Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vadné nabíječky baterií zapálily a zničily auta dvěma řidičům na Blanensku

Jihomoravští hasiči varují řidiče před dobíjením autobaterií přímo ve vozech. Vyjížděli totiž ke dvěma vzníceným autům na Blanensku, která začala hořet právě kvůli technické závadě na nabíječce. Hasiči motoristům radí, aby baterku z auta vždy vytáhli a dobíjeli mimo auto i dům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

Hmm,

jaká technická závada na nabíječce mimo auto způsobí zahoření auta?

0/0
9.2.2012 19:17

Dukátštan

prdlačky

Jo u nového auta vytáhnete baterku a PC v autě si zahraj harakiri.Rv

0/0
8.2.2012 17:20

JavorMagor

Tomu rikam Dobit Auto

a to doslova.

Tak, a ted uz se tesim, jak IDNES napise, jak svetle zitrky cekaji budouci majitele elektromobilu, ktere hodla Skoda dat do vyroby a zejmena do M A S O V E H O prodeje .. kdy ze to bylo ? 2013 ?? ;-);-);-) ??

0/0
8.2.2012 16:32

otas

Vyhrazené místo

Městský úřad již vyhradil za městem pozemek pro nabíjení baterií, aby byly "dostatečně vzdálené od vozů a domů" a byl splněn ten blábol na konci článku. Drobný problém je, že elektřina tam bude zavedena až v létě.;-D

+2/0
8.2.2012 9:28

panna z medvěda

Re: Vyhrazené místo

no, ono to není tak od věci být opatrný. já už jsem pro jistotu vystěhoval kamna z baráku a teď jdu ještě oběsit manželku, aby náhodou nedostala rakovinu prsu.

+4/0
8.2.2012 15:15

nepetr

Tak nějak

přemýšlím kdo potřebuje nabíjet baterii přes noc: Řidič kteý vyjede dvakrát do týdne a ujede dohromady 30 km? V takvém případě je lepší baterii vyndat a mít jí doma v teple, pak není problém nastartovat třeba v mínus 30°. Nebo řiič šetřílek který né a né koupit novou a pak to dopadá takhle v tom nejhorším případěRv

0/0
8.2.2012 8:20

habr

Re: Tak nějak

Leckdy na to, že je baterka pryč přijdeš až za tuhých mrazů. Takže, nemusí jít o šetřílky, ale zcela bežný stav. věci. A ne každý je ochoten hned běžet do obchodu a koupit si nějaký šunt, protože  zpravidla kvalitnější autobaterie bývají v mrazech už nedostatkovým zbožím.

Mimochodem - jsou nabíječky které jsou přímo určeny pro udržování nabitého stavu akumulátorů v autě. Běžně taková zařízení mají všechny vozidla v pohotovostním stavu IZS.

Takže nechal bych čepici na hlavě a moc nemudroval.

0/0
8.2.2012 8:29

good_luck!

Re: Tak nějak

no, já mám druhé auto a to mám stále na udržovací nabíječce..... Bohužel vyndávání baterie u nového auta je celkem problém, protože v autě je tolik různých "systémů", které žerou energii i na odstaveném autě (alarm, zabezpečení atd.) takže jsem zjistil, že i v létě po 2 měsících odešla baterie do věčných lovišť. Začal jsem baterii vyndávat, ale neprošel jsem přes emise, protože zimu bez baterie nevydržel bazmek ve výfuku (lambda sonda), který vyžaduje energii, aby nezamrzl (info technika na techické kontrole....)

0/0
8.2.2012 10:27

good_luck!

Re: Tak nějak

.... pro upřesnění - mezi dvěma technickýma auto najelo cca 1000 km...

