Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Investoři plánují stavby, i když o odsunu brněnského nádraží není jasno

Už dva soukromí investoři plánují postavit nové komerční prostory na brněnském hlavním nádraží. Jeden spoléhá na odsun současného uzlu, druhý chce stavět v centru, vedle nynější pošty. Stále přitom není jasné, kde nádraží nakonec bude stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WTFxB3

soukromí investoři vs. město

a je zaděláno na arbitrážeRv

0/0
22.2.2012 19:58

martin1234

UAN

zvláštní, že nikdo z plamenných odpůrců přesunu se nezmiňuje o tom, že autobusové nádraží je do dané lokality přesunuto už desítky let a netrápí je davy lidí šinoucí se po náspu bývalé vlečky nebo vaňkovkou oněch strašlivých 700m, těch se nikdo nezastane. No? No? Přestali kvůli tomu lidi jezdit autobusem?

A druhá věc: každý vidí nádraží jenom jako budovu, do které se vleze a v ní nebo za ní je vlak. To je jako chápat výčepní zařízení jako pult, na kterém stojí pípa. Nevidí trubky a sudy a.... A v případě brna jsou ty trubky hodně zamotaný.

0/0
16.2.2012 9:09

Gróf

Re: UAN

Budete se divit, ale mnoho lidí přestalo používat veřejnou dopravu právě z důvodu velké ztráty času. Na Vaši otázku lze najít odpověď statistikou, průzkumem. Stoupněte si na ten násep v ranní špičce, a dělejte si čárky pro různé věkové a sociální skupiny, např. matky s dětmi, ženy nebo muži v produktivním věku, studenti, a pod. Podobnou statistiku si udělejte také u některého přivaděče, např I/52. Sledujte, kdo v těch autech jede. Myslím, že se nebudu mýlit, když zjistíte, že muži v produktivním věku okolo 35 až 50 let budou na té silnici převažovat, zatímco na tom náspu budou v menšině. Vyčtete toho ale samozřejmě mnohem více. Pokud přesunete nádraží, a dalším cestujícím prodloužíte dobu cestování veřejnou dopravou, nepochybně se to projeví v neprospěch veřejné dopravy.

0/0
16.2.2012 9:29

martin1234

Re: UAN

Na tom není nic zvláštního, že autem je to rychlejší, pohodlnější a pokud člověk rozumně vydělává (muži mezi 35-50), tak i levnější (úspora času). Sám jsem ten případ. Neplatí pro centrum a okolí, kde není jak zaparkovat, takže hledání místa + dojití zbytku + nervy v kýblu  trvá déle než MHD. Ale pořád nic o tom autobusovém nádraží...?

0/0
16.2.2012 10:09

Gróf

Re: UAN

Bez statistiky těžko prokazovat či zpochybňovat úbytky cestujících. Ovšem cestující se chovají racionálně, což je prokázáno stejně jako v jiných oborech lidské činnosti stejnojmennou ekonomickou teorií - tzv. školou racionálního chování. Ve Švýcarsku si nádraží v centrech měst střeží jako oko v hlavě, mají je prohlášené kulturními památkami, a starají se o ně s příkladnou péčí jako o hrady či zámky. Přitom taktová doprava spojů InterCity ve Švýcarsku je ve špičkách i ve 20 min. intervalech. Není to tedy na úkor kvality dopravy.

0/0
16.2.2012 16:51

libedejroznec

Re: UAN

nenadávají ? .. nelíbí ? .. ale ano, ale už s tím nemůžou nic dělat a zvykli si ..

+1/0
16.2.2012 14:15

Lukas1000

Ja si myslim

... ze tady vubec nejde o nejake nadrazi ... tady jde jenom a jenom o zakazky pro firmy. Je jedno jaky se najde duvod a co se bude stavet ... o blaho lidi tady nikomu nejde. Proste je potreba vysavat penize a je jedno za co.

+1/0
16.2.2012 8:49

Gróf

Přesun nádraží je nesmysl.

Přesun nádraží je nesmysl. Infrastrukturu nelze přebudovat ani za 50, ani za 100 let. Zkomplikujete cestování obrovskému množství dojíždějících do škol a za prací. Lidem z nejbližšího okolí Brna se čas na dojíždění prodlouží i na dvojnásobek. Např. Ze Střelic, Rajhradu, Adamova a pod. nyní 2 x 15 minut, po změně do centra 2 x 30 minut. Mnoho z nich začne dojíždět individuální dopravou, což zkomplikuje život ve městě i Brňanům samotným. Současné generace budou přesun nádraží do konce svého života proklínat. Budoucí generace si budou ťukat na čelo.Rv

0/0
16.2.2012 8:10

Si0 po 4. zákazu

Re: Přesun nádraží je nesmysl.

