes Brno a Francie - Ukrajina tak tak je aspoň plán. To by myslím byl docela i ekonomický přínos. Nebo druhá verze nepovede přes Brno, ale křížení v Přerově nebo Olomouci. Brno by se ocitlo na druhé koleji jako Chrudim. Než se radní přestali dohadovat postavila se trať přes Pardubice no a Chrudim je provinční město. Pokud vím tak v plánu bylo vybudování bulváru a tramvajových stanic minimálně pro 5 linek a trolejbus, autobus a hlavně parkoviště. Protože zaparkovat u nádraží je velký problém a když jedu autem na vlak tak je to hodně složité, protože při návratu ve 3 ráno není žádné parkoviště kam lze auto odstavit volné. Tak když ve středu města tak někam umístit dostatek místa.

0/0
30.11.2011 15:41

PIsa.lek

Re: S odsunem nesouhlasím

> v plánu bylo vybudování bulváru a tramvajových stanic minimálně pro 5 linek

Ano, to nějaký "mistr" naplánoval, aniž by si vůbec spočítal propustnost křižovatky na Nových sadech. Nicméně už několik let je "sladkým tajemstvím", že tam tolik souprav, kolik je potřeba, neprojede.

0/0
30.11.2011 17:20

jj_enny

Re: S odsunem nesouhlasím

A to si představte, že "zelení odborníci z centra" navrhují u této křižovatky vybudovat hlavní odbavovací halu jejich "geniálního projektu" a koncentrovat v okolním prostoru veškerou dopravu přestupního uzlu, nejen tramvaje. Jinými slovy, "šaliny z Jihu" by křižovatka ještě zvládla, ale to, co navrhují oni, nikoli. A to nehovořím o tom, že by se její části staly na mnoho let součástí stavebního záboru. A to by byl teprve "zelený dopravní masakr", který "zelení odborníci z centra" zamlčují.

0/0
1.12.2011 11:05

PIsa.lek

Re: S odsunem nesouhlasím

> Nevím jstli se někdy bude realizovat projekt železničnch magistrál, ale pokud bude tak právě podmínka aby byla jak z Prahy tak Vídně přímo

Vhledem k tomu, že u moderní soupravy se dá úvrať provést během zhruba stejné doby, jako výstup a nástup cestujících, tak si nemyslím, že by tato podmínka byla nutná (a existuje vůbec, nebo sis jí vytvořil felací vlastního digitu?).

0/0
30.11.2011 17:26

Prochivo

Re: S odsunem nesouhlasím

Fakt je, že jsem to četl před asi 10 let na raileurope.

0/0
30.11.2011 17:50

PIsa.lek

Re: S odsunem nesouhlasím

Ve znění, že pokud by v Brně měla být úvrať (a znovu připomínám, že technolgoický čas úvrati u elektrické jednotky je dnes v podstatě totožný s časem výstupu a nástupu cestujících), tak v Brně VRT nebude, i kdyby všechny ostatní důvody byly pro??

0/0
30.11.2011 21:16

el_peregrino

Re: S odsunem nesouhlasím

Z Přerova do Břečky vede koridor. Není důvod jezdit přes Brno po jednokolejné trati. Leda by byla VRT. A ta nebude, bo se to nevyplatí.

0/0
1.12.2011 18:00

martas38

Re: S odsunem nesouhlasím

No tak lidi máte koukám pořešené, teď ještě ty vlakové koleje, že? S přesunem nádraží, protože nevyhovuje jeho poloha se počítá cca od roku 1930 jen pro informaci. Jinak nádraží je rok od roku přetíženější, nevšiml jsem si, že by spojů ubývalo, na nejvytíženějších linkách S2 a S3 naopak přibývají a i tak je někdy problém se pomalu do ranních vlaků mezi 5. a 6. hodinou vůbec dostat.

0/0
30.11.2011 15:55

PIsa.lek

Re: S odsunem nesouhlasím

>se počítá cca od roku 1930 jen pro informaci

Pro TVOJI informaci - tehdy byl jedním z hlavních důvodů kouř z parních lokomotiv a proslulý architekt B. Fuchs, který tehdy ten přesun podporoval, později uznal, že by to bylo kravinium.

