- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jaká technická závada na nabíječce mimo auto způsobí zahoření auta?
Jo u nového auta vytáhnete baterku a PC v autě si zahraj harakiri.
a to doslova.
Tak, a ted uz se tesim, jak IDNES napise, jak svetle zitrky cekaji budouci majitele elektromobilu, ktere hodla Skoda dat do vyroby a zejmena do M A S O V E H O prodeje .. kdy ze to bylo ? 2013 ?? ??
Městský úřad již vyhradil za městem pozemek pro nabíjení baterií, aby byly "dostatečně vzdálené od vozů a domů" a byl splněn ten blábol na konci článku. Drobný problém je, že elektřina tam bude zavedena až v létě.
no, ono to není tak od věci být opatrný. já už jsem pro jistotu vystěhoval kamna z baráku a teď jdu ještě oběsit manželku, aby náhodou nedostala rakovinu prsu.
přemýšlím kdo potřebuje nabíjet baterii přes noc: Řidič kteý vyjede dvakrát do týdne a ujede dohromady 30 km? V takvém případě je lepší baterii vyndat a mít jí doma v teple, pak není problém nastartovat třeba v mínus 30°. Nebo řiič šetřílek který né a né koupit novou a pak to dopadá takhle v tom nejhorším případě
Leckdy na to, že je baterka pryč přijdeš až za tuhých mrazů. Takže, nemusí jít o šetřílky, ale zcela bežný stav. věci. A ne každý je ochoten hned běžet do obchodu a koupit si nějaký šunt, protože zpravidla kvalitnější autobaterie bývají v mrazech už nedostatkovým zbožím.
Mimochodem - jsou nabíječky které jsou přímo určeny pro udržování nabitého stavu akumulátorů v autě. Běžně taková zařízení mají všechny vozidla v pohotovostním stavu IZS.
Takže nechal bych čepici na hlavě a moc nemudroval.
o jaký typ nabíječky se jedná? Celý život dobíjím zásadně v autě a nikdy nebyl problém. Problém by byl vyndat baterii, Je schovaná někde v blatníku a po jejím odpojení se musí zadat kód.
Mám zapojenou udržovací nabíječku u auta, které stojí v garáži už od listopadu. Nemůžu ji odpojit, protože bateria napájí bezpečnostní a sledovací systémy. Do motorového prostoru je přivedena gumová prodlužka, nabíječka je uvnitř, má malé trafo a sama dává jen 300mA. Auto je zkryté ještě plachtou. Jak velké riziko to je?
neni levnejsi koupit baterii na napajeni bezpecnostnich systemu, nez pouzivani celeho auta?
Používat kvalitní nabíječky s funkčními ochranami...
Představa, že ze své Laguny III odmontovávám baterii (to je tak dobře na půlhodinku práce, pokud je jedinec dobře vybaven nářadím), poté vleču domů (ono těch dobrých 80Ah něco váží), a ráno strkám do auta, poté nastavuji všechny vymazané konstanty v palubní elektronice, včetně bezpečnostního kódu rádia... no to asi autor nemyslel vážně. Ono je rozdíl tahat baterku z něčeho, co má kola, motor a volant a z vozu prošpikovaného elektronikou. Kolegovýho bavoráka raději pomlouvat nebudu, ale vytáhnou z něj baterku je docela peklo. A to i v létě.
Celý problém je v tom, že někdo koupí plastovou xindl krabičku v Lídlu, páč ten je nejlevnejší, která je vyrobená z xindlmateriálu, ochrany a jištění nejlépe žádný oheň je na světě. Nabíječka má mít ochrany před přebitím baterie, ochrany tepelné před přehřátím, atd, možno zde technicky přednášet dlouze.
A když ji vyndáš z bavora a neznáš postup, tak neodjedeš.
..zdá se, že někdo nabíjel bez odpojení od auta... ..lenošní sebevrazi.. ..základ je vytáhnout a dát do tepla, neb v teple pojme snáze náboj, než když je v -10 venku..
....jakou teplotu má elektrolyt po 1/2 hodině nabíjení? Jako když nemrzne, co?
nabíjet mimo dům na volném prostranství,
to jako před panelákem?
Přesně. To jsou rady na dvě věci. Dobíjím v garáži, kontakty neodpojuji.