Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jižní Morava čeká na dokument, který řeší silnice i průmyslové zóny

Čekání na Godota připomíná proces přípravy takzvaných Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje, podle kterých se má kraj v dalších letech rozvíjet. Strategický dokument stále není s konečnou platností potvrzený, ačkoliv ho zastupitelé odsouhlasili už před více než čtvrt rokem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gróf

NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Proč tedy zastupitelé města usilují o umístění této rychlostní komunikace R43 do území města, a to dokonce jeho pěti městských částí? (Bosonohy, Žebětín, Kohoutovice, Bystrc, Kníničky). To nedává smysl. Místo, aby byli rádi, že stačí setrvat na stanovisku, že dálnice do města nepatří, nahrávají pochybným lobbystickým zájmům bez ohledu na zdraví obyvatel. Co za tím vězí? Korupce?Rv

0/0
30.12.2011 5:10

sartoricz

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Kudy by podle Vašeho názoru měla vést R43, aby plnila stejný úkol? Tzn odvedla tranzitní dopravu z Pisárek, Žabovřesk a Kr. Pole a vytvořila novou výpadovku na Svitavy (= odlehčila Lipůvce a ostatním)?

+3/0
30.12.2011 8:42

CoolAdik

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Přesně tak. R43 má loužit jako vnější obchvat Brna. Stejný účel plní D1 ze západu na východ.

+1/0
30.12.2011 9:36

Gróf

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Zaměňujete potřebu rychlostní komunikace R43, zařazené do sítě TEN transevropských dálnic, s potřebou dálničního přivaděče? To nemá cenu vůbec komentovat. Věnujte se raději něčemu, čemu rozumíte.

+1/0
30.12.2011 11:39

p_n_2

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Od tebe to sedí ;-D

0/0
30.12.2011 12:18

sartoricz

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Zkuste přemýšlet Vy. Tranzitní doprava tady je a bude bez ohledu na nějakou nálepku TEN.

To znamená, že postavit komunikaci, která ji v tomto okamžiku odvede z VMO na periferii města, je úspěch. Nijak to nevylučuje stavbu R55, která opravdu dokáže odvézt část tranzitu z Brna jinam.

Prostě nezapomínejte, že město roste, doprava roste a na to je třeba reagovat. Dlouhou dobu se to zanedbávalo a proto je tu velký dluh v podobě chybějícího VMO a R43. Spousta měst tak má několik okruhů, stačí se podívat k sousedům do Německa, u spousty měst taky dálnice vede v těsné blízkosti a je součástí městských okruhů.

+1/0
30.12.2011 14:46

Gróf

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

R43 není dluh města Brna, tato silnice klidně může vést daleko od Brna. Do Brna stačí přivaděč, který už je z České do Řečkovic vybudován. I na jihu Brna žijí lidé. Pokud se rozšíří dálnice D1 na 6 jízdních pruhů, a přidají se k tomu čtyřpruhé tangenty a obslužné obousměrné komunikace na obou stranách dálnice D1, jak je plánováno, pak zvýšíte počet jízdních pruhů v lokalitě Bosonohy, Troubsko, Ostopovice, Kamenný Vrch ze současných 4 na nově 14 jízdních pruhů a vznikne samozřejmě křižovatka tří dálnic. K tomu připočtěte stávající silnici II/602, která se v úseku ke Kývalce rozšířila ze dvou na tři pruhy. Čili já místní obyvatele chápu, že si něco takového nenechají líbit, a jistě dají včas žalobu k NSS. Věřím, že budou úspěšní. Nikdo nechce bydlet v neobyvatelné lokalitě.

0/0
30.12.2011 17:53

Carlos

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Přesně tak...obyvatelé Bosonoh, Troubska a Ostopovic jsou na tom asi nejhůře. A to říkám jako člověk, který bydlí daleko od VMO, D1 a plánované R43. R^

+1/0
30.12.2011 22:13

Carlos

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Řešení je několik, navíc Pisárky by měly být jako první v řadě - přesun šaliny, rozšíření počtu pruhů...atd. Protože jinak nebude městský okruh dávat smysl. To stejné platí o Tomkově náměstí. Tyhle věci by měly být jako první, teprve potom řešit R43. A jak už jsem psal několikrát, hlavní doprava přes Lipůvku a další obce nemá na svědomí tranzitní a dálková doprava, ale obyvatelé přilehlých obcí a měst, kteří jezdí za prací do Brna. Zkuste se někdy projet za Černou Horu, nebo ještě lépe Sebranice, kde už je hustota provozu minimální.