0/0
30.11.2011 17:19

pavel-m

Re: S odsunem nesouhlasím

> S přesunem nádraží, protože nevyhovuje jeho poloha se počítá cca od roku 1930.

No a se zničením sousední tlupy neandrtálců se počítá už pár tiséíc let.

Navíc, poslední dobou je spíše snaha ponechat vlaková nádraží v centru měst či je tam dokonce i přitáhnout. Ne naopak.

+1/0
30.11.2011 21:29

p_n_2

Re: S odsunem nesouhlasím

Jenže to je ten problém, pořád se jen mluví ale nic se neděje a nádraží je pro cestující pořád horší a horší (kromě pár otevřených občerstvení, což ale neřeší problém).

Zakázat průjezd autům před nádražím? Ne každý je student s batůžkem. Naopak by bylo potřeba nádraží zpřístupnit více i pro automobily, vozím tam rodiče a je problém vůbec někde poblíž zaparkovat.

Osobně je mi celkem jedno jeslti se přesune nebo ne, ale a´t se už kruci něco dělá....

0/0
1.12.2011 12:59

el_peregrino

Re: S odsunem nesouhlasím

Za nádrem u Teska je parkoviště jako kráva. To, že jsou tam usalašení boveráci s vietminem a dva podchody jsou zavřené kvůli výše zmíněným boverákům, je věc druhá...

+1/0
1.12.2011 18:03

holes5

vedení města brna

zřejmě slušnej oddíl ;-(

0/0
30.11.2011 13:21

daleca

tak zbývá

poděkovat za alternativní projekt odpůrcům a plně ho zrealizovat, proti svýmu záměru nemůžou už říct nic a navíc to bude levnější, lepší, prostě úžasný;-€

0/0
30.11.2011 11:46

;-)

20 000 000 000 Kč

Odpůrci přesunu připravili brněnskou ekonomiku o 20 000 000 000Kč přímých investic od EU a státu a dalších mnoho miliard od soukromých investorů, kteří by do nové čtvrti přišli. Vzhledem k probíhající krizi se tato možnost patrně nebude jen tak opakovat. Výstavba nové čtvrti mohl být mohutný impuls pro brněnskou ekonomiku, trh práce a také by přispěl k rozvoji města. Lokoality kde se mělo stavět rozhodně nejsou v současnosti pro město přínosem a chloubou.

0/0
30.11.2011 10:15

Si0 po 4. zákazu

Re: 20 000 000 000 Kč

Taky připravili o spoustu milard ty "přímé investory", kteří už si mnuli ruce nad tím vejvarem z Jižního centra.

0/0
30.11.2011 10:18

;-)

Re: 20 000 000 000 Kč

jestli tam byly nějaké spekulativní nákupy, které třeba připravili městskou kasu o pár desítek či stovek milionů je věc jiná a měla by se tím zabývat policie. Zrušit ale kvůli tomu, že to někomu nepřejete celý projekt jižního centra je dost drahý luxus, zejména v době krize. Brno tak bude nadále stagnovat, a kdo stagnuje, bude předstižen těmi, kteří se rozvíjí. Až se octneme na periferii ekonomického a společenského dění, nelze se tomu divit.

0/0
30.11.2011 10:30

Si0 po 4. zákazu

Re: 20 000 000 000 Kč

On se vůbec celý náš stát rozvíjí, hlavně ti největší zloději.

0/0
30.11.2011 12:32

pavel-m

Re: 20 000 000 000 Kč

No jenže bez těch tunelů s pozemky v Jižním městě by politici nebyli pro odsunutou variantu..

A argument "postavme ten barák nakřivo a se vstupem přes střechu, máme na to dotace z EU" mi přijde dost uhozený.

+1/0
30.11.2011 21:31

PIsa.lek

Re: 20 000 000 000 Kč

Tak tak - i když na druhou stranu si na různé nesmysly zadělává EU sama tím, že dává víc peněz na "novostavby", než na údržbu stávajících staveb. Pak každý raději nechá už existující být a honem staví něco nového, zatímco to původní se rozpadá.

