Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží v Chrlicích nemá v názvu Brno, proto tu nemají levné jízdenky

Nádraží v brněnských Chrlicích má stále historický název. Změna by stála desetitisíce korun a radnice o ní zatím neuvažovala. Teď se ale ukázalo, že kvůli chybějícímu slovu "Brno" v názvu si cestující z Chrlic nemohou koupit jízdenku ČD Promo, která nabízí levné cestování mezi jihomoravskou metropolí a Prahou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J.Bill

Nový vtip

Znáte to? Jdou tři, jeden je blbej, druhej je hloupej, a ten třetí je taky z vedení drah.

0/0
25.1.2012 21:59

meela

ČD ve 21. století

připadá mi to jako hospoda na mýtince ... máme 21. století a ČD snad mají víc než jedno PC v Praze a v Brně, aby byly schopné prodej lístků zkoordinovat. Nikdy se mi nestalo, že by byly sporotiket lístky vyprodané a to jezdím do Prahy cca každých 14 dní. Z toho plyne, že ČD zase až tak zájem nemají, aby lidi vlakem jezdili...

0/0
4.1.2012 9:34

turista-

Re: ČD ve 21. století

Samozřejmě, že lze dnes kdekoliv vydat cokoliv. SporoTiket Praha-Brno koupíte i v těch Chrlicích, nebo po netu.

Jiná věc je to "PROMO", to má prostě marketingově uměle nastaveno toto omezení. S tehnikou to nemá nic společného. Ale proč vlastně kupovat to Promo, když SporoTiket je levnější?

0/0
5.1.2012 21:12

papazian

Proč název stanice není automaticky podle oficiálního názvu?

Tedy podle místa, kde se daná stanice nachází? Když se město přejmenuje třeba z Gottwaldova na Zlín, tak to také musí platit obec? Podle mne by to měla platit správa železniční cesty, tedy nikoli České dráhy, ale ten, komu nádraží patří a stará se o něj. A to by podle mne již České dráhy být neměly. Na druhou stranu chápu České dráhy, kteří dělají dnes jen dopravu, že nepořádek jiných řešit nebudou.

+1/0
4.1.2012 7:50

JBetak

Re: Proč název stanice není automaticky podle oficiálního názvu?

Název stanice není NIKDY podle toho, kde se nachází. Určuje je Drážní úřad na základě něčí žádosti a je to čistě na tom, kdo žádá. V principu se stanice můžou jmenovat jakkoliv. Z Prahy hl. n. chcete udělat Praha-Vinohrady?

0/0
4.1.2012 9:27

kodlx

Re: Proč název stanice není automaticky podle oficiálního názvu?

Na drahach neexistuji (aspon si myslim) dve stanice/zastavky ktere maji stejny nazev. Proto je na draze Hranice na Moravě, Třebovice v Čechách, Lukavice v Čechách zatimco v mapě žádnou takovou obec/město nenajdete.

0/0
4.1.2012 14:45

turista-

Re: Proč název stanice není automaticky podle oficiálního názvu?

Ano, nebo Teplice v Čechách.

0/0
5.1.2012 21:12

aldik7

no

ať si pořídí inkartu IN25 nebo IN50 a bude jezdit se slevou všude.;-)

0/0
3.1.2012 22:54

hasil.lokotka

Ani mně nikdy nenapadlo

si tu jízdenku PROMO koupit jinde než ne hl.n. Je to podle mého evidentní. Navíc podle mě je to jenom věc ČD, jestli vám prodají akční jízdenku nebo ne, navíc je to jenom do vyčerpání kontingentu, pokud se nepletu.

Sproticket mimo Brno hl.n. taky nekoupíte.

+1/0
3.1.2012 18:15

hasil.lokotka

Re: Ani mně nikdy nenapadlo

http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/jizdne-a-slevy/-11769/

Jasně je tady napsané odkud kam a přes co.

V hypermarketech vám také nedají do akce všechno zboží.

