Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnské zoo se nedaří. S návštěvností skončila až na desátém místě

Návštěvnost brněnské zoologické zahrady se pohybuje kolem čtvrt milionu lidí za rok. Už několik let ale stagnuje a neroste. Počty návštěvníků jí v celorepublikovém pořadí dostaly až na desáté místo a předehnala ji například zahrada v Jihlavě. Přitom zoo má na provoz od města zhruba stejný balík peněz jako ostatní moravské zahrady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mm710

Příjemná procházka

Brněnskou ZOO mám velmi ráda, kopec nevadí - trochu chůze v terénu je i pro děti zdravé! Rozhodně nepovažuji brněnskou zahradu za horší než zahrady ve Vyškově, Hodoníně nebo Olomouci. Osobně mám asi nejradši jihlavskou ZOO. S Prahou či Lešnou bych nesrovnávala, tyto zahrady jsou jiná

liga. A doporučuji všem, kdo chtějí vidět zvířata v akci - zajděte si do ZOO teď v zimě a nečekejte až na letní parné dny. My jsme byli na Mniší hoře naposledy na Silvestra a byli jsme nadšení - Beringie, bobři, papoušci byli skvělí...

0/0
29.1.2012 9:25

dunil_3

Jen ať tam nikod nechodí

já tam rád procházím sám...

0/0
27.1.2012 17:06

syn truhláře

To máte h Brně tak málo zvířat?

Zavirejte tam dočasně úplatkáře a máte vystaráno. I velké ryby.

0/0
27.1.2012 16:47

Ne-remcal

A všichni jsme rázem chytří jak zoologická:-) Já Brno rád!

Specialitou našeho národa je, že všichni víme, jak špatně to dělají ostatní a jak mnohem lépe bychom to dělali my sami. Ano, jistě se v brněnské zoo dá leccos zlepšit, ale to všude. Dokud nebude parkoviště, těžko můžeme chtít, aby v návštěvnosti bořila rekordy. A srovnávat Prahu a Brno je také dost mimo. Pražská zoo získala po povodních koelm dvou miliard a dodnes je podporovana magistrátem a má dost prostředků budovat nové pavilony a expozice. A opravdu to není o desítkách, ale o stovkách milionech korun. Jen zarytý odpůrce zoologické zahrady v Brně nevidí to, ajk se během posledních let změnila k lepšímu. A jen slepý hledá zmíněná zvířata cestou po zoo. Ano, je do kopce a na každém rohu na Vás nebliká zoo-bistro:-) díky-bohu! Nadávat umí každý, ale vidět to dobré, to je dneska kumšt. Já osobně se do brněnská zoo vracím po léta rád. A ikdyž ji mám projítou skrznaskrz, vždy mě překvapí něčím novým.

0/0
27.1.2012 14:26

qydko

zoopark v Jihlavě?

Prosím autora, aby si laskavě opravil některé drobnosti. Kupříkladu Zoo Brno nemůže konkurovat mnohem menší jihlavský zoopark, jelikož v Jihlavě je pouze zoologická zahrada. A zas naopak mnohem menší zoologická zahrada ve Vyškově se také nedá srovnávat, jelikož zde je pouze zoopark... není nad používání pojmů, které neznám, že?

0/0
27.1.2012 12:42

douchova

zajímavé

Co je opravdu zajímavé že hned druhý den po kritice v MF výjde článek chvalospěvný článek v Rovnosti a není to poprvé!RvRvRv

+1/0
27.1.2012 11:44

cvergl

Tabulka

tu tabulku návštěvnosti neopraví a neopraví.Copak to nevidíte,počet v milionech návštěvníku.V Praze dobře,potom všechno špatně.

Konkrétně Brno 245 702 v milionech návštěvníku.To se nám v ZOO vystřídala celá zeměkoule tolikrát???

0/0
27.1.2012 11:23

cvergl

Re: Tabulka

ha,než to dopíšu,tak je to opraveno,to jsou mi věci.

0/0
27.1.2012 11:24

v23

A co vlastně dělá ředitel ZOO v Brně?

Jak se tak dívám na diskusi, tak bych řekl že diskutuje pod krycím jménem "Gróf" ;-)

0/0
27.1.2012 11:11

douchova

Re: A co vlastně dělá ředitel ZOO v Brně?