0/0
1.12.2011 7:12

PIsa.lek

Re: 20 000 000 000 Kč

Kdyby byl ten projekt bezchybně připraven a bezchybně prošel dosavadní administrativní procedurou, tak by se jeho odpůrci mohli stavět třeba na hlavu a nebylo by jim to nic platné, že?

Nehledě na fakt, že ty peníze z EU jsou už dávno jen chimérou. Autoři projektu odsunutého hzlavního nádraží by v Bruselu těžko obhájili, že jde o jedinou reálnou variantu (a právě na to si Brusel docela potrpí), když si nikdy nedali tu práci, aby projekt modernizovaného nádraží v centru nechali rozpracovat alespoň do takových podrobnosti, aby bylo objektivně zřejmé, že se tato varianta realizovat nedá.

0/0
30.11.2011 13:04

holes5

Re: 20 000 000 000 Kč

to oni ve své zamilovanosti pro tu stávající příšernost nikdy neviděli :-/

0/0
30.11.2011 13:22

PIsa.lek

Re: 20 000 000 000 Kč

Nebylo CO vidět - jižní centrum je chiméra z počátku 90. let, stačí se podívat, kolik nových budov od Trninity až po Heršpickou je poloprázdných. A "stávající příšeronst" je příšerná právě porot, že se do ní desítky let investuje jen naprosté minimum.

0/0
30.11.2011 14:19

holes5

Re: 20 000 000 000 Kč

tím ale nevyvracíte skutečnost, že Brno přišlo o obrovské peníze, které se mohly prostavět - takhle dostane kulový a na rekonstrukci současného nádraží taktéž....takže to zůstane tak jak je. ale co, vždyť je tam pěkně, idylické foto to jenom potvrzuje :-/

0/0
30.11.2011 14:37

PIsa.lek

Re: 20 000 000 000 Kč

> tím ale nevyvracíte skutečnost, že Brno přišlo o obrovské peníze, které se mohly prostavět

To vyvracím opakovaně v jiných reakcích (holt to chce nejprve přečíst celou diskusi a pak teprve reagovat) - peníze z EU byly v podstatě stejná chiméra, protože by Brno těžko prokázalo, že ta jiná varinata by byla nereálná.

0/0
30.11.2011 17:22

pavel-m

Re: 20 000 000 000 Kč

Jasně, mohli jsme mít něco podobného jako umlou sjezdovku na jakémsi Dánském ostrově. Také z dotací z EU, také zbytečně proinvestované.

+1/0
30.11.2011 21:32

holes5

Re: 20 000 000 000 Kč

jste oba dva úplně mimo:-/

0/0
1.12.2011 15:43

pavel-m

Re: 20 000 000 000 Kč

A v čem jako? V tom že z EU proudí dotace na super užitečné projekty které obrovsky zlepšují životní úroveň lidí? To si běžte říkat dětem do jeslí, ti vám to tak ještě uvěří..

0/0
1.12.2011 16:04

PIsa.lek

Re: 20 000 000 000 Kč

Tomu říkám skutečně věcná připomínka oživující diskusi :-)))))))). Na to, abys vypotil "v čem", už ti nestačila písmenka, nebo něco jiného?

0/0
2.12.2011 7:37

el_peregrino

Re: 20 000 000 000 Kč

Prej 20 Giga z EU...ty asi moc nesleduješ zprávy, co? Evropa je pleite!

0/0
1.12.2011 18:09

on6.

No hlavne jestli zustal teplovod z dukovan

to ulevi mestu mnohem vic, nez presun nadrazi

0/0
30.11.2011 9:48

Gróf

Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Stačí se podívat na většinu evropských metropolí. V okamžiku, kdy se nádraží z centra odsune, přestane sloužit tisícům lidí denně dojíždějících z venkova. Tato zátěž se ve velké míře přenese na indivduální automobilovou dopravu a na autobusy IDS. Ti, kteří přece jen zůstanou věrni železnici, nově zatíží po vystoupení z vlaku MHD, aby se dostali ke stávajícím přestupním uzlům. Bude trvat řadu let, spíše desítek let, než se doprava ve městě přebuduje, a opět dostane do kvality, na kterou jsme byli zvyklí. To jsou důvody, proč nádraží v centrech evropských měst jsou považována za rodinné zlato. V Brně si to nedostatečně uvědomujeme.Rv

+1/0
30.11.2011 9:31

MGMG

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Ty kilometry čtvereční kolejnic, náspů a mostů v centru jsou taky zlato. Pokud by byly pryč, došlo by k významnému uvolnění prostoru v centru.