0/0
3.1.2012 18:18

nowas2

Re: Ani mně nikdy nenapadlo

"Prodej jízdenek je možný u pokladních přepážek ČD ve všech železničních stanicích v Praze a v Brně" - tak kde soudruzi udělali chybu?

0/0
3.1.2012 19:45

Mychal.B.

Re: Ani mně nikdy nenapadlo

1. Sporotiket koupíš i jinde než na hl.n. Určitě v Krpoli. A dost možná i kdekoliv, aspoň podle toho, co mají na webu ČD to chápu tak, že je podstatná počáteční a cílová stanice, o omezení prodeje jen na určité stanice nevím.

2. Prodej jízdenek (ČD Promo) je možný u pokladních přepážek ČD ve všech železničních stanicích v Praze a v Brně (v Praze i v Brně lze zakoupit jízdenky pro oba směry). Viz http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/jizdne-a-slevy/-11769/ Evidentní tedy nic není. Ostatně, i tiskový mluvka ČD přiznal, že jízdenku lze koupit ve všech stanicích majících v názvu Brno (tedy kromě hl.n. by to mělo být i Krpole a Židenice, ve Slatině, Řečkovicích a Horních Heršpicích, jak jsem teď zjistil, se jízdenky neprodávají).

0/0
3.1.2012 19:54

PIsa.lek

Re: Ani mně nikdy nenapadlo

> Ani mně nikdy nenapadlo

> si tu jízdenku PROMO koupit jinde než ne hl.n.

Jak vidno, je pro některé lidi velmi obtížné pochopit, že pro řadu lidí o krajových částí Brna je to dost obtížné, protože když vlakem dojedou na hlavní, tak jim ten spoj na Prahu jede za pár minut a nemají čas ani chuť se stresovat ve frontě u pokladny :-(((.

0/0
3.1.2012 21:55

Stát je největší zločinec !!!

Smysl článku mi zcela uniká

Z Prahy do Chrlic žádný přímý vlak nejezdí. Není velký problém si koupit zvýhodněnou jízdenku z Prahy do Brna + klasickou z Brna do Chrlic. Snazší než otravovat média. Panáček se asi potřeboval za každou cenu zviditelnit.

0/0
3.1.2012 17:56

PIsa.lek

Re: Smysl článku mi zcela uniká

> Není velký problém si koupit zvýhodněnou jízdenku z Prahy do Brna + klasickou z Brna do Chrlic

Je vidět, že ti smysl článku skutečně uniká.

0/0
3.1.2012 22:07

aldik7

Re: Smysl článku mi zcela uniká

Smysl je jasný, někdo si potřeboval kopnout do ČD... ;-)

0/0
3.1.2012 22:53

PIsa.lek

Re: Smysl článku mi zcela uniká

Za to, že slibují něco, co pak nejsou ochotny splnit, a ještě se dost trapně vymlouvají, je to vcelku na místě.

+2/0
3.1.2012 23:04

aldik7

Re: Smysl článku mi zcela uniká

A co v tomhle případě prosímtě ČD slibují a nesplnili? Hmm? :-)

Tohle je běžná komerční nabídka, nikoliv jízdné-slevy stanovené státem a u toho si dopravce sám může určit detaily.

0/0
10.1.2012 17:08

honza.f

Re: Smysl článku mi zcela uniká

Smysl ti opravdu uniká.

0/0
4.1.2012 1:01

cernahora

clanek

o nicem,ale to uz je na iDNES posledni dobou pravidlem;-D;-D

0/0
3.1.2012 15:52

navstevak nakopne socana

Tak ze by jsme preupravili

uzemnespravni cleneni podle toho jak to slape v systemu CD? No doufejme ze tato vlada jeste najde dost sil na prvatizaci CD a nebo jeji zruseni.

