Diskuze

Hluk dopravy z Dobrovského tunelů mají pohltit stěny i další stavby

Sdružení Velký městský okruh Brno v čele s Karlem Štěpaníkem navrhuje protihlukové stěny, asfalt tlumící zvuky či dopravní omezení na největší dopravní stavbě v jihomoravské metropoli. Snaží se o to proto, aby aby dokončované Dobrovského tunely v Brně neztrpčovaly lidem v jejich okolí život.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

aprilapril

26. 1. 2012 0:17
Celá ta stavba tam nemá co dělat

Přetíná nesmyslně původně nejhezčí brněnskou rezidenční čtvrť bytových domů, doprava je vyvedena na povrch tam, kde v jednom domě žije víc lidí než na podtunelovaném území. Celá ta krása obludně vystupuje nad úroveň terénu a lampy osvětlující komunikace čouhají přes nízké protihlukové bariéry. Prostě zážitky estetické, zvukové i světelné místo půvabné parkové úpravy čtvrti, kde se mělo ŽÍT BRNO. Kapitáni brněnského urbanismu, gratuluji!

Takový megazásah v obytné lokalitě vysává z území život, vzhledem k tomu, že Žabovřesky jsou širším centrem Brna, je to tragédie.

„Výrazně ulehčit Brnu od zátěže tranzitní dopravy“ - to má zajistit stavba Dobrovského tunely, která jistě získá nějakou tu cenu, už pro originální myšlenku učinit tak prohrabáním se středem města. Zablešené barabizny ve vyloučených lokalitách? Zrekonstruujeme! Brownfields? Zrekultivujeme!! Kvalitně postavená a zabydlená městská čtvrť? Šlápnout obyvatelům do úsměvu až zaslzí!!! A sprejeři už balí fidlátka …

0 0
možnosti

Mildred

29. 1. 2012 14:20
Re: Celá ta stavba tam nemá co dělat

Plácáte úplné nesmysly. Průtah Žabovřeskami, který dáváte za vinu současným projektantům, přece vznikl v 80. letech za socialismu, a to včetně prostoru, kde se nachází současný vjezd do tunelů. V těchto místech byla před výstavbou tunelů rušná křižovatka dvou čtyřproudových silnic, rozhodně ne nějaká zahradní idylka, kterou se snažíte čtenářům vsugerovat. Kdyby socialismus pokračoval v té formě, jako jsme jej znali z těch 80. let, tak by se podobně postavil i průtah skrze Královo pole. Pěkně na povrchu, domy se vymlátily a nikdo by se nikoho na nic neptal. A byly by rozdělené dvě čtvrtě. Měli bychom si vážit toho, že společnost už takto brutálně věci neřeší a projektanti pečlivě připravili a realizovali průtah přes Královo pole tunely, které zatěžují okolí, co možná nejméně to jde. Že si toho někteří lidé vůbec neváží a dokáží jen ostatní urážet, je pouze doklad jejich vlastní „vyspělosti.“

1 0
možnosti

cvergl

23. 1. 2012 14:48
Zaplať Šťepaníku

zvýšené náklady na stavbu a pak mudruj u měření.

Taky by se mohli přihlásit dotčení obyvatelé a náhradou škod,to by se asi předseda nedoplatil.Nejen u tunelů,ale i u objízdných tras,v podstatě z celých Žabovřesk.

0 0
možnosti

politicky nekorektní trolejbus

22. 1. 2012 20:15
pan Štěpaník

by na sebe měl dávat pozor.

Protože bude tak dlouho srát lidi, až se mu jednoho dne stane nějaká ošklivá nehoda...

0 0
možnosti

cvergl

23. 1. 2012 14:49
Re: pan Štěpaník

R^R^R^R^

0 0
možnosti

Tomáš Kocian

21. 1. 2012 11:07
Kdyby nebylo aktivistů

tak už máme dávno klid a v tunelech se jedí. Takhle to bude až na podzim. Pokud vezmu jak to tam vypadalo předtím a že se jezdilo směrem na Svitavy nahoru na Hradeckou a přes křižovatku se Skácelovou, tak toho hluku by bylo méně i bez protihlukových stěn, když se auta zaboří do země. Kolem Korejské ty 4 pruhy byly i před tím a hluk tam tedy bude stejný, jako byl před rekonstrukcí. Navíc tím, že to "aktivisti" o rok prodloužili se nemůže opravovat Minská a tam je to fakt děs. Takže děkujeme, že bojujete za naše práva pane Štěpaníku!R^

1 0
možnosti

Kefalín1

21. 1. 2012 9:52
Co tak zvýšené náklady na stavbu

předepsat šmejdům, co vše způsobili, k náhradě? Co to máme za zákony, že se zde může kde kterej komplex takhle zviditelňovat a daňoví poplatníci mu ty miliardy platěj?!;-€

2 0
možnosti

CoolAdik

21. 1. 2012 10:05
Re: Co tak zvýšené náklady na stavbu

moje slova... ;)

0 0
možnosti

Mildred

21. 1. 2012 8:51
Mílius pan Štěpáník? Ale kdeže!