0/0
8.2.2012 10:28

Nikit

Re: Tak nějak

Jo ono je to v zimě trochu věda. Mnoho šoférů nejenže si nenechají před zimou proměřit baterii, popřípadě nekoupí novou, ale v drtivé většině startují se všemi zapojenými systémy, hrajícím rádiem, běžící ventilací, zaplými denními světly apod. Mnohdy si tak odeberou poslední kapku k tomu aby vůbec nastartovali. I mě svítí denní světla při startování a mohu říct, že mě to bytostně se...

U dieslů vedle dobré baterky ještě hodně záleží na dobrých žhavících svíčkách. Ty dokážou v zimě také pozlobit a to vám nepomohou potom ani startovací kabely. btw. Kabely by měly být ve standartní zimní výbavě.

0/0
8.2.2012 9:04

Karlos BS MC

Re: Tak nějak

a do zimní výbavy bych ještě dal elektrocentrálu;-D

0/0
8.2.2012 9:24

nepetr

Re: Tak nějak

Lidé všeobecně na auta kašlou a žijí z názorem že mají auto aby jim sloužilo a né aby sloužili oni jemu. Jenže auto jako cokoliv jiného potřebuje údržbu aby mohlo spolehlivě sloužit. Když pak volají s tím že nemůžou nastartovat a slyší že odtah stojí 1000,- nebo případná baterie 1800,-  tak špačkují. Stačí jedna návštěva servisu kde napojíme baterii na test a hned zákazník vidí jak na tom je. Na co všichni nejvíc spoléhají a nedokáží bez toho dnes žít je tedy auto, je v 80% ve velmi špatném stavu. Pravidelné preventivní prohlídky dokáží včas odhalit problém který se časem může prodražit a pak lidé platí víc než bylo před časem potřeba.

0/0
8.2.2012 10:40

josefl

Nebylo by vhodné uvést

o jaký typ nabíječky se jedná? Celý život dobíjím zásadně v autě a nikdy nebyl problém. Problém by byl vyndat baterii, Je schovaná někde v blatníku a po jejím odpojení se musí zadat kód.

+1/0
7.2.2012 23:13

Nikit

Re: Nebylo by vhodné uvést

Za 500 v akci.

0/0
8.2.2012 9:05

lebeda24

Re: Nebylo by vhodné uvést

Zajisté z Číny. A od české firmy, která tvrdí, že je sama vyrábí.;-D

0/0
8.2.2012 9:33

truthspeaker

udržovací nabíječka

Mám zapojenou udržovací nabíječku u auta, které stojí v garáži už od listopadu. Nemůžu ji odpojit, protože bateria napájí bezpečnostní a sledovací systémy. Do motorového prostoru je přivedena gumová prodlužka, nabíječka je uvnitř, má malé trafo a sama dává jen 300mA. Auto je zkryté ještě plachtou. Jak velké riziko to je?

0/0
7.2.2012 21:13

hnusil pátý

Re: udržovací nabíječka

neni levnejsi koupit baterii na napajeni bezpecnostnich systemu, nez pouzivani celeho auta? ;-D

0/0
7.2.2012 21:38

truthspeaker

Re: udržovací nabíječka

bezpecnostni system a sledovaci systemy spolehlive vycucaji baterku za tyden. a potrebuju, aby fungovaly.

0/0
7.2.2012 21:41

libedejroznec

Re: udržovací nabíječka

..za týden ? .. no to je děs.. já se o baterku v autě nestarám ..za tři měsíce jsem k autu přišel, nastartoval a odjel.. :-) ..a to tam je imobilizér a hodiny..    jinak to trafo by mělo mít tepelnou pojistku na 125 stupňů a ta většinou odpojí dřív, než se z toho začne kouřit.. pokud to má i elektroniku, tak je tam snad i elektronická pojistka a snad by s tím neměl být problém..

0/0
7.2.2012 22:06

truthspeaker

Re: udržovací nabíječka

Je tam standardni bezpecnostni system, radiovej, gps a satelitni sledovaci systemy. sice maj vlastni zalohovaci baterie, ale primarne berou z hlavni baterky a spolehlive ji zerou :-(

Snad to bude v pohode, radsi sem tam dal jeste chemicky odvlhcovace, aby mi tam neco nekondenzovalo.