0/0
3.1.2012 14:13

pedr64

z Chrlic se stejně do Prahy

bez přestupu nedostane, tak si koupí lístek do Brna a potom v Brně slevněný do Prahy...jaký problém

+3/0
3.1.2012 13:06

Korektní Želva

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Dobře řečeno. Nerad bych se ČD zastával, ale tady bych jim doporučil, aby prostě vydali podmínku, že tuhle slevněnou jízdenku lze koupit jen na nástupišti a jen na vlak, kterým se lze bez přestupu a přímo dostat do cíle určení. Tím by odpadlo 98% takových problémů.

0/0
3.1.2012 13:42

Mychal.B.

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

A proč by na jednom brněnském nádraží tu možnost mít neměl (jen kvůli tuposti a neschopnosti vedení ČD) a na jiném ano?

0/0
3.1.2012 14:03

pedr64

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

to jsou dvě věci. osobně si myslím, že tuto jízdenku by mělo být možno koupit v kterékoliv pokladně ČD. Ale jestliže tomu tak není, pak je problém snadno řešitelný tak, jak jsem popsal

0/0
3.1.2012 14:12

Mychal.B.

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Já se ale ptám proč by měl na přestupu, kde na to navíc nemusí být čas, běhat někam pro další jízdenku, když podle ČD koupí tu další jízdenku na všech brněnských nádražích, kde jízdenky prodávají?

+2/0
3.1.2012 14:30

pedr64

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

no, ono to technicky brněnské nádraží není, tak ji tam nemůže koupit;-)

0/0
3.1.2012 14:36

Mychal.B.

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Jakto? V článku čtu, že od roku 1971 jsou Chrlice součástí Brna. Možná by to těm ignorantům z ČD měl někdo namlátit do hlavy :-P

Jaký je rozdíl mezi chrlickým a třeba hornoheršpickým nádražím?

0/0
3.1.2012 15:21

synej

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Například v Chrlicích si koupíte aspoň nějakou jízdenku ;-D

0/0
3.1.2012 18:06

Mychal.B.

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Jo, až doteď jsem žil v domění, že Heršpicích prodávají lístky. Teď už vím, že ne.

0/0
3.1.2012 19:56

PIsa.lek

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

> ono to technicky brněnské nádraží

O drážním zeměpisu (který kvůli nutnosti mít každý tarifní bod pojmenován neduplicitním název) by se dalo povídat hodiny (viz Vyškov NA MORAVĚ etc.), jenže v samotné nabídce ČD jasně píší, že "ve všech železničních stanicích v Praze a v Brně" - nádraží v Chrlicích přitom prokazatelně v Brně je, takže v podstatě klamavá reklama a protizákonné poškození zákazníka.

0/0
3.1.2012 22:10

Hekynen druhý

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Asi jste nepochopil podstatu problému. ČD mu lístek prodat NECHCE. Tzn, musel by si zajet na (kupř.) Brno hlavní nádraží a tam si onu jízdenku koupit. Při přestupu by si jízdenku koupit stihnout nemusel (fronta)...

0/0
3.1.2012 17:23

Kike

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

jsem stejného názoru, ať zajede do centra a je to :) a když to nestihne tak si počká a pojede dalším... někteří lidi jsou prostě takoví, stěžovat si, stěžovat si, stěžovat si... ještě si vyhádá že kvůli němu zajede rychlík do Chrlic a zastaví mu přímo u baráku :D

0/0
3.1.2012 17:55

Mychal.B.

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

No, o to mu sice nejde, ale zdrbal jsi ho za to pěkně R^

+1/0
3.1.2012 20:00

PIsa.lek

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Když si necháš celý život sxxt na hlavu, je to tvůj problém, ale nevnucuj to ostatním.

0/0
3.1.2012 22:11

tx999

Re: z Chrlic se stejně do Prahy

Aspon, ze si nenecha s*** na hlavu.

