Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nerušte nám třináctku, stěžují si lidé ze Židenic na změny v dopravě

Tramvajová linka 13 zmizí od letošního léta z jízdních řádů brněnské městské dopravy. Ve směru do Židenic ji nahradí linka číslo devět v nové trase. Město tvrdí, že prázdninové změny s sebou přinesou řadu pozitiv, zrušení linky se ale vůbec nelíbí obyvatelům Židenic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

funtom753

Panika

Nevím proč taková panika, už jsem to tu psal. V úseku Komárov-nádraží nahradí linka 12 spoje linky 9 a v úseku nádraží - Technologický park spoje linky 13...  Podle ní se zvýšením počtu spojů v některých časech

doprava v Židenicích nezkomplikuje. „Týká se pouze spoj mimo špičku, kdy jejich

frekvenci zdvojnásobíme „Z Komárova nově

pojede pouze dvanáctka a to ve dvojnásobných intervalech. Ve špičce tam budou

tramvaje jezdit po třech až pěti minutách,” řekla Škrancová viz http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/lide-se-brani-zruseni-linky-cislo-20111213.html

0/0
10.1.2012 20:56

Quasi

Re: Panika

nech je. kdochce psa bit, hul si vzdycky najde.

0/0
10.1.2012 21:06

libedejroznec

Re: Panika

..no.. však uvidí, jak bude najednou přecpaná linka 44 .. protože spousta lidí bude raději volit přestup až téměř u cíle...

0/0
10.1.2012 23:33

Nesmazatelny 2.0

Přestupy

Ano, všude zavedeme co nejvíc přestupů. Takže místo aby jel člověk jednou linkou napříč Brnem, tak napřed pojede z okraje k centru, tam přestoupí, projede centrem a pak zase přestoupí aby se dostal zase na druhý okraj. Spolu s návazností linek typu "zamávejte z okna vaší ujíždějící tramvaji a počkejte si 10 minut na další" to bude vážně super. Jízdenky stojí jak v Praze, akorát tady narozdíl od ní neživíme nákladné (ale rychlé) metro. Taky mi přijde, že DPMB systematicky odřezává Lesnou. Napřed skoro zabili jedenáctku (pouze pracovní dny do 8 večer). No a teď se člověk devítkou dostane pouze k okraji České, pak lízne nádraží a zamíří kamsi do hlubin Juliánova. A jedenáctka, pokud ji neořežou ještě víc, zase pojede na čáru zajížďkou přes bubákov.

0/0
10.1.2012 18:24

PIsa.lek

Re: Přestupy

>Takže místo aby jel člověk jednou linkou napříč Brnem

Každá linka jede napříč Brnem z jedné konečné na druhou. Takže když se trasování změní (což mmch. není věc DPmB, ale Magisgrátu, proto to taky neobhajuje nikdo z DP, ale Bielko), tak "kupodivu" začnou jednou linkou napříč Brnem jezdit ti, co dosud přestupovali. A teď jde jenom o to, najít takové řešení, kdy těch, co pojedou s nejméně přestupy, bude a) buď co nejvíc,, nebo alespoň b) co nejvíc těch, kterým na dané trase dělají přestupy největší problémy. A v případě vytvoření letpšího spojení pro Dětskou nemocnici je to b) vcelku na místě.

0/0
10.1.2012 18:35

libedejroznec

Re: Přestupy

..a to jako do Dětské nemocnice bude jezdit víc dětí, když pojede přímá linka z Juliánova ? no to má logiku ... to spíš měli zavést linku z Juliánova na Ústřední hřbitov, paač je to tu samej domov důchodců ... 8-o

0/0
10.1.2012 20:47

PIsa.lek

Re: Přestupy

> no to má logiku ... 

Než začneš řešit cizí logiku, začni u té vlastní, zjevně chybějící  - ono totiž PRIMÁRNĚ jde o to, aby bylo spojení mezi Dětskou nemocnicí a HLAVNŃM NÁDRAŽÍM (mmch. na to stačí umět přečíst a pcohopit alespoň ten článek).

0/0
10.1.2012 20:54

a8nn

Re: Přestupy

Upřímně, ta díra u Grandu není žádné Hlavní nádraží.

0/0
10.1.2012 22:00

PIsa.lek

Re: Přestupy

A něco k věci zvládneš taky, nebo tohle je maximum tvého intelektu?