Bylo by dobré si uvědomit jednu věc. Královopolské tunely se dostaví jen díky velkému štěstí a příznivé shodě okolností. Stačilo, aby nesmyslná a účelová žaloba podaná prostřednictvím bezohledného spolku Děti Země zablokovala výstavbu v době, kdy se rozhodovalo o  penězích na dokončení tunelů (léto 2010) a mohlo být vymalováno. Tedy mohli lidé z Králova pole a Žabovřesk trávit další léta svého života na staveništi, trpět pod objízdnými trasami a dívat se, jak torza stavby devastují vandalové. Buďme rádi, že to nakonec dopadlo dobře a že jsme díky mnoha lidem - kteří projekt rychle přepracovali a znovu schválili - překonali brutální a bezostyšnou mafii tohoto pseudoekologického sdružení. Viz nynější opětovná žaloba na stavbu D8. Jinak kvůli těmto bezohledným individuím budou v Brně dále trpět ti, kdo bydlí v místech, kde už VMO dávno mohl být a mohl odvést dopravu z jejich bezprostředního dosahu - třeba v Židenicích. Bohužel tam není kvůli systematickému  blokování výstavby od 90. let.

5 0
možnosti

libedejroznec

20. 1. 2012 23:31
pche.. 58dB

..a to že jsou po celém Brně ulice s hlukem 70dB a víc, to nikomu netrhá žíly  Rv

0 0
možnosti

J.Bill

21. 1. 2012 1:11
Re: pche.. 58dB

To sice ano, ale ty se nestavějí nově ;), že?

0 0
možnosti

Gróf

20. 1. 2012 20:13
Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Jediný správný postup, a také nejlevnější, je vykoupit ty domy, zbořit je, a lidem poskytnout jiné bydlení v tiché a klidné lokalitě. Jenže to by pak stavební firmy nestavěly drahá a lukrativní, přesto neúčinná protihluková opatření. Divím se, že se Štěpaník nechal takhle oblafnout. Měl to rozehrané dobře. Rv

0 0
možnosti

Carlos

20. 1. 2012 23:06
Re: Protihluková opatření nepomohou. Hluk bude přes normu nadále

Výpadovka na Svitavy klidná rozhodně nikdy nebyla.

0 0
možnosti

rlpcr

20. 1. 2012 17:53
VMO -Královopolské tunely

Ty fotky jsou strašně staré. Už to tam vypadá úplně jinak.

Je najivní si myslet (viz článek), že po dostavění tunelů se doprava přes město zklidní. Je to jen střípek do skládačky. A vzhledem k brutálně úzkýmu hrdlu v Pisárkách (kde už teď se na dvouproudé silnici tvoří nechutné kolony), bude většina řidičů pořád jezdit kratší trasou přes střed města.

Jinak musím souhlasit, že ty tunely měly být o kousek delší. Kdyby to bylo až po most na Korejské, nemusely tam šaškovat s dvouma lávkama, mohli nad tím udělat třeba park a lidi v okolních barácích mohli mít pokoj.

Zrovna tak mohli trošku víc zapustit do země most přes Královopolskou. Zbytečně je to mezi barákama na úrovni prvního patra.

Ale jinak už bude záhodno, až to konečně otevřou. Těším se na to. :)

0 0
možnosti

Peťulák2

20. 1. 2012 19:25
Re: VMO -Královopolské tunely

Někde jsem četla, ale fakt si nevzpomenu kde, že se to v Pisárkách právě proto má rozšiřovat.

0 0
možnosti

rlpcr

20. 1. 2012 17:43
Jak nečekané. :D

Kdo by to byl řekl, že když jsou místo jedné dvouproudové roury dvě, že kapacita bude dvojnásobná?

"Kapacita tunelů je nyní dvojnásobná, přestože původně tam měl být jen jeden tubus..."Zdroj: http://brno.idnes.cz/hluk-dopravy-z-dobrovskeho-tunelu-maji-pohltit-steny-i-dalsi-stavby-1ic-/brno-zpravy.aspx?c=A120120_1719286_brno-zpravy_dmk

0 0
možnosti