Nesmysl, těch pár desítek metrů zvládne hromadná doprava za pár minut. A stejně i dnes málokdo jde z vlaku pěšky do centra. Každý hned mete na šmirgl, všimněte si.

0/0
16.2.2012 8:13

Gróf

Re: Přesun nádraží je nesmysl.

Nechápu, proč se k tomu vyjadřujete, když evidentně neumíte zmáčknout stopky a udělat časový snímek. Jeďte se podívat do východoslovenských Košic, kde je nádraží postavené před 45 lety, a jehož téměř věrnou kopii chce stavební lobby prosadit v Brně. Také musí všichni popojet tramvají dvě zastávky tramvají od nádraží do centra k hotelu Slovan. Přestup, vč. pěší chůze, a čekání na tramvaj č. 2 nebo 6, a pak u hotelu Slovan na další tramvaje reálně těch 15 minut navíc vezme. V Brně to nebude jinak, půdorys města je dán tisíciletým vývojem.

0/0
16.2.2012 8:21

Si0 po 4. zákazu

Re: Přesun nádraží je nesmysl.

Slaměný panák, čekání na tramvaj nemůžete počítat, to je dnes na roli taky. Je to jen otázka přetrasování linek MHD, aby lidé z nádraží nemuseli přestupovat. Dnešní nádražní dopravní uzel by se prostě musel přesunout do nového místa. Prozatím by se to dalo zvládnout dostatečnou sítí autobusových linrk, než se natáhnou koleje. Ty Košice mohou sloužit jako dobrý model, jak to neřešit - myslím tu EmHáDu - a jak to udělat lépe. To jsou jen podružné problémy.

0/0
16.2.2012 8:27

Gróf

Re: Přesun nádraží je nesmysl.

Snažíte se, ale je Vám to houby platné. Vy se prostě pro podporu svých argumentů snažíte nejen přesunout nádraží, ale také nejdůležitější část brněnské tramvajové sítě. Což jsou další miliardy investic. Nezohledňujete také Brňany, kteří nepotřebují zajíždět na Zvonařku. Vaše vize ohledně přesunu tramvajového uzlu se tedy jistě během několika generací neuskuteční. Zůstane pouze podstatně delší chůze k zastávce tramvají na Zvonařce, jeden přestup navíc a 5 minut jízdy tramvají navíc. Což je podle Vás možná bagatelní, nicméně pro ty dojíždějící to je důležitý rozhodovací faktor.

0/0
16.2.2012 8:55

sartoricz

Re: Přesun nádraží je nesmysl.

Taky jste akcionar BNSD? Zkuste jeste pohadku o tom, ze prestavba stavajiciho nadrazi bude levnejsi ;-)

0/0
16.2.2012 8:25

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Přesun nádraží je nesmysl.

"Mnoho z nich začne dojíždět individuální dopravou"  ==> nesouhlasím, kdybyste tím vlakem jezdil, tak byste viděl, že tihle cestujicí individuálně dojíždět nebudou.

"Prodloužení cestování o 15 minut" ==> moc rád bych věděl, o co opíráte toto tvrzení, když  osmička šmirgl jede trasu 1km z Křídlovické na hlavní nádraží 3 minuty (přes 2 zastávky a světelné klřižovatky).

Navíc 1km ujde zdravý člověk za 10 minut., takže i kdyby chodili pěšky, tak to 15 minut není.

0/0
16.2.2012 8:28

Gróf

Re: Přesun nádraží je nesmysl.

Vlaky slouží těm, kteří je používají, k přesunu z bodu A do bodu B. Pokud vlak pojede někam, kam nechci, např.do bodu C, tak jistě budu zvažovat, zda jej použiji, nebo nikoliv. Zvláště, dojíždím-li denně.

0/0
16.2.2012 8:59

sartoricz

za nadrazi v centru...

...lobbuji aktivisti, kteri vlastni akcie spolecnosti Brno New Station Development. Je to jen tunel na nase penezenky.

0/0
16.2.2012 7:46

Si0 po 4. zákazu

Re: za nadrazi v centru...

Horší by bylo, kdyby se o investice v místě nikdo nezajímal. Je dobře, že máme činorodé lidi.

0/0
16.2.2012 8:12

sartoricz

Re: za nadrazi v centru...

tak maji rict narovinu ze cele to Brneni a "Nadrazi v centru" je jen par lidi kterym jde o prachy a zbytek jsou uzitecni idioti.

+1/0
16.2.2012 8:23

Si0 po 4. zákazu

Re: za nadrazi v centru...

A proč tu vykládáte nepravdy? Lidí, kterým nové řešení bude vyhovovt, je zajisté mnohem víc než jen těm pár investorům. Není nad to, když se různé zájmy více lidí nějak potkají.

