Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Brně nedokážou turistům ukázat, kde stojí slavná vila Tugendhat

Vítejte v Brně, městě proslulé vily Tugendhat! Jakmile ale turista vyjde před hlavní nádraží, je ztracen. Cesta k funkcionalistické památce zapsané na seznamu UNESCO jako by neexistovala. Nepomohou mu žádné plakáty ani turistická návěští. A nikdo z Brňanů neporadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

toprak

magistrát: žádné provize, žádný zájem

o to, jak památku obyvatelům a turistům zviditelnit.

To jaké hypermarkety jsou v Brně, víte při příjezdu do Brna hned.

Hlavně si nechal Onderka postavit na nám. Svobody ten svůj černý ču..k a na Joštové milionový záchod.

0/0
2.3.2012 10:43

čuk2gek

kčertustím

kde je to vlastně :-P

0/0
29.2.2012 17:15

Stewe

Prazaci

Zeptejte se prazaka kde je treba Stary kralovsky palac. Uvidite, kolik lidi Vas spravne nasmeruje...

Neotirejte se o Brno!

0/0
21.2.2012 16:50

Stewe

Onderka

Vila neni dulezita, hlavne ze v Brne na Svobodaku mame podobiznu Onderky, rocni provoz stoji 3/4 mil :-)

+3/0
21.2.2012 16:39

Zdeněk76

No nevim...

Je sice fakt, že bydlím od vily kousek, ale kde je jsem věděl ještě dávno před tím, než jsem se do B. přestěhoval. Prostě si otevřu gugl, najdu si adresu, v trafice si koupím mapu a z hlaváku jste tam za 25 minut pěšky.

0/0
21.2.2012 8:33

Zdeněk76

Re: No nevim...

Navíc na www.tugendhat.eu jsou informace naprosto vyčerpávající, ale kdo v 21.století neumí zadat do vyhledávače její název, tak ať tam snad ani nejezdí...

0/0
21.2.2012 8:41

Si0 po 4. zákazu

Re: No nevim...

Asi jste dlouho nebyl v terénu. Jinak byste viděl, co turistů vyrazí jen tak nalehko a teprve na místě se začnou na všechno vyptávat. Já takovým kolikrát dělám průvodce i tam, kde jsem předtím v životě nebyl.

0/0
21.2.2012 10:34

toprak

Re: No nevim...

to je nesmysl, co mám zadat, když nevím, že tam nějaká vila tugendhat je

0/0
2.3.2012 10:46

síma25

Re: No nevim...

Proč píšete, že je něco nesmysl, když jste to nezkusil? Když nevíte, že tam ta vila, je, tak ji prostě hledat nebudete. Celý článek je o tom, že oni ví, že ta vila existuje, akorát metař, ani důchodce jim nebyli schopni poradit, kudy se k ní dostat.

A pokud se vydáte do Brna a nevíte, co je tady za památky, tak Tugendhat vám vyjede na prvním místě, když to teda pogooglíte.

A v neposlední řadě: i když neznáte adresu, google mapy si s tím poradí, stačí zadat jméno.

Ale s vaším přístupem asi rači sedíte doma, že?

0/0
5.3.2012 11:47

PIsa.lek

Re: No nevim...

> a z hlaváku jste tam za 25 minut pěšky.

Vzhledem k tomu, že je to 2.9 km, tak bych nějakou tu minutku přidal, jinak ale souhlas.

0/0
21.2.2012 14:09

Mražená spermie

***

No a co, já nejsem z Brna a taky to nevím.

0/0
21.2.2012 6:52

Já, Claudius

Po pravdě řečeno

Kromě odborníka na té vile nikdo nic moc neuvidí.

0/0
21.2.2012 6:49

mufin01

Re: Po pravdě řečeno

Návštívil jste někdy nějkaý hrad, nebo zámek? Asi ano a jste snad nějaký architektonický odborník, nebo historik ? Předpokládám, že asi ne, Zkrátka se vám tam jen líbilo. Takže je snad odborník ten, komu se líbí meziválečná architektura? Já myslím, že ne.

+1/0
21.2.2012 7:48

Gróf

Není třeba přeceňovat tuto vilu.

Ruku na srdce, co to říká právě Vám?