+2/0
30.12.2011 11:42

p_n_2

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Minimální? Člověče, to chce zajít k očnímu.

+1/0
30.12.2011 12:19

Carlos

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Jezdím tam denně. U očního jsem byl a vše v pořádku. Takže děkuji za naprosto irelevantní doporučení.

+1/0
30.12.2011 12:43

sartoricz

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Neplácejte a zkuste popsat konkrétní řešení.

Mimochodem o zdržení výstavby VMO se nejvíc zasloužil jiný nepřizpůsobivý z brněnské aktivistické partičky, soudruh důchodce Karel Štěpaník.

+2/0
30.12.2011 12:28

CoolAdik

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Přesně! Štefanik nebo jak se jmenuje! Největší grázl který okradl stát o sta miliony korun a způsbil lidem naprosotu hrůzu trvající 6 let v podobe stavby! Takovýhle patří za mříže!

0/0
30.12.2011 12:38

CoolAdik

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Štepanik, omlouvám se... Je mi z něho zle...

0/0
30.12.2011 12:39

Gróf

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Ztrácíte glanc, pane...

0/0
30.12.2011 12:43

Carlos

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Konkrétní řešení je nejprve dobudovat VMO a následně teprve nějakou schůdnou variantu R43.

0/0
30.12.2011 12:44

sartoricz

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Měl jsem za to, že se bavíme o územním plánu a budoucí trase R43.

Na VMO se i přes nevůli aktivistů pracuje, takže nechápu proč to sem taháte.

0/0
30.12.2011 12:48

Carlos

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Zapojte mozek.

0/0
30.12.2011 13:24

sartoricz

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Ok, takže nic konkrétního nemáte. Fajn, klasický aktivista, prázdno v kebuli, pěna u huby a skutek utek.

+2/0
30.12.2011 13:54

Carlos

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Ano urážet umíte, mozek zapojit nikoli. To je vaše vizitka. Nemám potřebu diskutovat s někým jako jste vy.

0/0
30.12.2011 14:14

sartoricz

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

To nebyla urážka, jen pouhý popis. Nedokázal jste mi totiž konkrétně odpovědět na jedinou položenou otázku.

+1/0
30.12.2011 14:36

lenyN

Re: NSS již rozhodl, že R43 v územním plánu města Brna není.

Milý Carlosy Zkuste se na jeden den opřít v Lipůvce o zábradlí u Formanky a čárečkujte projeté kamiony a zájezdní autobusy našich polských sousedů.A ještě lépe stoupněte si tam na 24 hodin pak mi vykládejte že přes Lipůvku nevede tranzitní doprava.Vetšina obyvatel lipůvky bydlí na Pravé straně (myšleno ve směru od Brna) a pokud chce jít na poštu,hřbitov, nebo do mateřské šolky pro dítě, musí přejít právě tu Vámi zmíněnou,kamiony nevytíženou silnici.My obyvatelé Lipůvky bychom stavbu R43 rozhodně uvítali,a myslím že i obyvatelé ostatních obcí na trase Brno-Hradec Králové.

0/0
2.1.2012 17:38

Dgm1

Daň za Haška: 100 tis. na rodinu

Proč nemohlo dávno být

realizováno spojení Brna s Vídní po existující D2 a potřebném prodloužení R55

okolo Břeclavi? Hašek to není schopen odpovědět a přitom dobře ví, že jím

prosazovaná nesmyslná varianta znamená pro horší řešení vícenáklady 30 MILIARD

korun, tedy přes 100 000 na každou čtyřčlennou rodinu v Jihomoravském kraji.

