Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obyčejná láska může být nebezpečná, říká autorka knihy o Monyové

Rodina zavražděné brněnské spisovatelky Simony Monyové už brzy vydá knihu vzpomínek na zesnulou matku tří dětí, která s otcem posledního syna zřejmě zažila roky domácí tyranie. Boris Ingr už byl z její smrti obviněn a čeká na verdikt Krajského soudu v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prestomanifesto

No tak po ni pojmenujte brnensky letiste

a ulozte to cely k ledu!

0/0
22.2.2012 7:36

PIsa.lek

Objektivita článku

přímo mlátí dveřmi :-(((.

0/0
19.2.2012 14:48

Zoro.Vomáčka

...toz doporucuju kliknount nejprva na tenhlec link:

X...http://musee-du-trmpel-oeil.cz/index.php?clanek=1

X...anzto se dovime CV vo 25-lety spisovatelce (nema v datumu narozeni preklep?)

X...a pak, mame-li doma romany z rady cerveny knihovny...

X...zcela jiste nam nesmi chybet todlecto nove dilo slecny spisovatelky s ruzi....a s heslem senecy:

X...kratkej je zivot, umeni nekoncici....ted jeste pro sebe definovat, co je pro slecnu um(-eni)....

0/0
19.2.2012 14:20

censusetcelsus

Obyčejná láska moc nebezpečná být nemůže,

ale láska dvou řekněme "nestandardních" osobností ano. On je zjevně psychopatická osobnost, a ona to musela nepochybně zaregistrovat. Z toho, že s ním stále dobrovolně setrvávala plyne, že zřejmě také ona jednala poněkud nenormálně. Za takovýchto okolností pak předejít  nějakému podobnému činu je krajně otížné, ne-li nemožné. Za své neštěstí si tak částečně mohla sama. Nicméně z psychologického hlediska je to velmi zajímavé. Ten násilník nemohl v tu kritickou dobu vůbec racionálně uvažovat. Takový člověk může být nebezpečný naprosto komukoli, zřejmě není schopen se vůbec kontrolovat. Umístil bych ho do psychiatrické léčebny do konce života, i když je tato porucha osobnosti de facto neléčitelná. Podobných adeptů (adeptek) by se jistě našlo hodně.

0/0
19.2.2012 14:04

Jitřní dar

Re: Obyčejná láska moc nebezpečná být nemůže,

Myslím, že nestandardní osobnosti byli oba. Pokud je alespoň zrnko pravdy na tom, co její manžel vypovídal u soudu (že na něj plivala, že ho nutila jít na detektor lži, aby se ujistila, že ji miluje atd.), měla taky vybraná nějaká ta kolečka v hlavě.

0/0
19.2.2012 14:07

zuzkadost

Re: Obyčejná láska moc nebezpečná být nemůže,

no, ono to není tak jednoduché ¨- pokud ten člověk na nejcitlivější místa ( vyhrožuje zabitím dětí a td. ) a páchá demonstrativní sebevraždy, pak je to problém. Víte, že je schopen všeho, když s ním žijete v jedné domácnosti. a víte, že policie vás neochrání. Přitom navenek se jeví jako milý přívětivý - pak i stížnosti proti nemu vypadají divně...

To je něco jako Barták - u něj se domnívám, že lidé kolem něj museli také vědět, že je to magor. ten se i rád chlubil ...

0/0
19.2.2012 14:37

zuzkadost

Re: Obyčejná láska moc nebezpečná být nemůže,

pokud ten člověk útočí na nejcitlivější

0/0
19.2.2012 14:43

AQT

Vydávala 2 knihy ročně?

Tak to bude opravdu kvalitka, druhý Viewegh... Ale pokud to lidé kupují, proč ne. To nesjou spisovatelé, to jsou podnikatelé v oboru psaní na čas.

+1/0
19.2.2012 13:50

vypsanafixa

Fifty fifty

Pravda bude asi někde uprostřed - on asi měl silná negativa, ale zároveň ona rozhodně nebyla nějaká pokorná puťka, takže občas nejspíš oba na sebe vzájemně syčeli jako hadi a štěkali jako psi a rvali se jak vzteklé kočky. Dnešní Češky vůbec nedokážou být ve vztahu často oddané, pokorné, skromné, tolerantní, odpouštějící, stenické, pozitivní a altruistické. Pro klidné manželství je rozhodné lépe si vzít nějakou Japonku, Číňanku, Indku, Bangladéžanku, Íránku, Korejku, Thajku atd atd. Pravda, pokud to někoho nebaví, že bude doma manželce i děckám jen pro smích. Ironií osudu právě Monyová se snažila nenechat stát svého muže mimo svůj úspěch a dala mu v tom zajímavou roli, aby se nemusel cítit méněcenný. Ale nepomohlo to.