0/0
21.2.2012 6:27

tor11

taxik

proc se ta zenska nezeptala taxikaru co stoji pred nadrazim, ti by ji rekli kde to je a navic by ji tam za 120,- ty 3 kilaky odvezli....

Jinak mam procestovano celkem hodne, ale ze by nekde na nadrazi byli cedule na vsechny pamatky po meste to jsme jeste nevidel.... pritom v centru Brna je cela rada vyznamnych pametihodnosti... normalni turista ma mapu, nebo pruvodce, tak si precte ze je to v cernych polich a tam ho uz nasmeruje kde kdo....

+9/0
21.2.2012 0:29

tomaass

Re: taxik

že ty budeš ten nádražní taxík a třepeš se na těch 120 Kč?;-D škoda, že se nazeptali, kde má náš primátor Ondatra pomník. to by se vědělo hned...!!

0/0
21.2.2012 9:18

egi

Jsem jako turista divný?

Při návštěvě cizího města plánované si nejdříve zjistím, co tam lze viděti, což si dle možnosti zaznačím do mapy (jsem příznivcem papírových stále ještě, ale jsou i tací, co si činí poznámky přímo do GPS).

Nejsem-li předem připraven, vyhledám turistické informační centrum, kde obvykle seženu veškeré dostupné podklady, dále pak postupuju podle předchozího odstavce.

Ověřeno, Funguje spolehlivě napříč křížem krážem Evropou. I v Brně.

+10/0
21.2.2012 0:08

Gróf

Re: Jsem jako turista divný?

Přesně tak. Říká se tomu příprava na cestu, a nezřídka zabere více času, než cesta samotná. Ale zpravidla to stojí za to.

+4/0
21.2.2012 6:29

Rickr

Re: Jsem jako turista divný?

Bod za pojmenování. A určitě to stojí za to - příprava a těšení se jsou nádhernou a nutnou součástí cesty:-)

+1/0
21.2.2012 12:23

Loo Lynn

Brno je přece moravská metropole!

Kdo by to nádherné a hlavně ČISTÉ město neznal? Cizince nevyjímaje!!! Kdo by nenašel vilu Tugendhat, je samozřejmě ignorant!

0/0
20.2.2012 23:15

lajika

Re: Brno je přece moravská metropole!

takže vy byste asi nenašel, co?

0/0
21.2.2012 19:18

Quasi

Bohdana Jarošová

damo , kdyz jsem se podival na Vase clanky. Prosim , za brnaky, vratte se do toho praglu a pomlouvejte je. Dekuji

+1/0
20.2.2012 22:32

Quasi

pisalek/ka

Diky nutnosti plnit kvoty v poctu radobyclankum vznikaji tyto hnusy. At se zeptam posledniho bezdomaca na nadru, nebo nactiletyho nazhavenyho frajera co jde na parbu, kazdy vi, kde ta vila je. Tento clanek jen zase dela z nas brnaku blbce. Date mi cislo na nulu co to napsala? 'Rad s ni projdu brno a budu se ptat lidi kde je ona vila.

+6/0
20.2.2012 22:26

Quasi

Re: pisalek/ka

jo a ze na nadru neni smerovka? tak to by nenapadlo ani bl*a. Sipka pres pulku mesta? jezis uz to pisalku nehul ale matros mas asi dobry.............

+4/0
20.2.2012 22:27

PIsa.lek

Třeba pomohou uliční ukazatele před Padowtzem...

A kam by ukazatel před Padowtzem asi tak měl ukazovat, naivní (či "třeskutě bysttrá") slečno/paní autorko??? Do zdi protějšího domů?? Nebo raději fandíte hře na špikovanou, takže požadujete šipkami značenou cestu od nádraží až na Černopolní??

A to (nepřímé) srovnávání se šipkami k Vaňkovce, Špilberku, či TICu (které jsou buď pár kroků od toho místa, nebo po absolvování pár minut chůze na dohled - Špilberk), to taky svědčí o nestandardním intelektu ....

+5/0
20.2.2012 22:16

Quasi

Re: Třeba pomohou uliční ukazatele před Padowtzem...

v brne nebyla, nikoho se nbeptala, a psala. .....  slova se tezko hledaji, ale jak jsem psal, rad to s ni projdu.