0/0
10.1.2012 22:17

libedejroznec

Re: Přestupy

nevidím důvod, proč by mělo být přímé spojení mezi hlavasem a nemocnicí.. sednu na jednu tramvaj a přesednu na druhou a jsem tam..jenže tam jedou lidi párkrát za život (ostatní si raději vezmou auto) .. ale přesměrovávat dopravu, kde většina jede směrem na Techn. park je totálně mimo....

+1/0
10.1.2012 23:29

Antonín, topič

Re: Přestupy

Přesně. Dělaj, jako kdyby všichni v Brně nedělali nic jinýho, než denně jezdili do DN.

0/0
10.1.2012 23:30

DahliaPinata

Re: Přestupy

Oni jsou i lidé, kteří autem nejezdí. A zkuste si nastupovat do plné tramvaje s kočárkem a dalším dítětem za ruku. Ten spoj od nádraží k dětské nemocnici skutečně mnoha lidem pomůže. Ale to neznamená, že to museli udělat na úkor spojení do Kr.Pole. Tam jezdí tramvaje narvané už teď.

0/0
10.1.2012 23:51

PIsa.lek

Re: Přestupy

> kde většina jede směrem na Techn. park je totálně mimo....

Ta většina fakt jede jen z K5enky, Olomoucké atd.??

0/0
11.1.2012 21:54

Antonín, topič

Re: Přestupy

Zastávka pod Grandem nemá, na rozdíl od všech ostatních, přímý vstup do podchodu, z jednoho směru přes trolej smyčku a z druhého přes koleje a trolej smyčku, čili pohyb tam je nebezpečný.

0/0
10.1.2012 23:29

PIsa.lek

Re: Přestupy

>čili pohyb tam je nebezpečný.

Při průjezdu 2 tramvají za 10 minut a asi stejného počtu trolejbusů???  Nebojíš se i na chodníku???

0/0
11.1.2012 21:45

Antonín, topič

Re: Přestupy

Já ne, ale mně není 80 a nechodím o berlích. To ty ale nemáš čím pochopit.

0/0
16.1.2012 8:56

aldair49

JEDNÍM Z ARGUMENTŮ PRO ZRUŠENÍ 13

byl i ten (viz závěr článku), že 13 se ve špičce sjede s 12. Na odstranění této "závady" stačí prohodit 13 s 11 nebo rovnou zrušit 11 a nahradit ji 13 Juliánov-Komín (Bystrc). 9 pamatuji v Juliánově (tehdy Hybešově čtvrti)  i já. Ale její trasa vedla alespoň přes rolu a ne jen mimo ni.

0/0
10.1.2012 18:04

PIsa.lek

Re: JEDNÍM Z ARGUMENTŮ PRO ZRUŠENÍ 13

>nebo rovnou zrušit 11

Obyvatelé Lesné, kteří se už tak nemůžou večer dostat z České bez přestupu, ti "poděkují" na obě tváře.

+1/0
10.1.2012 18:17

inova

Re: JEDNÍM Z ARGUMENTŮ PRO ZRUŠENÍ 13

No to je teda tragédie, že budou muset jednou přestupovat :-D Obyvatelé Kohoutovic, Žebětína, Kameňáku, Útěchova, Soběšic a dalších měststkých částí by jim o tom mohli dlouze vyprávět..

0/0
10.1.2012 21:20

Antonín, topič

Re: JEDNÍM Z ARGUMENTŮ PRO ZRUŠENÍ 13

Víte, cílem by mělo být věci zlepšovat a ne zhoršovat s tím, že jinde to taky stojí za prd.

0/0
10.1.2012 23:40

PIsa.lek

Re: JEDNÍM Z ARGUMENTŮ PRO ZRUŠENÍ 13

Jasně, takže když musí přestupovat tam, kde to v podstatě ani jinak nejde (protože tam holt tramvaj nejede a nikdy nepojede), tak kvůli "spravedlnosti" budou přestupovat všichni, že??

0/0
11.1.2012 21:47

Quasi

Re: JEDNÍM Z ARGUMENTŮ PRO ZRUŠENÍ 13

jak rikal jeden muj drivejsi profesor : sakva sakva, zkousel jste jim poslat svuj navrh? Dle toho co pisete, tak i zivotopis. usetrite mestu par mega a neco vydelate. Nebo jsou to jen kecy od nastupiste?

