- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Cožpak se domníváte, že v r. 2030, neřkuli 2050 tu ještě bude Evropská unie?
tak o tom nediskutujte ... raději ...
Rozdíl mezi Brnem a Ostravou je především v tom, že geograficky dnes Ostrava těží z Katowické aglomerace. Brno tvoř kompaktní urbanistický celek o cca 500 tis. obyvatelích, vazba na Vídeň, Bratislavu. Rozdíl je mtedy pouze v tom, že ani Brno, ani Bratislava a nkonec ani ta Vídeň nevytvářejí konurbace jako je tomu na Ostravsku a Katowicku. Vemu-li v potaz, že je strukturálně Brno na tom nesrovnatelně lépe než Ostrava a to po stránce komplexnosti nabídky služeb, kapitálu, vzdělanosti), na rozdíl od Ostravy Brno roste, nevidím tedy žádný racionální důvod, proč tam nebylo zařazeno také. On nakonec rozhodne vývoj. Pokud se Brnu podaří etablovat se mezi evropsky významná univerzitní, vědecká a inovativní centra (jakože se mu to daří), tak je otázkou času, kdy to pánové v Bruselu přehodnotí.
Zajímavé hlavně, že na evropských železničních mapách je Brno důležité. Warszawa, Berlin -> Brno - Wien - Budapest - Beograd - Bucureşti... ()
a ukončení několika regionálních tratí.
Do takové zastávky kde bude zároveň vedena tranzitní nákladní doprava cpát 20 miliard nikdo nebude, zvláště když pozemky kolem plánovaného nádraží byly vevedeny z vlastnictví města politickým spekulantům na odsunu nádraží závislých.
Dopravní uzel je současné hlavní nádraží, které slouží převážně pro příměstskou dopravu a svým umístěním je nenahraditelné.
Kromě toho klesá počet vlaků oproti minulosti, takže není nutné jej ani rozšiřovat.
Kolejiště a zabezpečovací zařízení v nádraží je už v tak dezolátním stavu, že musí být být opraveno. A to bude stát cca dvě miliardy...
Kdyby bylo Brno hlavním městem Moravy, tak jak bylo po staletí až do roku 1948, tak by se to stát nemohlo. Morava nebude v prioritní železniční síti. Čechy a spíše slezská Ostrava ano. Už je na čase do Bruselu vzkázat, že tu je Morava - jako významná evropská země a že nejsme žádná druhořadá periferie
Když už se tu chceš ohánět historií, vzpomeň si, kde bylo moravské hlavní město před třicetiletou válkou a odvezením zemských desek do Brna.
mně Brno vyhovuje takové, jaké je. Pouze s tím nádražím by mohli něco udělat - vypucovat, nové lavičky, stromy, vyhnat zevlouny atd.
článek motá páté přes deváté. Dle map na webu DG Move je jak Brno - Přerov, tak Brno - Břeclav v core network a to jak pro osobní, tak pro nákladní železniční dopravu. Dokonce jsou obě trati součástí tzv. Baltic - Adriatic Corridoru, čili zejména přeshraniční úseky a multimodální platformy na této trati jsou mezi prioritními projekty EK. Brno - Břeclav - Bratislav je součástí také prioritního koridoru Hamburg - Praha - Brno - Budapest- .... s prioritou opět na přeshraniční úseky. to, že není Brno hlavním uzlem fakticky nevadí, je na spojnici jiných uzlů - např. Praha / Ostrava - Bratislava.
Je tam jako comprehensive - dalo by se přeložit jako základní, obslužný.
Z hlediska železniční dopravy je Brno pouhá zastávka na I. koridoru:
http://www.k-report.net/koridory/images/mapaCR.gif
Nic jiného EU taky ani nekonstatovala, Praha je jasná a Ostrava je branou do Polska a Slovenska, i když pomineme průmyslový potenciál Slezska (a to není jen Ostravsko, ale taky Polsko). To i takový Přerov je důležitější z hlediska železnice.
Kdyby si všichni ti, co tady ječí, uvědomili, že se tu jedná o železniční koridory a uzlové stanice, tak by snad přestali s tím nadáváním. No a nejlepší je ten, co tu s vážnou tváří tvrdil, že z Prahy se člověk dostane do Ostravy přes Brno. Jo, po dálnici možná, ale tohle je článek o železnici. Ale to byla jen taková odbočka o tom, kdo tu taky diskutuje.
nekdo rekl Brnakum, ze nebude davat penize na kraviny.
Mimochodem: Kolik let uz to nadrazi stehujete?
jj . nádr stěhujeme asi 30 let a v létě tady máme festival ohňostrojů. to je paráda! město uprostřed Evropy
a ono je to skoro i jedno... stejně se tady nic neděje, ve všední den po deváté večer potkáte na nám. Svobody akorát Ondatrův úd..