Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hluk dopravy z Dobrovského tunelů mají pohltit stěny i další stavby

Sdružení Velký městský okruh Brno v čele s Karlem Štěpaníkem navrhuje protihlukové stěny, asfalt tlumící zvuky či dopravní omezení na největší dopravní stavbě v jihomoravské metropoli. Snaží se o to proto, aby aby dokončované Dobrovského tunely v Brně neztrpčovaly lidem v jejich okolí život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aprilapril

Celá ta stavba tam nemá co dělat

Přetíná nesmyslně původně nejhezčí brněnskou rezidenční čtvrť bytových domů, doprava je vyvedena na povrch tam, kde v jednom domě žije víc lidí než na podtunelovaném území. Celá ta krása obludně vystupuje nad úroveň terénu a lampy osvětlující komunikace čouhají přes nízké protihlukové bariéry. Prostě zážitky estetické, zvukové i světelné místo půvabné parkové úpravy čtvrti, kde se mělo ŽÍT BRNO. Kapitáni brněnského urbanismu, gratuluji!

Takový megazásah v obytné lokalitě vysává z území život, vzhledem k tomu, že Žabovřesky jsou širším centrem Brna, je to tragédie.

„Výrazně ulehčit Brnu od zátěže tranzitní dopravy“ - to má zajistit stavba Dobrovského tunely, která jistě získá nějakou tu cenu, už pro originální myšlenku učinit tak prohrabáním se středem města. Zablešené barabizny ve vyloučených lokalitách? Zrekonstruujeme! Brownfields? Zrekultivujeme!! Kvalitně postavená a zabydlená městská čtvrť? Šlápnout obyvatelům do úsměvu až zaslzí!!! A sprejeři už balí fidlátka …

0/0
26.1.2012 0:17

Mildred

Re: Celá ta stavba tam nemá co dělat

Plácáte úplné nesmysly. Průtah Žabovřeskami, který dáváte za vinu současným projektantům, přece vznikl v 80. letech za socialismu, a to včetně prostoru, kde se nachází současný vjezd do tunelů. V těchto místech byla před výstavbou tunelů rušná křižovatka dvou čtyřproudových silnic, rozhodně ne nějaká zahradní idylka, kterou se snažíte čtenářům vsugerovat. Kdyby socialismus pokračoval v té formě, jako jsme jej znali z těch 80. let, tak by se podobně postavil i průtah skrze Královo pole. Pěkně na povrchu, domy se vymlátily a nikdo by se nikoho na nic neptal. A byly by rozdělené dvě čtvrtě. Měli bychom si vážit toho, že společnost už takto brutálně věci neřeší a projektanti pečlivě připravili a realizovali průtah přes Královo pole tunely, které zatěžují okolí, co možná nejméně to jde. Že si toho někteří lidé vůbec neváží a dokáží jen ostatní urážet, je pouze doklad jejich vlastní „vyspělosti.“

+1/0
29.1.2012 14:20

cvergl

Zaplať Šťepaníku

zvýšené náklady na stavbu a pak mudruj u měření.

Taky by se mohli přihlásit dotčení obyvatelé a náhradou škod,to by se asi předseda nedoplatil.Nejen u tunelů,ale i u objízdných tras,v podstatě z celých Žabovřesk.

0/0
23.1.2012 14:48

politicky nekorektní trolejbus

pan Štěpaník

by na sebe měl dávat pozor.

Protože bude tak dlouho srát lidi, až se mu jednoho dne stane nějaká ošklivá nehoda...