Taky mám ten dojem no nakonec alespon jedna kladná reakce v moři kritiky že!!!!!;-O

0/0
27.1.2012 11:25

brnak1

důvody a vyluvy

Vážení,

Nezdá se vám, ze pan ředitel si vždy najde jakoukoliv vymluvu, proc ZOO nemůže prosperovat??? jednou to jsou peníze, podruhé špatná poloha, potřetí velka konkurence apod??? Nikdy sám nepřiznal, ze třeba děla někde vedeni chybu!!! Vždyť ta ZOO ma obrovsky potenciál, ale jak tady bylo řečeno, nenajdete tam nic, co by lidi pritahlo. Vždycky se najde tisíce důvodu, proc on chudák maly nemůže, i kdyz by tak moc chtěl. Spravny manager si najde vždy cestu, jak to udělat. Kdyz uz nejsou zvirata, tak aspoň dejte lidem najíst a napít při té procházce, kdy jedina mista jsou dole a pak nahoře!!!! Pak to bude příjemná letní prochazka, kdyz uz ne typická ZOO.

+3/0
26.1.2012 20:22

;-)

Re: důvody a vyluvy

manažer ve vedoucí funkci musí nést odpovědnost za výsledek. Pokud to nefunguje, je třeba ho nahradit někkým jiným, kdo to dokáže dělat lépe. Není to o tom, jestli je to jeho "vina". Nejde o žádný trestní soud. Jde prostě o to, že to nefunguje, a on evidentně není schopen nebo ochoten to dělat lépe.

0/0
26.1.2012 22:05

Gróf

Re: důvody a vyluvy

Proč myslíte, že ZOO nefunguje? Do ZOO se chodí dobrovolně, a převážně s dětmi. Dnes chodím do ZOO s malými vnoučaty, zatímco předtím jsem tam byl naposledy s dcerou, když byla malá. Pak dlouhých 15 - 20 let nikoliv. Chci tím říci, že návštěvnost je vztažena v přímé úměře k síle populačních ročníků. Návštěvu kulturních míst vč. ZOO ovlivňuje řada dalších vlivů, od vysoké nezaměstnanosti, přes nízké příjmy obyvatel, a mnoho jiných příležitostí k trávení volného času. Co se týče kvality, je brněnská ZOO podle mého (nezaujatého) pohledu spíše dobře vedena.

0/0
27.1.2012 2:03

douchova

Re: důvody a vyluvy

Kolik máte dioptrií??

0/0
27.1.2012 20:33

K.ate

Radši Vyškov

i když jsme z Brna, tak než jít do brněnské ZOO, radši si zajedeme do Vyškova... Hned u ZOOparku super restaurace, uvnitř si to děti taky užijí, sice nemají tolik zvířat, ale celkově mám z návštěvy Vyškova mnohem lepší pocit než z Brněnské ZOO, kde po víkendu nebylo k dostání v podstatě nic k jídlu :-/ A pokud chceme udělat celodenní výlet, radši zajedem do Olomouce, Jihlavy nebo Zlína... Brněnská ZOO je prostě jedna velká tragédie (i když na zvířata jsme štěstí měli, ale prostě celkově je až na posledním místě... );-( Je škoda, že to se ZOO v druhým největším mětě republiky jde od desíti k pěti...

0/0
26.1.2012 18:19

Tereszz

Re: Radši Vyškov

Tak zrovna ZOO Vyškov je jediný park se zvířaty (a že jsem jich viděla spoustu), odkud jsem vyšla skoro s pláčem, jak STRAŠNÉ podmínky pro chované druhy tam měli. Naprosto mě to deptalo. Museli by se od té doby HODNĚ změnit, abych je chtěla navštívit...

+1/0
26.1.2012 18:53

qydko

Re: Radši Vyškov

A v čem se projevovala ona "STRAŠNOST" podmínek?

0/0
27.1.2012 12:34

Tereszz

Re: Radši Vyškov

Třeba u vlka v kleci asi 4x5 m, který chodil sem a tam a návštěvníci na něj se smíchem ukazovali a dráždili ho, takže byl úplně pološílený. Nic tak děsného jsem v žádné ZOO nikdy neviděla. U lemurů v betonové kobce. Vím, že jsem odtud odešla v naprosté depresi.

A než začnete poučovat, vězte, že zoo mám navštívených mnoho, takže mohu porovnat. Vyškov by se od té doby musel hodně změnit, aby nebyl strašný.

0/0
28.1.2012 7:10

qydko

Re: Radši Vyškov

Také mám zoologických zahrad navštívených mnoho, u nás i v zahraničí a podmínky pro zvířata ve Vyškově mi připadají srovnatelné třeba s Hodonínem.