0/0
19.2.2012 13:27

zuzkadost

Re: Fifty fifty

;-D ono často není ke komu vzhlížet - koukněte se na vládní činitelé. Jsou spíš jak trhovci než chlapi

0/0
19.2.2012 14:42

IfčaX

Re: Fifty fifty

Tak kdybychom byli u rozvodu a poslouchali, co která strana vykládá, pak by možná byla pravda někde uprostřed. Ale ona byla zavražděná - kde je tady proboha pro vás ten prostředek?

0/0
19.2.2012 15:48

verkas

Re: Fifty fifty

Když oni dnešní Češi nedokáží být ve vztahu oddaní, pozorní, ochraňující, empatičtí, vstřícní, chápaví a rovněž tolerantní, odpouštějící, odolní, pozitivní a nezištní. Tak kam vyrazit pro budoucího manžela? Mimo galaxii?

+1/0
19.2.2012 17:29

Albert Joey Funfstein

Je to sice smutné, ale ta paní si svého manžela vybrala sama

a dobrovolně a ještě ho milovala. Určitě to nebylo poprvé, kdy na ní vztáhnul ruku, určitě jí bil jako žito už dřív a ona ho přesto milovala dál. Problém je v tom, že se paní prostě zamilovala do psychopata. Ono to tak většinou je, že za hodným chlapem se jdete vybrečet a s tím zlým lezete do postele. R^

+1/0
19.2.2012 12:59

drsňák

Re: Je to sice smutné, ale ta paní si svého manžela vybrala sama

Inteligentní a k tomu emocionálně vyrovnané ženy ale tohle nedělají. Nestačí být inteligentní, k tomu je třeba být i vyrovnaná.Tuhle moji domněnku nakonec potvrzuje i studie, která říká,  že na určitou část žen (předpokládám tu inteligentnější) nezabírají prvoplánově namachrovaní jedinci. Na mne také nezabírají prvoplánové krasavice A čím to je? :-)

0/0
19.2.2012 13:53

Jitřní dar

Re: Je to sice smutné, ale ta paní si svého manžela vybrala sama

Určitě ji bil? Vy jste s nimi bydlel? Na tak mediálně propíraný případ se nabalí tolik legend, že je skepse na místě.

0/0
19.2.2012 14:09

drsňák

celé

Celé je to o tom, že stát nedokáže člověka ochránit před psychopatem, dokud ho nezabije. Pak je ale dost pozdě.

0/0
19.2.2012 11:15

sluni-sluni

Re: celé

ale ona se s tím svěřovala, i svému psychologovi - ale ta doktorka řekla při soudu že "byla překvapená že došlo k v  té raždě, z toho plyne , že asi té monyové tolik nevěřila to týrání - pro ni to asi byla spisovatelka která bájí... , nebo ten soused - jděte domů si to vyřídit a mě do toho nemontujte - a za pár chvilek byla ža monyová mrtvá...

+2/0
19.2.2012 12:14

Leninovo bytostné já

Re: celé

ta psycholožka mě taky dostala - prý byla překvapená. Hm..

0/0
19.2.2012 12:19

AQT

Re: celé

Taky to asi bude psycholožka na baterky. Pokud věděla o týrání, měla to nahlásit policii. Divím se, že na ni rodina nepodala žalobu.

0/0
19.2.2012 13:52

sluni-sluni

Re: celé

z jedné strany chápu že každý z manželů měl svoje negativy, ale pokud o tomhle všem člověk tomu doktorovi říká a to jednání je pak takové jaké je - je ten psycholog vůbec nějak kvalifikovaný ? protože je to jako když všechny tyhle běsy vypláznete na doktora a on řekne - no však vy jste manželé a ti se občas pohádají...  k čemu ta doktorka tam vůbec je? namalovaná? aby sbírala bodíky a nechala si to proplácet od pojištovny? doktorka k ničemu..

0/0
19.2.2012 18:43

TommyCZ83

Re: celé

Nebylo proč chránit, Monyová to neřešila, nepožádala o vykázání násilníka. Musela by chtít, teprve pak by se něco dělo.