Holt zazimovani auta je trocho veda :-(

0/0
7.2.2012 22:22

zorro_rojo

Re: udržovací nabíječka

Riziko neni v podstate zadne. To jen "novinari" zase plasi.

0/0
8.2.2012 3:36

Dalca-zbrna

A co třeba

Používat kvalitní nabíječky s funkčními ochranami...

Představa, že ze své Laguny III odmontovávám baterii (to je tak dobře na půlhodinku práce, pokud je jedinec dobře vybaven nářadím), poté vleču domů (ono těch dobrých 80Ah něco váží), a ráno strkám do auta, poté nastavuji všechny vymazané konstanty v palubní elektronice, včetně bezpečnostního kódu rádia... no to asi autor nemyslel vážně. Ono je rozdíl tahat baterku z něčeho, co má kola, motor a volant a z vozu prošpikovaného elektronikou. Kolegovýho bavoráka raději pomlouvat nebudu, ale vytáhnou z něj baterku je docela peklo. A to i v létě.

Celý problém je v tom, že někdo koupí plastovou xindl krabičku v Lídlu, páč ten je nejlevnejší, která je vyrobená z xindlmateriálu, ochrany a jištění nejlépe žádný oheň je na světě. Nabíječka má mít ochrany před přebitím baterie, ochrany tepelné před přehřátím, atd, možno zde technicky přednášet dlouze.

0/0
7.2.2012 20:43

josefl

Re: A co třeba

A když ji vyndáš z bavora a neznáš postup, tak neodjedeš.

0/0
7.2.2012 23:14

libedejroznec

hmm...

..zdá se, že někdo nabíjel bez odpojení od auta...  ..lenošní sebevrazi..   ..základ je vytáhnout a dát do tepla, neb v teple pojme snáze náboj, než když je v -10 venku..

0/0
7.2.2012 17:23

villík

Vážený pane, v podstatě máte ze začátku pravdu, leč....

....jakou teplotu má elektrolyt po 1/2 hodině nabíjení? Jako když nemrzne, co?

0/0
7.2.2012 18:44

libedejroznec

Re: Vážený pane, v podstatě máte ze začátku pravdu, leč....

no to těžko...  baterie se začne citelně ohřívat až v momentě, kdy je přebíjena...

0/0
7.2.2012 22:01

inkognito79

dobrá rada

nabíjet mimo dům na volném prostranství,

to jako před panelákem? ;-D

+1/0
7.2.2012 17:15

pepaklausu

Re: dobrá rada

Přesně. To jsou rady na dvě věci. Dobíjím v garáži, kontakty neodpojuji.

+1/0
8.2.2012 8:08

Rambo-x

Nabíječka z kauflandu

Nojo,to dokáží akorát ty dnešní krámy za pár stovek z lídlu(ani bych se nedivil kdyby to bylo Made in germany nebo made in china)

Já používám 40 let starou ruskou nabíječku a nemám problém,jde na ni přesně navolit nabíjecí proud,napětí a má i na tu dobu pojistku proti přebití nebo analogový časovač po kterou má nabíjet..........a slouží 40 let bez problému,soused si koupil tenhle dnešní šunt ze supermarketu a ani měsíc to nevydrželo8-o

0/0
7.2.2012 16:09

Noirut

Re: Nabíječka z kauflandu

Já mám nabíječku z Lidlu. Je to stejný výrobek jako Bosch co se prodává za 2000,- Kč, jen v jiném obale. A kupoval jsem ji i na popud hodně velkého množství názorů, hlavně z řad karavanistů, kteří si ji nemohli vynachválit. Když o tom nic nevíte, mlčte. A chválit ruskou? Hmmm, víte co mi ruských součástek prošlo rukama? Se divím že jste vy dávno nevyhořel! Zlatá Tesla, ta byla tak o deset tříd výše. A prý Made in China. CO se tam dneska nedělá? Vy jste opravdu mimo realitu.