0/0
22.1.2012 20:15

cvergl

Re: pan Štěpaník

R^R^R^R^

0/0
23.1.2012 14:49

Tomáš Kocian

Kdyby nebylo aktivistů

tak už máme dávno klid a v tunelech se jedí. Takhle to bude až na podzim. Pokud vezmu jak to tam vypadalo předtím a že se jezdilo směrem na Svitavy nahoru na Hradeckou a přes křižovatku se Skácelovou, tak toho hluku by bylo méně i bez protihlukových stěn, když se auta zaboří do země. Kolem Korejské ty 4 pruhy byly i před tím a hluk tam tedy bude stejný, jako byl před rekonstrukcí. Navíc tím, že to "aktivisti" o rok prodloužili se nemůže opravovat Minská a tam je to fakt děs. Takže děkujeme, že bojujete za naše práva pane Štěpaníku!R^

+1/0
21.1.2012 11:07

Kefalín1

Co tak zvýšené náklady na stavbu

předepsat šmejdům, co vše způsobili, k náhradě? Co to máme za zákony, že se zde může kde kterej komplex takhle zviditelňovat a daňoví poplatníci mu ty miliardy platěj?!;-€

+2/0
21.1.2012 9:52

CoolAdik

Re: Co tak zvýšené náklady na stavbu

moje slova... ;)

0/0
21.1.2012 10:05

holes5

Re: Co tak zvýšené náklady na stavbu

přesně tak R^

0/0
22.1.2012 20:50

Mildred

Mílius pan Štěpáník? Ale kdeže!

Bylo by dobré si uvědomit jednu věc. Královopolské tunely se dostaví jen díky velkému štěstí a příznivé shodě okolností. Stačilo, aby nesmyslná a účelová žaloba podaná prostřednictvím bezohledného spolku Děti Země zablokovala výstavbu v době, kdy se rozhodovalo o  penězích na dokončení tunelů (léto 2010) a mohlo být vymalováno. Tedy mohli lidé z Králova pole a Žabovřesk trávit další léta svého života na staveništi, trpět pod objízdnými trasami a dívat se, jak torza stavby devastují vandalové. Buďme rádi, že to nakonec dopadlo dobře a že jsme díky mnoha lidem - kteří projekt rychle přepracovali a znovu schválili - překonali brutální a bezostyšnou mafii tohoto pseudoekologického sdružení. Viz nynější opětovná žaloba na stavbu D8. Jinak kvůli těmto bezohledným individuím budou v Brně dále trpět ti, kdo bydlí v místech, kde už VMO dávno mohl být a mohl odvést dopravu z jejich bezprostředního dosahu - třeba v Židenicích. Bohužel tam není kvůli systematickému  blokování výstavby od 90. let.

+5/0
21.1.2012 8:51

libedejroznec

pche.. 58dB

..a to že jsou po celém Brně ulice s hlukem 70dB a víc, to nikomu netrhá žíly  Rv

0/0
20.1.2012 23:31

J.Bill

Re: pche.. 58dB

To sice ano, ale ty se nestavějí nově ;), že?

0/0
21.1.2012 1:11

libedejroznec

Re: pche.. 58dB

..to sice ne, ale na lidi se kašle ..

0/0
21.1.2012 11:25

Gróf

Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Jediný správný postup, a také nejlevnější, je vykoupit ty domy, zbořit je, a lidem poskytnout jiné bydlení v tiché a klidné lokalitě. Jenže to by pak stavební firmy nestavěly drahá a lukrativní, přesto neúčinná protihluková opatření. Divím se, že se Štěpaník nechal takhle oblafnout. Měl to rozehrané dobře. Rv

0/0
20.1.2012 20:13

Carlos

Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Výpadovka na Svitavy klidná rozhodně nikdy nebyla.

0/0
20.1.2012 23:06

sdsa

Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

uz kdyz se ty panelaky staveli, kazdy vedel, ze tam jednou povedou tunely. ze by jim nekdo zajistoval jine bydleni ? to snad ne ? proc jako ? stejne tak nechapu jakym pravem nejaka skupinka ekoteroristu muze zdrzovat takovou stavbu.

0/0
21.1.2012 0:33

J.Bill

Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Právem toho, že od začátku se ví, jak to vyřešit, ke spokojenosti všech, ale to by se na tom tolik nenapakovoli příslušní zastupitelé a firmy.