+1/0
30.11.2011 9:43

Ramios

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Ale prdlajs, uvolněný prostor by se ucpal nějakýma moc důležitejma stavbama (kancle nebo drahý bydlení). Stávající varianta je podle mě nejlepší co může být

+1/0
30.11.2011 9:52

martas38

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Neměl tam být náhodou park?

0/0
30.11.2011 10:02

MGMG

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Můžete poskytnout nějaký odkaz, který by to dokládal?

0/0
30.11.2011 10:16

martas38

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Používáte to přetížené nádraží denně? Víte jak to tam vypadá, pokud současně přijedou např. linky S2 a S3 plné lidí, pokud možno z obou směrů současně? Čekáte 10 minut ve vlaku před nádražím než se uvolní nástupiště? Víte, že některé vlaky tam skrz přetíženost nádru ani nezajíždí a jedou nákladní spojkou z Modřic do Židenic?

0/0
30.11.2011 10:06

PIsa.lek

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

>  Víte, že některé vlaky tam skrz přetíženost nádru ani nezajíždí a jedou nákladní spojkou z Modřic do Židenic?

Ano, celé tři vlaky denně a to teprve od současného GVD. A problém nedostatečné kapacity nádraží není ani tak dán jeho polohou, ale tím, že se do něj už desítky let investuje jen naprosté minimum (po celou tuto dobu s očekáváním, že už "za pár let" se postaví nové nádraží), takže jsou příliš dlouhé technologické časy na výměnu souprav u jednotlývch nástupištních hran.

0/0
30.11.2011 13:01

el_peregrino

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Já to nádraží denně používám. A čekám před nádražím. A vím proč - protože zab. zař. pamatuje krále Klacka, proto. Ale raděj budu hnípat deset minut ve vlaku na mostu přes Vlhkou, než se bloncat 15 minut šalinou z Kumrpácu po tom slavném odsunu...

0/0
1.12.2011 18:07

Si0 po 4. zákazu

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Z úzkého pohledu příležitostného cestujícího to tak vypadá. Horší ale je, pokud by si nároky na kvalitu a rozsah dopravy vyžádají potřebu rekonstrukce a hlavně rozšíření nádraží. V centru města prostě není kam, jak a mnohdy ani za co (ve stísněném prostoru vyjde všechno dráž). Nádraží se dostává do svěrací kazajky a stává se z něj provinční paskvil, nehodný velikosti ani významu města.

0/0
30.11.2011 10:09

el_peregrino

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Nádraží se může šířit až doaleluja - jediné hodnotné domy v okolí jsou Malá Amerika, pošta a samotné nádraží. Těm ostatním by demolice mohla jedině prospět (obzvlášť Tesku).

0/0
1.12.2011 18:12

Mychal.B.

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Domnívám se, že drtivá většina přijíždějících pracujících stejně dál pokračuje MHD, v centru s dojitím pěšky jich pracuje asi tak všech pět :-P

0/0
30.11.2011 10:24

PIsa.lek

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Tím spíš - napojení odsunutého nádraží na stávající síť MHD je jedním z nejslabších míst celého projektu (původní krásný návrh na kříďáku je v praxi poněkud nereálný - jeho tvůrci si totiž před zveřejněním nedali ani tu práci, aby si spočítali, kolik těch souprav by muselo projížděť už dnes problematickou křižovatkou na Nových sadech).

0/0
30.11.2011 14:21

Sidonie_11

Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Souhlasím s Vámi! Teď jezdí přímo k nádraží 9 linek šalin, nějaké autobusy i trajfly. A stejně to všechno sotva poberou. K odsunutému nádraží by podle toho, co jsem viděla, vedly sotva dvě linky - WTF? Nádraží takto v centru je výhra!

+2/0
30.11.2011 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.