+3/0
7.2.2012 16:48

littlemoon

Re: Nabíječka z kauflandu

no asi bych souhlasil spíše s tím názorem výše ;-D rusáci nešidili v té době na tráfku což je dnes celkem běžná věc a místo složitých polovodičů asi použili v té době masivní selenové usměrnovače. Takže ten výrobek od nich bude skoro věčný a v přepočtu k dnešním cenám vy proti tomu máte za 2 tisíce šunt protože za to dneska nekoupíte ani to slušné tráfko ;-D

ale asi tomu rozumíte lépe ...

0/0
7.2.2012 17:55

Noirut

Re: Nabíječka z kauflandu

Já mám z Lidlu za 499,-. Dva tisíce stojí to samé, akorát to má nálepku Bosch. Jinak tyto zdroje jsou spínané, takže výkonná trafa nepotřebují (jen na galvanické oddělení). Při poruše spínaného zdroje dojde pouze k nefunkci zdroje, kdežto tyto výkonová trafa mohou i zahořet. Tam se jde na to silou, kdežto spínané zdroje jsou moderní vysokofrekvenční měniče s vysokou účinností. Téměř se nezahřívají, riziko vznícení je tedy velmi malé. Když přestane fungovat, mám tři roky záruku a dojdu si pro peníze zpět. Ten Váš blábol o kvalitě trafíček, které jsou ve spínaném zdroji nepostatnou součástí je mimo. Ruská trafa jsou možná masivní, ale jsou to šmejdy. Některá vám možná slouží, jiná by vám shořela.

0/0
7.2.2012 18:19

littlemoon

Re: Nabíječka z kauflandu

nemluvil jsem o spínaných zdrojích :-) tam samozřejmě výkonové tráfko není.Ovšem myslet si že spínaný zdroj je zázrak který je kvalitnější než klasická konstrukce je nesmysl. Říká se tomu z nouze cnost a za málo peněz hodně muziky. Poruchovost spínaných zdrojů je dost velká a galvanické oddělení silového proudu tragické.

Ale tu lídl nabíječku si užíte :-)R^

0/0
7.2.2012 18:32

Noirut

Re: Nabíječka z kauflandu

Měl jsem vás za rozumného diskutéra, ale to jsem se spletl. Jste hloupý. Překrucujete má slova a nic moc o tom nevíte, očividně. Já nikde nepsal, že jsou zázračné. Jsou bezpečnější, galvanické oddělení spínaných zdrojů je lepší, protože to nemusí zastávat výkonová součástka, ale pouze malé trafo pouze k tomu účelu. Nikde jsem taky nepsal, že jsou spolehlivější. Je to více aktivních součástek, samozřejmě že riziko poruchy tam je vyšší než jednoduchý zdroj. Ale s nižší pravděpodobností vznícení, protože se nepracuje tolik s proudy, jako s frekvencemi.

+1/0
7.2.2012 18:48

littlemoon

Re: Nabíječka z kauflandu

sem možná hloupý ale chybí mi vaše arogance to budu muset dohonit ;-)

já už viděl vyhořelých spínaných zdrojů požehnaně a proto si dovolím tvrdit že tráfko je mnohem bezpečnější pokud není šizené což je bohužel v dnešní době taky dost časté ale i tak mu dám přednost pokud tu možnost mám..

k tomu dole jistě do některých výrobků není možnost volby třeba to PC .Ale zeptejte se lidí co jim v PC hoří jako první :-) je to právě ten zdroj

