Diskuze

Přesun nádraží v Brně se zase odložil. Kvůli územnímu rozhodnutí

Odsun brněnského nádraží se opět odsouvá na neurčito. Vedení města totiž v úterý na základě odvolání z mnoha stran zrušilo územní rozhodnutí týkající se některých staveb, které s odsunem nádraží souvisí. Podle některých se tak město připravilo o možnost získat dotace z Evropské unie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

karelman

2. 12. 2011 14:33
Jsem moc rád, že to takhle dopadlo.

Akorát je mi líto Blažonderky, že musí vrátit účelový sponzoring:-(

0 0
možnosti

p_n_2

1. 12. 2011 13:05
Vsadím se, že za 5 možná i 10 let tu budou úplně stejné

články a nádraží bude ve stejném ne-li horším stavu než dnes. Čímž neříkám jestli je lepší odsun nebo ne, ale je to smutná brněnská realita - sliby a nic víc...

0 0
možnosti

Sidonie_11

30. 11. 2011 13:47
S odsunem nesouhlasím

Ať se nádraží nechá, kde je. Pro tisíce lidí je to takto lepší - je dostupné díky 9 linkám šalin, několika trajflů a pár autobusů. Podle toho, co jsem zatím měla možnost vidět, by k odsunutému nádru vedly sotva 2 linky - to by to jako všechno měly pobrat? 8-o Kdyby se stávající nádraží pořádně zrekonstruovalo, rekonstrukcí by prošel i prostor tramvajových zastávek a celkově prostor u nádraží a zakázal by se tam průjezd autům, mohlo by to být krásné, dobře dostupné nádraží. Vlakových spojů stejně rok od roku ubývá, takže kapacita by měla taky stačit...

1 0
možnosti

Prochivo

30. 11. 2011 15:41
Re: S odsunem nesouhlasím

Lechce řekne blbě provede. Jakým způsobem by šlo provést propojení trati z Přerova na Vídeň přímo a né uvratí?

Nevím jstli se někdy bude realizovat projekt železničnch magistrál, ale pokud bude tak právě podmínka aby byla jak z Prahy tak Vídně přímo. Protože magistrála Polsko - Itálie by vedla přes Brno a Francie - Ukrajina tak tak je aspoň plán. To by myslím byl docela i ekonomický přínos. Nebo druhá verze nepovede přes Brno, ale křížení v Přerově nebo Olomouci. Brno by se ocitlo na druhé koleji jako Chrudim. Než se radní přestali dohadovat postavila se trať přes Pardubice no a Chrudim je provinční město. Pokud vím tak v plánu bylo vybudování bulváru a tramvajových stanic minimálně pro 5 linek a trolejbus, autobus a hlavně parkoviště. Protože zaparkovat u nádraží je velký problém a když jedu autem na vlak tak je to hodně složité, protože při návratu ve 3 ráno není žádné parkoviště kam lze auto odstavit volné. Tak když ve středu města tak někam umístit dostatek místa.

0 0
možnosti

holes5

30. 11. 2011 13:21
vedení města brna

zřejmě slušnej oddíl ;-(

0 0
možnosti

daleca

30. 11. 2011 11:46
tak zbývá

poděkovat za alternativní projekt odpůrcům a plně ho zrealizovat, proti svýmu záměru nemůžou už říct nic a navíc to bude levnější, lepší, prostě úžasný;-€

0 0
možnosti

;-)

30. 11. 2011 10:15
20 000 000 000 Kč

Odpůrci přesunu připravili brněnskou ekonomiku o 20 000 000 000Kč přímých investic od EU a státu a dalších mnoho miliard od soukromých investorů, kteří by do nové čtvrti přišli. Vzhledem k probíhající krizi se tato možnost patrně nebude jen tak opakovat. Výstavba nové čtvrti mohl být mohutný impuls pro brněnskou ekonomiku, trh práce a také by přispěl k rozvoji města. Lokoality kde se mělo stavět rozhodně nejsou v současnosti pro město přínosem a chloubou.

0 0
možnosti

Si0 po 4. zákazu

30. 11. 2011 10:18
Re: 20 000 000 000 Kč

Taky připravili o spoustu milard ty "přímé investory", kteří už si mnuli ruce nad tím vejvarem z Jižního centra.

0 0
možnosti

on6.

30. 11. 2011 9:48
No hlavne jestli zustal teplovod z dukovan

to ulevi mestu mnohem vic, nez presun nadrazi

0 0
možnosti

Gróf

30. 11. 2011 9:31
Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Stačí se podívat na většinu evropských metropolí. V okamžiku, kdy se nádraží z centra odsune, přestane sloužit tisícům lidí denně dojíždějících z venkova. Tato zátěž se ve velké míře přenese na indivduální automobilovou dopravu a na autobusy IDS. Ti, kteří přece jen zůstanou věrni železnici, nově zatíží po vystoupení z vlaku MHD, aby se dostali ke stávajícím přestupním uzlům. Bude trvat řadu let, spíše desítek let, než se doprava ve městě přebuduje, a opět dostane do kvality, na kterou jsme byli zvyklí. To jsou důvody, proč nádraží v centrech evropských měst jsou považována za rodinné zlato. V Brně si to nedostatečně uvědomujeme.Rv

1 0
možnosti

MGMG

30. 11. 2011 9:43
Re: Historické nádraží v centru je rodinné zlato.

Ty kilometry čtvereční kolejnic, náspů a mostů v centru jsou taky zlato. Pokud by byly pryč, došlo by k významnému uvolnění prostoru v centru.

1 0
možnosti