0/0
21.1.2012 1:13

Gróf

Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

To, co tvrdíte, přece není argument. Na tahu je stavebník. Pokud se odpovídajícím nevyrovná s poškozenými (tak, aby nebyli poškozováni hlukem a prachem), tak se tito mohou domáhat svých práv. Nikdo nesmí poškozovat lidské zdraví nad míru stanovenou zákonem (viz Listina lidských práv a svobod).Rv

0/0
21.1.2012 1:47

grab11

Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Jenze "poskozenym" je to celkem jedno... Myslim si, ze zdravi nas vsech ze Zabin poskozuje nejvic ing.Stepanik-kvuli jeho zdrzovacim, vydiracim stiznostem se stavba protahuje, je zde stavebni ruch apod. Bydlim u vyjezdu z tunelu a nepreji si nic jineho, nez aby stavba byla co nejdrive dokoncena. Stepanik bydli Pod Kastany, tak at se stara hlavne o jejich dvur, kde je zcela neekologicka kotelna. A po dokonceni stavby bych Stepanika a jeho nohsledy postavil doprpstred noveho kruhace, aby si kazdy prohlidl, kdo to vsechno prodrazil, zdrzoval apod. A vsechny naklady na zastaveni stavby by melo zaplatit Sdruzeni VMO!

+3/0
21.1.2012 7:05

Kefalín1

Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Bez komentáře, souhlas!R^

0/0
21.1.2012 9:55

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Ano, mohl si říct o větší úplatek. Anebo už dostal dost? http://ekonomika.idnes.cz/dostavba-dalnice-d8-se-opet-odklada-odvolal-se-muz-souzeny-za-vydirani-1ki-/ekonomika.aspx?c=A120120_171811_usti-zpravy_alh

0/0
21.1.2012 0:47

rlpcr

VMO -Královopolské tunely

Ty fotky jsou strašně staré. Už to tam vypadá úplně jinak.

Je najivní si myslet (viz článek), že po dostavění tunelů se doprava přes město zklidní. Je to jen střípek do skládačky. A vzhledem k brutálně úzkýmu hrdlu v Pisárkách (kde už teď se na dvouproudé silnici tvoří nechutné kolony), bude většina řidičů pořád jezdit kratší trasou přes střed města.

Jinak musím souhlasit, že ty tunely měly být o kousek delší. Kdyby to bylo až po most na Korejské, nemusely tam šaškovat s dvouma lávkama, mohli nad tím udělat třeba park a lidi v okolních barácích mohli mít pokoj.

Zrovna tak mohli trošku víc zapustit do země most přes Královopolskou. Zbytečně je to mezi barákama na úrovni prvního patra.

Ale jinak už bude záhodno, až to konečně otevřou. Těším se na to. :)

0/0
20.1.2012 17:53

Peťulák2

Re: VMO -Královopolské tunely

Někde jsem četla, ale fakt si nevzpomenu kde, že se to v Pisárkách právě proto má rozšiřovat.

0/0
20.1.2012 19:25

pavel-m

Re: VMO -Královopolské tunely

Nojo, jenže kdy se to má rozšiřovat? Po tunelech Dobrovského je v plánu VMO Tomkovo náměstí. Pak nebudou peníze (už dnes se zavírají knihovny a je krize), pak se ozve nějaký pošuk jako tento že mu bude vadit hluk, no a tak za deset let se začne stavět. Uzavře se stávající silnice a západ Brna bude jedno obří parkoviště.

Nejdřív měli rozšířit Pisáreckou, až pak dělat tunely..

+1/0
20.1.2012 20:35

Carlos

Re: VMO -Královopolské tunely

Tohle si řekne logicky uvažující člověk, ale ne ti co to skutečně staví! ;-€ Ty Pisárky měly být samozřejmě jako první, po otevření tunelů to tam bude ještě větší peklo ;-O

0/0
20.1.2012 23:05

J.Bill

Re: VMO -Královopolské tunely

Stejně nakonec posunou řeku. je to z možných variant ta nejhorší a nejspíš i nejdražší ;)

0/0
21.1.2012 1:14

rlpcr

Re: VMO -Královopolské tunely

Já mám pocit, že už je rozhodnuto, že tramvaj půjde do skály a silnic se rozšíří na současné koleje.

