- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Akorát je mi líto Blažonderky, že musí vrátit účelový sponzoring
články a nádraží bude ve stejném ne-li horším stavu než dnes. Čímž neříkám jestli je lepší odsun nebo ne, ale je to smutná brněnská realita - sliby a nic víc...
Ať se nádraží nechá, kde je. Pro tisíce lidí je to takto lepší - je dostupné díky 9 linkám šalin, několika trajflů a pár autobusů. Podle toho, co jsem zatím měla možnost vidět, by k odsunutému nádru vedly sotva 2 linky - to by to jako všechno měly pobrat? Kdyby se stávající nádraží pořádně zrekonstruovalo, rekonstrukcí by prošel i prostor tramvajových zastávek a celkově prostor u nádraží a zakázal by se tam průjezd autům, mohlo by to být krásné, dobře dostupné nádraží. Vlakových spojů stejně rok od roku ubývá, takže kapacita by měla taky stačit...
Lechce řekne blbě provede. Jakým způsobem by šlo provést propojení trati z Přerova na Vídeň přímo a né uvratí?
Nevím jstli se někdy bude realizovat projekt železničnch magistrál, ale pokud bude tak právě podmínka aby byla jak z Prahy tak Vídně přímo. Protože magistrála Polsko - Itálie by vedla přes Brno a Francie - Ukrajina tak tak je aspoň plán. To by myslím byl docela i ekonomický přínos. Nebo druhá verze nepovede přes Brno, ale křížení v Přerově nebo Olomouci. Brno by se ocitlo na druhé koleji jako Chrudim. Než se radní přestali dohadovat postavila se trať přes Pardubice no a Chrudim je provinční město. Pokud vím tak v plánu bylo vybudování bulváru a tramvajových stanic minimálně pro 5 linek a trolejbus, autobus a hlavně parkoviště. Protože zaparkovat u nádraží je velký problém a když jedu autem na vlak tak je to hodně složité, protože při návratu ve 3 ráno není žádné parkoviště kam lze auto odstavit volné. Tak když ve středu města tak někam umístit dostatek místa.
poděkovat za alternativní projekt odpůrcům a plně ho zrealizovat, proti svýmu záměru nemůžou už říct nic a navíc to bude levnější, lepší, prostě úžasný
Odpůrci přesunu připravili brněnskou ekonomiku o 20 000 000 000Kč přímých investic od EU a státu a dalších mnoho miliard od soukromých investorů, kteří by do nové čtvrti přišli. Vzhledem k probíhající krizi se tato možnost patrně nebude jen tak opakovat. Výstavba nové čtvrti mohl být mohutný impuls pro brněnskou ekonomiku, trh práce a také by přispěl k rozvoji města. Lokoality kde se mělo stavět rozhodně nejsou v současnosti pro město přínosem a chloubou.
Taky připravili o spoustu milard ty "přímé investory", kteří už si mnuli ruce nad tím vejvarem z Jižního centra.
to ulevi mestu mnohem vic, nez presun nadrazi
Stačí se podívat na většinu evropských metropolí. V okamžiku, kdy se nádraží z centra odsune, přestane sloužit tisícům lidí denně dojíždějících z venkova. Tato zátěž se ve velké míře přenese na indivduální automobilovou dopravu a na autobusy IDS. Ti, kteří přece jen zůstanou věrni železnici, nově zatíží po vystoupení z vlaku MHD, aby se dostali ke stávajícím přestupním uzlům. Bude trvat řadu let, spíše desítek let, než se doprava ve městě přebuduje, a opět dostane do kvality, na kterou jsme byli zvyklí. To jsou důvody, proč nádraží v centrech evropských měst jsou považována za rodinné zlato. V Brně si to nedostatečně uvědomujeme.
Ty kilometry čtvereční kolejnic, náspů a mostů v centru jsou taky zlato. Pokud by byly pryč, došlo by k významnému uvolnění prostoru v centru.