0/0
30.1.2012 19:50

K.ate

Re: Radši Vyškov

Vlka v kleci si pamatuju taky, ale to už je nějakých 12 let zpátky :-) Teď mi tam podmínky pro zvířata nijak zvlášť špatný napřipadají... :-)

0/0
1.2.2012 0:03

ondrasek12

Někteří

z vás zde píše že nejsou vidět zvířata. To si jako myslíte že to zvíře má pořád na vás náladu a že za vámi přileze až k plotu a budete mu vidět do pusy??? myslím si že velikost výběhů je diskutabilní.. mě přijdou akorát.. a holt se vám vždy nepoštěstí vidět každé zvíře

0/0
26.1.2012 17:09

Konópek

Re: Někteří

Ehm a proč bychom teda měli vlastně do té zoo chodit? Prázdný klece můžu vidět v každým zoomarketu zadarmo...

0/0
26.1.2012 18:46

Tereszz

Re: Někteří

Pozor - já jsem velký příznivec toho, aby mělo zvíře velký prostor, kde má zároveň i soukromí a může se schovat, pokud chce klid. Ale ZOO Brno si opravdu do Beringie pořídila druhy, které nelze vidět skoro nikdy... prostě investovali obrovské peníze a ve výsledku lidé vidí prázdné výběhy. Kdyby třeba do výběhu medvědů dali místo těch dvou huňáčů, co jsou věčně nasáčkovaní v nejužším místě celé expozice, dali skoro věčně aktivní a vtipné černé vlky, určitě by to bylo více zajímavé.

0/0
26.1.2012 18:56

super73

Zatím se v jiné ZOO než v Brně nebyla

a všichni, co ji popisují mají v podstatě pravdu. Je větší rozlohou, navíc na kopci, ale mám dvě děti ve věku 2,5 a 5,5 a obě to v pohodě obejdou celé :-) - začínáme zleva a ještě řádí hodinu nahoře na průlezkách a pak skáčou na tom hrbu. Akorát opice na konci už vynecháme, protože toho 2-letého už to nezajímá, ale jít ještě může. Moc bych se nekasala tím, že děti po 200 metrech kvičí, že je bolí nohy.

0/0
26.1.2012 15:54

pu50

to

V Brněnské zoo jsem byl vloni s vnukem a řekl jsem už nikdy brněnská zoo,přesto že jsem brňák.Zvířat bylo vidět tragicky málo,vše roztahané,takže se tomu hodnocení 10místa vůbec nedivím.

0/0
26.1.2012 15:40

Meescha

Hlavní problémy brněnské ZOO

Ten úplně největší (asi neodstranitelný) je poloha v kopci. Člověk se hodně nachodí do kopce, což s malými dětmi není úplně ideální (v zimě nejezdí ten vláček nahoru), mine spoustu hluchých míst a zrušením zkratek si dvakrát rozmyslí, jestli projít vše (3-4 hoďky, pěkná pěší tůra), nebo něco vynechat. Pak bych mohl zmínit některé pavilony, které si zasluhují rekonstukci, ale to je otázka nemalých peněz, nicméně když už se pustili do Beringie, nemělo to dopadnout tak, jak to dopadlo. Medvědy nevidíte, protože jsou pořád schovaní, s dalšími zvířaty v Beringii to není lepší. Prostě katastrofa, se kterou se stále dá něco dělat, momentálně tam nemá ani cenu chodit. Je spousta prostoru k zlepšení, ZOO mám za kopcem, tak bych byl rád, kdyby šla nahoru...

0/0
26.1.2012 14:59

douchova

Re: Hlavní problémy brněnské ZOO

Člověk by skoro nepostřeh že jde do kopce kdyby bylo na co koukat a to bohužel není!!!RvRvRvRv

0/0
26.1.2012 15:51

douchova

jak dlouho se snaží

O jak dlouho se snaží lidé spíše ošetřovatelé říkat veřejnosti že Hovarka do zoo nepatří marně.A když konečně magistrát vypíše výběrové řízení je jako náhodou ušité na míru no komu jinému než Hovorkovi jak smutné.Mizerný manažer mizerný zoolog a etolog pokud vůbec ví co to slovo znamená.Je tam taková spousta skvělích ošetřovatelů ale jsou unavení bojem s blbostí.A ta dokáže sakra unavit.Můžete stokrát křičet pryč s Hovorkou když magistrát má pocit že lepšího odborníka nenajde.Nebylo by lépe říct odporníka????

0/0
26.1.2012 13:08

matabrno

pryč s Hovorkou

Ten akorát pořád hledá argumenty proč něco nejde... Ale, že by se zamyslel na tím, že to s brněnskou ZOO dopracoval na úroveň Chomutova... nedal bych mu ani korunu..