+1/0
30.12.2011 2:27

sartoricz

Re: Daň za Haška: 100 tis. na rodinu

Proč betonovat lužní lesy okolo Břeclavi, vždyť do Vídně se dá dojet i přes Bratislavu. Tam dálnice dokonce už stojí...

0/0
30.12.2011 8:37

p_n_2

87 obcí... a to je takový problém sednout

do auta a objet to? Pro normálního pracujícího člověka v terénu je 87 návštěv záležitostí maximálně tak na dva týdny. Ovšem úředník sedí v kanclu na zadku a diví se, že se mu někdo nevyjádřil na nějaké 150. lejstro v pořadí, byť tentokrát důležité...

0/0
30.12.2011 0:59

Gróf

Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Je to v rozporu s mnoha zákony, a skončí to u NSS, ÚS, nebo, bude-li třeba, i ve Strasburku u Mezinárodního soudu pro lidská práva. [>-]EU

0/0
29.12.2011 20:20

CoolAdik

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Víte, demokracie je pro inteligentní lidi, kteří klidně kývnou na návrch, který republiku posune dál. Přesný opak je taková "farmářka" Havránková.... Podle Vašeho názoru je to špatné, podle ostatních je to dobré... A tak se to postaví. To je demokracie.

0/0
29.12.2011 20:47

Gróf

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Jsem skromný. Můj názor není podstatný. Podstatná jsou pravidla, která si společnost sama nastavila aby se chránila před různými zlatokopy, kteří v honbě za ziskem jsou schopni zničit zdraví i vlastním dětem. Přečtěte si Listinu lidských práv a svobod, podle které nikdo nesmí ohrožovat zdraví ani životní prostředí nad míru, stanovenou zákonem.

0/0
29.12.2011 21:04

CoolAdik

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Přesně takovéto listiny jsou problém... Problém lidí, kteří zneužívají demokracii ve svůj propěch.

+1/0
29.12.2011 21:11

Gróf

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

To převracíte naruby. Já z toho jistě mít prospěch nebudu. O prospěch, který jim přinese násilné převálcování zmíněné listiny, a tedy i za cenu poškození zdraví obyvatel, usilují jiní.

0/0
29.12.2011 21:14

CoolAdik

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Naopak, nedojde k žádmému porušení ani na ujmě na zdraví obyvatel. Dálnice odvede nákladní auto z města kde nemohou dýchat tak 100 000 lidí v centru. Navíc dálnice bude v tunelu. To je naprostý komfort a ústupkem, který by nikde nebyl tolerována dálnice by se normálne postavěla vedle Vás. Buďte rádi, že s eposuneme někam dál...

+1/0
29.12.2011 21:20

Gróf

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Dálnice u přehrady je dost brutální záležitost. Pro Brňany je to totéž, jako byste postavil dálnici v Karlových Varech přímo u Kolonády. Kdysi se podobná zrůdnost povedla Pražákům mezi Václavákem a Národním muzeem. Jak se asi lidem okolo magistrály bydlí? Zatím jsem ani v návrhu Zásad územního rozvoje neviděl žádný návrh, co Brňanům ztracenou rekreační zónu nahradí. To už zlatokopy nezajímá.

0/0
29.12.2011 21:43

CoolAdik

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Ta dálnice se staví kvůli lidem a upřímně se mně vizualizace líbí. Bude to obrovský nádherný most přes rozlehlé pdolí. Jako v moderním státě a hlavně městě. Rád diskutuji, shrňme si tedy fakta, která se nedají vyvrátit:

+ auta pryč z centra, pracovní místa na stavbu (méně lidí bez práce) v této ne příliš dobré době, Brno bude mít alespoň část obchvatu, lepší dostupnost přehrady, Bystrce, Žebětína, Kohoutovic, Bosonoh,...centrum nebude ve smogu

- někteří papalíši si na tom nmastí kapsu, to rozhodně nevyvrátím, hluk pro 10 obyvatel ze 400 000 (upozorňuji že zd budou postaveny protihlukové stěny a stromy, keře,...)

A ještě k Vaší rekreační zóně, ten průtah bude tam, kd je dnes betonové torzo sloupu a plevel nebo pole. Rekreační zóna je vedle...