+4/0
20.2.2012 22:29

Kefalín2

To by tak hrálo, aby turisti chodili šmírovat vilu, že?

Pěkně k orloji turisty zavedem, aby viděli, jaké má Brno osvícené vedení, co si lidi zvolili...

0/0
20.2.2012 21:37

Quasi

Re: To by tak hrálo, aby turisti chodili šmírovat vilu, že?

a tys volil koho? asi spatne, co sem tahas politiku, kdyz jde vylozene o neschopnost pisalka.

+1/0
20.2.2012 22:30

thomas0000

Smysl článku ?

Ač jako obdivovatel funkcionalizmu považuji vilu tugendhat za nádhernou památku, tento článek podle mě naprosto postrádá smysl. Jednak když jsem turista tak si předpokládám (především dnes kdy je na internetu dostupné naprosto všechno) najdu cestu k památce předem, zadruhé jít pěšky z hlavního nádraží až k vile je naprostý nesmysl, tudíž směrové cedule na hlavním nádraží by naprosto postrádala smysl, navíc kdyby tam byla cedule k každé památce tak se jich bude tak 1000 (jen významných vil je v brně asi 10), a ptát se metače nebo prodejce v tabáku na cestu k památce by nenapadlo snad nikoho. Kdyby to nevěděli v informačním centru tak je to možná senzace .... ale toto ?

+6/0
20.2.2012 20:51

Kefalín2

Re: Smysl článku ?

Balík se v balíkově vyzná, no dobře. Ale co ti ostatní?

0/0
20.2.2012 21:38

PIsa.lek

Re: Smysl článku ?

Myslíš ty balíky, kteří by chtěli u nádraží šipku spolehlivě navádějící na cíl vzdálený v členité městské zástavbě několik kilometrů a spoléhající na informace od prodavačů novin a metařů???

+6/0
20.2.2012 22:11

thomas0000

Re: Smysl článku ?

Své invektivy si příště laskavě nechte od cesty ;-) . Jinak ti ostatní pokud tedy nejsou balíci ... což je slovo které očividně rád používáte ... si to mohou nalézt na internetu, případně v info-centru, případně v průvodci a podobně. Dávat směrové cedule tři kilometry od památky v husté zástavbě, ptát se na cestu metařky, případně "instinktivně" následovat dav po Masarykově ulici může považovat za účelné skutečně pouze primitiv.

+5/0
20.2.2012 22:17

Quasi

Re: Smysl článku ?

ti ostatni at do balikova nejezdi.  Diky takovym jako jsi ty brnak slysici prazsky prizvuk te posle do ubezniku, nebo na druhou stranu brna.

+2/0
20.2.2012 22:23

MTA

Re: Smysl článku ?

Aspoň Vilu Tugendhat, která je zapsaná na UNESCU by brňáci měli znát... A to bez diskuse!!! Stejnak jako například Špilberk. My v Praze toho máme přecijen více...;-D

0/0
20.2.2012 23:14

thomas0000

Re: Smysl článku ?

No o tom taky není řeč, podle mě by každý měl znát i celou řadu dalších významných památek. Nedalekou kavárnu Era například. To ovšem nic nemění na tom, že značná část populace je nikdy znát nebude a ani na tom, že kritika, které autorka článku podrobuje vedení města je naprosto bezpředmětná.

+2/0
20.2.2012 23:52

Asmas Rogerg

Článek je perfektní.

Článek je perfektní, už dlouho jsem se tak nepobavil. Autorka má skvělý smysl pro humor.

0/0
20.2.2012 20:45

PIsa.lek

Re: Článek je perfektní.

Zato smyslu pro realitu moc nepobrala a ty zjevně taky ne.

+3/0
20.2.2012 22:40

Lela

co to je?

jeslti to není náhodou tím, že symbolem Brna je Špilberk a Petrov, zatímco tahle kůlna za 100 milionů je jenom jakási prapodivně nafouknutá bublina, kterou nikdo nezná a pro nikoho symbolem Brna ve skutečnosti není...Rv

+4/0
20.2.2012 20:10

PIsa.lek

Re: co to je?

