Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hevlín získal první památku, stoletou budovu zrušeného nádraží

Obcím, které řadu měsíců marně bojovaly za zachování trati mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Hevlínem, znovu svitla naděje. Koleje nemusí být rozebrány, projektu na oživení tamní lokálky teď může pomoci nová hevlínská památka - nádražní budova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

atul

Trať Hrušovany n.J. - Brno

Trať z (Vídně-)Hrušovan n. J. do Brna nestavěli kvůli vesničkám, ale kvůli dálkovým vlakům. Po rekonstrukci tratě by dnes bylo možno dosáhnout cestovní doby na relaci Hrušovany-Brno za 45 minut. Autobus to ani náhodou nedá. Jenže trať se nechala zpustnout a kraj vědomě utlumuje její provoz. Např. spěšňáky Brno-Znojmo jsou už pět let minulostí. A tak se pohybujeme v bludném kruhu. A silnice je vždy snadnější varianta. Na životní prostředí už nikdo nemyslí.:-/

0/0
21.2.2012 21:21

Mozek2

Hevlin neni Ernstbrunn

Zavedení podobné atrakce jako jsou šlapací drezíny na štrece Ernstbrunn-Asparn se mi na hevlínce zdá být nereálné. Nejdřív by se muselo vyřešit křížení se silnicí druhé třídy.

A provoz by mohl být jen o víkendu, protože v pracovní dny se obvykle naváží hlína pro místní cihelnu, což způsobuje zvedání obrovských mračen prachu na asi 500 m dlouhém traťovém úseku.Rv

A provoz by mohl být jen o víkendu, protože v pracovní dny se obvykle naváží hlína pro místní cihelnu, což způsobuje zvedání obrovských mračen prachu na asi 500 m dlouhém traťovém úseku.Rv

0/0
18.2.2012 20:57

ODSakEda

Zrušená trať???...

pane Smola, nebyla zrušena trať, ale "jen" vlakové spojení! Vlaky! Trať fyzicky existuje i nadále :-) Trat zrušili leda komunisti a to z Hevlína do Laa/Thaya... :-( A pro koho by také ty spoje byly, když jedním vagonkem jeli tři lidé nebo taky jen jeden??? Všeci tu maj auta, benzín na freeshopu za 34,90, a autobusy jezdí co hodinu nejen z Hrušovan, ale dokonce až z Brna a nejen do Hevlína, ale pokračují i do Laa a až k Termálním lázním v Laa ;-)

 A několik řidičů autobusů snadno nahradí hordu lidiček zabezpečující jízdu vlaku a že jich je kolem teho mnohe víc není pochyb. (to je jen na mzdách a odvodech ranec!)

 Navíc vlakové nádraží je od Hrušovan vzdálené víc jak 3km! V zimě nemožné jít pěšky! A autobus ke každému vlaku nejede, hlavně v So a Ne. Vlak staví jen v Haběticích a pak až v Hevlíně, kdežto autobus na třech až čtyřech místech již v samotných rozlehlých Hrušovanech a na mnoha dalších cestou -skoro na každé mezi :-) A jede do Laa i do lázní. Tedy krom nostalgie žádná škoda

0/0
18.2.2012 18:41

PIsa.lek

Re: Zrušená trať???...

Přesně tak, navíc by si měl autor doplnit alespoň základní vzdělání v oboru. "Správa železniční A dopravní cesty" napíše jen Hotentot, i když je pravdá, že v médiích jich je (protože to píšou takhle nesmyslně) spousta.

0/0
18.2.2012 20:52

el_peregrino

Re: Zrušená trať???...

Přesně. Hrušovanské nádraží (ve skutečnosti v Šanově) je z Hrušovan na hodinový pochod. V Hraběticích je zastávka na kraju dědiny (taky v Šanově :-)), v Hevlíně taktéž na kraji dědiny. A autobus z Brna je o 20 minut rychlejší a to vymetá dědiny typu Vlasatice. Holt se mohla trať buď protáhnout zpátky do Rakous a zrekonstruovat (ale proč, že jo, reálná poptávka po dopravě jaksi chybí), nebo zrušit. Tak se časem zruší...

0/0
19.2.2012 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.