0/0
26.1.2012 12:51

mimikgb

zkusenost 2011

1. Olomouc , 2 Jihlava, 3 Hodonin, 4 Zlin a nekde vzadu s poznamkou nikdy vice Brno (a to jsem z Brna)

0/0
26.1.2012 12:14

zly.previt

Re: zkusenost 2011

Liberecká je moc pěkná, není až tak velká, ale mají tam zajímavá zvířata.

0/0
26.1.2012 12:56

Meescha

Re: zkusenost 2011

Tomu nerozumím, Zoo Zlín je dle mého jedna z naších nejlepších ZOO, zařadil bych ji hned za Prahu. V Olomouci jsem byl asi tak před šesti lety, ale že by byla lepší než Lešná, tak to ani omylem...

0/0
26.1.2012 14:45

Tereszz

Re: zkusenost 2011

ZOO miluji, je to můj největší koníček... a Prahu ani Zlín na přední pozice neřadím. U mě je první Olomouc :)

0/0
26.1.2012 15:00

novyl

návětěvnost

ve skutečnosti je to v brněnské ZOO s tou návětěvností ještě horší, do těch 245 tisíc návštěvníků jsou totiž započítaní i ti co navštívili jen Stálou výstavu rybiček na Staré radnici. Takže správně by Brno mělo být 11. až za Chomutovem. Navíc tuto výstavu ZOO loni v létě zrušilo, takže letos můžeme čekat výslednou návštěvnost cca o 30 tisíc nižší.

0/0
26.1.2012 11:56

Gróf

Re: návětěvnost

Těch rybiček je škoda. Vzhledem ke zrušení Design centra na Radnické ul. ve vedlejší budově (rozhodnutím exministra Římana) lze očekávat brzký vtipný kšeft s těmi budovami.

+1/0
26.1.2012 12:00

Libor76

Re: návětěvnost

oni zrušili rybičky? To ani nevím, to mě mrzí :(

0/0
26.1.2012 12:30

Sidonie_11

ZOO

Srovnávat brněnskou ZOO s pražskou nebo zlínskou nejde, to je rozdíl několika tříd. Ale v porovnání brněnské a jihlavské jasně vyhrává ta jihlavská. Jak už píšou ostatní tady, tak v Brně je to strašně roztahané, kolikrát jdete několik desítek metrů a není tam nic. Cesty se sice asi snaží spravovat, ale i tak je to hrůza. O zbytečném obcházení dalších prázdných výběhů místo zbudování malé "zkratky" se tu už taky psalo.

0/0
26.1.2012 11:39

po_ctvrte_vstavam_z_hrobu

Bohužel, 100x raději pojedeme na celodenní výlet

na Lešnou, než do ZOO Brno, kterou máme "za rohem".

+1/0
26.1.2012 11:35

Libor76

Re: Bohužel, 100x raději pojedeme na celodenní výlet

Ono když započítáte čas na cestu ucpaným Brnem a hledání místa na parkování (pro větší rodinu cesta MHD fakt není), tak to skoro vyjde na stejno i s cestou :) Akorát ne cenově, samozřejmě.

0/0
26.1.2012 12:32

Katjaa

je to smutné

musím jen souhlasit...krásná ZOO, ale bez náznaku udržování a zájmu. Po chodnících se vážně nedá chodit, nedá se kde zaparkovat apod. .. jen bych opakovala předešlé příspěvky. S dětmi navštěvujeme brněnskou i zlínskou ZOO rok co rok pravidelně, a je docela smutné vidět, jak Vás v Zoo Lešná každý rok překvapí nějaká novota a v Brně jen zase další po zimě rozbitý chodník:( Ty zvířata si takový nezájem nezaslouží..;-(

0/0
26.1.2012 11:01

Gróf

Re: je to smutné

Spíše lacině pomlouváte. Narodil jsem se koncem šedesátých let, a pamatuji v Brně ještě hnědé medvědy, lvy, levharty a další šelmy v malých klecích. Neexistoval výběh šelem, Beringia ani Safari. Zahrada je v podstatě od té doby výrazně obměněná. Tvrdit něco o tom, že zde není ani náznak údržby, je nesmysl. Ta zahrada zcela změnila tvář. Samozřejmě, ty dispozice jsou dány, a myslím, že byly založeny velmi dobře, v podstatě jako několik návštěvnických okruhů. Architekti zřejmě přepokládali, že se návštěvník vždy rozhodne pro některý z nich. Je to rozsáhlá zahrada, která má i v dlouhých časových horizontech potenciál dalšího rozvoje.

0/0
26.1.2012 11:39

v23

Re: je to smutné

A byl jsi se podívat třeba do Lešné, Jihlavy, Dvora Králové, Prahy, Vídně ... ?