+3/0
19.2.2012 12:20

Popov

Re: celé

...zřejmě však ani potom. A mluvím na základě osobní zkušenosti, která mě vede k přesvědčení, že:

1) Obecný boj mezi MV a MS je nejvíce znát právě na případech, kdy by PČR mohla či měla zasáhnout, ale šetřené případy nekončí před soudem, resp. zločinci odcházejí s úsměvem, či s nepatrnými tresty - a policisté, než aby do toho šli příště naplno, tak raději "v mezích zákona a platu" (zejména po posledních změnách). 2) Pro vykázání násilníka musí být relevantní důvod. Právo na nenarušitelnost soukromí má svoji váhu. A reakce ze strany PČR typu: "Došlo ke zranění ? Tekla krev? Ne? Tak se domluvte a neblbněte" není nic výjimečného. 3) Násilí proti ženě je stále vnímání jako "vnitřní problém rodiny" kdy si "za to tak trochu může sama" a násilí proti seniorům je neveřejně komentováno "jak jste si je vychovali, takové je máte". 

4) Jediná rada: dodržovat pravidlo "3 x a dost" (chybu může udělat každý, výjimečně i 2 x); tedy po 3. útoku: "Buď půjdeš ty, nebo já." Problém je, to dodržet.

0/0
19.2.2012 13:11

elaine

A někdo si takové knihy kupuje?

To fakt někdo čte co se odehrálo v posleních hodinách v domě, atd.? Přijde mi to ujetý....

+3/0
19.2.2012 10:43

Leninovo bytostné já

Re: A někdo si takové knihy kupuje?

jasně. A lidi taky rádi koukají na televizi, na detektivky :-)

0/0
19.2.2012 12:20

AQT

Re: A někdo si takové knihy kupuje?

Mně spíš přijde ujetý, že někdo čte Viewegha a Monyovou, to si nevybereš.

+1/0
19.2.2012 13:53

Marco - psano s ce

Na tomto tragickém příběhu

má svůj nezanedbatelný podíl i současná vnitropolitická krize, kterou zapříčinila současná vládní koalice v čele se zlodějskými modrými ptáky a Kalouskem!

0/0
19.2.2012 10:42

elaine

Re: Na tomto tragickém příběhu

Jasně, nechala se léta mlátit a může za to Kalousek! Nechte se vyšetřit

+3/0
19.2.2012 11:27

M.Insegnante

Re: Na tomto tragickém příběhu

a už si to nahlásil nebo jen plácáš a chceš se jako ona nechat útyrat ve jménu lásky....

+1/0
19.2.2012 13:46

Chudým bral, bohatým dával..(30)

Jaký šel, takovou potkal

to je velké moudro R^!!

+2/0
19.2.2012 10:32

Menetekel

Být osobností je velké životní břemeno

a už i z důvodu naprosté intolerance názorů druhých je lepší raději zůstat sám, než narazit na druhého jedince s podobnou životní filozofií. To nemůže nikdy skončit dobře.

+1/0
19.2.2012 10:25

DahliaPinata

Michaela Košťálová,

autorka knížky o Monyové, se narodila roku 1987. Tato mladá dáma uvádí ve svém životopise "Od roku 2006 dráha akademická" - tak elegantně nazvala fakt, že začala studovat na vysoké škole! Ve svých pětadvaceti letech je, jak píše na svém webu: autorkou mnoha odborných článků, autorkou tří knih, pravidelně přednáší, byla kurátorkou výstavy, příležitostně moderuje koncerty vážné hudby, je příležitostnou herečkou. http://musee-du-trmpel-oeil.cz/index.php?clanek=1 Docela by mne zajímalo, jak a v jaké kvalitě se dá tohle všechno v tomto věku stihnout. Nebo je to zase jedna slečna Dokonalá, která nikdy nespí?

+3/0
19.2.2012 9:11

mim7

Re: Michaela Košťálová,

A moudrost takové slečny bude nedozírná a číst její knihu bude podobné jako studovat díla největších světových filosofů. :-)

+2/0
19.2.2012 11:16

danny47

Re: Michaela Košťálová,

Sebevědomí a nedostatek kritičnosti některým "moderním" osobám opravdu nechybí - ale je to asi tak to jediné, čím "vynikají"...

+5/0
19.2.2012 11:29

DahliaPinata

Re: Michaela Košťálová,

Tak jsem si právě přečetla jeden z jejích článků na webu. Nedokážu posoudit jeho odbornost, nejsem muzikolog ani hudební historik. Ale v tom článku jsou minimálně tři hrubé chyby (i/y) a mnoho stylistických prohřešků. O interpunkci nemá slečna nejmenší tušení. Čárky ve větě si píše, jak ji napadne. Je tam odhadem několik desítek chyb v interpunkci!!! Absolventka filozofické fakulty UK a spisovatelka k tomu by měla alespoň znát pravopis!