+1/0
7.2.2012 19:03

Noirut

Re: Nabíječka z kauflandu

A já si ji klidně užiju, používám ji půl roku a maximální spokojenost. Nabíjí pomaleji, ale to je vlastnost se kterou jsem počítal, má 3.8A. Stejně tak ji má známý (dva roky), používá na auto i karavan. Na karavan fóru jsou desítky spokojených uživatelů, našel jsem i ma motorkářském fóru mnoho spokojených uživatelů. Já jsem v pohodě. Navíc pulzní nabíjení dělá dobře akumulátoru. Nechal jsem ho měřit v akuservisu před a po používání, získal jsem několik procent, které ubyly z měřeného opotřebení. Já jsem v pohodě R^ Vy si ale klidně dobíjejte tím ruským železem, který protopí tak aspoň polovinu energie do vzduchu ;-)

0/0
7.2.2012 18:48

Rambo-x

Re: Nabíječka z kauflandu

Ta moje teda nabíjí rychle,nevím kolik ampér má maximálně,to značení už je setřené,ale když dám úplně prázdnou baterii,na otočném spínači tam dám naplno,za přijatelnou dobu už všechny články pěkně plynují,pak to stáhnu na udržovací proud 2A a po další hodině je plně nabitá...........a nabíjí kvalitně,žádnou baterii nikdy nezničila,v autě už má brácha baterii starou 6 let,v zimě moc nejezdí tak to občas hodí na nabíječku a pohoda

Neměnil bych ji v žádném případě za žádný moderní šunt,možná vydá víc energie do vzduchu,ale myslím že mě přežije

0/0
7.2.2012 20:02

zorro_rojo

Re: Nabíječka z kauflandu

Zasadni nedostatek ovsem je, ze nabijeni musite hlidat. (sam pisete, ze musite stahnout na udrzovaci proud) Coz ten "sunt z lidlu" udela za vas. A docela spolehlive.. muze zustat zapojeny klidne tyden bez dozoru.

Pravda, ke klasicke nabijecce se da udelat automatika take. (coz jsem ucinil, abych mel klid)

0/0
8.2.2012 3:41

Antonín, topič

Re: Nabíječka z kauflandu

Melete nesmysly, spínané zdroje jsou dostatečně spolehlivé, navíc mají řadu dalších funkcí, které u klasiky jaksi není jak dosáhnout.

0/0
9.2.2012 19:12

Noirut

Re: Nabíječka z kauflandu

Kvalita je neuvěřitelně rozptýlená. Jsou i nebezpečná, některým prohořela izolace uvnitř trafa a docházelo ke galvanickému spojení mezi primárem a sekundárem. Vražedná věc. A to že jsou masivní neznamená, že jsou nešizená. Hlavní je kvalitní izolace obou stran a mezi vinutími. To udává kvalitu a bezpečnost trafa. Ne 5kg plechu. Mimochodem, vím toho o tom dost, mám na to školu. Ale co se bavím s někým, kdo nerozlišuje obyčejný a spínaný zdroj, že? I podle toho, že jste řádně nečetl můj příspěvek je tato odpověď pro vás zbytečně dlouhá. A selenové usměnovače jsou zastaralé, jejich účinnost časem klesá a dochází k vyšším přechodovým odporům. Velmi nežádoucí jev, neboť může zvýšit zahřívání a riziko požáru. I když při teplotě kolem 80 stupňů selen odchází do věčných lovišť.

0/0
7.2.2012 18:19

littlemoon

Re: Nabíječka z kauflandu

zřejmě bych měl být věštec co uhádne že mluvíte o nab. se spínaným zdrojem.Pokud na to máte školu divím se že preferujete spínané zdroje které se razí jen a jen pro jejich finanční nenáročnost a úsporu surovin :-/:-)

0/0
7.2.2012 18:38

Noirut

Re: Nabíječka z kauflandu

Nemusíte být věštec, ale musel byste znát souvislosti tématu. Očividně nic. Spínané zdroje jsou moderní záležitost. Preferuji je z důvodu vysoké účinnosti, mensích rozměrů, váhy a samozřejmě přijatelná cena je plus. Klidně ho po pár letech vyměním. Velké transormátory patří dneska leda do kvalitných výkonných zesilovačů (toroidy). A nevím co máte za problém, chcete mít v PC nebo u notebooku klasický zdroj? Tak hodně štěstí, jsem zvědavý kam ho dáte. Stejně tak mobilný nabíječky. Často ji vozím, a tak mne těší že nemusím tahat tu těžkou krychli.