0/0
26.1.2012 11:48

Gróf

Re: je to smutné

Ano, jistěže jsem mnohde byl. Ovšem chci naznačit něco jiného. Když srovnáváte různé umělce či architekty, tak také máte tak jasno? Který z nich je jednička, a který nestojí za nic? Prostě srovnáváte nesrovnatelné. To tím chci říci.

0/0
26.1.2012 11:58

Konópek

Re: je to smutné

Pane Hovorko proč se nejedete podívat do Zlína? Brněnská Zoo nekulhá, ona je s prominutím na "kriplkáře"...

Pokud tu budu mít návštěvu odkudkoli, tak ji vezmu po Brně kamkoli jinam jen ne do Zoo. Ta zahrada je mrtvá...

+1/0
26.1.2012 11:57

Katjaa

Re: je to smutné

lacině nepomlouvám - jen jako vy, jsem napsala svůj názor. Na vás brněnská ZOO působí kladně, u mě převažují spíše zápory. Sto lidí, sto chutí ... jen teda s tím rozdílem, že ten můj záporný názor je tady většinový - což je nejsmutnější.;-(

0/0
27.1.2012 16:52

v23

Nesrovnatelné

Žiju v Brně a parkování mi nevadí (mám šalinkartu), ale když chci někomu ukázat pěknou ZOO, sednu do auta jedu do Lešné. Měl by se tam jet podívat i brněnský ředitel. Tam není problém zahlédnout zvířata, tam je problém se některým spíše vyhnout = chodí se výběhy klokanů, opic, ptáků (papoušci, supi,  ....). A když si mě posledně mlsně prohlížel lev přes jeden drát a vodní příkop, měl jsem málem plné kalhoty .... ale byl to zážitek :-)

V Brně udělali s velkou slávou "Beringii", ale kromě toho, že ji otočily naruby, tak je náhoda, když zahlédnepe z medvěda nebo rozsomáka něco jiného než kousek chlupatého zadku ...

+4/0
26.1.2012 11:00

Katjaa

Re: Nesrovnatelné

souhlasně přikyvuji!!!

+1/0
26.1.2012 11:02

Libor76

Re: Nesrovnatelné

Ano, uhodil jste hřebíček na hlavičku: v Brně se člověk projde, a když konečně dorazí k nějakému výběhu, uvidí něco v dálce (žirafy) nebo kousek chlupaté nohy spícího tygra. V Brně koukáme na klece, v Lešné na zvířata. O atrakcích kolem ani nemluvě - v Brně jeden vláček, v Lešné si dcera zajezdila na velbloudovi, prostě nesrovnatelné :(

0/0
26.1.2012 12:35

taosoba

nedivím se

Vůbec se nedivím, že ta ZOO pokulhává. Dali jsme si letos s rodinou takovou tůru po ZOO zahradách a srovnávat Brno a Prahu asi jednoduše nejde, i ten nejhorší pražský pavilon je snad lepší než nejlepší brněnský. A co se týče Jihlavy, tak všechno vysvětluje poznámka, že má stejně zvířat na mnohem menším pozemku. Pro ty zvířata to asi moc dobré není, ale lidé jim vidí doslova až do huby, nemusí se nikde vláčet po kopcích a hledat mezi stromy dalekohledem. Krom toho do ZOO chodí většinou rodiny s dětmi a ty děti toho moc neujdou...ano, je tam vláček, ale stejně jsou všechny expozice hrozně roztahané.

+2/0
26.1.2012 10:27

Gróf

Re: nedivím se

To je otázka názoru. S vnoučaty jsme byli jak v Praze, tak ve Vyškově, Hodoníně i ve Dvoře Králové. Každá z těch zahrad má něco do sebe. Nejčastěji navštěvujeme ovšem tu u našeho bydliště, tedy brněnskou. I když je umístěna na Mniší hoře, v obtížném terénu, nezdá se mi, že by v něčem zaostávala za těmi ostatními. Snad je i o to hezčí, zvířata mají dostatek prostoru. Kdysi jsme se snažili v Brně vždy projít celou zahradu, a to fakt člověka utrmácí. Nyní volíme jiný způsob, vždy projdeme jen část. Chodíme tedy do zahrady častěji, tak čtyřikrát do roka, vždy jen na dvě až tři hodinky, nikoliv na celý den. Zahrada se nám líbí, a protože jsem pamětník, mohu říci, že udělala oproti padesátým, sedmdesátým a devadesátým létům drobnými krůčky velký pokrok, který odpovídá vloženým investicím a možnostem. Otázka návštěvnosti je diskutabilní, čísla mohou z mnoha důvodů klamat.

+1/0
26.1.2012 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.