0/0
19.2.2012 14:52

nuro

Re: Michaela Košťálová,

Táto mladá dáma vyzerá na fotkách na vulgárnu 50tku a nemá absolútne vkus ;-D

+1/0
19.2.2012 12:11

AQT

Re: Michaela Košťálová,

Zejména poslední fotka hovoří za vše.

0/0
19.2.2012 14:34

lumin-oil

Re: Michaela Košťálová,

dik za link. Sice se neodvazim hodnotit dusevni kvality one slecny, nicmene mne zarazi, ze z fotek na mne kouka misto mlade holky (o deset let mladsi nez ja) nejaka baba ve veku me matky. A kdyz Monyova mohla psat knihy, jak na bezicim pase (do ty doby, nez umrela, jsem ji neznala), tak treba tahle je na tom stejne.

0/0
19.2.2012 12:45

AQT

Re: Michaela Košťálová,

Pokud zahájení studií noblesně nazvala "akademickou dráhou", pak "mnoho odborných článků" může znamenat třeba pár příspěvků na osobním blogu nebo irevue...;-) Takže stihnout se to dá a ještě se člověk ani tolik nenadře.

0/0
19.2.2012 13:56

DahliaPinata

Re: Michaela Košťálová,

Ty tři knihy evidentně vyšly tiskem. A stále jsou k dostání. ;-) Já mladým lidem fandím, ale jejich sebevědomí musí být vyváženo určitou pokorou.

0/0
19.2.2012 14:35

lajika

nemohu

si odpustit - vražda je hrozná věc vždycky, to ano, ale proboha, není už trochu přemonyováno? Ano - nepříliš úspěšnou rádobyspisovatelku lacinýho škváru zavraždil pravděpodobně praštěnej hysterik. TEn je nyní za vraždu souzen, horda potrhlých slepic (a to včetně pana bulvárního novináře) si zkouší namastit kapsu tím, že nahonem vybleje na trh nějakej slzopudnej škvár ze "spisovatelčina" života. Hotovo.

Opravdu je nutný o tom psát každej den a furt dokola? Na kolenou prosím raději o zpravodajství o sněhové kalamitě nebo třeba nějakou zajímavou sondu do některého z jihomoravskcýh domovů důchodců, když už jsme v rubrice kraje. Anebo co třeba Škrlová, jak té se daří?

+10/0
19.2.2012 8:36

karel09

Re: nemohu

Naprostý souhlas!!!

0/0
19.2.2012 11:19

Leninovo bytostné já

Re: nemohu

to není laciný škvár a nebyla to rádobyspisovatelka. Tak to tu nečtěte a hybajte dělat něco jinýho! Zase další co nutně musí vyhřeznout svoji denní dávku zla. Fuj s vámi :-/

+1/0
19.2.2012 12:23

lajika

Re: nemohu

no - literatura to není, ale pokud vám to zpříjemňuje nedělní deštivá odpoledna, klidně to čtěte, jsou pravděpodobně i horší věci, co byste moh dělat, ale i kdyby to byl sám celý Milan Kundera, otravovalo by mě každej den rozkliknout rubriku kraje a tam objevit další nicneříkající článek. Chápu informaci o vraždě. Chápu informaci o zatčení podezřelého a jeho obvinění. Chápu informaci o rozsudku, až padne - to je konec konců poslání médií. Ale denní porci "senzace" ve stylu: Byla zavražděna! Chtěla rozvod, vražda byl šok! Prošlapaná cesta k hrobu! Manžel je hysterik,! První životopis! Druhý životopis! Třetí životopis!

Jestli vám to nepřipadá trochu přemoc, tak nevím. V Blesku, prosím, tam bych to čekala....... A jestli se ptáte proč to čtu - nečtu, jen jsem z jihomoravského kraje a nedokážu se, po rozkliknutí příslušné rubriky, vyhnout titulku.

+4/0
19.2.2012 12:40

M.Insegnante

Re: nemohu

to už i Méďa Pusík je kvalitnější literaturou z pohledu pozitivního vlivu na tu nejmladší generaci. Není zákeřný, jen ví co chce, je tolerantní, ale pouze do jisté míry, jeho schopnost empatie je nadčasová.......hybaj dělat něco společensky prospěšného a tuhle zlatokopku nechej být mimozemšťanům co neplatí dluhy

0/0
19.2.2012 13:52

dzji

Re: nemohu

Která Škrlová? Barbora, Anička, nebo Adam? (trojjedinost, zdá se, není omezena na nebeské sféry)

0/0
19.2.2012 12:40

lumin-oil

Re: nemohu

hehe;-D

0/0
19.2.2012 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.