> že symbolem Brna je Špilberk a Petrov

Kdybys z Brna alespoň občas vytáhl paty, tak bys zjistil, že takových Špilberků a Petrovů  jsou po světě mraky (tí nijak nesnižuji jejich hodnotu, ale turisty sem rozhodně nepřilákají). A SKUTEČNÉ symboly Brna (v tom smyslu, jak se toto slovo obecně používá, ne jak je používáš ty) - tedy krokodýl a kolo - sem nepřilákají už vůbec nikoho, to jsou takové zajímavé kuriozitky, ale kvůli nim do Brna rozhodně nikdo jezdit nebude.

+4/0
20.2.2012 22:44

Lela

Re: co to je?

Ty už to nehul Rv

0/0
21.2.2012 14:49

PIsa.lek

Re: co to je?

Celkem očekávaná reakce podle toho, co jsi napsal předtím. Takže pouze potvrzuješ, že jsi opravdu hlupák.

0/0
21.2.2012 20:00

jarno3

Opravdu nevím,

proč s nějakým barákem dělají takové štráchy. Co na tom má návštěvník vidět tak úžasného, nad čím má u vytržení žasnout? Nebo je to jen velebení  tamní židovské komunity, co si za prachy mohli dovolit? Myslím, že těch "fajnšmekrů" zas tolik není , aby se  kolem  toho baráku dělal takový humbuk. Ani se nedivím, že je to brňákům šumafuk.

+1/0
20.2.2012 19:30

lukaspecka

Re: Opravdu nevím,

Kemo, v televizi dávaj Michala Davida, tak pošli mámu pro čipsy a udělejte si fajn večer....

+7/0
20.2.2012 20:32

bar12345

Prostě Brno, mě to nepřekvapuje

+1/0
20.2.2012 19:17

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Přiznávám se bez mučení - 15 let bydlím pár bloků od Tugenhatu a ještě jsem tam nebyl. A popravdě řečeno, když jsem viděl to nové vstupné, tak mě přešla chuť to napravit.

+1/0
20.2.2012 18:37

Kefalín2

Re: Hmm

No dobře, je to tvůj názor (dnes už se za to nezavírá), ale co my ostatní s tím?...

+1/0
20.2.2012 21:41

nickless

Vila Tugendhat

je sice kulturní památka ale pro fajnšmekry z oboru. Člověk si musí dopředu nastudovat, co tam hodlá vidět a čím je to vlastně zajímavé. Z ulice není vidět nic, celá vila je schovaná pod úrovní ulice a vegetací. Pro běžného člověka je to bez odborného výkladu obyčejný barák, kde vevnitř jsou železné chromované židle a kuchyň vykachlíkovaná dost starými naprosto obyčejnými bílými obkladačkami. Těch návštěvníků tam asi nechodí zas tak moc, myslím, že prohlídky jsou na objednávku a myslím, že i kdyby tam jezdil jen ten jeden autobus co 15 min (jakože tam toho jezdí víc), tak je to až až. Vila je zastrčená ve vilové čtvrti v zapadlé uličce a ptát se na ni z centra je fakt blbost. Nejde ji jen tak nalézt ani na té ulici.

+1/0
20.2.2012 18:19

dzejty

Re: Vila Tugendhat

Na první pohled ano, taky jsem si to kdysi myslel. Ale pak jsem byl (aniž bych byl nějaký fachman do kultůry, umění, brněnských dějin, apod.) na výstavě o vile Tugendhat v Domě umění a úplně mě uchvátila. 

Souhlasím ale s poslední větou, když jsem šel náhodou kolem, tak jsem si říkal že to je nějaká divná garáž:)

0/0
20.2.2012 19:19

harkh

Re: Vila Tugendhat

No právě pánové, vtip je v tom, že ta vila tak byla postavena, aby z ulice byla viditelná snad jen ta garáž.... ale měly byste se jít podívat dolů, na terasu, na zahradu, na výhled....  koncepce a zástavba tohoto domu je fantastická, nejsem architekt, ale obdivovatel, na tomto místě mít dům a podobně postavený, byl bych šťasten...

+2/0
20.2.2012 21:51

Stewe

Re: Vila Tugendhat

Nezapomente, ze po ceste k vile je Namesti 28 rijna, ktere obyvaji neprizpusobivi, je tam spina, smrad, neporadek. Ten kdo by chtel jit pesky, by se na tomto miste otocil a odjel zase domu...

+1/0
21.2.2012 16:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.