0/0
7.2.2012 18:53

littlemoon

Re: Nabíječka z kauflandu

jj mob. nabíječky se spínaným zdrojem to je věc. Zvláště ty kopie zakoupené po odejití orig. O jejich bezpečnosti a trvanlivosti by se toho dalo napsat hodně :-)

0/0
7.2.2012 19:21

Antonín, topič

Re: Nabíječka z kauflandu

Máte si koupit originální a ne šmejdy z dealu.

0/0
9.2.2012 19:13

habr

Re: Nabíječka z kauflandu

Mám, asi podobnou, ale v ceně vyšší, tedy ne z Lidlu. Otázkou je, zda jsem si koupil jen logo a nebo v těch levnějších jsou i levnější díly elektroniky. Nicméně mám za to, že tyto slabé automatické nabíječky jsou pro autobaterii požehnáním - nabíjí pomalu, ale to prý bateriím vyhovuje víc, než když se články vaří.

0/0
8.2.2012 8:39

Antonín, topič

Re: Nabíječka z kauflandu

Samozřejmě. Při plynování bubliny ničí jemnou povrchovou strukturu elektrod, takže se zvyšuje vnitřní odpor a snižuje kapacita.

0/0
9.2.2012 19:14

Rambo-x

Re: Nabíječka z kauflandu

No a jaktože teda bezproblémově nabíjí baterie minimálně 40 let,kupoval ji děda ani pořádně nevím v kterém roce,ale vím že to bylo na přelomu 60 a 70 let,ani on už neví přesně,a od té doby neměla jedinou závadu a všechno na ni funguje

Ruská technika je sice zastaralá,esteticky nepěkná,ale výdrž má neuvěřitelnou,bábi s dědou ještě mají starou ruskou televizi,tu z prvních barevných,GORAL a bez jediné závady jim slouží dodnes,která dnešní plasmovka nebo LCD by to vydržela,odpověď jednoduchá-žádná

0/0
7.2.2012 19:56

Lord Helma

Re: Nabíječka z kauflandu

A teď tu o karkulce. S prominutím na ní vidí akorát  pšouk, bo ruské tydlivize podporavaly pouze SECAM. A jediný vstup byl anténí. Tož tak mudrci.

0/0
8.2.2012 9:14

Rambo-x

Re: Nabíječka z kauflandu

A myslíš lordíku že tohle nejde vyřešit,my taky máme teslu starou 23 let a na satelit nám funguje,žádnou scartku nemá,normálně je to od satelitního boxu zapojeno jen klasickým anténím kabelem,satelit to převádí do analogové podoby a televize to normálně bere,a taky má jen PAL/SECAM

0/0
8.2.2012 10:33

Lord Helma

Re: Nabíječka z kauflandu

Ukaž mi Ramboušku jedinou starou ruskou, pardon sovětskou televizi, která má dekodér PAL. Příšte si zkus přečíst, co jsem napsal. Budeš mít černobílý obraz, což je na barevné televizi dost podstatná vada. Tož tak.

A zkus si něco nastudovat o analogové televizi, o systémech PAL, SECAM a NTSC, nemluvě o jejich derivátech. Kdysi jsem z toho dělal státnice na vysoké a něco si z toho pamatuju. Abych předešel hloupým dotazů - Sdělovací technika FEL ČVUT Praha...

+1/0
8.2.2012 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.