0/0
29.12.2011 21:58

Gróf

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

K Vašim argumentům dovolím si říci, že Ad 1) pracovní místa na stavbě v žádném případě nevyváží místa zaniklá v rekreační oblasti. Ad 2) Auta pryč z centra? Jak jste na to přišel. Z centra nebude odvedeno ani jedno vozidlo. Naopak budou přivedena vozidla do Brna, do lokality vymezené čtvercem 2 x 2 km mezi Bosonohami, Ostopovicemi, Troubskem a Kamenným Vrchem, kde žije cca 16 tis. obyvatel, a kde má být nekorektně vtěsnána křižovatka tří dálnic D1 x R43 x R52. Ad 3) dálnice zruší přístup k přístavišti od zastávky tramvaje, tedy samotné srdce rekreační zóny. Jak je tedy napsáno v článku: "kvůli řadě sporných projektů platnost dokumentu u soudu zřejmě zpochybní odpůrci některých staveb. Ti poukazují například na to, že při plánování nových čtyřproudých silnic na jihu Brna nebral kraj v potaz platné limity hlučnosti a prašnosti".

0/0
29.12.2011 22:58

p_n_2

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Takže ta auta, co tam budou jezdit, jezdí dneska kudy, pane chytrý? Že by přes to centrum případně přes žabiny a pisárky? Ona ta auta se zdvojí a zůstanou jednak na původních trasách a zároveň na trase nové? Že sem si toho nevšiml, podle vaší logiky by dnes mělo být plno jak na Kotlářce tak na objízdných trasách, kterými se objíždí Pionýrská. Leč tomu tak není, kde jste udělal chybu?

+1/0
30.12.2011 0:55

Gróf

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Vždyť říkám, že Brno potřebuje obchvat. Přemístit tranzitní dopravu, která městem jen projíždí, zpod jedněch oken pod okna jiných Brňanů je zrůdná a neperspektivní úvaha. Alespoň si přečtěte text, když na něco reagujete.

0/0
30.12.2011 4:53

p_n_2

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Běžte už někam pořád s tou přehradou. Vždyť je to kaluž,kde to pořád vypadá jak za komárů, koupat se tam dalo snad jen letos. R43 je důležitější, chápu že omezený bystrčák to nepozná, pro něho je vrchol cestování do brna.

+2/0
30.12.2011 0:51

CoolAdik

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Zaprvé nemohu souhlasit že Brněnská přehrada je louže. Vážený pane, před třemi roky bych s Vámi spihlsil, ale dnes, kdy zde město investovalo desítky milionů ne. Brněnská přehrada je již druhým rokem čistá a rekreační zóna kolem ní je velmi pěkně udržovaná. Město Brno zde dokonce chce do 2 letpostavět i tobogány a zvětšit udržované plochy na rekreaci. Ale vraťme se k R43! Dálnice v Bystrci bude v tunelu, tudíž Bystrčtí nebudou sužováni žádným hlukem, naopak jim přibude akorád lepší spojení se světem. Troubsko není připojené k Brnu, tudíž to není naše věc. Kdyby jste byli součástí našeho města, bylo by s Vámi jednáno jinak. Jenže obce okolo Brna město nenávidí a naopka ho ještě všelijak zneužívají. Jako Brňák musím říct, že to není náš problém.

0/0
30.12.2011 9:42

Gróf

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Křižovatka bude více než z 95 % na území Bosonoh, a tedy města Brna. Smogem a hlukem ovlivní tato křižovatka kromě Bosonoh také sídliště Kamenný Vrch. Už proto je to z hlediska současné právní úpravy zcela neprůchodné.

0/0
30.12.2011 11:46

p_n_2

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

S louží to byla trochu nadsázka ;-) Ale zase takový zázrak to není, někteří z toho dělají málem div světa

+1/0
30.12.2011 12:20

Ubaram

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

"Farmářka Havránková" nabídla pozemky k výměně za poměrně rozumných podmínek hned na začátku. Úředníci se jí de fakto vysmáli - načež ona na truc úředníkům dala část pozemkům jakýmsi zeleným a část své příbuzné. Následně se několikrát opakovalo kolečko kdy úředníci/vláda přišli s nějakým návrhem a poté co se domluvili že takto ano tak následně cukli že takhle vlastně ne.