0/0
16.2.2012 8:29

sartoricz

Re: za nadrazi v centru...

Nevykladam nepravdy. BNSD ma dlouhodobe pronajaty kus stavajiciho nadrazi a predkupni pravo, nikdo zaroven nevi kdo ji vlastni. Takze v tom logicky hledam "Cui bono", to znamena, kde jsou za tim penize. A jediny kdo vehementne prosazuje rekonstrukci stavajiciho nadrazi, pripadne nadrazi v "prisunute poloze" je jakysi Hollan, muzikolog. Vysvetleni je tedy dvoji: bud je to uzitecny idiot ve sluzbach nekoho dalsiho, nebo je primo financne zainteresovany. Ani jedna varianta se mi nelibi.

0/0
16.2.2012 8:40

Jajulena

Rozdělení

Já bych na starém hlavním nádraží nechala vlaky regionální a "couráky" a na to nové bych odsunula IC, EC pendolíno a jiné takové .

Podle mně je opravdu nesmysl ,posouvat vše dál od centra.

0/0
16.2.2012 7:42

Si0 po 4. zákazu

Re: Rozdělení

A naděláte z toho 2 nádraží, lidi budou zmateně přebíhat od jednoho k druhému, i se zavazadly, ti, co se tu nevyznají, budou totálně dezorientovaní, půjdou na špatné nádraží, vlaky jim budou ujíždět. Jestli není stokrát lepší mít všechny vlaky pod jednou střechou.

0/0
16.2.2012 8:10

PragueNHL1

nojo

Buzik Žaluda bude stavět na nádru. Však ono to všechno jednou praskne, neboj....

0/0
16.2.2012 0:12

libedejroznec

stejně

se bude stavět metro, tak o co jde.. ;-D

0/0
15.2.2012 20:23

René, já a Rudolf

cela Evropa opravuje nadrazi v centrech,

jen Brnaci ho chteji z centra vystrcit... to si jako mysli, ze kdyz to budou mit na nadrazi z namesti dal, tak ze jako budou budit dojem velkeho mesta? ;-D;-D

+4/0
15.2.2012 18:22

rlpcr

Re: cela Evropa opravuje nadrazi v centrech,

Kam z centra ho chceme vystrčit? Myslíte ten odsun o cca 800m?

+3/0
15.2.2012 19:00

el_salamo

Re: cela Evropa opravuje nadrazi v centrech,

Jo - ono 800m vzdušnou čarou je docela dost... notabene když tam naprosto nic není. Pokud chce vlaková doprava konkurovat autům na dojíždění a letadlům na cesty do 500-600km, je nádraží v centru nezbytnost. Kapacitu hlaváku jde rozšířit třeba druhým terminálem v oblasti Malé Ameriky. Je to (po opravě by to byla) velmi hezká budova, přístup na šaliny na Nových Sadech, případné kusé koleje navíc se dají postavit v oblasti odstavnýho parkoviště (pro regionální dopravu z jižního směru (tzn. Rosice, Břeclav, Vyškov, Slavkov. Z jihu ústí do nádraží 5 kolejí (2 Břeclav, 2 Olomouc, 1 Střelice), na dopravu ze směru Blansko/Kuřim a dálkovou zbývá současné hlavní nádraží...

Průjezdná část bohatě stačí pro město významu, velikosti a pozice Brna. Zatím je nádraží hnusný a olezlý, protože se do něj za posledních 140 let skoro neinvestovalo. Jedinej obtížnější výjezd je ve směru Olomouc/Přerov, ten by se dal řešit napojením na nákladní přeložku... pokud by to ovšem bylo nutné.

+4/0
15.2.2012 19:48

Fori

Re: cela Evropa opravuje nadrazi v centrech,

Nádraží v centru bude i po odsunu,navíc se díky tomu celkem hodně zvedne zaměstnanost,budeme mít fungl nový nádraží,který bude důstojným evropským dopravním uzlem,bude se tam dát zaparkovat,přitáhne to investory,díky nové čtvrti a rozšířenému centru města...A 800metrů je cca z role na svoboďák...

+1/0
16.2.2012 0:39

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: cela Evropa opravuje nadrazi v centrech,

z hlavasu je na malou ameriku 400 metrů.

Takže jestli to přesuneme o dalších 400 metrů je už v podstatě jedno.

Autobusové nádraží Zvonařka je té lokalitě taky a nemám pocit, že by lidi autobusama nejezdili

0/0
16.2.2012 8:57

Si0 po 4. zákazu

Re: cela Evropa opravuje nadrazi v centrech,

V době, kdy už nikam nechodíme pěšky, je tohle skoro jedno.

0/0
16.2.2012 8:08

Gróf

Ono se dá do Práglu se slevou jezdit i z Chrlic.

O nic tedy nejde.

0/0
15.2.2012 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.