0/0
21.1.2012 1:37

politicky nekorektní trolejbus

Re: VMO -Královopolské tunely

Šalina půjde do skály pod Wilsonem a místo trati bude silnice.

Druhá varianta - jeden směr okruhu hodit v inkriminovaném místě pod zem - je nerealizovatelná.

Třetí variantou je zavěsit silnici na estakádu nad řeku, případně převést jeden směr na druhý břeh Svratky

0/0
22.1.2012 20:38

politicky nekorektní trolejbus

Re: VMO -Královopolské tunely

VMO Tomkovo náměstí nemá smysl začít stavět bez tunelu pod Vinohrady.

Tunel pod Vinohrady mají být vlastně tunely dva, celkem cca 3km dlouhé. Tedy náklady cca 20 miliard. Na to peníze určitě nebudou, protože i kvůli Štěpaníkovi jsme prošvihly dobu, kdy jsme na stavbu mohli získat dotace z EU.Od roku 2013 začíná nový dotační cyklus , ale v době krize eurozóny není šance dostat tolik, jako jsme mohli dostat loni, kdyby se stavba zahájila podle plánu.

Rozšíření Žabovřeské je nyní prioritní, protože otevřením Dobrovského tunelů je kompletně hotova část VMO, která spojuje D1 se Svitavskou výpadovkou. R43 je díky ekoteroristům hudbou vzdálené budoucnosti, takže tranzit na Svitavy musí přes město, tudíž po hotové části VMO.

Severozápadní část pod Vinohrady by bylo potřeba dodělat co nejdřív, a VMO zaústit alespoň na Ostravskou výpadovku, protože Jižní část okruhu se soustavou tunelů pod Červeným kopcem a Komárovem se zřejmě nikdy nepostaví...

0/0
22.1.2012 20:34

politicky nekorektní trolejbus

Re: VMO -Královopolské tunely

Zapustit do země most přes Královopolskou?? To by technicky nešlo.

místo mostu, byste musel udělat další tunel, což by výškově poněkud nevycházelo.

navíc z Hradecké zmizí tranzit, který pofrčí tunelem na Sportovní a potom po R43, takže provoz se zmenší.

Ideálem by bylo prodloužit tunely až pod Wilson a k severnímu portálu tunelu Hlinky, jenže to by stálo ne deset miliard, ale desektrát kolik a to by v týhle zemi nikdo nezaplatil

0/0
22.1.2012 20:49

rlpcr

Jak nečekané. :D

Kdo by to byl řekl, že když jsou místo jedné dvouproudové roury dvě, že kapacita bude dvojnásobná?

"Kapacita tunelů je nyní dvojnásobná, přestože původně tam měl být jen jeden tubus..."Zdroj: http://brno.idnes.cz/hluk-dopravy-z-dobrovskeho-tunelu-maji-pohltit-steny-i-dalsi-stavby-1ic-/brno-zpravy.aspx?c=A120120_1719286_brno-zpravy_dmk

0/0
20.1.2012 17:43

cestovatel2

Dohoda?

Spory neukončila dohoda , ale tučný "příspěvek" panu Štěpaníkovi.  Kvůli tomu přece tihle ekoteroristé stavbařům problémy dělají.  Vůbec jim nejde o zdraví lidí. jinak by nenechali zbatečně trpět stavbou desítky tisíc lidí roky navíc.[>-]

+4/0
20.1.2012 17:36

Gróf

Re: Dohoda?

Ještě řekni, že za to půjde bručet Hala, a budeš úplně dokonalý.;-D

0/0
20.1.2012 20:09

J.Bill

Re: Dohoda?

Vždycky bude větší polovina lidí nespokojená.

dříve platilo co Čech to muzikant.

Teď jsme to obrátili na co Čech to stěžovatel ;).

0/0
21.1.2012 1:17

uz jsem tady taky

Re: Dohoda?

Poloviny jsou vždy stejné, to ovšem větší polovina obyvatelstva nechápe ;o))))

0/0
28.1.2012 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.