Zkuste si to prosím přebrat. Netvrdím že p. Havránková je anděl, ale nějak se v tomhle ohledu zapomíná na to, kolik toho svojí liknavostí z....i úředníci.

+2/0
30.12.2011 1:28

CoolAdik

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Nechcete doufám obhajovat tu slavnou "farmářku" Havránkovou, díky jejíž arogancu se nemohla dostavět D11 a splnit tak mezinárodní slib!! Měli jí to ihned vyvlasnit pro prospěch státu!

0/0
30.12.2011 9:44

Ubaram

Re: Z Troubska přes Bystrc R43 nepovede.

Pouze poukazuji na fakt, že celá situace vznikla liknavostí a arogancí úředníků v době, kdy se dalo vše vyřešit naprosto bez potíží - a následně opakovaným cuknutím vlády v okamžiku kdy podmínky byly již domluveny a odsouhlaseny oběma stranami.

0/0
30.12.2011 10:46

CoolAdik

Občanská sdružení

V České republice je jeden z velkých problémů to, že slavná občanská sdružení mají velká práva a brzdí jakýkoliv rozvoj. Nejhorší je, že si je sami platíme!!! To je alarmující. Jen postavte R43 přes Bystrc i průmyslovou zónu v Tuřanech! Jedině tak se posuneme z této "zaprděné" a mizerné situace. Zaostáváme za vyspělým světem, kde lidé projekty, které ji pomohou vítají (jak nová pracovní místa, tak lepší dopravní obslužnost)!

+3/0
29.12.2011 18:15

MKzB

Re: Občanská sdružení

Práva všeho druhu v naší společnosti bují jako zhoubný nádor. V kombinaci s lidskou leností a pohodlností to bude naše zkáza.

+1/0
29.12.2011 20:27

Gróf

Re: Občanská sdružení

Proti jihozápadní a jihovýchodní tangentě jsou především obce v jejich trase. Pokud vím, už se dohodly na společném právním postupu proti Zásadám územního rozvoje k NSS. Obdobně tak činí na území města Brna jednotliví občané, nebo sdružení podle práva o sdružování občanů, protože tak z nepochopitelných důvodů neučinilo město samo. Takový nezájem města je v tomto století poměrně ojedinělý nejen v Evropě, ale i ve světě, že si město nevynutí obchvat, ale vpustí tranzitní nákladní dopravu do města. Rv;-€

+1/0
29.12.2011 20:31

p_n_2

Re: Občanská sdružení

A co asi R43 je? Obchvat. Pár bystrčáků co řve, je nic proti zbytku Brna, kterému se uleví.

+1/0
30.12.2011 0:56

Gróf

Re: Občanská sdružení

V žádném případě se o obchvat nejedná, je to průtah městem. Chcete Brno zaneřádit, ohrozit zdraví 60 tisíc obyvatel, a zničit městské rekreační lesoparky, křižovatkou tří dálnic přímo na území města Brna (Bosonohy), a průtahem pěti městskými částmi (Bosonohy, Žebětín, Kohoutovice, Bystrc a Žebětín). Běžte se, víte kam... Víte stejně jako já, že to skálopevně narazí u každého soudu. Takový projekt nemá ve městě co pohledávat.Rv

0/0
30.12.2011 5:23

hrboun

Re: Občanská sdružení

Takže trasa přes pisárky a Královo pole je OK?Rv

0/0
30.12.2011 7:23

Gróf

Re: Občanská sdružení

To přece není trasa. Je to důsledek toho, že dosud nikdo nenavrhl a nevybudoval rychlostní komunikaci R43 jako obchvat okolo Brna. Tak jak to vyžaduje zákon, který říká, že rychlostní komunikace zařazené do sítě TEN musí míjet hlavní sídelní útvary. A zákony se musí dodržovat, jak víme.

0/0
30.12.2011 11:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.