0/0
10.1.2012 21:12

m-Tina

tak napůl nazpět pár let...

koukám, že nikoho v diskuzi nenapadlo, teda nikdo si nevzpoměl, že kdysi ta 9 k děcké jezdila...to že k děcké nemocnici nejezdí spoj z nádraží kritizuje snad každá matka s dítětem, kt tam někdy musela jet...takže tohle beru jako naprosté pozitivum R^ druhá strana věci je v tom, jestli se kvůli tomu musí rušit další linka...tady má ode mě DPMB zase naopak Rv ...přesně tak...jak sem četla v diskuzi...nejen že se zhorší přestup (ono podívejte se, kolik lidí opravdu chodí podchodem...není to ani tak o zhnilosti, ale o tom, že "je to dál a to horčí cesta" ale taky z podchodu tu přijíždějící šalinu neuvidíte a prostě vám ujede...)

+1/0
10.1.2012 17:23

m-Tina

Re: tak napůl nazpět pár let...

...ale taky by mě zajímalo, jestli tohle mají podložený nějakým průzkumem, jak pořád říkají, jak zkoumají vytíženost linek...takže vl nás pár, co si stěžujeme, sme výjimka, páč ostatním podle sledování cestujících v dopravě bude vyhovovat nové trasování linky 9...no naštěstí přes nádraží jezdit nemusím a počkám si svých tradičních 20min na spoj do žebětína na mendláku...

0/0
10.1.2012 17:24

Matematik

Re: tak napůl nazpět pár let...

CHJO, kdybyste (nejenom vy, ale i ostatní), lépe četli a pouze nepapouškovala/nepapouškovali překroucenou pravdu z médií. Ano, má se nám zrušit tramvajová linka, ale ty ostatní ji nahradí polovičním intervalem (tzn. 2x více spojů). Dokonce dojde k navýšení počtu spojů (to jen tak na okraj, protože dotčené (vyšším počtem spojů) budou i jiné lokality). Viz http://martinvasek.blog.idnes.cz/c/236259/Tramvajova-doprava-v-Zidenicich.html

0/0
10.1.2012 17:59

PIsa.lek

Re: tak napůl nazpět pár let...

> (tzn. 2x více spojů)

Při zrušení jedné ze dvou linek na dané trase TOLIK spojů co PŘEDTÍM.

0/0
10.1.2012 18:37

dawcza

Těch pár kroků navíc....

Jediní kdo si ztěžují, tak jsou pohodlní měšťáci, co jsou "zhnilí" udělat pár pár kroků navíc.... Co maj říkat ti co dojíždí do Brna třeba hodinu a u toho 3x přestupují... A když se vám to nelíbí, tak si jezděte autobusem, 44 jede taky do Kr,Pole.....

+1/0
10.1.2012 16:34

DahliaPinata

Re: Těch pár kroků navíc....

Každý si může vybrat kde bude bydlet a každá volba má svá pro a proti. Nemá smysl někoho osočovat. Kdo hodně používá MHD, ví, že má své mouchy... a jejich počet se těmito podivnými změnami jen rozšíří.

0/0
10.1.2012 17:55

Quasi

Re: Těch pár kroků navíc....

damo , to si delate srandu. z jedne strany mi nadavate a z druhe strany nadavate cloveku co ma taky pravdu. Tak mlcte a prestehujte se (dle vlastnich slov) , hned vedle Vasi prace, popripade vedle skoly vaseho decka. Ale podle Vasich vypotku mate prd a ne deti.

0/0
10.1.2012 21:17

Rosinanta

zlepšení

Zlepšení má nastat i pro lidi z Komárova. "Už nebudou muset řešit, zda jim pojede dřív devítka od viaduktu, nebo dvanáctka z hlavní zastávky," přibližuje Bielko.

Zdroj: http://brno.idnes.cz/neruste-nam-trinactku-stezuji-si-lide-ze-zidenic-na-zmeny-v-doprave-1p2-/brno-zpravy.aspx?c=A120110_1713515_brno-zpravy_bor

Jo, "zlepší" se jim situace tak, že místo dvou šalin bude jezdit jen jedna. Určitě budou nadšení. ;-D

Na druhou stranu se mi hodně líbí nápad odklonit devítku z nádraží přes Moravák a okolo dětské nemocnice. Jednak se tím zlepší její využitelnost a jednak přestane projíždět Bronxem, kde je to o strach.

0/0
10.1.2012 16:18

B-25

Re: zlepšení

Bronx - ani ne tak o strach, jako nezodpovědné řidiče aut, co stojí na kolejích...;-€ Chtěli jet autem? Přes Cejl? V době špičky? Jejich problém že jsou kolony, že je baví co dva metry zastavovat.. Ale at' neblokují koleje.