Pokud je v podminkach uvedeno, ze jizdenku lze zakoupit ve vsech stanicich na uzemi obou mest a pokud jsou Chrlice soucasti Brna, tak by tam proste drahy mely jizdenku prodavat a hotovo. Pokud ji tam neprodavaji, tak nedodrzuji vlastni podminky a je dobre, ze jim to nekdo omlati o hlavu.

0/0
4.1.2012 9:09

livekiss87

Článek

o nádraží v Chrlicích, ale fotka hlavního nádraží... No jo, pročpak bychom hodili ven, když je tam tak krásně, že... ;-D

0/0
3.1.2012 12:59

livekiss87

Re: Článek

*chodili*

0/0
3.1.2012 13:16

Tereszz

Re: Článek

nikdy nepřestanu obdivovat lidi, kteří si myslí, že prací novináře je pořizovat aktuální a přesně odpovídající fotku ke každé ptákovině. Probohaaaaaaaaaaaaa. Fakt si myslíš, že taková fotka stojí za nastartování auta? Odpovím ti - nestojí. Už chybí jen osoby, které kňučí, že k článku o dobrmanovi, co někomu utrhl ruku, dal server ilustrační fotku zuřícího psa jiné rasy XD

+1/0
3.1.2012 19:07

livekiss87

Re: Článek

A já zas nikdy nepřestanu obdivovat lidi, kteří mají utkvělou představu, že s každým pásli krávy a proto jim mohou bez okolků tykat... :-/

0/0
3.1.2012 19:47

PIsa.lek

Re: Článek

A já zas nikdy nepřestanu obdivovat lidi, kteří dodnes netuší, že podle internetové etikety (netikety) je tykáká defaultním oslovováním v netových diskusích (zejména pak na těch zcela veřejných a snadno dostupných).

0/0
3.1.2012 21:50

CQCQ

Brno-Lesná

Brno-Lesná má v názvu Brno a taky si tam ten lístek nekoupím :-)

+2/0
3.1.2012 12:33

PIsa.lek

Re: Brno-Lesná

Patrně proto, že ten líske lze koupit ve všech brněnských železničních STANICÍCH, zatímco Brno-Lesná je železniční ZASTÁVKA.

0/0
3.1.2012 21:53

JBetak

Re: Brno-Lesná

Brno-Slatina má v názvu "Brno", je to STANICE a přesto si tam ten lístek nekoupím. Co tam máte dál?

0/0
4.1.2012 9:18

PIsa.lek

Re: Brno-Lesná

Pokud ve Slatině není vůbec pokladna, musí být kompletní nabídku jízdenek schopen poskytnout průvodčí z POPky. Řeč ovšem byla (což zjevně někdo nepochopil) o tom, proč to nejde v Brně-Lesné- tam to skutečně jít nemusí, pokud ovšem ČD v těch podmínkách skutečně mislí stanicí pouze stanici,a nikoliv všechny tarifní body na daném území.

Co dál nechápeš?

0/0
4.1.2012 10:47

Huffnagellův duch

Realita všedního dne u drážního molocha.

Abychom mohli prodávat určitý produkt, museli bychom přejmenovat stanici...

No comment.

Česká republika, Evropa, 21.stoletíR^

+1/0
3.1.2012 12:27

Mychal.B.

Re: Realita všedního dne u drážního molocha.

U ČD bych s tou "Evropou" a "21. stoletím" zas tak hr nebyl ;-)

0/0
3.1.2012 14:04

al.mucha

Ta naklonovaná parta z ČD mě fakt baví.

+3/0
3.1.2012 11:56

Viktor N.

Re: Ta naklonovaná parta z ČD mě fakt baví.

A stačilo by přitom málo: aby Jančura začal obsluhovat i Chrlice a ejhle — najednou by ČD slevu daly pod záminkou, že Chrlice přece patří pod Brno…:-)

+3/0
3.1.2012 12:27

angr

Re: Ta naklonovaná parta z ČD mě fakt baví.

asi tak nějak....

0/0
3.1.2012 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.