0/0
10.1.2012 16:23

DahliaPinata

Re: zlepšení

No oni to nebudou muset řešit ti z Komárova... ale nově to budou řešit ti z Židenic a Juliánova. Jestli mají čekat u nádraží na osmičku nebo proti Grandu na nově zavedenou devítku. Jediné pozitivum bude přímá linka od nádraží k dětské nemocnici... to bylo skutečně zapotřebí. Ale už dnes narvané spoje do Kr. Pole budou ještě narvanější.

0/0
10.1.2012 17:58

a8nn

Re: zlepšení

Jelikož má 8 špičkový interval 5 minut oproti 10 minutám současné i budoucí 13, je volba jasná. A pokud potřebují na 13, tak si popojedou jednu zastávku 8, respektive v druhém směru 1.

0/0
10.1.2012 22:06

Antonín, topič

Re: zlepšení

Jasně, osmička jezdí od nádru do löschu poloprázdná, takže popojíždějící substrát, který se vysype nejspíš na Geislerce, bude vítaným zpestřením!

0/0
10.1.2012 23:27

libedejroznec

tak tímto

pokud to má být trvale, tak definitivně končím s MHD.. auto to jistí..   už vidím ty davy lidí co se hrnou ze zastávky 9ky jako s prominutím idioti podchodem a přes silnici na 12ku,  aby se dostali do Kr. Pole .. tohle fakt vymyslel někdo s IQ tykve co tou 13kou nikdy nejel..  Rv

+2/0
10.1.2012 15:27

macimour

Re: tak tímto

Ing.Vladimír Bielko osobně, zřejmě. Sám asi jezdí autem.

0/0
10.1.2012 16:11

PIsa.lek

Re: tak tímto

A o kolik bude podle tebe těch "nově se hrnoucích" víc, než těch, kteří to musí dělat teď?

0/0
10.1.2012 18:20

libedejroznec

Re: tak tímto

ráno - každá tramvaj plná ..oni tím spojem jezdí i lidé z Líšně a Vinohrad ..víme ?

0/0
10.1.2012 20:41

PIsa.lek

Re: tak tímto

No a tou SOUČASNOU devítkou zase jedou každé ráno lidi nejen z Komárova, ale i z řady dalších lokalit Brna a ze Zvonařky i mimobrněnští. Víme?? No a si nevíme, když tak blbě kecáme, že DNES takhle nepobíhá nikdo!

Mmch. lidi z Líšně jezdí snad hlavně osmičkou, která zůstává beze změny, takže nevím, proč je tam motáš.

0/0
10.1.2012 21:00

Antonín, topič

Re: tak tímto

Pisálku asi proto, že

a) lidi z komárova, kteří chtěj na hlavňák, tak jedou dvanáctkou

b) lidi z Líšně a Vincek nemusí jezdit (plnou) osmičkou, když jim k dělňáku na prázdnou třináctku jede nejeden bus.

0/0
10.1.2012 23:39

King_Feanor

hlavně spojení

Židenice - Lesná...  je dost dobré. 44,45,53... není to zbytečný?

0/0
10.1.2012 14:27

B-25

Re: hlavně spojení

Asi jo, když tam jezdí ještě vlak (Brno-Lesná - Brno-Židenice/Hl.n) ;-)

0/0
10.1.2012 16:25

Viktorie01

Re: hlavně spojení

Ježíš, pssst.;-)

0/0
10.1.2012 17:48

Quasi

Re: hlavně spojení

pozde.

0/0
10.1.2012 21:29

DahliaPinata

Re: hlavně spojení

Kdo musí přes Starou Osadu v ranní špičce, ví dobře, jak to tam vypadá. Trasa, kterou mám podle jízdního řádu jet asi 40 minut, se často protáhne na 65-70, pokud je tam nějaká dopravní nehoda, což je časté, je to ještě horší.

0/0
10.1.2012 18:01

Quasi

Re: hlavně spojení

a za nehody muze DPMB. jaj vy jste ......

0/0
10.1.2012 21:20

Antonín, topič

Re: hlavně spojení

Za vedení linek místy častých nehod může město a jeho dopravní firma.

0/0
10.1.2012 23:28

Quasi

Re: hlavně spojení

LOL, takze presuneme koleje, presuneme troleje :)

0/0
11.1.2012 10:24

riscino

Petice?

Je někde nějaká petice proti tomuhle nesmyslu? Nebo písemně si stěžovat na DPMB? Aby pak neřekli, že si jim nikdo nestěžoval, proto tenhle spoj dodrbali...;-€

0/0
10.1.2012 13:43

Sidonie_11

Re: Petice?

Chtělo by to nějakou petici nebo protestní akci, i když se obávám, že by to bylo k ničemu... :-(

0/0
10.1.2012 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.